Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alle honden een muilkorf om!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Re: Alle honden een muilkorf om!

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Tara schreef:
Jonas26 schreef:En weer Tyson, heten jullie honden allemaal Fifi :roll:
Zit toch niet zo te mekken! Het gaat toch niet over jou?
Toen die discussie over zuipende jagers ging hadden we het toch ook niet over jou :engel:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jonas26 schreef:
Brindlecardi schreef: Oh ja want een hond die krijst is natuurlijk even vervelend als een hond die andere honden doodbijt :Q:
Jij mist iets in het geheel. Het gaat om fatsoensnormen, jij wilt geen last van mijn honden hebben en ik niet van de jouwe. Dus krijsend aanstormend klein geweld houd je maar lekker aan de riem als je niet wil opvoeden.
Nee hoor, want ik zeg niet dat ik dat laat gebeuren. Ik zorg er altijd voor dat mijn hond niet in contact komt met mogelijk agressieve exemplaren of aangelijnde honden terwijl mijn hond losloop. (tenzij ik de eigenaar en hond ken en weet dat zij daar geen problemen mee hebben)
Ik geef alleen aan dat je wat overlast van een hondje niet kan vergelijken met de schade die een pitbull kan toebrengen. Als ik een pitbull zie aanlopen die loopt te fixeren als een gek aan het eind van lijn op mijn totaal onschuldige hond die echt niks uitlokt qua agressie, dan loop ik met een hartslag van 200 als de sodemieter om. Ik ben oprecht bezorgd voor het welzijn van mijn hond op dat moment. Loopt de baas zelf direct om op zo'n moment dan is het voor mij oké. Maar dat gebeurd dus zelden. Als er een yorkie aan het eind van de lijn staat te gillen is dat best irritant, maar je hebt aan de andere kant niet de angst dat die hond jouw hond echt wat zal aan doen. De mate van gevaarzetting is niet te vergelijken.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Brindlecardi schreef: Ik geef alleen aan dat je wat overlast van een hondje niet kan vergelijken met de schade die een pitbull kan toebrengen. Als ik een pitbull zie aanlopen die loopt te fixeren als een gek aan het eind van lijn op mijn totaal onschuldige hond die echt niks uitlokt qua agressie, dan loop ik met een hartslag van 200 als de sodemieter om. Ik ben oprecht bezorgd voor het welzijn van mijn hond op dat moment. Loopt de baas zelf direct om op zo'n moment dan is het voor mij oké. Maar dat gebeurd dus zelden. Als er een yorkie aan het eind van de lijn staat te gillen is dat best irritant, maar je hebt aan de andere kant niet de angst dat die hond jouw hond echt wat zal aan doen. De mate van gevaarzetting is niet te vergelijken.
Nee natuurlijk kan dat niet maar dat is ook niet wat ik beweer. Als ik met Meis wandelde kwamen we soms ook mensen tegen die soms gewoon echt bang voor haar waren en dan liep ik in een boog erom heen. Kleine moeite, groot plezier, ik vind gewoon in zijn algemeenheid dat hondenbezitters best wat meer rekening met elkaar mogen houden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden :ugh:
Persoonlijk denk ik dat je maar erg weinig snapt van hetgeen hier gezegd wordt en hoe er hier op t forum over gedacht wordt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden :ugh:
Persoonlijk denk ik dat je maar erg weinig snapt van hetgeen hier gezegd wordt en hoe er hier op t forum over gedacht wordt
Ik denk dat de boodschap best gesnapt wordt aan allebei de kanten , want het allebei waar, alleen geeft er niemand toe en zo blijft er evenwicht, gelukkig maar :wink:
Chrizta8
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

In Ierland moeten sowieso 7 hondenrassen (waaronder pibullachtigen) altijd gemuilkorft en aan een korte lijn worden uitgelaten.
Doet helaas bijna niemand.
Benson and Penny
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:
Nou ik het eerlijk gezegd het idee dat wat ik probeer te zeggen ook niet echt overkomt.
Het gaat mij helemaal niet om de discussie an sich , voor mij is het heel simpel de hond die bijt daar ligt meer verantwoording , al helemaal als het een sloper is.
Het gaat mij meer om de manier waarop de discussie wordt gevoerd en mensen die aangeven dat ze zich daar rot onder voelen.
Die nit wits die hun honden andere honden laten doodbijten zitten hier immers niet, of ze zijn er wel maar hebben toevallig geen spa :ugh:
Dus waarom er dan zo over moet worden gepraat , juist waar de mensen die je hebben moet niet zitten is mij een raadsel.
Bri bijv.heeft zich toch echt wel kwetsbaar opgesteld een aangegeven hoe dit soort teksten haar raken maar ook hoe vreselijk ze die incidenten vind en hoe ze iedere keer weer hoopt bij een incident dat het niet om een spa of soortgelijke hond gaat.
Dan zou je toch je taal wat kunnen matigen en daar rekening mee houden , en dan kan de discussie , en wellicht zelfs nog wat zinvoller , nog steeds gevoerd worden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tineke schreef:
malinois schreef:
Nou ik het eerlijk gezegd het idee dat wat ik probeer te zeggen ook niet echt overkomt.
Het gaat mij helemaal niet om de discussie an sich , voor mij is het heel simpel de hond die bijt daar ligt meer verantwoording , al helemaal als het een sloper is.
Het gaat mij meer om de manier waarop de discussie wordt gevoerd en mensen die aangeven dat ze zich daar rot onder voelen.
Die nit wits die hun honden andere honden laten doodbijten zitten hier immers niet, of ze zijn er wel maar hebben toevallig geen spa :ugh:
Dus waarom er dan zo over moet worden gepraat , juist waar de mensen die je hebben moet niet zitten is mij een raadsel.
Bri bijv.heeft zich toch echt wel kwetsbaar opgesteld een aangegeven hoe dit soort teksten haar raken maar ook hoe vreselijk ze die incidenten vind en hoe ze iedere keer weer hoopt bij een incident dat het niet om een spa of soortgelijke hond gaat.
Dan zou je toch je taal wat kunnen matigen en daar rekening mee houden , en dan kan de discussie , en wellicht zelfs nog wat zinvoller , nog steeds gevoerd worden.
Daar heb je ook volkomen gelijk in. Daarom probeer ik ook in mijn postings altijd aan te geven dat ik vind dat op het forum de spa-eigenaren over het algemeen wel verantwoordelijke eigenaren zijn. Alleen kom ik helaas in het echte leven maar weinig verantwoordelijke eigenaren tegen.
Kwámen die eigenaren maar eens hier op het forum. :ugh:

Laat overigens onverlet dat ik ook vind dat het wel een tandje minder kan qua vergelijkingen met anatomische anomalieën. Het dient geen enkel doel, behalve het polariseren van de discussie.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jonas26 schreef:
Brindlecardi schreef: Ik geef alleen aan dat je wat overlast van een hondje niet kan vergelijken met de schade die een pitbull kan toebrengen. Als ik een pitbull zie aanlopen die loopt te fixeren als een gek aan het eind van lijn op mijn totaal onschuldige hond die echt niks uitlokt qua agressie, dan loop ik met een hartslag van 200 als de sodemieter om. Ik ben oprecht bezorgd voor het welzijn van mijn hond op dat moment. Loopt de baas zelf direct om op zo'n moment dan is het voor mij oké. Maar dat gebeurd dus zelden. Als er een yorkie aan het eind van de lijn staat te gillen is dat best irritant, maar je hebt aan de andere kant niet de angst dat die hond jouw hond echt wat zal aan doen. De mate van gevaarzetting is niet te vergelijken.
Nee natuurlijk kan dat niet maar dat is ook niet wat ik beweer. Als ik met Meis wandelde kwamen we soms ook mensen tegen die soms gewoon echt bang voor haar waren en dan liep ik in een boog erom heen. Kleine moeite, groot plezier, ik vind gewoon in zijn algemeenheid dat hondenbezitters best wat meer rekening met elkaar mogen houden.
Maar dat rekening houden met leer je mensen niet aan
Met fifi van de buren is het irritant als de hond keft maar met de Brutus de Pitbull zijn de gevolgen gewoon heel groot als de baas geen rekening houdt met andere mensen en zich beseft waar zijn hond ooit voor gefokt is. Aangezien te weinig eigenaren van dit soort honden dat zich beseffen moeten er maar andere maatregelen komen. Het had fijn geweest als het niet nodig zou zijn... Maar als ik kijk hoeveel pitjes en staffords hier in de buurt er steeds maar weer bij komen en vooral de baasjes die er mee lopen... houd ik mijn hart vast.
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:
Tineke schreef:
malinois schreef:
Daar heb je ook volkomen gelijk in. Daarom probeer ik ook in mijn postings altijd aan te geven dat ik vind dat op het forum de spa-eigenaren over het algemeen wel verantwoordelijke eigenaren zijn. Alleen kom ik helaas in het echte leven maar weinig verantwoordelijke eigenaren tegen.
Kwámen die eigenaren maar eens hier op het forum. :ugh:

Laat overigens onverlet dat ik ook vind dat het wel een tandje minder kan qua vergelijkingen met anatomische anomalieën. Het dient geen enkel doel, behalve het polariseren van de discussie.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat er vanuit de spa wereld zelf niet wat mensen opstaan die reële info gaan verstrekken en mensen die daarvoor open staan , en die zullen er ook heus wel zijn , gaan proberen te bereiken.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

soms komen hier spa eigenaren en die stellen zich voor en na 2 van dit soort topics zijn ze weg,( en dan is deze nog heel beschaafd en gematigd) maar als ik een staf zou hebben zou ik ook moven denk ik... maar ook de molossers krijgen het vaak voor hun kiezen en ik heb er ook al meer dan eens over nagedacht om toch mijn kop maar te houden in dit soort topics ....
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Is dat nl1? Ben best nieuwsgierig wat daar gezegd gaat worden.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Habibi schreef:Is dat nl1? Ben best nieuwsgierig wat daar gezegd gaat worden.
NPO2 ;)
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Thnx. Kijk héél weinig tv...

Dit ga ik wel kijken, als ik op tijd terug ben van hondenclub. (denk t wel)
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik ga kijken; ben benieuwd :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik neem het op. Ben wel benieuwd, en ook eigenlijk wel benieuwd hoe men na de uitzending men er hier over denkt. Over de uitzending dan :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ben het eens hoor met dat de discussies over dit onderwerp op een normale toon en serieus plaats moeten vinden. Ik doe er dan ook nooit aan mee. Toch ergens ik me vaak aan het bagatelliseren van het probleem. En het verleggen van de schuld naar het al dan niet schuldige slachtoffer.
Ik zal dan wel met een zwarte bril oplopen, dat geloof ik vast, maar ik kom aan de lopende band incidenten tegen met SPA's. Ik kom bij de slachtoffers thuis en zie het verdriet van de eigenaar van het al dan niet opgevoede dode hondje. Laatst ook nog weer 1tje van 14. En dan aan je eind komen op zo'n manier. Het verdriet van die baasjes snijdt je door merg en been. Maar ik heb ook tijdens mijn werk jankend bij de dierenarts gezeten om een schat van een stafford in te laten slapen die echter wel alle buurhonden uitmoorde. De eigenaar vervloekend dat ze dit maar op zijn beloop liet. Net zo verdrietig. Ze nam niet eens de moeite om hem op zijn laatste reis te begeleiden dus dat heb ik toen maar gedaan. Kan er nog om janken.
En dat soort dingen zijn gewoon allemaal te voorkomen. En daarom snap ik dat soort hakken in het zand gedoe nooit. Er moet gewoon een oplossing komen. Want het is echt diep leed en het kent alleen maar verliezers.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Het is inderdaad een probleem wat niet gebagatelliseerd moet worden. Ik zou kapot van verdriet zijn als een van onze honden zo aan zijn einde kwam. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat eigenaren dat zelf niet kunnen bedenken en maatregelen treffen die afdoende zijn.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Van mij mogen er 10 Bri's om me heen wonen met honden. Daar heb ik geen last van. Maar dat is nu de ellende die wonen er niet. Er wonen dombo's die geen idee hebben wat ze bij zich hebben of kleuters die t juist erg stoer vinden zo'n door een uit zn stekker gaande vechthond.
En daar heb ik dusdanig veel overlast van naast dat ze een gevaar zijn voor mijn honden. Dat zouden die van Bri niet zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Budkes schreef:Ik ben het eens hoor met dat de discussies over dit onderwerp op een normale toon en serieus plaats moeten vinden. Ik doe er dan ook nooit aan mee. Toch ergens ik me vaak aan het bagatelliseren van het probleem. En het verleggen van de schuld naar het al dan niet schuldige slachtoffer.
Ik zal dan wel met een zwarte bril oplopen, dat geloof ik vast, maar ik kom aan de lopende band incidenten tegen met SPA's. Ik kom bij de slachtoffers thuis en zie het verdriet van de eigenaar van het al dan niet opgevoede dode hondje. Laatst ook nog weer 1tje van 14. En dan aan je eind komen op zo'n manier. Het verdriet van die baasjes snijdt je door merg en been. Maar ik heb ook tijdens mijn werk jankend bij de dierenarts gezeten om een schat van een stafford in te laten slapen die echter wel alle buurhonden uitmoorde. De eigenaar vervloekend dat ze dit maar op zijn beloop liet. Net zo verdrietig. Ze nam niet eens de moeite om hem op zijn laatste reis te begeleiden dus dat heb ik toen maar gedaan. Kan er nog om janken.
En dat soort dingen zijn gewoon allemaal te voorkomen. En daarom snap ik dat soort hakken in het zand gedoe nooit. Er moet gewoon een oplossing komen. Want het is echt diep leed en het kent alleen maar verliezers.
Dat lijkt me ook vreselijk, zeg :ugh: Die hond kan er ook niets aan doen dat hij zo is en een totale nitwit als baas heeft getroffen. het zou toch mogelijk moeten zijn dat zo'n figuur nooit meer een dier mag houden :gvd:
Als je deze kenmerken in een ras kunt fokken, moet je het er ook uit kunnen fokken. Aan de slag zou ik zeggen. Als de verantwoorde fokkers de handen ineen slaan... (je moet ergens beginnen) :19:
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:Het is inderdaad een probleem wat niet gebagatelliseerd moet worden. Ik zou kapot van verdriet zijn als een van onze honden zo aan zijn einde kwam. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat eigenaren dat zelf niet kunnen bedenken en maatregelen treffen die afdoende zijn.
Daar zit hem de kneeheep.
Het is een hoekèndatnoudatdoettieandersnooit gebeuren of het is een doelbewust die hond opfokken.
Ja en jouw bijdrage aan dat soort discussies is ook een bewust opfokken en niet constructief.
Die hoekèndatnoudatdoettieandersnooit gebeuren mensen moet je zien te bereiken , daar is nog wat te halen wellicht , maar die bereik je niet over de kleine piemel boeg.
Daar zouden mensen als Bri en Hippo en Dagmar misschien iets aan kunnen uitleggen waarbij ze kunnen putten uit hun ervaring en hun kennis.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Flevo Bordertje schreef:
Budkes schreef:Ik ben het eens hoor met dat de discussies over dit onderwerp op een normale toon en serieus plaats moeten vinden. Ik doe er dan ook nooit aan mee. Toch ergens ik me vaak aan het bagatelliseren van het probleem. En het verleggen van de schuld naar het al dan niet schuldige slachtoffer.
Dat lijkt me ook vreselijk, zeg :ugh: Die hond kan er ook niets aan doen dat hij zo is en een totale nitwit als baas heeft getroffen. het zou toch mogelijk moeten zijn dat zo'n figuur nooit meer een dier mag houden :gvd:
Als je deze kenmerken in een ras kunt fokken, moet je het er ook uit kunnen fokken. Aan de slag zou ik zeggen. Als de verantwoorde fokkers de handen ineen slaan... (je moet ergens beginnen) :19:
Nou als ik hier laatst las dat er gewoon gefokt werd met een hondagressieve en niet te dekken pitbull 'omdat t zo hoorde' dan heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik ga er nl vanuit dat mensen die hier schrijven wat meer verstand hebben dan gemiddeld van honden(gedrag). Misschien was dat fout gedacht.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:Het is inderdaad een probleem wat niet gebagatelliseerd moet worden. Ik zou kapot van verdriet zijn als een van onze honden zo aan zijn einde kwam. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat eigenaren dat zelf niet kunnen bedenken en maatregelen treffen die afdoende zijn.
Daar zit hem de kneeheep.
Het is een hoekèndatnoudatdoettieandersnooit gebeuren of het is een doelbewust die hond opfokken.
Ja en jouw bijdrage aan dat soort discussies is ook een bewust opfokken en niet constructief.
Die hoekèndatnoudatdoettieandersnooit gebeuren mensen moet je zien te bereiken , daar is nog wat te halen wellicht , maar die bereik je niet over de kleine piemel boeg.
Daar zouden mensen als Bri en Hippo en Dagmar misschien iets aan kunnen uitleggen waarbij ze kunnen putten uit hun ervaring en hun kennis.
Er moet over de hele linie wat behaald worden. Niet de ene groep proberen op te voeden en de broekissuegroep maar laten waaien. Het vraagt maar om één ding: overheidsingrijpen.
Dat heeft enkel zin als er gehandhaafd kan worden, iets wat er niet inzit zo ik begrijp. Dan zou ik beginnen met wat wel zin heeft en dan lijkt me dat je juist de Bri' s niet moet wegjagen want dat kunnen de voorbeelden zijn die een verschil kunnen maken. Wat mij betreft zouden er andere maatregelen mogen komen maar dat zal nog wel even op zich laten wachten want ik ken geen een politieke partij die er interesse in heeft voor zover ik weet.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Nou als ik hier laatst las dat er gewoon gefokt werd met een hondagressieve en niet te dekken pitbull 'omdat t zo hoorde' dan heb ik daar weinig vertrouwen in. Ik ga er nl vanuit dat mensen die hier schrijven wat meer verstand hebben dan gemiddeld van honden(gedrag). Misschien was dat fout gedacht.
Nou dat was inderdaad een voorbeeld hoe het niet moet :ugh:
Afbeelding

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Tineke schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat er vanuit de spa wereld zelf niet wat mensen opstaan die reële info gaan verstrekken en mensen die daarvoor open staan , en die zullen er ook heus wel zijn , gaan proberen te bereiken.
Zijn er wel; verschillende zelfs.
Hebben contact gehad met gemeentes, politie enz om te komen tot goede regels, maar daar hoor je in de media nog niks over want zit allemaal in een fase.
Ze hebben ook al contact gezocht met de hondenbescherming maar die wil met niemand om tafel.
De uitzending van brandpunt hebben ze ook aan mee gewerkt maar helaas hebben die met knippen en plakken er een heel ander stuk van gemaakt, maar helaas hadden vele dat al gedacht.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Tineke
Zeer actief

noekie schreef:
Tineke schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat er vanuit de spa wereld zelf niet wat mensen opstaan die reële info gaan verstrekken en mensen die daarvoor open staan , en die zullen er ook heus wel zijn , gaan proberen te bereiken.
Zijn er wel; verschillende zelfs.
Hebben contact gehad met gemeentes, politie enz om te komen tot goede regels, maar daar hoor je in de media nog niks over want zit allemaal in een fase.
Ze hebben ook al contact gezocht met de hondenbescherming maar die wil met niemand om tafel.
De uitzending van brandpunt hebben ze ook aan mee gewerkt maar helaas hebben die met knippen en plakken er een heel ander stuk van gemaakt, maar helaas hadden vele dat al gedacht.
Hopelijk komt uit dat contact op korte termijn iets goeds voort.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Flevo Bordertje schreef:Ik ga kijken; ben benieuwd :ok:
Ik heb het gezien en kan niet zeggen dat ik er nou zo blij van werd :ugh:
Die vrouw die in haar arm en buik gegrepen was, was dat nou haar eigen hond? :80:
Nee een asielhond die ze altijd verzorgde volgens mij...
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

malinois schreef:
Nanna schreef:
Die vrouw die in haar arm en buik gegrepen was, was dat nou haar eigen hond? :80:
Ja, ze werkte in het asiel en liep veel met die hond. Getriggerd door kleine hondjes en bam, doorgeslagen :ugh:
Ik vond het een onthutsend (heel kleine mini) kijkje in de keuken van de XXL Bully fokker, die het dus geen hout kan schelen of zijn fokproducten andere hondjes of mensen gaan grijpen :schrik:
Wel goed om te zien hoe dat asiel bezig was met de honden te trainen op negeren van andere honden. En dat de asielmevrouw er duidelijk bij zei dat deze hond ook daarna niet los zou kunnen en niet met andere honden zou kunnen spelen. Alleen krijg ik dan meteen de moedeloze gedachte: wat als die hond geplaatst wordt bij iemand die er weer een potje van maakt? Dan heeft het allemaal geen nut gehad :(

Ik zou zo graag zien dat juist mensen uit die hondenwereld zelf het initiatief nemen de fok en voorlichting te verbeteren. Ik lees nu hier dat hier wel initiatieven toe zijn. Het zou goed zijn als het publiek hier ook meer van zou horen en zien :ok:
Maar het deel van de mensen die juist gaan voor de agressie, de fokkers zoals in Brandpunt... daarvoor zul je denk ik toch met maatregelen moeten komen. Die ga je niet overtuigen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Flevo Bordertje schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Ja, ze werkte in het asiel en liep veel met die hond. Getriggerd door kleine hondjes en bam, doorgeslagen :ugh:
Ik vond het een onthutsend (heel kleine mini) kijkje in de keuken van de XXL Bully fokker, die het dus geen hout kan schelen of zijn fokproducten andere hondjes of mensen gaan grijpen :schrik:
Wel goed om te zien hoe dat asiel bezig was met de honden te trainen op negeren van andere honden. En dat de asielmevrouw er duidelijk bij zei dat deze hond ook daarna niet los zou kunnen en niet met andere honden zou kunnen spelen. Alleen krijg ik dan meteen de moedeloze gedachte: wat als die hond geplaatst wordt bij iemand die er weer een potje van maakt? Dan heeft het allemaal geen nut gehad :(

Ik zou zo graag zien dat juist mensen uit die hondenwereld zelf het initiatief nemen de fok en voorlichting te verbeteren. Ik lees nu hier dat hier wel initiatieven toe zijn. Het zou goed zijn als het publiek hier ook meer van zou horen en zien :ok:
Maar het deel van de mensen die juist gaan voor de agressie, de fokkers zoals in Brandpunt... daarvoor zul je denk ik toch met maatregelen moeten komen. Die ga je niet overtuigen.
Idd. Die fokker: wat de achtergrond is van de dieren weet ik niet. Ze kunnen dus ook mensen gaan bijten moet je wel rekening mee houden. Zelf geilde hij er iig op toen hij de undercover agent aan de telefoon had.
En wat je zegt... die hond moet wel herplaatst worden bij iemand die weet wat hij heeft niet als die uit die tbs instelling die ook bij mensen herplaatst werd en vervolgens een hond doodbeet omdat nieuwe eigenaren de korf zielig vonden met warm weer....
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou ik vond het toch wel heftig om te horen van die vrouw hoe die hond er toe kwam om haar te grijpen. Dat hij zó getriggerd werd door die andere hondjes dat een kleine correctie al aanleiding genoeg was om iemand die hij normaliter goed vertrouwt naar de keel te grijpen en niet meer los te laten. Als hij wel haar nek te pakken had gekregen in plaats van haar arm dan was ze er nu hoogstwaarschijnlijk niet meer geweest :ugh: Ik kan gewoon echt niet begrijpen waarom mensen zo'n hond zouden willen hebben. Of waarom mensen (met kinderen) die wél zo'n hond hebben gewoon er voor kiezen hier blind voor te zijn. Echt, het gaat me de pet te boven :U:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”