Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HUS vergeet hond thuis te brengen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

HUS vergeet hond thuis te brengen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

HAARLEM - De brandweer moest er dinsdagavond aan te pas komen om een vergeten hond uit een busje van een uitlaatservice in Haarlem te halen.

Het baasje van de hond werd ongerust toen die niet thuisgebracht werd. Omdat de uitlaatservice telefonisch niet te bereiken was, ging ze zelf op onderzoek uit, meldt het Haarlems Dagblad. In het busje bij het gebouw zag ze haar hondje zitten.

De brandweer verwijderde het raam en het metalen gaas in de bus en kon zo het hondje bereiken. Het dier zat ondertussen al zo’n vier uur vast in het koude voertuig.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: HUS vergeet hond thuis te brengen

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Crisis. Verschrikkelijk. En wat ongelofelijk onprofessioneel en laks. Bizar.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Echt bizar, hoe kun je dat nou vergeten?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jeetje het zal je gebeuren :ugh:

Hoe kun je nu een hond vergeten? Als je klaar bent veeg je dan niet even de auto uit o.i.d.?
Persoon moet zeer verstrooid zijn geweest :oeps:
sifkes4
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sifkes4 »

slordig en ook erg zielig voor het hondje
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het gebeurd wel vaker, het is Gol ook overkomen maar dan in een hete bus in de zomer :ugh:
Daarom durf ik ook geen uitlaatservice meer te gebruiken.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Niet telefonisch bereikbaar ook. Je zal maar lastig gevallen worden door hondeigenaren buiten kantoortijden met vragen waar hun hond is.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou is vier uur in een onverwarmde bus niet echt een drama, maar dit is wel erg onprofessioneel, zeg.
En zomers niet echt een feest :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nanna schreef::80: :80: :80:

Jesis. Ik heb tegenwoordig de hele dag hondengasten maar ik hou ze als een havik in de gaten.
Het zijn verdomme honden van een ánder; daar ben je toch supervoorzichtig mee?

Hier trouwens van de week ook een verhaal gehoord. Hond zou tussen de middag uitgelaten worden maar als vrouwtje thuiskwam moest het beest vreselijk nodig. Ze is gaan opletten hoe de klaargelegde riem lag (foto) en als ze thuiskwam was het geld weg maar lag de riem nog exact hetzelfde. Ergo: hond werd helemaal niet uitgelaten :80:
Dat krijg je als iedere debiel zich HUS mag noemen.

:80:

Aan Finn zie ik het precies, die is meestal lekker smerig en kijkt me aan van 'nu al thuis? ik was niet van plan op te staan, ben moe' :LOL:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat een verschrikking ... ook dat verhaal van jou Nanna, arme hond.

Wij hebben ook met enige regelmaat een HUS die langskomt, maar ik leg altijd al de riem op de tafel. Dus dan ie je dat al automatisch en daarbij krijgen we vaak foto's etc.
Laatst gewijzigd door tobi__ op 30 nov 2016 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
_Esmee
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jesis. Ik heb tegenwoordig de hele dag hondengasten maar ik hou ze als een havik in de gaten.

Hier trouwens van de week ook een verhaal gehoord. Hond zou tussen de middag uitgelaten worden maar als vrouwtje thuiskwam moest het beest vreselijk nodig. Ze is gaan opletten hoe de klaargelegde riem lag (foto) en als ze thuiskwam was het geld weg maar lag de riem nog exact hetzelfde. Ergo: hond werd helemaal niet uitgelaten :80:

Mede daarom maakte ik van elke wandeling filmpjes en monteerde ik die leuk. Bewijs voor de eigenaren dat de hond daadwerkelijk werd uitgelaten en leuk om te zien hoe hun hond in de roedels meeloopt. Dezelfde dag gingen de filmpjes vaak op mijn Facebookpagina.

Helaas verpesten veel andere hussen het voor de wél professionele hussers.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 30 nov 2016 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:idea: ik ga ook een HUS beginnen. :zweep: Das goed verdienen zo te lezen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

of je merkt aan je hond dat deze zich steeds vreemder gaat gedragen. blijkt dat de HUS hem een TT omdoet op het moment dat ze deze hond mee nam en corrigeerde wanneer zij dacht dat het nodig was.

ellen
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Jemig, wat een verhalen :ugh: Ik ben zo blij dat ik geen HUS nodig heb! Hoe moeilijk kan het zijn om even je bus door te kijken als je thuis komt :80:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Er zijn sowieso veel HUS'en die er rare gewoontes op na houden. Ik ken een terrein dat verhuurd wordt aan 2 HUS'en. HUS 1 komt rond 10u en rond 2u. HUS 2 komt om 12u.

