Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sledehondenraces

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Sledehondenraces

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wow.
Ik vind het indrukwekkend hoor.
Wel andere honden dan gebruikelijk trouwens, maar supergaaf!

Altenarace 2016
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Re: Sledehondenraces

Ongelezen bericht door wilma23 »

Gaaf he ! Ik Ben er naar veel geweest.
Ze kruisen bijv de husky ook well met hounds dobbermans etc om meer snelheid te krijgen.
De musher waar ik toen voor werkte noemde die kruisingen alaskanen.

Ik vind zo'n race machtig mooi om te zien en de honden hebben zo'n pret
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lijkt me een enige sport. Alleen wel in een karretje, want fietsen of steppen is mij te vermoeiend. :mrgreen:
Ik ga nog eens een paar collies aanschaffen die niet van die haardkleedjes zijn en dan ook dit doen: https://www.youtube.com/watch?v=mZOvbXL-OZ8

(En dan hopen op een strenge winter zodat ze me zo naar mijn werk kunnen brengen. Zálig, geen file meer! :cheer: )
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Onze Buster is ook een halve husky, maar als ik daar mee ga fietsen, moet hij altijd poepen. :80: Ook al stop ik onderweg op veldjes, hij doet dat altijd onder het fietsen, en staat dan dus als een blok stil. Ik zou met hem niet eens durven steppen ofzo.
Vind dat dus altijd wel frappant, dat die sledehonden dat niet doen. Als ze dat natuurlijk doen, krijgen ze wel die kar over hun heen :schrik:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nu ik zelf wel eens op de step sta met mijn pluisje ernaast, weet ik hoe het voelt. Ik zou in mn broek piesen als ik zo hard door het bos zou gaan :schrik: Blij dat wij de recreantenversie doen :LOL:
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 1

Sledehondenraces

Ongelezen bericht door Rosaly »

Emma schreef:Onze Buster is ook een halve husky, maar als ik daar mee ga fietsen, moet hij altijd poepen. :80: Ook al stop ik onderweg op veldjes, hij doet dat altijd onder het fietsen, en staat dan dus als een blok stil. Ik zou met hem niet eens durven steppen ofzo.
Vind dat dus altijd wel frappant, dat die sledehonden dat niet doen. Als ze dat natuurlijk doen, krijgen ze wel die kar over hun heen :schrik:
Sommige honden in Finn zijn team poepen onderweg, lopend of stilstaand. De kar heeft gewoon een rem ;) dus de musher moet goed opletten.
Finn doet het altijd netjes voor de wedstrijd of training.
Afbeelding
Rosaly
Actief

Sledehondenraces

lieke schreef:Lijkt me een enige sport. Alleen wel in een karretje, want fietsen of steppen is mij te vermoeiend. :mrgreen:
Step is niks vermoeiends aan hoor, zelf blijven staan en hond vooruit :p (tip: niet zonder helm en handschoenen! Foei.)

Afbeelding
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik durf niet zo goed meer met de step. Ik ben afgelopen zomer gigantisch op mijn plaat gegaan en heb nu een groot en dik litteken op mijn gezicht.
Ik heb dan een sledehond maar hij loopt niet door :LOL: Dus ik ben zo op hem aan het letten en hem aan het aanmoedigen dat ik die hele step vergeet :schrik:
Het lijkt me heel leuk een hond te hebben die het wel heel leuk vindt :D
Rosaly
Actief

Sledehondenraces

Manuma schreef:Ik durf niet zo goed meer met de step. Ik ben afgelopen zomer gigantisch op mijn plaat gegaan en heb nu een groot en dik litteken op mijn gezicht.
Ik heb dan een sledehond maar hij loopt niet door :LOL: Dus ik ben zo op hem aan het letten en hem aan het aanmoedigen dat ik die hele step vergeet :schrik:
Het lijkt me heel leuk een hond te hebben die het wel heel leuk vindt :D
Mocht je het weer aandurven dan ben je van harte welkom om een keer met ons mee te trainen. Manu kan dan gewoon achter ons aan lopen (meestal werkt dat wel bij honden die niet doorlopen) en jij hoeft nergens anders op te letten dan op het stuur dat recht moet bijven :) de honden voorop wijzen de weg wel.
Afbeelding
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Rosaly schreef:
lieke schreef:Lijkt me een enige sport. Alleen wel in een karretje, want fietsen of steppen is mij te vermoeiend. :mrgreen:
Step is niks vermoeiends aan hoor, zelf blijven staan en hond vooruit :p (tip: niet zonder helm en handschoenen! Foei.)

Afbeelding

Oh ja zoiets moet ik hebben, zo'n stang. Met Nox heb ik 1x gestept en daar is het nog bij gebleven. Ik had hem aan de heupgordel en we gingen hard. Enorm enthousiast was ik :cheer: .. Tot hij aan de andere kant een kat zag en hij voor m'n wiel rende. Het is me dus niet gelukt om over Nox heen te steppen. Ik maakte een zwiep over het stuur en eindigde erg blauw en bloederig.
De step staat dus nog ff in de ijskast :engel:
Fenja ging altijd los mee naast de step en dan was het dus gewoon een workout voor mij. Maar de 'husky-manier' lijkt me wel wat voor Nox en mij. Met helm dan denk ik :goeie:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”