Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd mbt hondenjas
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Advies gevraagd mbt hondenjas
Ik heb voor Kenji al een poos een jas voor als het kouder is om te wandelen ivm haar gewrichten
Nu wil ik ook een jas voor mijn sporthonden , maar ja welke ?
Ze gaan hem alleen in de kar/auto om hebben na t apel en pakwerk
En met de agility ook tijdens t wachten en erna
Nu heeft Kenji 2 jassen waarvan oa deze
http://www.hondenoutlet.nl/product/hors ... rjas-bruin
Zou zo'n jas ook volstaan voor de sporthonden ? De kar is sowieso geisoleerd en zowel in de kar als in de auto liggen nu fleecedekens ( die ze overigens zo'n beetje allemaal aan de kant schuiven , maar goed haha ). Ze zitten merendeels in de kar trouwens
Alleen naar de agility zitten ze in de auto omdat ik er dan maar 1 of 2 mee heb
Ik had mn oog al op een Back on track laten vallen , maar dat word een beetje prijzig als je er 5 nodig hebt en ik vrees dat er eentje bij zit die die jas niet al te lang heel gaat houden. Zou zonde van die dure jas zijn
Dus kom maar op met de tips/adviezen
Owja , weet niet of t veel uitmaakt. Maar de honden waar het om gaat zitten alle 5 buiten dus hebben ook best een dikke vacht al
Nu wil ik ook een jas voor mijn sporthonden , maar ja welke ?
Ze gaan hem alleen in de kar/auto om hebben na t apel en pakwerk
En met de agility ook tijdens t wachten en erna
Nu heeft Kenji 2 jassen waarvan oa deze
http://www.hondenoutlet.nl/product/hors ... rjas-bruin
Zou zo'n jas ook volstaan voor de sporthonden ? De kar is sowieso geisoleerd en zowel in de kar als in de auto liggen nu fleecedekens ( die ze overigens zo'n beetje allemaal aan de kant schuiven , maar goed haha ). Ze zitten merendeels in de kar trouwens
Alleen naar de agility zitten ze in de auto omdat ik er dan maar 1 of 2 mee heb
Ik had mn oog al op een Back on track laten vallen , maar dat word een beetje prijzig als je er 5 nodig hebt en ik vrees dat er eentje bij zit die die jas niet al te lang heel gaat houden. Zou zonde van die dure jas zijn
Dus kom maar op met de tips/adviezen
Owja , weet niet of t veel uitmaakt. Maar de honden waar het om gaat zitten alle 5 buiten dus hebben ook best een dikke vacht al
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd mbt hondenjas
Heb hier de back on track jassen. Zelfs de grootste slopers laten ze heel (alleen de uiteinden vd elastieken sluiting vooraan is interessant) denk dat het heel laten voort komt uit dat het als prettig ervaren wordt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Denk wel dat het op zich prima kan maar voor het wachten tussen het werken door zijn de back on track veruit de beste keus.
Voor Aismee heb ik rondom haar behendigheid een back on track, voor het uitlaten is die niet handig dus daar heb ik nu een Touchdog jas voor omdat ze compleet uit vacht is nu..
Als je hond het al snel sloopt is een back on track natuurlijk wel erg zonde want het zijn best prijzige jassen inderdaad.
Je kan natuurlijk best eerst een goedkopere optie proberen voordat je een dure back on track koopt.
Karen
Voor Aismee heb ik rondom haar behendigheid een back on track, voor het uitlaten is die niet handig dus daar heb ik nu een Touchdog jas voor omdat ze compleet uit vacht is nu..
Als je hond het al snel sloopt is een back on track natuurlijk wel erg zonde want het zijn best prijzige jassen inderdaad.
Je kan natuurlijk best eerst een goedkopere optie proberen voordat je een dure back on track koopt.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Hier ook heel tevreden over de back on track jassen, de mijne werken zelfs met een back on track regenjas aan (aan de schapen, en alleen als het extreem slecht/nat weer is)
Als je zegt te duur, de "eisbär" jas van zooplus vind ik ook een goeie, blijft ook goed zitten tijdens het werken, maar is niet zolang waterdicht als de back on track jas.
Als je zegt te duur, de "eisbär" jas van zooplus vind ik ook een goeie, blijft ook goed zitten tijdens het werken, maar is niet zolang waterdicht als de back on track jas.
