Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef is gedekt-> pups ongewenst, wat nu?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Neeltje schreef:
Branka schreef:Het zal best dat het niet mag. Maar het belang van de hond moet ook meetellen. En bovendien om dat gelijk te krijgen zal de 'eiganaar' een dure rechtzaak moeten aanspannen en als ik het zo lees heeft ze daar geen tijd/geld/wat dan ook voor. En ik vraag mij af wat er voor strafmaat m.b.t. nesten in de toekomst.
Het is maar wat je het belangrijkste vind. Persoonlijk zou ik met dit soort vrienden weinig medelijden hebben en die ruzie er ook wel voor over hebben. De vriendschap zou wat mij betreft n.l. heel snel bekoeld zijn.
Zou ze het geld wel hebben voor de rechtzaak, zal ze toch in het gelijk worden gezet, want dit is echt voor de wet geen mishandeling. Anders zouden al die broodfokkers toch al berecht zijn! Maar een rechtzaak is hier niet voor nodig, gewoon even politie inschakelen. Niet dat ik het goedkeur wat zij doet, maar je kunt niet zomaar iemand anders hond laten opereren. Zou het een zooitje worden.
op staat. Verwacht persoonlijk niet meer dan een boete. Zeker als je ziet wat de strafmaat voor werkelijk dierenleed is.
Een dergelijke actie zal mogelijk ruzie veroorzaken, maar heeft als voordeel dat deze hond geholpen is zowel m.b.t. dit ongewenste nest als

dus je bent het er mee eens wat er gebeurd is? 8O Sorry hoor, maar als het mijn vriendin was, (was ze dat al niet eens meer op dat moment) en daarnaast had ik ook de hond laten helpen.. met of zonder toestemming... gebeurd is gebeurd.
Nee, dat staat er helemaal niet, ik zeg alleen maar hoe dit volgens de wet wordt gezien en je weet zelf goed genoeg dat je het heel erg bont moet maken willen die echt kunnen ingrijpen. En het zwanger laten worden van je hond valt daar niet onder. Maar wel het ongevraagd laten opereren van een andersmans hond, waarvan je de eigenaar kent en die het er niet mee eens is. Dat mag niet volgens de wet. En ok, je kunt de wet aan je laars lappen, dat moet je zelf weten. Maar het is het probleem van haar vriendin en niet van haar. Ze heeft het geld er ineens niet voor. Dus waar ben je dan mee bezig?? Ik zou die 'virendin' duidelijk uit de doeken doen hoe ik er over denk, maar haar dan toch mooi haar eigen boontjes laten doppen!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:[ maar haar dan toch mooi haar eigen boontjes laten doppen!
en die puppies dan?? 8O aan hun lot overlaten? Ze werkt de hele dag... pups van een dag oud kun je toch niet zo lang alleen laten... 8O
vind het nou niet echt diervriendelijk wat je zegt...
Hoppa, weer 10 asielhonden erbij (als ze niet dood zijn...)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

ze vind het veels te duur (hoeveel kosten puppy's eigenlijk niet als je ze moet laten inenten en ontwormen??)
Doet ze dat toch gewoon niet :twisted:
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Ellemieke schreef:
ze vind het veels te duur (hoeveel kosten puppy's eigenlijk niet als je ze moet laten inenten en ontwormen??)
Doet ze dat toch gewoon niet :twisted:
als ze al weet wat het is :twisted:
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Cwazi schreef:En nu? Wordt ze nu gesteriliseerd of niet?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

felicia schreef:
Cwazi schreef:En nu? Wordt ze nu gesteriliseerd of niet?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!
Volgens mij was hier een vervolg op gekomen. De reu die dit teefje ongepland had gedekt schijnt aangereden te zijn omdat men hem niet in de tuin hield (o.i.d.) en te zijn overleden. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=38935
Ik begreep dat ze nu wel persé die puppies willen laten komen.......
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

jaa klopt weten alleen nog niet of de dalmaat zwanger is. Hoop het niet voor die hond
doggies for ever
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Hoi!

Ja klopt, Skip is drachtig, dat is te lezen in het topic op algemeen.
De vader is aangereden vorige week en nu willen ze de puppies persé laten komen, om nog nakomelingen van de overleden hond te hebben.

Mijn vriendin weet mijn mening erover, ik heb het haar goed duidelijk gemaakt.

Maarja...17 april is ze uitgeteld en dan zien we wel wat eruit komt.
We moeten er het beste van maken en er zijn veel mensen die willen helpen en oppassen e.d.

Ik houd jullie nog wel op de hoogte ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”