Betekend dat als je pas 19u thuis bent uit je werk en je hond bij de vroege ronde van HUS 1 al om 10u heeft geplast, dat beest het nog lang moet ophouden ook...
De HUS'en hier in de buurt huren een weitje met een laag hek waar ze dan een halfuurtje de honden op gooien. Sommige honden spelen met elkaar, anderen vervelen zich te pletter.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Boutje schreef:
ellen en de birmanen schreef:of je merkt aan je hond dat deze zich steeds vreemder gaat gedragen. blijkt dat de HUS hem een TT omdoet op het moment dat ze deze hond mee nam en corrigeerde wanneer zij dacht dat het nodig was.

ellen
Waaat???
Niet te geloven....
Jep... in Haarlem ook ...
Ik zal de persoon die dit meemaakt met haar Sharpei even vragen te reageren hier...
Daar gaan je de nekharen van overeind staan
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb toen ik nog in mn vorige woonplaats woonde 2x een vergeten HUS hond gevonden. De ene wist toen ik belde nog niet eens dat ze een hond miste (was daar dus ook allang niet meer).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hippo schreef:Er zijn sowieso veel HUS'en die er rare gewoontes op na houden. Ik ken een terrein dat verhuurd wordt aan 2 HUS'en. HUS 1 komt rond 10u en rond 2u. HUS 2 komt om 12u.

Betekend dat als je pas 19u thuis bent uit je werk en je hond bij de vroege ronde van HUS 1 al om 10u heeft geplast, dat beest het nog lang moet ophouden ook...
De HUS'en hier in de buurt huren een weitje met een laag hek waar ze dan een halfuurtje de honden op gooien. Sommige honden spelen met elkaar, anderen vervelen zich te pletter.
Maar dat heb je als eigenaar toch zelf in de hand? Je hoeft hem toch niet mee te laten gaan als je 10:00u te vroeg vindt? En als je hond zich te pletter verveeld op zo'n veldje, dan hoef je hem toch niet met die HUS mee te laten gaan? Dat vind ik meer de verantwoording van de baas als van de HUS.
Mijn HUS komt Finn om 9:00u halen, rond 12:00u is hij weer thuis en ik om 18:00u. Ze spelen een uur op het veld bij haar thuis en de rest van de tijd is halen en brengen. Had ik een hond die dat niet leuk zou vinden, dan zocht ik iemand die individueel de hond wil uitlaten. Ik vind het ideaal en hoef niet bang te zijn dat Finn wegloopt, zoals bij veel andere HUS'sen wel tot de mogelijkheden behoort.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

mercedes2803 schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... d#p6774394

Haren in je nek :schrik: :schrik:
die is nu verhuisd naar Duitsland, al jaren. Heeft ook hondenopvoedhotel.
HIer is overigens een hond onder haar toezicht verdronken, ook met stroomband om...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

mercedes2803 schreef:
Boutje schreef:
ellen en de birmanen schreef:of je merkt aan je hond dat deze zich steeds vreemder gaat gedragen. blijkt dat de HUS hem een TT omdoet op het moment dat ze deze hond mee nam en corrigeerde wanneer zij dacht dat het nodig was.

ellen
Waaat???
Niet te geloven....
Jep... in Haarlem ook ...
Ik zal de persoon die dit meemaakt met haar Sharpei even vragen te reageren hier...
Daar gaan je de nekharen van overeind staan

:wat:

Nou heb ik veel gehoord , maar dit ???
Nu gaan mijn honden never nooit met een hus mee , maar als ik erachter zou komen dat een hus ( of woe dan ook ) dat zou doen bij een van mijn honden ... Zou zijn / haar beste dag niet zijn kan ik je wel vertellen

Ben afgelopen zondag voor minder uit m'n slof geschoten ( iemand die het nodig vond om mijn hond die in de kar zat te blaffen naar zijn hond die los kwam buurten verbaal behoorlijk te corrigeren
Ik stond er notabene bij , weliswaar met m'n rug ernaartoe want had wat uit de auto nodig )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een blunder zeg :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Hippo schreef:Er zijn sowieso veel HUS'en die er rare gewoontes op na houden. Ik ken een terrein dat verhuurd wordt aan 2 HUS'en. HUS 1 komt rond 10u en rond 2u. HUS 2 komt om 12u.

Mensen weten dat hun hond om die tijd loopt dus die zullen wellicht niet om 19.00 uur pas thuis zijn.
Zelf zou ik als werkte overigens altijd de ochtendronde willen want je kunt beter na een wandeling nog wat uren alleen thuis zijn dan uren daarvoor.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Bishy schreef:Niet telefonisch bereikbaar ook. Je zal maar lastig gevallen worden door hondeigenaren buiten kantoortijden met vragen waar hun hond is.
In dit geval is het uiteraard te zot voor woorden maar ik ben buiten mijn werk ook niet constant telefonisch bereikbaar voor mijn klanten hoor , voor mijn kinderen en familie overigens ook niet.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O, echt, die verhalen hier, wat érg! :O: :boos: :cry:
Nu zouden ze mijn honden waarschijnlijk überhaupt al niet mee willen nemen, maar ik zou zelf ook al 100 mogelijke rampscenario's voor me zien en door dit topic zijn er nog een stuk of wat van die scenario's bijgekomen :ugh:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

En toch vind ik het nu jammer, tuurlijk zijn er veel (negatieve) verhalen. Maar er zijn ook hussen (zoals Hus) die wel hun best doen en het wel goed doen of in ieder geval net de beste bedoelingen.

Ik merk dat bijv ook over de zorg, k werk er zelf in en dan is het soms verdomde vervelend dat er andere mensen zijn die zo sympathiek zijn als een betonnen deur en dus de ervaring voor andere niet zorg mensen negatief maken.
Je voelt je dan bijna verplicht om jezelf te verdedigen
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Echt heel slordig :ugh: Nu vind ik die ijskoude auto wat overdreven, tenzij we het over een bejaard naakthondje hebben. Een hond kan echt wel tegen deze temperaturen, zeker in een auto waar het winddicht is. Nee, niet comfortabel en zeker niet de bedoeling. Maar liever met deze temperaturen dan in de zomer :ugh:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nanna schreef:Nou ben ik sowieso een zeikspeun hoor. Ik zou mijn honden ook nooit zetten zoals ik hier mijn logeetjes heb :cool2:
Néé, ze moeten achter twee meter hoge hekken in een pension. Anders heb ik geen seconde rust.
Laat staan dat ik ze met een grote groep honden meegeef; ik zie het al helemaal gebeuren dat ze mamma gaan zoeken want zulke etterbakken zijn het wel.
Ik zou Oll juist veel liever bij een kleinschalige opvang brengen. Als ik 'm in pension doe (heb t echt wel gedaan) dan is ie de eerste 3 dagen volkomen over z'n theewater. Hij is het niet gewend om opgehokt te zitten. Misschien dat het straks als we Jamie er bij hebben beter gaat, dat ze wat aan elkaar hebben, maar in z'n up is het geen succes iig.

Maargoed, ik geef 'm ook liever niet zomaar aan iedereen mee, en hoewel ik echt wel eens heb bedacht dat het voor hem wel leuk zou zijn als ie overdags eens lekker los mag rennen ofzo, vooral in de wintermaanden, als ik dit soort dingen lees, doe maar niet :')
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Nou ben ik sowieso een zeikspeun hoor. Ik zou mijn honden ook nooit zetten zoals ik hier mijn logeetjes heb :cool2:
Néé, ze moeten achter twee meter hoge hekken in een pension. Anders heb ik geen seconde rust.
Laat staan dat ik ze met een grote groep honden meegeef; ik zie het al helemaal gebeuren dat ze mamma gaan zoeken want zulke etterbakken zijn het wel.
Hier ook... en niet uitlaten. Gewoon een wei met hoge hekken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Maeve schreef:Echt heel slordig :ugh: Nu vind ik die ijskoude auto wat overdreven, tenzij we het over een bejaard naakthondje hebben. Een hond kan echt wel tegen deze temperaturen, zeker in een auto waar het winddicht is. Nee, niet comfortabel en zeker niet de bedoeling. Maar liever met deze temperaturen dan in de zomer :ugh:
Toch als ze in zo auto kennel zat en weinig bewegingsruimte hebben en nog koud van buiten denk ik toch dat het niet heel overdreven is oke warmte is erger, maar toch de meeste honden liggen na een wandeling in de kou buiten lekker warm thuis en zijn die kou niet gewend
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”