Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heerlijke wandeling

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Heerlijke wandeling

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Soms heb je toch van die wandelingen er tussen zitten die net dat beetje "extra" hebben. Vandaag was het zo'n wandeling.

Vaak vind ik het heerlijk om in mijn eentje te lopen, maar soms is een beetje onverwachts gezelschap erg leuk, wat leuke praatjes oplevert.

Eerst kwamen we al Sam zijn favoriete lab teefje tegen met pup: Even staan te babbelen, pup werd negeert door Sam (hij vind haar maar opdringerig en bijterig, en dan gaat hij in negeer modus). Binnen een paar minuten werd hij zelf even op zijn plek gezet daar hij niet zo opdringerig moest doen :zweep: .
Ze hebben even heerlijk gespeeld, en daarna weer ieder onze eigen kant op gegaan.

Op een bepaald stuk kan Sam lekker los lopen, zonder dat ik al teveel op hoef te letten. Sam was heerlijk aan het dartelen ivm de kou en in 1x zag ik een hond aan komen, die al vrij dichtbij was. Netjes als ik ben, lijn ik Sam aan. Heb geen zin in "gedoe" omdat andere mensen hun hond niet onder controle hebben, of het gedrag verkeerd inschatten.

Ze kwam dichterbij (we hadden elkaar al vaker gezien, leuke hond!) en haar eerste vraag was eigenlijk of hij niet los kon lopen, omdat ik hem iedere keer aanlijnden als ik haar zag.
Naja, hij kan prima los, is heel sociaal, beetje patserig, maar ja de meeste mensen zijn er niet van gediend als ik hem los laat lopen. Dat was voor haar de reden om geen rottweiler te nemen.
Sam meteen los gelaten, en de heren konden kennis maken. Toevallig wilden we dezelfde kant op, dus een heel stuk samen opgelopen. Ontzettend leuk gesprek over haar hond, wat voor ras het was en hoe ze eraan gekomen is, even een keer bij Sam ingegrepen dat hij moet ophouden met zijn patser gedrag, en na een minuut of 10 afscheid genomen.

Sam aangelijnd omdat we de bebouwde kom weer inliepen.

Zijn nog geen 10 meter verder, komt er een jonge Berner Sennen op Sam afgestormd. De eigenaresse bleef maar roepen dat hij moest komen, maar ja, dat was een hopeloze missie :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: .
Ze excuseerde zich omdat hij niet luisterde en omdat Sam vast zat. Ook haar eerste vraag was of hij soms vast zit omdat hij agressief was ivm de wonden op zijn lichaam.
Uitgelegd hoe hij daaraan kwam en ik hem best los wilden laten. Zo gezegd zo gedaan, en ze lagen samen te rollen bollen door het bevroren gras :I:

Heerlijk praatje gehouden en toen de heren uitgespeeld waren zijn we ieder onze eigen weg weer gegaan.

Beide kwamen we met een heerlijk voldaan gevoel thuis.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Heerlijke wandeling

Ongelezen bericht door M@scha »

klinkt heerlijk!
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dat is echt genieten en nagenieten.
Sam2012
Zeer actief

Ja eens een keer wat anders, als alleen maar gemopper horen, als Sam een keer terug blaft naar een andere hond, omdat die constant aan het blaffen of fixeren zijn.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Lekker hoor zo'n gezellige wandeling :ok: Grappig, mijn honden zijn ook zo fris en vrolijk met de kou; springen en rennen dat het een lieve lust is :lol1:
Sam2012
Zeer actief

Vanochtend liepen we al erg vroeg buiten (rond 06.15). Het had gevroren, er lag een hoop blad, en dat knisperde zo leuk onder je voeten en poten van Sam. Hij werd er helemaal dartelig van hahahahahahahahahahaha
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”