Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fleecetrui maken zonder naaien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Fleecetrui maken zonder naaien

Ongelezen bericht door mijke »

Het lijkt me wel handig om voor Oor iets te hebben wat ik haar aan kan trekken als ze bijvoorbeeld natgeregend is. Het moet supermegalowbudget en ik heb nog wat fleecedekens die ik verder niet gebruik. Nu heb ik in een ver, ver verleden ergens op internernet wel eens iets gezien over dat je daarvan vrij makkelijk zelf een shirtje kunt maken zonder naaien. Dat laatste is belangrijk aangezien ik geen naaimachine heb en te lui ben om het met de hand te gaan doen :engel: Maar ik kan het niet meer vinden. Iemand enig idee?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Fleecetrui maken zonder naaien

Ongelezen bericht door Hippo »

mijke schreef:Het lijkt me wel handig om voor Oor iets te hebben wat ik haar aan kan trekken als ze bijvoorbeeld natgeregend is. Het moet supermegalowbudget en ik heb nog wat fleecedekens die ik verder niet gebruik. Nu heb ik in een ver, ver verleden ergens op internernet wel eens iets gezien over dat je daarvan vrij makkelijk zelf een shirtje kunt maken zonder naaien. Dat laatste is belangrijk aangezien ik geen naaimachine heb en te lui ben om het met de hand te gaan doen :engel: Maar ik kan het niet meer vinden. Iemand enig idee?
Is het dan omdat ze koud is of om te doen opdrogen? Want Fleece vind ik zelf waardeloos om een dier mee te laten drogen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Hippo schreef:
mijke schreef:Het lijkt me wel handig om voor Oor iets te hebben wat ik haar aan kan trekken als ze bijvoorbeeld natgeregend is. Het moet supermegalowbudget en ik heb nog wat fleecedekens die ik verder niet gebruik. Nu heb ik in een ver, ver verleden ergens op internernet wel eens iets gezien over dat je daarvan vrij makkelijk zelf een shirtje kunt maken zonder naaien. Dat laatste is belangrijk aangezien ik geen naaimachine heb en te lui ben om het met de hand te gaan doen :engel: Maar ik kan het niet meer vinden. Iemand enig idee?
Is het dan omdat ze koud is of om te doen opdrogen? Want Fleece vind ik zelf waardeloos om een dier mee te laten drogen.
dan kan je inderdaad beter een oude handdoek gebruiken.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Sas schreef:
Hippo schreef:
dan kan je inderdaad beter een oude handdoek gebruiken.
Maar handdoeken knippen is niet aan te raden. Ik dacht eens zo'n gevlochten touw te maken van een oude handoek, want dat zou toch veel steviger zijn dan fleece :pffff: Overal van die pluisjes en het stopte ook niet meer met rafelen :schrik:
mijke
Zeer actief

Hippo schreef:
Neu vooral tegen de kou en dat ze dan toch op de bank kan zonder hem (al te) nat te maken. Drogen zou ook fijn zijn, maar wat veertje ook zegt, fleece is een van de weinige stoffen die je kunt knippen zonder rafelen (en die ik al in huis heb liggen), dus dat leek me handig zonder naaien.
Heavy schreef:Dubbel vouwen en gat erin knippen voor hoofd . Dan franjes knippen en die aan elkaar knopen om hem dicht te knopen.
Moet je die franjes bij het aan en uittrekken dan elke keer weer los en vast knopen? Of zie ik het nu verkeerd voor me?
Hippo
Zeer actief

Ik zou zelf wel een model knippen. Dan op de rug een paar drukknoopjes stikken en klaar. Dat is goedkoop en zo gebeurd.

Overigens zou ik een hond alsnog goed afdrogen en dan pas een trui aantrekken ;-). Mijn mechels krijg ik ook bijna helemaal droog door ze goed af te drogen met een handdoek.
mijke
Zeer actief

Ah drukknoopjes, das een goeie! Ik heb net gewoon een deken over Oor heengehangen, en toen aan 1 kant grofweg de juiste vorm uitgeknipt. Toen op tafel dubbel neergelegd en netjes uitgeknipt. Aan de voorkant moet ik het wel even aan elkaar naaien, en aan de achterkant heb ik een gaatje geknipt voor de staart. Valt me mee hoe weinig het nu blijft schuiven! Alleen bij de buik wil ik het nog even bij elkaar hebben. Daar zijn die drukknoopjes een goed idee voor! Thnx! :ok:

