Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enten buitenlandse herplaatser
Moderator: moderatorteam
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
- Aantal honden: 2
Enten buitenlandse herplaatser
Alhoewel hier al veel geschreven is over enten, stel ik toch deze vraag
Vorig jaar (november) is Haico op Kreta ingeënt, hij was toen 1 jaar en heeft als puppy (voor zover we vermoedden) geen entingen gehad.
Wat voor enting heeft hij gehad (november 2015);
Vanguard R - Rabiës
Nobivac L4-
Nobivac DHP
Hij zou deze maand voor zover in zijn paspoort staat al deze 3 entingen nogmaals moeten hebben (1 jaar later)
Nu heb ik hier veel nare verhalen over de L4 enting gelezen, daar sta ik niet echt om te springen (alhoewel Haico wel heel veel in water zit)
Moet Rabiës elk jaar?
En DHP?
Of...kan ik hem daarop laten titeren?
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Vorig jaar (november) is Haico op Kreta ingeënt, hij was toen 1 jaar en heeft als puppy (voor zover we vermoedden) geen entingen gehad.
Vanguard R - Rabiës
Nobivac L4-
Nobivac DHP
Hij zou deze maand voor zover in zijn paspoort staat al deze 3 entingen nogmaals moeten hebben (1 jaar later)
Nu heb ik hier veel nare verhalen over de L4 enting gelezen, daar sta ik niet echt om te springen (alhoewel Haico wel heel veel in water zit)
Moet Rabiës elk jaar?
En DHP?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Re: Enten buitenlandse herplaatser
DHP kun je laten titeren, Lepto (en ook kennelhoest) niet. DHP is trouwens ook 3 jaar geldig, als het goed is? Volgens mij is Oll met nobivac geënt en die hoefde na 3 jaar pas weer, en toen heb ik 'm laten titeren en hij hoeft voorlopig sws niet
Rabiës is in ieder geval ook 3 jaar geldig 
Haico heeft vorig jaar de L4 al gehad dus gevoelsmatig zou ik daar nu niet zo moeilijk over doen, maar dat is echt puur gevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd.
Ik zou niet zomaar niet gaan enten, maar ik vind het helemaal niet verkeerd om kritisch te kijken naar wat je in je hond douwt, daarom heb ik voor de DHP Ollie laten titeren. Rabiës krijgt ie wel elke 3 jaar wegens veel uitstapjes naar het buitenland..
Haico heeft vorig jaar de L4 al gehad dus gevoelsmatig zou ik daar nu niet zo moeilijk over doen, maar dat is echt puur gevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd.
Ik zou niet zomaar niet gaan enten, maar ik vind het helemaal niet verkeerd om kritisch te kijken naar wat je in je hond douwt, daarom heb ik voor de DHP Ollie laten titeren. Rabiës krijgt ie wel elke 3 jaar wegens veel uitstapjes naar het buitenland..
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou DHP laten titeren.sanne86 schreef:Alhoewel hier al veel geschreven is over enten, stel ik toch deze vraag
Vanguard R - Rabiës
Nobivac L4-
Nobivac DHP
Moet Rabiës elk jaar?
En DHP?
Lepto is je eigen beslissing. Ik zou het niet geven maar als je dit wel doet zou ik dat iig los doen van de DHP en pas in het voorjaar.
Vanguard rabiës moet idd na 1jr geboosterd worden en is daarna 2 jr geldig. Als je niet naar het buitenland gaat (en het dus niet nodig hebt) zou ik het niet doen en anders sowieso straks met Nobivac rabiës laten enten omdat deze 3 jr geldig is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
In het buitenland (o.a. de Zuid-Europese landen) zetten ze geldigheidsdatum van alle entingen vaak maar op één jaar, terwijl volgens mij dezelfde entingen worden gebruikt als hier en ze daar dus ook gewoon drie jaar geldig zouden moeten zijn.grover schreef:DHP kun je laten titeren, Lepto (en ook kennelhoest) niet. DHP is trouwens ook 3 jaar geldig, als het goed is? Volgens mij is Oll met nobivac geënt en die hoefde na 3 jaar pas weer, en toen heb ik 'm laten titeren en hij hoeft voorlopig sws nietRabiës is in ieder geval ook 3 jaar geldig
Rabiës hoef je alleen te geven als je van plan bent met Haico de grens over te gaan.
L4 is aan jouzelf, maar zou ik dan in ieder geval in het voorjaar zetten.
Ik zou de DHP laten titeren.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb Yin laten titeren dit jaar. Dierenarta begon er ook over dat ze dit jaar moest. 'Dat zien we vaak.. als je nu titert en alsnog moet enten moet je dubbel komen.. stress voor de hond.. bloed laten prikken..' blablabla. Vriend ging bijna om maar ik hield mn poot stijf en eind van de dag belde ze dat ze nog genoeg bescherming had en dit jaar niet geënt hoefde te worden.
