Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwezig?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Afwezig?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een vraag namens een niet-forummende vriendin; haar hondje van 11 is levendig en lijkt gezond, eetlust,bloed en urine zijn goed.
Toch staat het tegenwoordig af en toe met het kopje naar beneden een hele tijd maar wat te staan. Likt soms gewoon de vloer af.
Ik heb beloofd dat ik hier even zou vragen of iemand dit herkent en misschien nog tips heeft voor verder onderzoek?
Ik herken er wel iets van bij Tomas; die heeft soms ook dagen dat hij voor zich uit staart en hij likt vaak bijna dwangmatig de bank af.
Dat likken lijkt me een teken van ongemak of pijn. Het staren zou een vorm van dementie kunnen zijn.
Maar verder dan dat kom ik ook niet.
Ook bij Tomas wezen bloed-en urineonderzoek niets uit. Maar goed, het gaat dus over dit hondje.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Afwezig?

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind het dwangmatige likken ook wel bij dementie passen en dat in het luchtledige staren zeker.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ze zeggen dat Cholodin helpt bij ouderdomsklachten. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik lees wel vaak goede ervaringen ermee op een ander forum (bij katten).
Het is een voedinssupplement dus ze zou kunnen kijken of dat wat dingen verbeterd.
Als je hierop zoekt kom je ook uit bij holistische dierenartsen die dit gebruiken.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Als ze haar dan roept komt ze meteen uit die trance en is weer vrolijk. Ik had het trouwens verkeerd geschreven zag ik naderhand; het was pas sinds een dag. Ze zijn al naar de dierenarts geweest maar die kon niets vinden.
Ik ga de Okugest aanraden, misschien is ze ook duizelig.Vooral omdat ze met het kopje zowat tegen de grond hangt.
Cholodin zou misschien wel iets zijn voor Tomas :ok:
Ik heb ooit een medicijn van een dierenarts meegekregen toen Bruno wat dement begon te worden en dat hielp echt, hij was veel frisser toen hij dat kreeg. Het verwijdde de kleine haarvaatjes volgens de dierenarts. Zij is al lang gestopt dus ik kan het niet meer navragen, daarom is deze tip nuttig.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Afwezig?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Feather__ schreef:Ze zeggen dat Cholodin helpt bij ouderdomsklachten. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik lees wel vaak goede ervaringen ermee op een ander forum (bij katten).
Het is een voedinssupplement dus ze zou kunnen kijken of dat wat dingen verbeterd.
Als je hierop zoekt kom je ook uit bij holistische dierenartsen die dit gebruiken.
Caspar krijgt Cholodin en dat maakt veel verschil.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb een hele blanke rand aan de salontafel (antiek, met was ingewreven) van het likken van Rana het laatste half jaar.
Ik heb het beschouwd als gedeeltelijk dementerend en gedeeltelijk zeker ook last van de maag.

Bij misselijkheid vrat ze de idiootste dingen, haar hele leven al, en dat deed ze ook in die periode.
Een stuk van een laarzensok en een leren tasje van de autosleutel van mijn man zijn toen ook verdwenen en later in stukjes teruggevonden in de ontlasting :tongue:
Doet dat hondje ook zoiets?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mmm... heel herkenbaar. Hier wordt door Siena ( 11 jr) ook vaak veel lang gelikt, kan de vloer, haar kussen of een poot zijn. Als ik dan zeg: klaar. Dan stopt ze ook meteen, ook het in het niets staren herken ik.

he get. Ze is oud (ik zei altijd, ze wordt oud).
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Nee Ranetje,voor zover ik weet vreten de hondjes daar niets wat niet mag.
Sas dat doet Tomas dus ook, als ik zeg; genoeg! dan stopt hij en kijkt me stomverbaasd aan, en dan moet ik toch altijd lachen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Marie-Josée schreef:.
Sas dat doet Tomas dus ook, als ik zeg; genoeg! dan stopt hij en kijkt me stomverbaasd aan, en dan moet ik toch altijd lachen.

hahha, zo`n blik van Huh? en dat hij dus zelf geen idee had wat hij eigenlijk aan het doen was.

Herkenbaar!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef:Nee Ranetje,voor zover ik weet vreten de hondjes daar niets wat niet mag.
Gelukkig.

Als ik Rana zag likken zei ik ook dat ze moest stoppen.
Dat deed zij dan ook :ok:
Ik zag het alleen niet altijd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ramiek schreef:
Feather__ schreef:Ze zeggen dat Cholodin helpt bij ouderdomsklachten. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik lees wel vaak goede ervaringen ermee op een ander forum (bij katten).
Ik heb het Gizmo ook een tijdje gegeven maar merkte helaas helemaal geen verschil....
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sid likt de vloer als ze misselijk is en Freddy sinds kort ook.
Het voor zich uit staren, herken ik van Boyke, die wat dement wordt. Hij bleef ook maar rond dralen en leek niet te weten wat hij aan het doen was. Hij heeft Vitofylin tabletjes gekregen, waardoor hij een stuk helderder is en rustiger in zijn koppie.
Ramiek
Zeer actief
Contacteer:

SuzieC1970 schreef:
Ramiek schreef:
Ik heb het Gizmo ook een tijdje gegeven maar merkte helaas helemaal geen verschil....
Het schijnt helaas niet overal te werken, Caspar ging van rusteloos iedere paar minuten opspringen om weer ergens neer te ploffen met veel gehijg in de avond, nauwelijks alleen meer kunnen blijven terug naar relaxte zichzelf na het gebruik van Cholodin. Hij is 13,5 en we hopen zo weer een tijd verder te kunnen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ramiek schreef:
SuzieC1970 schreef:
Ramiek schreef:
Het schijnt helaas niet overal te werken, Caspar ging van rusteloos iedere paar minuten opspringen om weer ergens neer te ploffen met veel gehijg in de avond, nauwelijks alleen meer kunnen blijven terug naar relaxte zichzelf na het gebruik van Cholodin. Hij is 13,5 en we hopen zo weer een tijd verder te kunnen.
Is Caspar je border, Annemiek? Ik herken het gedrag wat je omschrijft erg van Boyke (ook border, van 14 jaar). Dat hijgen maakte me zelf weer zo onrustig, omdat ik bang was dat hij pijn had, ondanks dat hij al Carporal had. Nu met de Vitofylin is zijn gedrag zoveel rustiger, echt heerlijk. Ik heb van de zomer zelfs op het punt gestaan om te beslissen dat het genoeg geweest was, maar nu hoop ik op nog een fijne tijd voor (en met) Boyke.
Ramiek
Zeer actief
Contacteer:

Caspar is onze parsonreu mijn bordertje is net een jaar :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
Flevo Bordertje
Zeer actief

Ramiek schreef:Caspar is onze parsonreu mijn bordertje is net een jaar :)
Ah! Een leuk koppeltje zal dat zijn :D Dan heb je in ieder geval nog een hele tijd te gaan met jullie border, fijn hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”