Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Belangrijke hint
Als je "laag" zegt terwijl ze spingt dan leert ze dat het woord laag inhoudt dat ze moet gaan srpingen. Vergelijk "zit zeggen" als ze gaat zitten.... DAT dus niet doen.
Snoepje nemen, dat zelf laag houden en die split second gebruiken om te zeggen dat DAT laag is
Ik zou meer zijn van 'de aanhouder wint' en haar net zo lang negeren (al duurt het dagen of weken) tot ze zit (en je het hopelijk ziet) en dat dan belonen. Of gewoon waar het ook is, als ze zit belonen. Volgens mij zit er in terriërs een springveer en duracel batterijen, want ze gaan maar door en door en door. Veel plezier ermee
Die van mij zijn ook van die spring in het veldjes. Vooral dat kleine mormeltje Zwaantje, vooral sinds ze een speelmaatje gevonden heeft in onze Whippet Angus.
Ik negeer het gedrag, en soms zet ik haar een half uurtje in de kamerkennel om tot rust te komen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Hahaha, leuk he, zo'n terrier? Ik hou er van!
Ik denk dat ik het commando 'zit' zou geven als ze staat te springen. Of consequent je omdraaien en negeren, dan is de lol er ook snel af...
Bij Saar (podenco/terriër) was positieve aandacht (andere oefening geven, wegsturen) ook aandacht en daarmee belonend voor haar gespring. Dat heeft hier dus niet gewerkt, consequent negeren en haar pas vanuit rust weer aandacht geven wel. Heb je met zo'n soort hond een erg lange adem voor nodig, dus die aanpak moet je liggen, maar hier heeft het wonderen gedaan.
Opspringen is voor ons al vanaf het begin een issue met Murdock. Door negeren hebben we het redelijk in weten te dammen, maar met name bij het begroeten van bezoek (dat toch reageert) blijft het lastig.
We proberen bezoekers te instrueren, maar het moge duidelijk zijn dat lang niet iedereen gediend is van een opspringende hond en dan moeten we toch ingrijpen (aandacht).
Ik ben dus bang dat je een hoop geduld en een lange adem moet hebben
Ik moet er even aan wennen hoor, een terriër in huis.
Het is toch even iets anders opvoeden dan een slaafse jachthond.
Een terriër is ook een jachthond
Ze is hartstikke leuk
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mijn terriër deed het ook niet, alleen als er speelgoed in het spel was.
Ik moet wel heel erg lachen om je verhalen , ze klinkt echt heel leuk en als ik dan je foto's zie , die echt mega aandoenlijk zijn
tis gewoon een blij ei
In mijn geheugen kan ik het springen van onze terrier Bas eigenlijk niet meer zo goed ophalen. Hij kon het wel heel goed en met zijn 30 cm hoogte vond hij de large behendigheid veel leuker dan voor zijn eigen klasse haha...
Laag is een kunstje en mijn ervaring met terrier is dat ze eigenlijk heel erg slim zijn en eigenlijk heel erg bereid zijn om te leren. Maar laag is dus een kunstje en daarvoor moet je eerst springen. Je zegt dus niet dat het je het niet wil, maar je vraagt tijdens het springen een kunstje. Dat is dus ook wat je aanleert en leert het springen dus niet af.
Als ze niet tegen je opspringt, dan zie ik het probleem ook niet zo van een happy springer.
Kleine Perry 27 cm (JR) sprong voor zijn KNPV basis speurhonden certificaat vanuit stand over 1 meter. Hij moest even steunen op de hindernis maar het lukte hem wel.
Ik vermoed dat Hazel nog wel wat meer tot rust gaat komen in huis. Beide mannen hier kunnen rauschen als idioten buiten en zijn onvermoeibaar. Maar in huis is er eigenlijk weinig met ze te doen. Meestal liggen ze gewoon op een strategische positie, met name rugleuningen, waardoor ze me vanuit ligstand kunnen volgen. Heerlijk relaxed. Je kunt ze wel binnen no time gek maken, dus in huis wordt bv ook niet met ballen etc gegooid. Rust.
Wegsturen lukt prima hoor, dat vindt ze niet erg. Ze komt ook niet de hele dag achter me aan, maar als ze loopt dan is het dus 60% van de tijd op twee poten springend achter me aan.
Joehoeeee, it's me
Ik ga inderdaad maar door met het zitten belonen en ondertussen proberen om haar aan te leren dat ik het meest blij wordt als ze niet binnen een meter van mijn voeten gaat zitten.
Ik heb nog best last van mijn pols en stuitje
Ben toch echt beter ingespeeld op een paar maten grotere hond.
Heule grote honden doen dat ook, vraag me niet hoe maar mijn reu is altijd in de weg en ik breek ook altijd mijn nek over hem.
maar goed als ik dan es val is het wel zacht en dat vind ie toch mooi. Oh mama gaan we knuffelen?