Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvangen zonder geld, welke stichting?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Opvangen zonder geld, welke stichting?

Ongelezen bericht door mijke »

Nu het Skittles avontuur een beetje bezonken is heb ik natuurlijk nagedacht over de vraag of ik nogmaals op wil vangen. En het antwoord is ja, ik denk het wel. Zolang we geen werk hebben en nog geen kinderen heb ik zeëen van tijd en ik vind het fijn om die tijd op een nuttige manier te besteden door bij te dragen aan iets wat ik leuk én belangrijk vind. Alleen doordat we geen werk hebben is er wel een hele duidelijke beperking: geld.

Nu snap ik dat stichtingen ook niet veel geld hebben, maar ik weet ook dat het per stichting nogal kan verschillen hoe ze werken en wat ze vergoeden. Dus wil ik me gewoon eens oriënteren, rondkijken hoe het her en der werkt, in de hoop dat er ergens een stichting is in wiens werkwijze ik me kan vinden en die zitten te springen om wat ik ze kan bieden, ook al is dat dan weinig in geld.

Nu kan ik natuurlijk in het wilde weg stichtingen gaan benaderen, maar omdat elke idioot een stichting kan opzetten begin ik liever bij stichtingen die enige vorm van referentie hebben. Ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die zelf opvangen voor/vrijwilligerswerk doen bij een stichting die mogelijk past bij wat ik zoek!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Opvangen zonder geld, welke stichting?

Ongelezen bericht door blondie »

Weet niet hoe het in de Nederlandse asiels gaat qua kosten, maar daar zijn volgens mij ook vaak gastgezinnen nodig voor honden die ze het liefst in een huiselijke omgeving willen hebben omdat ze totaal niet aarden in het asiel zelf. Heb je daar al eens aan gedacht?
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Heel veel stichtingen zitten te springen om (spoed)opvang en inderdaad, je moet zelf kijken of horen wat de ervaringen van andere zijn.

Als SHRN een hondje in de opvang wilt dan selecteren wij eerst of het opvanggezin aan de eisen voldoet, wel of geen katten en/of kleindieren. Hoe lang zit de hond alleen en welke oplossing zijn er eventueel bij nood. Kan het opvangen voor een langere periode, wij kunnen en willen geen einddatum vastleggen omdat je dat gewoon niet van de voren weet.
Nu gaat het bij ons alleen om Husky's dus die eisen zijn niet zomaar vastgesteld maar er wordt echt gekeken naar wat een hond wel of niet kan.

De opvang is gratis, voer is voor eigen geld maar medische kosten zijn, in goed overleg, voor de stichting.

En, niet geheel onbelangrijk vind ik zelf, wij zijn altijd bereikbaar voor vragen of problemen en geven alle adviezen die mensen willen hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Leuk dat het toch weer gaat kriebelen. Ik hoop dat je een geschikte stichting vindt!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Denk wel dat je duidelijk moet aangeven bij de partij waar je een hond voor op wil gaan vangen dat eigen bijdrage van jou uit nihil is. En tegelijkertijd vind ik het nobel dat je de tijd die je nu hebt in opvang wilt steken, maar jij en je partner zijn ook aan het solliciteren.
Het lijkt mij dat het vinden van een baan een hogere prioriteit heeft dan het opvangen van een hond. Straks krijg je een baan aangeboden, maar gaat dat niet omdat je met een opvanghond zit die niet alleen thuis kan blijven :19:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

blondie schreef:Denk wel dat je duidelijk moet aangeven bij de partij waar je een hond voor op wil gaan vangen dat eigen bijdrage van jou uit nihil is. En tegelijkertijd vind ik het nobel dat je de tijd die je nu hebt in opvang wilt steken, maar jij en je partner zijn ook aan het solliciteren.
Het lijkt mij dat het vinden van een baan een hogere prioriteit heeft dan het opvangen van een hond. Straks krijg je een baan aangeboden, maar gaat dat niet omdat je met een opvanghond zit die niet alleen thuis kan blijven :19:
op zich een goed punt maar de kans dat dat plotseling bij beide gebeurd is wel klein
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Je zou ook eens kunnen informeren bij podencoworld.nl. (vond jij tara van dediana niet erg leuk?). Zij zoeken gezinnen met ervaring met honden waar liefst al een andere hond aanwezig is. Ze vergoeden medicijnen en dierenarts. Kwestie van informeren: hoe zit het met vervoerskosten (bv naar speciale dierenarts), speciaal duur voer (stel dat de hond allergisch blijkt te zijn), al dat soort onverhoopte dingen.
Podenco's zijn over het algemeen zo ontzettend lief :I:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Resanito (klik) is een fijne, kleinschalige stichting. Ik heb zelf overigens geen ervaring met opvangen, maar als ik de website mag geloven vergoeden zij alles. :ok:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Heavy schreef:Je kan ook oppas aanbieden aan honden van mensen die werken enz . Verdien je ook nog wat :wink:
Of je kunt het combineren. Tussen de middag honden uitlaten van werkende mensen en daarnaast een hondje in de opvang.

Wij hebben ook iemand die privé onze honden uitlaat. Ik wil namelijk niet dat ze met zo'n hele groep mee gaan, plus dat ze door de uitlaatservice hier in de regio op een industrieterreintje op een weitje worden geplemd en na 45min weer in de auto worden gegooid. Daar maak ik mijn honden niet blij mee + dat ik geen kans wil op vechten(voor beide honden).
Dus wij hebben inmiddels al ruim 5 jaar mensen die op de dagen dat we beide werken, tussen de middag de honden uitlaten. Voor hun een lekker uitje(mits het droog is) en een mooi zakcentje.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat dacht van vakantie opvang??? Heb je twee vliegen in één klap! Hondje en vergoeding.
mijke
Zeer actief

blondie schreef:Weet niet hoe het in de Nederlandse asiels gaat qua kosten, maar daar zijn volgens mij ook vaak gastgezinnen nodig voor honden die ze het liefst in een huiselijke omgeving willen hebben omdat ze totaal niet aarden in het asiel zelf. Heb je daar al eens aan gedacht?
Ah dat is een goeie, daar had ik inderdaad nog helemaal niet aan gedacht! Sterker nog, ik wist dat niet eens. Ga ik eens naar kijken :ok:
Alfilillo schreef:Je zou ook eens kunnen informeren bij podencoworld.nl. (vond jij tara van dediana niet erg leuk?).
Tedzy. schreef:Resanito (klik) is een fijne, kleinschalige stichting. Ik heb zelf overigens geen ervaring met opvangen, maar als ik de website mag geloven vergoeden zij alles. :ok:
Dank voor de tips! Ik ga kijken! :ok:
Tiny schreef:Als SHRN een hondje in de opvang wilt dan selecteren wij eerst of het opvanggezin aan de eisen voldoet, wel of geen katten en/of kleindieren. Hoe lang zit de hond alleen en welke oplossing zijn er eventueel bij nood. Kan het opvangen voor een langere periode, wij kunnen en willen geen einddatum vastleggen omdat je dat gewoon niet van de voren weet.
Nu gaat het bij ons alleen om Husky's dus die eisen zijn niet zomaar vastgesteld maar er wordt echt gekeken naar wat een hond wel of niet kan.

De opvang is gratis, voer is voor eigen geld maar medische kosten zijn, in goed overleg, voor de stichting.

En, niet geheel onbelangrijk vind ik zelf, wij zijn altijd bereikbaar voor vragen of problemen en geven alle adviezen die mensen willen hebben.
Ik vind Husky's prachtig maar ik geloof niet dat ik een husky kan bieden wat hij nodig heeft qua ruimte en bewegingsvrijheid. We wonen niet zo groot, op een flatje, dus ik zat te denken aan kleine tot middelkleine hondjes. Toch bedankt voor de info!
blondie schreef:Denk wel dat je duidelijk moet aangeven bij de partij waar je een hond voor op wil gaan vangen dat eigen bijdrage van jou uit nihil is. En tegelijkertijd vind ik het nobel dat je de tijd die je nu hebt in opvang wilt steken, maar jij en je partner zijn ook aan het solliciteren.
Uiteraard wil ik daarover eerst heel duidelijk en open zijn. Door Skittles heb ik nu geloof ik wel een vrij goed idee van wat er allemaal bij komt kijken, dus kan ik ook preciezer zijn in wat ik wel en niet kan bijdragen.

De kans dat er iets gebeurt waardoor je een hondje niet meer kunt opvangen is er natuurlijk altijd, het kan niet klikken met Oortje, niet samengaan met onze katten of ik word ziek. Qua werk, helaas is de arbeidsmarkt hier niet zo fantastisch, hij sluit in ieder geval totaal niet aan bij wat wij kunnen. We hebben zo'n beetje elk traject van de gemeente al wel gevolgd maar er is gewoon geen werk. Dus ik acht de kans klein dat we het binnenkort krijgen, laat staan dat we allebei tegelijk iets vinden. Vandaar dat ik ook juist aan het kijken ben naar een andere manier om mijn leven in te vullen ;)
Heavy schreef:Je kan ook oppas aanbieden aan honden van mensen die werken enz . Verdien je ook nog wat :wink:
Heb ik over na zitten denken en in het verleden ook wel gedaan, maar ik denk dat dat in huis bij Oor en de katten te veel onrust zou geven. Bovendien, doordat er zo weinig werk is hier schieten de HUSsen en huisdieroppassen als paddestoelen de grond uit, de concurrentie is moordend, de prijzen erg laag en bovendien mag ik wat ik verdien gelijk weer inleveren bij de sociale dienst. Dus vooralsnog vang ik liever hondjes op voor stichtingen ;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wij vergoeden als stichting inderdaad alle medische kosten, voer wordt meestal betaald door de opvanggezinnen. Dingen als een bench, anti-ontsnappingstuigje etc. geven we in bruikleen. Soms worden er met een opvanggezin afwijkende afspraken gemaakt vanwege omstandigheden die voor iedereen verschillend zijn.
Als je meer wilt weten, klik dan maar op de link in mijn onderschrift! :D
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

SOS strays vergoed alles, ook voer.
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl- ... tml#opvang
mijke
Zeer actief

Check en check! :ok:

Overigens weet Marinus nog niet of hij weer wil gaan opvangen. Honden is vooral mijn ding, hij vindt ze heel leuk maar hji wil er zelf niet te veel werk van hebben. Ik moet het eerst maar eens uitzoeken allemaal en als ik weet hoe en wat wil hij er nog wel weer over nadenken. Met de details moet ik hem vooral niet lastigvallen :P Dus duimen dat ik iets vind wat hem aanstaat! (En een snoetje waar hij geen nee tegen kan zeggen helpt natuurlijk ook als het zo ver is :engel: )
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Tiny schreef:Heel veel stichtingen zitten te springen om (spoed)opvang en inderdaad, je moet zelf kijken of horen wat de ervaringen van andere zijn.

Als SHRN een hondje in de opvang wilt dan selecteren wij eerst of het opvanggezin aan de eisen voldoet, wel of geen katten en/of kleindieren. Hoe lang zit de hond alleen en welke oplossing zijn er eventueel bij nood. Kan het opvangen voor een langere periode, wij kunnen en willen geen einddatum vastleggen omdat je dat gewoon niet van de voren weet.

Ik vind dat heel redelijk en normaal zelfs, maar zoals je zelf aangeeft het gaat om husky''s en die eten niet zo veel das best te doen.
maar als TS voor een opvang kiest die alle rassen opvangt en ze krijgt een molloser, die eten toch een stuk meer helemaal een jonge hond in de groei.

Ik zou als ik TS was vragen om kleine rassen die eten niet zoveel dus de kosten lopen ook niet zo op.
Qua speelgoed tennisballen kosten een drol, de wibra en action doen leuke speeltjes voor kleine rassen en ikea doet superleuke knuffels.

Als je voor 1x geld besteed aan een kong daar heb je echt zolang plezier van en die hou je altijd zelf. Zelfde geld voor een fijne riem 1x investeren en dan zelf houden de nieuwe eigenaar kan zelf een meebrengen bij ophalen. En een halsbandje heb je in alle prijsgroepen dus die zou je wel eventueel aan een nieuwe baas kunnen meegeven.

Qua slapen zou je een matras bij hergebruik kunnen vinden in stukken snijden en daar een hoes om maken en dan een zacht fleecekleedje erop.
Ook die is blijvend alleen het fleecekleedje zou ik meegeven bij ophalen.

Veel dingen hoeven niet duur gewoon creatief zijn en als het belangrijkste de dierenarts maar gedekt is toch? :wink:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Frolic schreef:
DeDiana schreef:Wij vergoeden als stichting inderdaad alle medische kosten, voer wordt meestal betaald door de opvanggezinnen. Dingen als een bench, anti-ontsnappingstuigje etc. geven we in bruikleen. Soms worden er met een opvanggezin afwijkende afspraken gemaakt vanwege omstandigheden die voor iedereen verschillend zijn.
Als je meer wilt weten, klik dan maar op de link in mijn onderschrift! :D
Ik vang Hazel voor deze stichting op en ben uitermate tevreden met hoe alles verloopt.
Tuigje had ze idd om en de bench staat hier ook :ok:
Er is altijd tijd en ruimte voor vragen en het contact verloopt erg prettig.
Dat kan ik alleen maar beamen over deze stichting, ik heb er ook een hondje voor opgevangen.
Ik heb ook weinig geld maar behalve voer heb ik niks hoeven betalen: De rekening van een weekenddierenarts bezoek was met een paar dagen terugbetaald en de hond werd inclusief passend tuig, halsband en riem tot in huis afgeleverd omdat vervoer voor mij ook een (fysiek) probleem is :ok:
En hondenvoer kan je natuurlijk zo duur maken als je wilt, de honden zijn juist goedkope brok gewend werd mij verzekerd :wink:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij Straysdogs rescue hoefde ik ook niets zelf te betalen hoor.. ik betaalde wel het voer zelf, maar dat kon je ook krijgen.
http://straydogsrescue.nl/
Veertje vangt ook voor deze stichting op.
Afbeelding
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky

Ongelezen bericht door Rosaly »

Oh wat een goed topic, ik heb toevallig deze week een mailtje gestuurd naar een stichting om te informeren over het opvangen van jonge pups. Een vriendin van mij heeft laatst een buitenlandertje in huis gehaald en ik zou het leuk vinden om ook wat voor die hondjes te kunnen doen. Maar ik heb een beetje hetzelfde als jij, ik studeer en werk, dus wij leven niet van twee volledige salarissen. Onze 2 honden en 3 katten zijn duur (allergieën) dus het moet wel haalbaar zijn om op te kunnen vangen. Ik ga eens even kijken op de sites die hier gegeven zijn.
Afbeelding
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Zit er een asiel van de Dierenbescherming in de buurt? Ik vang op (kittens, maar zelfde idee natuurlijk) voor het asiel hier en krijg netjes alles van hen. Van voer tot vergoeding van de spoed dierenarts in het weekend.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
mijke
Zeer actief

Zo wat een boel reacties, dank jullie wel allemaal! Ik heb er een aantal aan vriend voorgelegd maar hij is er nog niet over uit. Hij wil eerst voorlopig weer even genieten van de rust nu Skittles weg is. Dat snap ik heel goed maar toch, grrrr... :mep: :P
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ody schreef:Stichting SOS-strays!!! :cheer: :cheer: :cheer:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl- ... tml#opvang
Bedankt! :E:

Mijke, succes met overhalen van je vriend. :wink:
mijke
Zeer actief

Dank je! Ik geef niet op. Dripfeeden met schattige hondjes... :engel:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

je hebt er niks aan, maar de stichting waarvoor ik opving hier in Frankrijk vergoedde alles (als je wilde); voeren, DA, spullen tot en met zelfs omheiningen! De verschillen zijn dus inderdaad groot...
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

_Jules_ schreef:Bij Straysdogs rescue hoefde ik ook niets zelf te betalen hoor.. ik betaalde wel het voer zelf, maar dat kon je ook krijgen.
http://straydogsrescue.nl/
Veertje vangt ook voor deze stichting op.
Ik betaal het voer inderdaad zelf. Tuigje heb ik gekregen. Alleen Sophie was te dik voor het tuigje :engel: dus heb ik een nieuwe gekocht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”