Sowieso ros ik Oor altijd goed af als ze nat is inderdaad. Maar het blijft toch altijd wat vochtig en natuurlijk wil ze juist dan op de bank tegen me aan liggen (voor de warmte gok ik zo) :P Dus eens kijken of zo'n shirtje dan wat helpt! Ze is er vooralsnog al heel blij mee :mann:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

mijke schreef:Alleen bij de buik wil ik het nog even bij elkaar hebben. Daar zijn die drukknoopjes een goed idee voor! Thnx! :ok:
Of 2 stroken aan het buikgedeelte laten zitten en die op de rug bij elkaar knopen? Mocht dat niet meer gaan, kan je ook aan beide kanten een gaatje knippen en 2 losse stroken uitknippen die je dan door dat gaatje vast kan maken.
mijke
Zeer actief

veertje schreef:
mijke schreef:Alleen bij de buik wil ik het nog even bij elkaar hebben. Daar zijn die drukknoopjes een goed idee voor! Thnx! :ok:
Of 2 stroken aan het buikgedeelte laten zitten en die op de rug bij elkaar knopen? Mocht dat niet meer gaan, kan je ook aan beide kanten een gaatje knippen en 2 losse stroken uitknippen die je dan door dat gaatje vast kan maken.
Ja daar had ik ook aan gedacht maar fleece rekt aardig uit dus echt strak kan het dan niet anders worden die gaten steeds groter. En dan heeft ze een knoop op haar rug alsof ze een paasei is :F:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

mijke schreef: Ja daar had ik ook aan gedacht maar fleece rekt aardig uit dus echt strak kan het dan niet anders worden die gaten steeds groter. En dan heeft ze een knoop op haar rug alsof ze een paasei is :F:
Alsof je haar reputatie nog verder kan verknallen na die foto van vanmiddag op Facebook :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mijke
Zeer actief

Hey! :boos:

Oor is sexy and she knows it! :mann: :pffff:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb ook een poging gedaan. Zie nog wel puntjes voor verbetering. Heb Elco's normale jasje als voorbeeld gebruikt
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb nog een nieuwe versie gemaakt, maar foto maken lukt niet zo goed, maar jasje weer uittrekken nog minder: meneer wenst te slapen :D
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Haha wat leuk! Ik zal die van mij morgen even laten zien, nu ia het te donker voor een foto.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Dat klinkt ook goed microvezel. Wat is aardig aan de maat? Formaat badlaken?
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Yara schreef:Dat klinkt ook goed microvezel. Wat is aardig aan de maat? Formaat badlaken?
Ja, zoiets. Ik weet trouwens niet of ze die jaarrond hebben. Ik heb er nog een paar liggen, in zuurstokkleuren, kan er desnoods wel een opsturen.

Dat zou wel fijn zijn als je dat zou willen doen. Ik ben dol op zuurstokkleurtjes :D Kan ik eens kijken of ik ook wat in elkaar kan knutselen.
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Top :ok:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maloutjes badjas is ook vn microvezel en dat werkt echt goed :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mijke
Zeer actief

Dat klinkt wel ideaal die microvezel! Kun je dat ook knippen zonder dat je het dan hoeft te stikken, of gaat het dan rafelen?
mijke
Zeer actief

Haha! Nou ik had nooit verwacht dat Oor zo dol zou zjin op het dragen van kleding. Toen ik net mn probeersel pakte om de voorkant aan elkaar te stikken kwam ze er direct bij staan wachten tot ik hem aan zou trekken op dezelfde manier als dat ze aan komt huppelen als ik de riem pak. Nou sja, als ze hem graag aan wil dan mag dat hoor :D Zie hier het prrrráchtige resultaat van mijn geknutsel :F:

Ga je hem nog aantrekken vrouwtje of hoe zit dat? Ik wacht al 10 seconden! :hmmm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze lijkt er nogal in haar nopjes mee. Misschien moet ik er nog maar een paar maken :D
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

is het enkel een dekje of heb je ook iets onder haar buik langs gemaakt?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

mijke schreef:Haha! Nou ik had nooit verwacht dat Oor zo dol zou zjin op het dragen van kleding. Toen ik net mn probeersel pakte om de voorkant aan elkaar te stikken kwam ze er direct bij staan wachten tot ik hem aan zou trekken op dezelfde manier als dat ze aan komt huppelen als ik de riem pak. Nou sja, als ze hem graag aan wil dan mag dat hoor :D Zie hier het prrrráchtige resultaat van mijn geknutsel :F:

Ga je hem nog aantrekken vrouwtje of hoe zit dat? Ik wacht al 10 seconden! :hmmm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze lijkt er nogal in haar nopjes mee. Misschien moet ik er nog maar een paar maken :D
Leuk!
mijke
Zeer actief

Sas schreef:is het enkel een dekje of heb je ook iets onder haar buik langs gemaakt?
Nee ik moet nog drukknoopjes kopen zodat ik hem aan haar buik ook dicht kan doen. Hij zakt nu steeds nogal af zodat ie bij haar hals vrji strak zit, ik denk dat drukknoopjes op de buik dat tegengaan (want dan kan het niet over de achterpoten schuiven). Hoewel dat bij deze misschien niet past, die heb ik net iets te krap uitgeknipt. Maargoed dit was een eerste probeersel uit de losse pols. Ik heb nog 5 dekentjes liggen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”