Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tunnel kopen

Moderator: moderatorteam

MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle
Aantal honden: 1

Tunnel kopen

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Hoi hoi,
Ik wil wel een tunnel aanschaffen om thuis te oefenen maar vraag me af wat de kwaliteit is van die nylon tunnels. Iemand ervaring mee? Wat raden jullie aan?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Tunnel kopen

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb zo'n nylon tunnel in gebruik gehad, maar vind het geen aanrader. Mijn honden (ca. 60/62 cm hoog) hebben hem laatst gesloopt door de ingang in te springen/rennen waardoor de tunnel los scheurde van de bevestigingsoogjes die aan de grondpinnen vast zaten.
Leuk als je een klein hondje hebt misschien, maar bij grotere honden met flinke snelheid is hij zo stuk.
Wat ik ook lastig vond is dat hij eigenlijk niet in een boog kan liggen, en dat de tunnel wanneer het een klein beetje waait al van zijn plek wil. Wij legden hem eigenlijk alleen met de wind mee en niet schuin erop.

Zelf zoeken wij nu ook naar een gewone stevige tunnel maar op het moment ontbreekt het budget om er eentje aan te schaffen want die zijn nogal aan de prijs.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb een Hoopertunnel (tunnel van 1m) om mee te oefenen. Heb deze besteld via iemand die ze in Duitsland haalde. Het is goede kwaliteit en door die 1m lekker handzaam (en nog betaalbaar voor mezelf). Ik leg hem met vies weer ook wel eens in huis neer :wink: Enige nadeel is dat je geen bochten kan oefenen, maar dat doe ik dan tijdens de les.

Niet echt een duidelijke foto van de tunnel, maar dan heb je een idee. Er zit 1 zak bij om hem vast te leggen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat is op zich een voordelige optie maar voor wat ik er mee wil is een 1-meter tunnel geen optie. Ik wil een tunnel die ik in een bocht kan leggen om mee te trainen bijvoorbeeld, of die lang genoeg is om zelf een wissel te kunnen maken die de hond daar niet verwacht. Dan heb je toch bij voorkeur wel een tunnel van 5, of in ieder geval minimaal 4 meter nodig.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

LongFields schreef:Dat is op zich een voordelige optie maar voor wat ik er mee wil is een 1-meter tunnel geen optie. Ik wil een tunnel die ik in een bocht kan leggen om mee te trainen bijvoorbeeld, of die lang genoeg is om zelf een wissel te kunnen maken die de hond daar niet verwacht. Dan heb je toch bij voorkeur wel een tunnel van 5, of in ieder geval minimaal 4 meter nodig.
Ja klopt, dan is langer fijner inderdaad. Ik gebruik hem vooral in motivatieoefeningen en het leren opzoeken van het tunnelgat.
MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Mijn hond is niet groot, medium bij Agility, en ik moet de tunnel iedere keer naar een veldje sjouwen. Zo'n zware is dan ook niet ideaal. Mijn hond gaat niet als een dolle door de tunnel zoals de borders dus wat dat betreft zou ik het toch kunnen proberen. Maar ik wil wel een bocht in de tunnel kunnen maken. Lastig, had gehoopt dat iemand een wat stevige nylon tunnel kon aanbevelen maar helaas. Moet er toch nog maar even goed over nadenken....
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”