Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te weinig doen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Te weinig doen met de hond

Ongelezen bericht door Jackira »

Hippo schreef:Als je hond in huis gewoon relaxt is, dan zou ik mij niet te druk maken. Gezien je beschrijving doe je best wel veel met je honden en je bent nog vaak thuis ook.

Het kan namelijk ook andersom. Hippo draait hier mee in het 'mecheltempo', die vervloekt ons bijna elke ochtend als hij dan zo vroeg z'n mand uit moet om te gaan wandelen of fietsen.
:LOL: Ik zie het helemaal voor me
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosaly »

Ri@ schreef:
Hippo schreef:Als je hond in huis gewoon relaxt is, dan zou ik mij niet te druk maken. Gezien je beschrijving doe je best wel veel met je honden en je bent nog vaak thuis ook.

Het kan namelijk ook andersom. Hippo draait hier mee in het 'mecheltempo', die vervloekt ons bijna elke ochtend als hij dan zo vroeg z'n mand uit moet om te gaan wandelen of fietsen.
:LOL: Ik zie het helemaal voor me
Ik ook haha!

Bedankt voor alle reacties, ik herken het dat Gyanty schrijft dat ze perfectionistisch en kritisch is op zichzelf, maar het op veel gebieden toch aardig blijkt te doen. Ik wil graag het allerbeste voor mijn honden, dus voor mij is het dan ook niet snel goed genoeg. Voor mijn honden is het waarschijnlijk veel sneller wèl goed genoeg, dus ik zal denk ik zelf moeten veranderen hierin. Finn is een husky, maar uit showlijnen. Ik merk dan ook geen verschil in gedrag in huis als hij lang heeft gelopen of juist niet; thuis slaapt hij. Hij is eigenlijk altijd zen in huis, sloopt en huilt niet, vindt alles best, kan alleen blijven en ik heb nooit last van hem. De pup is een ander verhaal, want die wordt echt vervelend als zij niet iedere dag even los kan lopen, maar een half uurtje uitrazen is voor haar goed voor een aantal uren slaap. Voor Finn zit iedere dag los er gewoon niet in, hoe graag ik het ook zou willen. Dat probeer ik dan te compenseren door allerlei andere activiteiten waar ik het vooral zelf echt te druk mee heb soms. Ik denk dat ik de komende tijd gewoon minder trainingen en cursussen ga doen, en vaker het bos in ga met Liz los en Finn aan de flexlijn, gewoon proberen lekker ontspannen te wandelen zonder druk om te presteren zoals op training.

Ik heb vandaag een rustdag gehouden; Finn is vanmorgen twee uur uit geweest met de uitlaatservice en Liz heeft ondertussen een uur los gespeeld bij een Doggydate, verder twee kort aangelijnde wandelingen van 20 minuten. Voor de rest van de dag heb ik voor beiden en grote kluif gekocht zoals Manuma aangaf. Het grappige is dat niemand daar moeilijk over heeft gedaan :mrgreen: En de rustdag is mij zelf ook goed bevallen :ok:

Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fijn! :ok: ik doe zelf helemaal niet zoveel activiteiten speciaal voor de hond. Ja de gewone losloop wandeling en spelletjes. Ze zou mee kunnen met hardlopen maar dat wil ze niet. Cursus vind ik zelf minder leuk. Dus ik betrek zelf de hond gewoon meer bij de dagelijkse dingen. Als ik op bezoek ga bij familie of vrienden gaat ze mee, als we gaan wandelen en daarna een terrasje pakken of shoppen gaat ze ook mee. Soms naar het verzorgingshuis ook. Dat vind zij dan weer heel erg leuk. Iedereen blij :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”