Met Finn doe ik momenteel een cursus combisport, hij gaat minstens 1 keer per week mee hardlopen of steppen, op maandag gaat zijn vriendin Kaya mee voor de lange wandeling, op vrijdag is hij een halve dag mee met de uitlaatservice (eerst een uur steppen en daarna een wandeling los met de roedel), op zaterdag hebben we canicross training in het bos en op zondag loopt hij voor de kar. Ik heb het idee dat hij het meeste geniet van een fijne wandeling, maar hij is een husky en kan niet overal los. Gebieden waar hij wel los kan daar moet ik met de auto heen en daar heb ik niet dagelijks tijd voor. We hebben een grote tuin waar ze in mogen spelen, maar nu nog niet te lang want Liz is nog een pupje.
Liz is bijna klaar met de basiscursus en gaat daarna verder met gehoorzaamheid. Zij MOET iedere dag even los kunnen rennen want anders is ze in huis erg lastig.
Ik ga meerdere keren per week met Finn en Liz samen naar een losloopgebied waarbij Finn aan de flex gaat en Liz gewoon los. Probleem is dan weer dat Finn aangelijnd niet altijd op kan schieten met andere reuen. Lekker relaxed wandelen is er voor mij dan niet echt bij omdat ik steeds moet opletten of er niet toevallig een loslopende reu komt vervelen.
Als ik zo mijn eigen verhaal bekijk heeft Finn best een druk programma, daarnaast ben ik maar twee dagen van huis en dan gaan ze naar mijn ouders. Voor mij zelf is het erg veel, zeker omdat mijn man alleen in het weekend thuis is.
Terwijl ik echt retedruk ben met de honden en liever om 05.00 opsta in het weekend voor een training dan dat ik zelf een keer kan uitslapen voel ik me toch vaak schuldig tov Finn. Waarschijnlijk is dat omdat hij niet dagelijks lekker los kan (ook geen omheind speelveld in de buurt) wat hij waarschijnlijk het liefste doet. Nu we twee honden hebben kan hij ook niet meer overal mee naartoe zoals voorheen, twee is gewoon niet praktisch. Liz is ook nog eens ontzettend wagenziek dus de auto is een drama voor haar.
Een vriendin van mij woont bij de Loonse en Drunense duinen en daar ben ik echt jaloers op. Finn heeft daar altijd de tijd van zijn leven en het zou ideaal zijn als we net als zij gewoon iedere dag even de duinen in kunnen lopen. Maar ja ik woon daar drie kwartier met de auto vandaan.
In huis is hij rustig en slaapt hij altijd tot de volgende wandeling (twee korte, 1 langere en 1 lange wandeling aan de flex doe ik op een dag).
Herkent iemand dit en zo ja zijn er misschien tips zodat ik zelf wat rustiger op de bank zit als ik een keer kan zitten?