Rabiës heb ik wel laten zetten. Maar wel de l2. Dat laat ik hierna niet meer doen.
Rabiës heb ik wel laten zetten. Maar wel de l2. Dat laat ik hierna niet meer doen.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Malou is afgelopen februari in Roemenië geënt en bleek laatst bij een titerbepaling alleen voor Parvo voldoende beschermd te zijn en distemper minimaal, hepatitis was zelfs 0.
Zij krijgt binnenkort de dhp enting weer en dan daarna ergens een keer weer een titerbepaling. Bofferd dat het is, kan ze met regelmaat proberen de dierenarts in z'n handen te bijten
Zij krijgt binnenkort de dhp enting weer en dan daarna ergens een keer weer een titerbepaling. Bofferd dat het is, kan ze met regelmaat proberen de dierenarts in z'n handen te bijten

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De rabiesenting die Finn gehad heeft in Roemenië was ook maar 1 jaar geldig, dat zei de DA hier ook nog. Ik heb hem ivm buitenland reizen wel rabies geënt, maar de rest niet meer. Hij is begin dit jaar getiterd en heeft voor alles nog 5 jaar bescherming. Weil ent ik niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zowel bij Vanguard als bij Nobivac zijn de rabiës entingen toch 3 jaar geldig?sirene schreef:Ik zou DHP laten titeren.sanne86 schreef:Alhoewel hier al veel geschreven is over enten, stel ik toch deze vraag
Vanguard R - Rabiës
Nobivac L4-
Nobivac DHP
Moet Rabiës elk jaar?
En DHP?
Lepto is je eigen beslissing. Ik zou het niet geven maar als je dit wel doet zou ik dat iig los doen van de DHP en pas in het voorjaar.
Vanguard rabiës moet idd na 1jr geboosterd worden en is daarna 2 jr geldig. Als je niet naar het buitenland gaat (en het dus niet nodig hebt) zou ik het niet doen en anders sowieso straks met Nobivac rabiës laten enten omdat deze 3 jr geldig is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 7-vanguardranetje schreef: Zowel bij Vanguard als bij Nobivac zijn de rabiës entingen toch 3 jaar geldig?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Weer wat geleerd, dacht dat ook de vanguard rabiës gewoon 3 jaar was. Nja anyways, rabiës hoef je idd alleen maar te geven als je naar het buitenland gaat met de hond, zo niet dan zou ik 'm ook gewoon niet laten zetten, of pas zodra je weer gaatsirene schreef:http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 7-vanguardranetje schreef: Zowel bij Vanguard als bij Nobivac zijn de rabiës entingen toch 3 jaar geldig?
- sanne86
- Zeer actief
Wauw bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties
Diegene die geen L4 (of L2?) enten, zitten jullie honden veel in het water?
Neem ik nou echt een risico door niet te enten?
Met Haico binnenkort geen plannen om over de grens te gaan
(wel plannen om iemand over de grens hier naar toe te halen
)
dus Rabiës ga ik niet herhalen.
DHP ga ik laten titeren, en heb ik (nou ja Haico
) verder dan nog iets qua enting nodig?
Diegene die geen L4 (of L2?) enten, zitten jullie honden veel in het water?
Neem ik nou echt een risico door niet te enten?
Met Haico binnenkort geen plannen om over de grens te gaan
(wel plannen om iemand over de grens hier naar toe te halen
dus Rabiës ga ik niet herhalen.
DHP ga ik laten titeren, en heb ik (nou ja Haico
- Feather__
- Zeer actief
Ik heb besloten om niet meer te enten en die van mij zit wel veel in water. Plassen en greppels met water zijn geweldig volgens Yin. Dus ik neem bewust het risico.
De enting werkt sowieso maar 6 maanden dus de andere 6 maanden van het jaar is ze ook niet beschermd.
Gevoel van schijnveiligheid dus.
De enting werkt sowieso maar 6 maanden dus de andere 6 maanden van het jaar is ze ook niet beschermd.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib wordt ook niet (meer) geënt tegen Weil en die probeert zelfs als het vriest nog in het water te komen.
Ik let, zodra de temperaturen echt hoog worden, wel een beetje op in wat voor water hij gaat en heb verder gekeken naar de symptomen van Weil en ben daar op bedacht.
Ik let, zodra de temperaturen echt hoog worden, wel een beetje op in wat voor water hij gaat en heb verder gekeken naar de symptomen van Weil en ben daar op bedacht.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Eventueel kun je hier ook met je vraag terecht.
Als je meerdere dingen zou willen laten vaccineren zou ik ze niet tegelijk laten zetten. Rabies alleen als je over-de-grens plannen hebt
Weil en Kennelhoest laat ik niet meer zetten bij de mijne maar dat is een keus / overweging.
https://www.facebook.com/groups/964256990300255/
Suzanne
Als je meerdere dingen zou willen laten vaccineren zou ik ze niet tegelijk laten zetten. Rabies alleen als je over-de-grens plannen hebt
Suzanne
- sanne86
- Zeer actief
Ja deze link zag ik in een ander topic, heb mij al aangemeld, nog even wachten tot het geaccepteerd wordt~Suzanne~ schreef:Eventueel kun je hier ook met je vraag terecht.
Als je meerdere dingen zou willen laten vaccineren zou ik ze niet tegelijk laten zetten. Rabies alleen als je over-de-grens plannen hebtWeil en Kennelhoest laat ik niet meer zetten bij de mijne maar dat is een keus / overweging.
Suzanne
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Weil sowieso pas in het voorjaar enten als je die wilt laten zetten. Ik kies er ook bewust voor om de Lepto niet te enten en Elco is veel in en bij het water te vinden, ook in dit jaargetijde, en gezien de vallen die hier nu al voor het tweede jaar op rij gezet worden, stikt het van de muskusratten in deze omgeving.
Rabiës hoeft alleen als je de grens over gaat.
DHP kun je laten titeren zodat je weet of je hond nog beschermd is.
Kennelhoest laat ik ook niet zetten.
Meerdere entingen tegelijk zetten zou ik ook mee uitkijken: Het is een behoorlijke aanslag op het lijf van de hond, dus liever spreiden en alleen een gezonde hond laten enten
Rabiës hoeft alleen als je de grens over gaat.
DHP kun je laten titeren zodat je weet of je hond nog beschermd is.
Kennelhoest laat ik ook niet zetten.
Meerdere entingen tegelijk zetten zou ik ook mee uitkijken: Het is een behoorlijke aanslag op het lijf van de hond, dus liever spreiden en alleen een gezonde hond laten enten
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Enting werkt gewoon een jaar hoor. Of iig bijna een jaar. Die 6 mnd is nergens op gebaseerd.Feather__ schreef:Ik heb besloten om niet meer te enten en die van mij zit wel veel in water. Plassen en greppels met water zijn geweldig volgens Yin. Dus ik neem bewust het risico.
Die enting is wat mij betreft sowieso creëren van schijnveiligheid omdat jouw hond het toch kan oplopen omdat hij door de andere leptospirose bacteriën besmet kan worden.
- sanne86
- Zeer actief
sanne86 schreef:Ja deze link zag ik in een ander topic, heb mij al aangemeld, nog even wachten tot het geaccepteerd wordt~Suzanne~ schreef:Eventueel kun je hier ook met je vraag terecht.
Als je meerdere dingen zou willen laten vaccineren zou ik ze niet tegelijk laten zetten. Rabies alleen als je over-de-grens plannen hebtWeil en Kennelhoest laat ik niet meer zetten bij de mijne maar dat is een keus / overweging.
Suzanne
Dank iedereen voor de reacties!!
Edit; spelfout
- ranetje
- Zeer actief
Dank jesirene schreef:http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 7-vanguardranetje schreef: Zowel bij Vanguard als bij Nobivac zijn de rabiës entingen toch 3 jaar geldig?
- sanne86
- Zeer actief
Gister Haico laten titeren...................
en.............
dat hoeft in 2021 pas weer te gebeuren
Genoeg antistoffen in zijn lijf
De DA gaf verder aan geen fan te zijn van L4, dus daar waren we het ook over eens dat die niet gezet gaat worden.
Wat ze vreemd vond was dat hij daar vlak voor hij naar Nl kwam 1 keer voor geënt is en niet geboosterd.
Volgens haar was dat een schijnveiligheid en heeft het dus geen zin gehad voor Haico maar had dus wel vervelende bijwerkingen kunnen hebben... (ik ga de stichting even navragen hoe dit zit en waarom hiervoor gekozen is)
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ben blij dat ik niet klakkeloos ben gaan enten, maar deze check heb gedaan
en.............
dat hoeft in 2021 pas weer te gebeuren
Genoeg antistoffen in zijn lijf
De DA gaf verder aan geen fan te zijn van L4, dus daar waren we het ook over eens dat die niet gezet gaat worden.
Wat ze vreemd vond was dat hij daar vlak voor hij naar Nl kwam 1 keer voor geënt is en niet geboosterd.
Volgens haar was dat een schijnveiligheid en heeft het dus geen zin gehad voor Haico maar had dus wel vervelende bijwerkingen kunnen hebben... (ik ga de stichting even navragen hoe dit zit en waarom hiervoor gekozen is)
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ben blij dat ik niet klakkeloos ben gaan enten, maar deze check heb gedaan
- ranetje
- Zeer actief
Geweldig 
Bij wie heb je laten titeren?
