mijke schreef:Die witte voetjes en het witte staartpuntje heeft Oor ook, volgens mij kan dat van duizend en een rassen komen. Net als de witte borstvlek. Veel staffords hebben het ook, om maar wat te noemen (niet dat ik denk dat dat er in zit hoor). Ik zie de mastin en de DH er zeker wel in, of iets berghondachtigs ofzo? Het is trouwens mijn ervaring dat husky qua uiterlijk bij kruisingen vaak heel snel niet meer zichtbaar is. In Oor zit bijvoorbeeld husky én alaskan malamute, nou dat zie je er echt niet aan af. En zo ben ik ze wel vaker tegen gekomen. Dus uiterlijk zegt ook lang niet alles! Hoe is zijn karakter?
Sep is een rustige, vriendelijke, zelfverzekerde hond. Hij is erg zelfstandig en is lang niet zo baasgericht als een echte herder meestal is. Hij is wel heel vriendelijk en open naar mensen en wordt graag aangehaald, maar heeft ook behoefte aan ruimte en rust. Hij is niet echt waaks, iedereen kan hier binnenkomen zonder problemen en ook de pakjesbezorger mag zo de tuin in wandelen als ik er niet ben. Als hij iets hoort wat hij niet kan plaatsen dan laat hij af en toe wel een zachte diepe blaf horen.
Sep is wel leergierig en enthousiast om iets te leren, maar verliest ook heel snel zijn interesse en gaat dan gewoon iets totaal anders doen.
Hij is niet heel erg speels, maar dat komt misschien omdat hij nooit echt geleerd heeft met mensen/speeltjes te spelen. Meestal toont hij alleen echt interesse in speeltjes als er andere honden in de buurt zijn die die speeltjes willen hebben, dan vind Sep ineens dat het van hem is. Als de andere hond weg is kijkt hij er dan niet meer naar om.
Met andere honden houdt hij vooral van lompe beukspelletjes, maar ook maar even, dan gaat hij weer zijn eigen ding doen(snuffelen, slapen, relaxen

). Hij kan op zich met de meeste honden goed overweg, behalve dominante of opdringerige reuen. Hij vindt het ook vervelend als andere honden teveel drukte maken om hem heen, dan wijst hij ze met een zachte diepe grom terecht. Dat doet hij ook bijvoorbeeld als een andere hond hier binnen te opdringerig is naar de katten toe.