Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niesen na inenten
Moderator: moderatorteam
-
Blafke
- Actief
- Aantal honden: 1
Niesen na inenten
12 dagen geleden is mijn hond geënt.
De gehele cocktail incl. Weil en druppels in de neus tegen kennelhoest.
Nu zei ze dierenarts al dat de hond mogelijk wat reactie kan geven op de entingen en wat kan gaan kuchen.
Dat heeft hij inderdaad een heel klein beetje gedaan de eerste dag na de entingen. Maar eigenlijk niet echt noemenswaardig gekucht. Daarna was het over.
Nu is hij op dag 10 na de entingen naar de creche geweest en kwam s'avonds thuis met af een toe een nies. En nu zijn we op dag 12 na de entingen en gaat hij steeds meer niesen. Ook heeft hij het soms wat benauwd.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het nog een reactie van de entingen is maar misschien heeft hij op de creche wat opgelopen?
Ik ga morgen de dierenarts maar eens bellen maar ik ben een beetje bezorgd dus vandaar dat ik hier wil vragen of jullie hier ervaring mee hebben.
De gehele cocktail incl. Weil en druppels in de neus tegen kennelhoest.
Nu zei ze dierenarts al dat de hond mogelijk wat reactie kan geven op de entingen en wat kan gaan kuchen.
Dat heeft hij inderdaad een heel klein beetje gedaan de eerste dag na de entingen. Maar eigenlijk niet echt noemenswaardig gekucht. Daarna was het over.
Nu is hij op dag 10 na de entingen naar de creche geweest en kwam s'avonds thuis met af een toe een nies. En nu zijn we op dag 12 na de entingen en gaat hij steeds meer niesen. Ook heeft hij het soms wat benauwd.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het nog een reactie van de entingen is maar misschien heeft hij op de creche wat opgelopen?
Ik ga morgen de dierenarts maar eens bellen maar ik ben een beetje bezorgd dus vandaar dat ik hier wil vragen of jullie hier ervaring mee hebben.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Niesen na inenten
Kennelhoest schijnt heel erg te heersen op het moment (en met die enting kunnen ze het nog steeds krijgen). Klinkt iig als een hondenverkoudheid.
Als hij ook wat kucht (bv als hij trekt aan de riem of zich druk maakt) zou je hem kinderhoestsiroop kunnen geven.
Als hij ook wat kucht (bv als hij trekt aan de riem of zich druk maakt) zou je hem kinderhoestsiroop kunnen geven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben ook kennelhoest gehad deze maand. Niezen, hoesten, verhoging en sloom.
Ik vind zelf de symptomen van een matige luchtweginfectie geen reden tot dierenartsbezoek (juist niet, ik wil niet dat ze in de wachtkamer honden besmetten die misschien ook wat onder de leden hebben en er geen verkoudheid bij kunnen gebruiken)
Ik vind zelf de symptomen van een matige luchtweginfectie geen reden tot dierenartsbezoek (juist niet, ik wil niet dat ze in de wachtkamer honden besmetten die misschien ook wat onder de leden hebben en er geen verkoudheid bij kunnen gebruiken)

-
Blafke
- Actief
Hoesten doet hij niet maar wel vaak niesen. En af en toe heeft hij het benauwd. Net of dat er wat slijm in zijn neus zit. Al hoewel ik geen snot zie.
Ik ga niet naar de dierenarts maar wil enkel bellen voor advies.
Het zou toch wel van de zotte zijn dat ik mijn hond nog geen 2 weken geleden heb laten enten voor kennelhoest en dat hij het nu op heeft gelopen. Dan heeft die enting ook geen zin, toch?
Het zou toch wel van de zotte zijn dat ik mijn hond nog geen 2 weken geleden heb laten enten voor kennelhoest en dat hij het nu op heeft gelopen. Dan heeft die enting ook geen zin, toch?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Die enting is net als bij de griepprik voor een aantal veel voorkomende varianten. Dus geen garanties

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Toch is het grappig. Ik ente mijn honden voor het pension altijd met kennelhoest en ik kon er dan donder op zeggen dat ze kennelhoest kregen. Sinds ik ze niet meer naar pension breng en kennelhoest dus niet meer nodig is hebben ze nooit meer kennelhoest. Toeval of???
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Veel niesen? Ook even kijken of er niets in de neus groeit of zit.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Bij niesen denk ik overigens niet gelijk aan kennelhoest. Eerder bij hoesten.
Ik zou de neus even na laten kijken of daar niks in verstopt zit zoals een grasaar of stokje.
Ik zou de neus even na laten kijken of daar niks in verstopt zit zoals een grasaar of stokje.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Blafke
- Actief
Oké, dus niesen past eigenlijk niet bij kennelhoest? Hoesten doet hij dan weer niet.
Mijn vorige honden gingen ook nooit naar de creche, zijn ook nooit geënt daarvoor en hebben ook nooit kennelhoest gehad.
Nu denk ik zeker wel dat de creche een bron van infectie is. net zoals een peuterklas.
Mijn vorige honden gingen ook nooit naar de creche, zijn ook nooit geënt daarvoor en hebben ook nooit kennelhoest gehad.
Nu denk ik zeker wel dat de creche een bron van infectie is. net zoals een peuterklas.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Niezen en snot is ook een symptoom van kennelhoest hoor.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee maar dat is bekend natuurlijk van de kennelhoestenting. Ik ent die dus ook nooit.Blafke schreef:Hoesten doet hij niet maar wel vaak niesen. En af en toe heeft hij het benauwd. Net of dat er wat slijm in zijn neus zit. Al hoewel ik geen snot zie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik weet niet of het toeval is, maar ik heb wel dezelfde ervaring als jijSuuz! schreef:Toch is het grappig. Ik ente mijn honden voor het pension altijd met kennelhoest en ik kon er dan donder op zeggen dat ze kennelhoest kregen. Sinds ik ze niet meer naar pension breng en kennelhoest dus niet meer nodig is hebben ze nooit meer kennelhoest. Toeval of???
Na de eerste twee keer heeft Ita geen enting meer gehad tegen kennelhoest en sindsdien heeft ze ook geen kennelhoest meer gehad.
Na de entingen had ze wel kennelhoest
-
Blafke
- Actief
Morgen gaan we naar de dierenarts. Mijn hondje is niet helemaal in zijn hum. Slaapt veel en het niesen is niet minder geworden. Hij niest voornamelijk als hij in beweging komt. Maar met slapen hoor ik hem eigenlijk niet. Maar hij is veel te rustig. Zijn temperatuur was vanavond om 18.00 uur 38.3. Dus gelukkig geen koorts.