Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tumor op zijn nier.. UPDATE: mastocytoom, pg 3
Moderator: moderatorteam
-
Secricible
- Actief
- Aantal honden: 2
tumor op zijn nier.. UPDATE: mastocytoom, pg 3
Waar onze oudste constant zorgen blijft oproepen modderen we met de jongste ondertussen ook aan.
Meneer is een gecastreerde reu van 3 jaar. Anderhalve maand terug plaste hij bloed en had moeite met overeind komen. Urine laten controleren, die bevatte bloed en ontsteking dus een antibioticakuur gehad. Helaas na 10dagen niet over, dus weer terug en een andere antibioticakuur. Daarn was de urine helder, maar de pijn bij het opstaan bleef. Urine bleek ook nog steeds bloed en ontsteking te bevatten. Daarom 10dagen om antibiotica uit het lichaam te laten gaan en daarna een blaaspunctie gedaan en deze opgestuurd.
En vandaag de uitslag, de blaaspunctie bevat geen bacterien....
Maw het probleem zou ergens tussen blaas en uitgang moeten zitten. Donderdag krijgt hij een bloedonderzoek en een rontgenfoto. Als daar niks uitkomt dan moeten we naar utrecht voor een scan met contrastvloeistof. Hoe erg kan een mens er doorheen zitten?
Meneer is een gecastreerde reu van 3 jaar. Anderhalve maand terug plaste hij bloed en had moeite met overeind komen. Urine laten controleren, die bevatte bloed en ontsteking dus een antibioticakuur gehad. Helaas na 10dagen niet over, dus weer terug en een andere antibioticakuur. Daarn was de urine helder, maar de pijn bij het opstaan bleef. Urine bleek ook nog steeds bloed en ontsteking te bevatten. Daarom 10dagen om antibiotica uit het lichaam te laten gaan en daarna een blaaspunctie gedaan en deze opgestuurd.
En vandaag de uitslag, de blaaspunctie bevat geen bacterien....
Maw het probleem zou ergens tussen blaas en uitgang moeten zitten. Donderdag krijgt hij een bloedonderzoek en een rontgenfoto. Als daar niks uitkomt dan moeten we naar utrecht voor een scan met contrastvloeistof. Hoe erg kan een mens er doorheen zitten?
Laatst gewijzigd door Secricible op 17 jan 2017 11:55, 3 keer totaal gewijzigd.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Blijkbaar is 1zieke hond niet genoeg...
Wat een ellende allemaal. Heeft de hond geen last van blaasgruis? Sterkte maar weer met alles!

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jeetje arm beest en ook vervelend voor jullie. Hoop dat ze kunnen achterhalen waar het precies door komt en hem kunnen helpen
-
Secricible
- Actief
Andere woeffie dan ook maar een update. Vandaag mochten ze beide mee. Bij hem is eerst weer lichamelijk gevoeld. Rectaal onderzoek was krijsen, maar alles voelde wel normaal. Op zijn nieren is hij heel gevoelig, constant smakken. Wat gek is, want de urine is in de blaas zonder bacterien....
Dus bloed afgenomen om de nieren te controleren en verdere ontstekingswaarde. Hij had ook wat verhoging en valt behoorlijk af (ondertussen 3kg sinds eind augustus)
Ook meteen rontgenfotos gemaakt, om nier en blaasstenen uit te sluiten. Met 3 artsen gekeken maar geen stenen kunnen ontdekken.
Gruis is al eerste keer gecontroleerd maar niet gevonden. Wel voeding voor blaasgruis mee gekregen, maar meer omdat dat se urine verzuurd en ook kan ondersteundn bij een blaasontsteking.
Nu dus bloedonderzoek afwachten
Dus bloed afgenomen om de nieren te controleren en verdere ontstekingswaarde. Hij had ook wat verhoging en valt behoorlijk af (ondertussen 3kg sinds eind augustus)
Ook meteen rontgenfotos gemaakt, om nier en blaasstenen uit te sluiten. Met 3 artsen gekeken maar geen stenen kunnen ontdekken.
Gruis is al eerste keer gecontroleerd maar niet gevonden. Wel voeding voor blaasgruis mee gekregen, maar meer omdat dat se urine verzuurd en ook kan ondersteundn bij een blaasontsteking.
Nu dus bloedonderzoek afwachten
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hopen dat er geen narigheid uitkomt bij dat bloedonderzoek, hoewel je natuurlijk wel graag wilt weten wat er aan de hand is.
-
Secricible
- Actief
Vandaag is in Utrecht op de echo een massa op de nier gevonden. Ze verwachten een tumor, maar durven geen punctie te doen. Hij krijgt nu een CT en als die gunstig is zonder uitzaaiingen zal zijn nier binnenkort verwijdert worden. Ben er kapot van, hij is 3..
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Jeetje wat een narigheid. Snap heel goed dat je hier kapot van bent. Heel veel sterkte!

- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Ach, wat ontzettend sneu. Heel veel sterkte. Hopelijk brengt de CT scan 'goed' nieuws.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
vervelend nieuws. Hoop dat de CT scan duidelijkheid brengt
3 Jaar is inderdaad veel te jong voor zoveel narigheid
3 Jaar is inderdaad veel te jong voor zoveel narigheid
-
Secricible
- Actief
De CT-scan gemengd positief. Er zijn geen zichtbare uitzaaiingen, dus dat is positief. De andere nier ziet er ook volledig gezond uit dus zal waarschijnlijk de boel over kunnen nemen.
Het enige is dat ze niet weten of de tumor vast zit aan het buikvlies. Daar gaan ze pas tijdens de OK achter komen. Als dat zo is zal hij waarschijnlijk ter plekke ingeslapen moeten worden. Zit het los wordt de nier verwijdert en is het daarna afwachten.
Het enige is dat ze niet weten of de tumor vast zit aan het buikvlies. Daar gaan ze pas tijdens de OK achter komen. Als dat zo is zal hij waarschijnlijk ter plekke ingeslapen moeten worden. Zit het los wordt de nier verwijdert en is het daarna afwachten.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Oh jeetje, wat een ellende. Dus eigenlijk nog geen zekerheid. Sterkte

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Sodeknetter, wat een narigheid!!
Heel veel sterkte en succes met de operatie. Wanneer is die?
-
Blafke
- Actief
Oh, wat naar.
Ik wens je heel veel sterkte en heel veel beterschap voor je snorhaar.
Ik wens je heel veel sterkte en heel veel beterschap voor je snorhaar.
-
Secricible
- Actief
Re: Omze hond heeft een tumor op zijn nier..
Ik word nog gebeld door de chirurg om alles door te praten.
We weten nog niet veel inderdaad. Alles zal tijdens de ok duidelijk worden. De angst dat ik hem niet meer terug zie als hij voor ok gaat grijpt me het meeste aan. Dan zal ons meisje ook geen afscheid kunnen nemen van haar broer... maar een keuze hebben we ook niet. Op dit moment houd ik me vast dat hij iig na de ok geen pijn meer heeft, of omdat de tumor weg is, of omdat hij er niet meer is, dus voor hem altijd een "goede" afloop.
Maar voor mezelf, jemig... sensei is mijn vriendje, mijn maatje. Een kleine naieve kleuter nog die denkt mij te moeten beschermen maar eigenlijk zelf beschermd moet worden tegen de boze buitenwereld. Mijn kereltje dat er uit ziet als een grote stoere beer, maar iedereen verrast met zijn zachte karakter. De anesthesist vandaag vroeg al "is hij zo omdat hij zich zo ziek voelt, of is hij altijd zo rustig?" Mijn kleine boef...
We weten nog niet veel inderdaad. Alles zal tijdens de ok duidelijk worden. De angst dat ik hem niet meer terug zie als hij voor ok gaat grijpt me het meeste aan. Dan zal ons meisje ook geen afscheid kunnen nemen van haar broer... maar een keuze hebben we ook niet. Op dit moment houd ik me vast dat hij iig na de ok geen pijn meer heeft, of omdat de tumor weg is, of omdat hij er niet meer is, dus voor hem altijd een "goede" afloop.
Maar voor mezelf, jemig... sensei is mijn vriendje, mijn maatje. Een kleine naieve kleuter nog die denkt mij te moeten beschermen maar eigenlijk zelf beschermd moet worden tegen de boze buitenwereld. Mijn kereltje dat er uit ziet als een grote stoere beer, maar iedereen verrast met zijn zachte karakter. De anesthesist vandaag vroeg al "is hij zo omdat hij zich zo ziek voelt, of is hij altijd zo rustig?" Mijn kleine boef...
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Re: Omze hond heeft een tumor op zijn nier..
Jezus, wat heftig allemaal.
Heel veel sterkte...
Heel veel sterkte...
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Onze hond heeft een tumor op zijn nier..
Veel sterkte 
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
poeh wat heftig...veel sterkte gewenst!
Wanneer wordt hij geopereerd?
Wanneer wordt hij geopereerd?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat een zorgen allemaal
Hoop dat hij goed door de operatie komt, veel sterkte!
Hoop dat hij goed door de operatie komt, veel sterkte!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jemig wat een zorgen
Zo'n jonge hond nog en zoveel onzekerheid, dat is ook slopend dat afwachten en niet weten wat er gaat gebeuren
Heel veel sterkte en ik duim dat ze de nier kunnen verwijderen en dat hij daarmee ook echt van alle ellende verlost is!
Zo'n jonge hond nog en zoveel onzekerheid, dat is ook slopend dat afwachten en niet weten wat er gaat gebeuren
Heel veel sterkte en ik duim dat ze de nier kunnen verwijderen en dat hij daarmee ook echt van alle ellende verlost is!
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Heel veel sterkte! Ik duim voor een voorspoedige operatie en volledig herstel. 
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
Secricible
- Actief
Vandaag zijn we gebeld, as donderdag is de operatie.
Natuurlijk fijn, hij is daarna van de pijn af, wat er ook gaat gebeuren. Maar pff.... zo snel. Misschien is hij er dit weekend niet meer... Mijn manneman, mijn vriendje, kleine knuffel. Had liever nog weken gewacht met de operatie, nog maanden. Gewoon niet...
Natuurlijk fijn, hij is daarna van de pijn af, wat er ook gaat gebeuren. Maar pff.... zo snel. Misschien is hij er dit weekend niet meer... Mijn manneman, mijn vriendje, kleine knuffel. Had liever nog weken gewacht met de operatie, nog maanden. Gewoon niet...
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nou ja, weet je, dan is het maar duidelijk. In de onzekerheid blijven zitten word je ook niet beter van. Duimen dat hij er goed doorheen komt en je hem nog heel lang bij je mag hebben. Sterkte voor donderdag. 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte voor donderdag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Sterkte donderdag ik duim voor hem!
-
charley
Heel veel sterkte donderdag.
Hier zullen de duimen voor jullie draaien.
Hier zullen de duimen voor jullie draaien.