- ** Angela **
- Zeer actief
Ze hoeven m niet aan tijdens het werken he , t is alleen voor na het apel, pakwerk , agility en schapenhoeden. Die was ik net vergeten
Ze liggen er dus echt alleen mee in de hondenkar/auto , en met agility tijdens t wachten op t veld
De Back on track vind ik zeker goeie jassen , maar ik vind door de €80 gewoon veel te duur. En zeker als ik er zo 5 moet hebben
Er moeten er komende maand ook nog 2 gerontgend en binnenkort ook nog een onder het mes
We hebben helaas geen geldboom op ons rug
Ze liggen er dus echt alleen mee in de hondenkar/auto , en met agility tijdens t wachten op t veld
De Back on track vind ik zeker goeie jassen , maar ik vind door de €80 gewoon veel te duur. En zeker als ik er zo 5 moet hebben
Er moeten er komende maand ook nog 2 gerontgend en binnenkort ook nog een onder het mes

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik heb deze jas voor mijn kelpie;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ing/448901
Geen dure en niet een te dikke jas.
Ideaal voor honden die al een dikkere vacht hebben en om de spieren op temperatuur te houden.
Timber is wel een huishond, maar denk niet dat deze jas te dik is voor een herder die buiten ligt.
Ik weet alleen niet of de jas groot genoeg is, maar dat kun je denk ik zelf wel nagaan
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ing/448901
Geen dure en niet een te dikke jas.
Ideaal voor honden die al een dikkere vacht hebben en om de spieren op temperatuur te houden.
Timber is wel een huishond, maar denk niet dat deze jas te dik is voor een herder die buiten ligt.
Ik weet alleen niet of de jas groot genoeg is, maar dat kun je denk ik zelf wel nagaan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Een tip voor als je toch de back on track jassen wilt. Bij janvandriel heb ik laatst 5 jassen gekocht voor 300 euro** Angela ** schreef:Ze hoeven m niet aan tijdens het werken he , t is alleen voor na het apel, pakwerk , agility en schapenhoeden. Die was ik net vergeten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
dubbel post
- Bishy
- Zeer actief
Ik heb er een besteld bij furka working dog. Daar hebben ze het standaard model tijdelijk 15% goedkoper voor de maten tot 59cm.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
back on track samen met een fleece jas. of een BoT winterjas.
Csiva had een BoT jas maar die haat 'm
Dus alleen nog een fleecejas nog.
Csiva had een BoT jas maar die haat 'm

Dus alleen nog een fleecejas nog.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
BoT heeft ook fleece jassen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik had voor csiva de mesh. Ze past er helaas gewoon niet fijn in. Ze moet de maat 46 hebben maar die past 3x om dr middel en haar staart kan er nergens fijn door. Ze heeft echt een hekel aan dat ding en loopt nu in de winter op wedstrijden in een grote handgemaakte dubbele fleece jas. Die vind ze heerlijk.crutz schreef:BoT heeft ook fleece jassen
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Heb hier verschillende jassen, maar de jassen van hurtta en ruffwear zijn hier favoriet.
Qua pasvorm zitten ze bij alle 3 perfect, iets wat bij andere jassen niet het geval is.
Qua pasvorm zitten ze bij alle 3 perfect, iets wat bij andere jassen niet het geval is.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Hier valt de Hurtta helemaal niet zo fijn bij Toots.
Hetis de goede maat in de lengte maar daar is eigenlijk wel alles mee gezegd.
Toots heeft een dekje/truitje die ooit voor hem op maat gemaakt is en die zit hem nog het best.
Hetis de goede maat in de lengte maar daar is eigenlijk wel alles mee gezegd.
Toots heeft een dekje/truitje die ooit voor hem op maat gemaakt is en die zit hem nog het best.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hier ook back on track jassen. Ruun sloopt alles, maar de BoT jas blijft hij vanaf, ze zijn ook heel erg licht.
De regenjassen verdragen ze ook (enkel de teven hebben een regenjas).
Gewone fleecedekjes worden afgetrokken. Zijn ze wel 5 maal zo voordelig in prijs, maar dat maakt ze niet goedkoper als ze uitgetrokken en vernield worden, x aantal keer per week.
Eventueel eentje per keer kopen, je zit met een aantal nog niet volgroeide honden toch, dan zou ik daar zeker nog geen dure jas voor kopen met kans dat die niet gaat passen op uitgegroeide leeftijd
De regenjassen verdragen ze ook (enkel de teven hebben een regenjas).
Gewone fleecedekjes worden afgetrokken. Zijn ze wel 5 maal zo voordelig in prijs, maar dat maakt ze niet goedkoper als ze uitgetrokken en vernield worden, x aantal keer per week.
Eventueel eentje per keer kopen, je zit met een aantal nog niet volgroeide honden toch, dan zou ik daar zeker nog geen dure jas voor kopen met kans dat die niet gaat passen op uitgegroeide leeftijd
- ** Angela **
- Zeer actief
1 jonge hond maar hoor
De rest is allang uitgegroeid
Pak nu voorlopig even de jassen van Kenji mee
Die is dan toch thuis dus die heeft ze niet nodig
Wel een flinke maat te groot , maar voorlopig reden we ons hier wel mee
Ben verder nog aan t oriënteren , ook welke ik evt van back on track t beste kan pakken
Zit nog te twijfelen tussen gewone of die mesh deken
Of gewoon n fleece jas halen
Behalve Kono hebben ze alle 4 zo'n beetje dezelfde ruglengte kwam ik vd week achter
Dus dat komt mooi uit , moet ik er alsnog wel minimaal 3 hebben want ik train met 3 honden in de IPO
Nr 4 is vorige week uit de sport gehaald

De rest is allang uitgegroeid
Pak nu voorlopig even de jassen van Kenji mee
Die is dan toch thuis dus die heeft ze niet nodig
Wel een flinke maat te groot , maar voorlopig reden we ons hier wel mee
Ben verder nog aan t oriënteren , ook welke ik evt van back on track t beste kan pakken
Zit nog te twijfelen tussen gewone of die mesh deken
Of gewoon n fleece jas halen
Behalve Kono hebben ze alle 4 zo'n beetje dezelfde ruglengte kwam ik vd week achter
Dus dat komt mooi uit , moet ik er alsnog wel minimaal 3 hebben want ik train met 3 honden in de IPO
Nr 4 is vorige week uit de sport gehaald
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden die normaal buiten zitten en dus een hele goede vacht hebben, hebben toch geen jas nodig?
Voor je oude hond, voor de wandelingen aan de lijn kan ik me nog voorstellen maar de andere honden in de auto?
Zo'n vacht isoleert juist prima. Hebben ze het koud zetten ze de vacht lekker wijd, staartje voor je neus en slapen maar. Zo'n jas gaat die vacht en de warmteregulatie echt geen goed doen.
Voor je oude hond, voor de wandelingen aan de lijn kan ik me nog voorstellen maar de andere honden in de auto?
Zo'n vacht isoleert juist prima. Hebben ze het koud zetten ze de vacht lekker wijd, staartje voor je neus en slapen maar. Zo'n jas gaat die vacht en de warmteregulatie echt geen goed doen.
-
- Zeer actief
moeten ze wel zo kunnen liggen. Mijn ene hond hangt vast aan een ketting in de autokennel dus die kan niet oprollen.
en het kofferportier staat gewoon wagenwijd open, ik vind verse lucht hebben ook wel belangrijk.
Het gaat het om ook niet om 'warm' hebben. Wel om de spieren warm te houden, dan is die stof toch wel ideaal. Ik merk zeker een positief effect dus voor mij hebben ze hun nut. Al de rest van de club ziet er niets in, hun goed recht hoor
en het kofferportier staat gewoon wagenwijd open, ik vind verse lucht hebben ook wel belangrijk.
Het gaat het om ook niet om 'warm' hebben. Wel om de spieren warm te houden, dan is die stof toch wel ideaal. Ik merk zeker een positief effect dus voor mij hebben ze hun nut. Al de rest van de club ziet er niets in, hun goed recht hoor

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klinkt fijner voor de hond als hij wel kan liggen zoals het hem uitkomt. Zeker voor zijn spieren na inspanning.maart schreef:moeten ze wel zo kunnen liggen. Mijn ene hond hangt vast aan een ketting in de autokennel dus die kan niet oprollen.
Spieren blijven warm door de lichaamstemperatuur. Bij inspanning worden ze warmer doordat het hart sneller gaat pompen en andere lichamelijke reacties. Niet door warme kleding want dan konden we een warming-up wel overslaan en ons (en onze honden) gewoon heel dik aankleden voor de start van een training.
Honden verliezen zomers warmte door te hijgen en door de voetzolen, in de winter is dat niet anders. Als je niet wil dat je hond snel warmte kwijtraakt moet je dus zorgen....
Laatst gewijzigd door sirene op 19 nov 2016 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Laat maar 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, vast aan een ketting in een autokooi???sirene schreef:Het klinkt fijner voor de hond als hij wel kan liggen zoals het hem uitkomt. Zeker voor zijn spieren na inspanning.maart schreef:moeten ze wel zo kunnen liggen. Mijn ene hond hangt vast aan een ketting in de autokennel dus die kan niet oprollen.
Spieren blijven warm door de lichaamstemperatuur. Bij inspanning worden ze warmer doordat het hart sneller gaat pompen en andere lichamelijke reacties. Niet door warme kleding want dan konden we een warming-up wel overslaan en ons (en onze honden) gewoon heel dik aankleden voor de start van een training.
Honden verliezen zomers warmte door te hijgen en door de voetzolen, in de winter is dat niet anders. Als je niet wil dat je hond snel warmte afkoelt moet je dus zorgen....
Het is geen vervanging van warming-up of cooling down maar aanvulling. Voor het opvoeren van de hartslag en soepel maken van de gewrichten/smering van de gewrichten met gewrichtsvloeistof is inderdaad een fysieke warming-up zeker ook noodzakelijk.
Verder hier ook graag de deuren flink open ook op een koude dag ivm frisse lucht.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar hoe bepaal je of iets echt een aanvulling is of niet? Of in het ergste geval averechts werkt?crutz schreef:
Het is geen vervanging van warming-up of cooling down maar aanvulling. Voor het opvoeren van de hartslag en soepel maken van de gewrichten/smering van de gewrichten met gewrichtsvloeistof is inderdaad een fysieke warming-up zeker ook noodzakelijk.
Verder hier ook graag de deuren flink open ook op een koude dag ivm frisse lucht.
Ik zie honden, en niet een paar maar een heleboel, die na agility hijgend neerploffen en gaan rollen in het natte gras of het natte zand van de manegebak om af te koelen. Diezelfde (soort) honden krijgen nu een dikke BOT jas aan en hijgen zich te pletter na inspanning. Ik zie honden die willen afkoelen maar in de weg gezeten worden door een hele warme jas.
Hebben zulke honden het koud of willen ze niet afkoelen, omdat dat niet fijn is voor de spieren, dan gaan ze zeker niet languit liggen hijgen op de grond maar dan blijven ze staan of lopen of ze gaan opgekruld met een wijd uitstaande vacht liggen evt met staart over hun neus.
-
- Zeer actief
Die zweet dekens zijn absoluut niet dik 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar je bedoelt dus die mesh dekens?
Bij agility heeft iedereen nu die dikke bij zijn hond aan.
Bij agility heeft iedereen nu die dikke bij zijn hond aan.
-
- Zeer actief
Ach, die ken ik niet. Enkel die lichte, en die zijn echt licht.
De regendekens zijn ook wel stug, maar gaan ook enkel maar om bij regenweer hier. De oude hond wandelt zo wel fijn, de jonge hond krijgt die om tijdens de fietsritten naar het werk, dan moet ze niet nat in een kennel.
De regendekens zijn ook wel stug, maar gaan ook enkel maar om bij regenweer hier. De oude hond wandelt zo wel fijn, de jonge hond krijgt die om tijdens de fietsritten naar het werk, dan moet ze niet nat in een kennel.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Dat valt mijn idd ook steeds meer op. Maar ook in de zomer dat ze nog met de bot-jassen aan lopen.sirene schreef:Maar hoe bepaal je of iets echt een aanvulling is of niet? Of in het ergste geval averechts werkt?
Ik zie honden, en niet een paar maar een heleboel, die na agility hijgend neerploffen en gaan rollen in het natte gras of het natte zand van de manegebak om af te koelen. Diezelfde (soort) honden krijgen nu een dikke BOT jas aan en hijgen zich te pletter na inspanning. Ik zie honden die willen afkoelen maar in de weg gezeten worden door een hele warme jas.
Hebben zulke honden het koud of willen ze niet afkoelen, omdat dat niet fijn is voor de spieren, dan gaan ze zeker niet languit liggen hijgen op de grond maar dan blijven ze staan of lopen of ze gaan opgekruld met een wijd uitstaande vacht liggen evt met staart over hun neus.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Machie
- Zeer actief
Verbaas is me ook over. Mijn hond is er trouwens eentje die niet wil koelen na een rondje lopen. Maar sommige honden zijn zo enorm ingepakt... En dan is het nog 10+ graden....sirene schreef:Maar hoe bepaal je of iets echt een aanvulling is of niet? Of in het ergste geval averechts werkt?crutz schreef: