Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer in konijnenhol
ROZENDAAL - De Rozendaalse teckel Knoet heeft de brandweer uit Velp maandagmorgen handenvol werk bezorgd. Het hondje dook tijdens de ochtendwandeling in een Rozendaals bos een konijnenhol in en kwam daar vervolgens niet meer uit. Uiteindelijk is Knoet van 09.30 uur tot 14.30 uur op pad geweest.
Na een tijdje tegen het konijnenhol gepraat te hebben, begon de eigenares van Knoet zich zorgen te maken en belde de brandweer.
Schep
Meerdere brandweerlieden hebben vervolgens met de schep het konijnenhol uitgegraven. In de tussentijd werd de teckel geroepen en was hij vanuit de verschillende in-/ uitgangen van het hol blaffend te horen. Na 20 minuten graven werd Knoet gezien achter in het konijnenhol, maar vervolgens was de hond weer weg.
Te kijken
Na bijna een half uur graven zag een van de gemeentelijke toezichthouders de hond opeens tevoorschijn komen achter de gravende brandweermannen. De teckel stond op zijn gemakje te kijken hoe iedereen aan het werk was. Toen hij zag dat alle aandacht op hem gevestigd was, dook hij weer terug het konijnenhol in. Hierop is besloten om de hond met rust te laten.
Knoet is daarna nog wel gezien buiten het hol. De Rozendaalse teckel heeft zich ruim twee uur later weer thuis gemeld, enkele honderden meters verderop.
Nanna schreef:En daarom lieve kijkbuiskinders, heb ik Pirke in zijn vroege jeugd met een TT afgeleerd ondergronds te gaan.
Het risico is gewoon te groot. Nu taalt hij er niet meer naar.
Ik vroeg me net af of het ook écht af te leren is. Maar ja dus.
Nanna schreef:En daarom lieve kijkbuiskinders, heb ik Pirke in zijn vroege jeugd met een TT afgeleerd ondergronds te gaan.
Het risico is gewoon te groot. Nu taalt hij er niet meer naar.
Ik ga teckels steeds leuker vinden
Ook zonder tt is het af te leren hoor alleen wat minder snel.
Hier een stevig jagende teckel die nu heel betrouwbaar los loopt.
En komt als ik haar roep zelfs als ze al op een spoor zit....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
ik moet gelijk aan mijn broer en schoonzus denken, die zitten op terschelling met hun 3 teckels. speciaal in het najaar want dan zijn er geen konijnen en hazen meer volgens hun waar hun 3 teckels achter aan kunnen dit zou hun ook kunnen gebeuren, want luisteren...ho maar.
ellen
Lothian schreef:
Na bijna een half uur graven zag een van de gemeentelijke toezichthouders de hond opeens tevoorschijn komen achter de gravende brandweermannen. De teckel stond op zijn gemakje te kijken hoe iedereen aan het werk was. Toen hij zag dat alle aandacht op hem gevestigd was, dook hij weer terug het konijnenhol in.
Het is wel een typische teckelstreek ja Die krengen bezorgen je vroegtijdig grijze haren.
En daarom vind ik ze zo leuk gelukkig zijn hier alleen maar hazen en muizen en Frodo past niet in een muizenholletje
Daisy@ schreef:
Ik ga teckels steeds leuker vinden
Hendig. Heel rap het idee in het eigenwijze koppie planten dat konijnen leuk zijn, maar zodra ze ondergronds gaan ze veranderen in sidderalen. Dan is de lol er rap af hoor. Pirke begreep het in precies twee keer. De eerste keer dacht ie nog dat het een vergissing was of dat het alleen bij dit specifieke hol gebeurde maar na een volgende keer was ie voorgoed genezen.
Ik zou ook voor die manier gaan hoor, paar keer heel duidelijk zijn en klaar ermee!
Ik zie die kop al voor me "Hé, was da?"
Nanna schreef:
Hendig. Heel rap het idee in het eigenwijze koppie planten dat konijnen leuk zijn, maar zodra ze ondergronds gaan ze veranderen in sidderalen. Dan is de lol er rap af hoor. Pirke begreep het in precies twee keer. De eerste keer dacht ie nog dat het een vergissing was of dat het alleen bij dit specifieke hol gebeurde maar na een volgende keer was ie voorgoed genezen.
Ik zou ook voor die manier gaan hoor, paar keer heel duidelijk zijn en klaar ermee!
Ik zie die kop al voor me "Hé, was da?"
Plus dat je het héél precies kunt timen. Kop in dat hol is een wapper aan je nek. Het wordt dan 100% aan dat hol gelinkt en niet aan mij. Ik sta het luchtruim te bestuderen en heb naderhand flink meelij om het eens even extra in te peperen, dat het heus heel heel erg was Niet dat hij nou zo danig onder de indruk was hoor, het blijft een verrekte teckel. Maar hij had zijn les wel geleerd.
Haha, prachtige honden, ik hou ervan!
En dan is er niets mis met een TT, prima om ze zo in te zetten. Want idd, het ideale is dat ze geen benul hebben waar het vandaan komt en je precies kunt timen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)