Bij wie heb je laten titeren?
- sanne86
- Zeer actief
DA Froukje Seip
(Georganiseerd door Kyno-Spirit, was allemaal netjes voor elkaar
)
(Georganiseerd door Kyno-Spirit, was allemaal netjes voor elkaar
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dopey is vorig jaar november geent in Spanje. Hij zou nu dus weer de kleine cocktail moeten. Nou ent ik mijn honden nooit, mar Dopey is alleen geent toen hij een maand of 8 was en daarna niet meer.
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, de DA zegt uiteraard enten (zijn erg op geld uit de portemonnee trekken) en zeker wel de L4. Die discussie ga ik niet meer met ze aan, want ik stel mij aan bla bla. Het rotte is, is dat er hier in Amersfoort gewoon geen DA zit die met mij mee probeert te denken. Ze prikken het liefst de entingen erin.
Ik heb Cujo en Kenzo een keer laten titeren bij een van de dierenartsen in Amersfoort en daaruit bleek dat ze enorm veel antistoffen hadden. Kenzo is zijn hele leven chronisch ziek geweest en na onderzoek nr zoveel weer mij verteld dat hij waarschijnlijk in zijn jonge jaren teveel ent stoffen gekregen had.
Maar ik ben benieuwd wat jullie betalen ongeveer voor het titeren, bij mijn toenmalige DA was ik PER hond rond de 200 euro kwijt. Ik ben me rot geschrokken, maar ik weet dus niet wat dat normaal ongeveer kost.
ik wil Doop laten titeren, maar bedragen van 200 euro vind ik te belachelijk voor woorden en heel eerlijk; dan neem ik de gok wel en ent ik gewoon niet.
Ik ben best bereidt om een stuk te rijden als het ergens anders goedkoper kan. Izzy, Amy en Ivy ent ik niet.
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, de DA zegt uiteraard enten (zijn erg op geld uit de portemonnee trekken) en zeker wel de L4. Die discussie ga ik niet meer met ze aan, want ik stel mij aan bla bla. Het rotte is, is dat er hier in Amersfoort gewoon geen DA zit die met mij mee probeert te denken. Ze prikken het liefst de entingen erin.
Ik heb Cujo en Kenzo een keer laten titeren bij een van de dierenartsen in Amersfoort en daaruit bleek dat ze enorm veel antistoffen hadden. Kenzo is zijn hele leven chronisch ziek geweest en na onderzoek nr zoveel weer mij verteld dat hij waarschijnlijk in zijn jonge jaren teveel ent stoffen gekregen had.
Maar ik ben benieuwd wat jullie betalen ongeveer voor het titeren, bij mijn toenmalige DA was ik PER hond rond de 200 euro kwijt. Ik ben me rot geschrokken, maar ik weet dus niet wat dat normaal ongeveer kost.
ik wil Doop laten titeren, maar bedragen van 200 euro vind ik te belachelijk voor woorden en heel eerlijk; dan neem ik de gok wel en ent ik gewoon niet.
Ik ben best bereidt om een stuk te rijden als het ergens anders goedkoper kan. Izzy, Amy en Ivy ent ik niet.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat leuk zij heeft Mahru ook getiterd. Heel lieve d.a.! En fijn dat haico zo goed beschermd is!sanne86 schreef:DA Froukje Seip
(Georganiseerd door Kyno-Spirit, was allemaal netjes voor elkaar)
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- sanne86
- Zeer actief
Ik zou dus wél laten titeren, niet zomaar níet gaan enten.Demi schreef:Dopey is vorig jaar november geent in Spanje. Hij zou nu dus weer de kleine cocktail moeten. Nou ent ik mijn honden nooit, mar Dopey is alleen geent toen hij een maand of 8 was en daarna niet meer.
Maar dat is omdat ik wel wil dat mijn hond de bescherming krijgt/heeft die nodig is, met de L4 neem ik wellicht een risico maar met de andere zaken niet.
Dit was in een groep en daardoor zijn de kosten laag; 40 euro per hond. (als je dan toch nog moest enten kwam daar uit mijn hoofd een heel klein bedrag bij)
Heb je de link van Susanne hierboven gezien? Ik heb mij daar dus aangemeld en zag meteen een locatie in de buurt voor titeren, ideaal
200 euro is idd wel absurd hoog
Ja ik had al even opgezocht welke DA dat toen geweest was, toen ik zag dat het dezelfde was had ik er helemaal vertrouwen inrunninggirl schreef:Wat leuk zij heeft Mahru ook getiterd. Heel lieve d.a.! En fijn dat haico zo goed beschermd is!sanne86 schreef:DA Froukje Seip
(Georganiseerd door Kyno-Spirit, was allemaal netjes voor elkaar)
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk