Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zout op de weg. Pootjes spoelen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Zout op de weg. Pootjes spoelen?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik laat ze zo weinig mogelijk op de weg lopen als er gestrooid is want ja ze krijgen er wel last van hier. Jeuk enzo. En dan gaan ze het zelf schoonmaken en krijgen ze zout binnen en dat is vooral bij kleine hondjes al snel giftig.
Of als het kan nog even flink door (nat) gras laten lopen vlak voor je thuis bent. En anders inderdaad even schoonmaken!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik doe niets als er gestrooid wordt. Ik heb nooit gemerkt dat mijn honden er last van hebben.

Maar vaseline kan wel helpen. Zout is slecht oplosbaar in vet
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb hier ook nooit iets gemerkt. Je loopt toch niet constant op een bestrooide weg/pad o.i.d.? We steken 'n weg over, maar dan op stoep, zandpaden, gras, dan is het er zo weer af. En als er straks sneeuw ligt (je weet maar nooit) wordt er ook door de sneeuw gelopen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik veeg de poten met een natte lap schoon want anders blijven ze eraan likken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Vanochtend ook gefietst en ja daar was enorm gestrooid (alsof ze 2 meter sneeuw verwachtten, er lag gewoon een laag zout van een cm) nergens last van gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ja of even de pootjes vegen met een natte lap bij thuiskomst. Ik doe hier niks, heb nog nooit gemerkt dat Oor er last van had maar we lopen ook eigenlijk nooit op de weg. En die paar korrels die dan per ongeluk op de stoep beland zijn. en die anderhalve gestrooide weg die we wel oversteken.... ach. Ik smeer in de winter haar zooltjes wel eens in met vaseline of uierzalf, maar dat is meer tegen uitdrogen en kloven. Plus ze vindt het heerlijk zo'n pootmassage :P
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier hebben we geen stoepen en Hippo loopt het liefst op de weg. Hij heeft gevoelige poten, hij krijgt barstjes in zijn pootjes en ertussen wordt het knalrood. Zijn poten maak ik wel schoon met een natte handdoek of een bakje water na het uitlaten als er net is gestrooid. De mechels hebben er nooit last van, die likken ook niet aan hun poten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”