Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopgebied is alleen voor (mensen met) honden, of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Losloopgebied is alleen voor (mensen met) honden, of nie

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik vind het zo bizar dat mensen denken als het een officieel losloop gebied is, dat dit gelijk staat dat honden hun goddelijke gang mogen gaan met alle gevolgen van dien. Ik was geloof ik niet zo beleeft gebleven en had mijn viswijf modus aangezet :pffff:
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Ik ben het met jou eens, belachelijk gewoon!!
Iedereen mag daar gewoon lopen en doen wat hij wilt.....
Alleen denk ik dat je er wel rekening mee moet houden dat mensen tegenwoordig overal lak aan hebben :80:
En hun honden gewoon hun gang laten gaan....zoals je man heeft ondervonden.

Zelf hier hebben we geen losloop gebieden , dus kan geen vergelijk maken, maar denk wel dat als je in zn gebied gaat hardlopen, picknicken e.d. toch wel rekening moet houden met de mensen die hun honden niet onder controle hebben, en vinden dat dat toch normaal is , het is losloopgebied :pffff:

Heel jammer, maar persoonlijk zou ik het niet opzoeken....
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Natuurlijk is dat van de zotte :piew:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Bezopen reactie, het bos is van iedereen of het nou losloopgebied is of niet.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Het zal altijd een hekelpunt blijven tussen hondenmensen en recreanten. Hondeneigenaren voelen zich beperkt door de weinige losloopgebieden en de recreanten willen graag recreëren in een bos wat toevallig ook losloopgebied is.
Pech voor de honden maar ook hier mee geldt, ze zijn de gebeten hond. Als het maar vaak genoeg gebeurd hebben we in de toekomst alleen maar uitrenveldjes van 20 bij 20 meter.
Rekening houden met elkaar is nog nooit iemand ziek van geworden en je dient gewoon je hond op te voeden en te leren luisteren, anders mag ie, volgens de wet niet eens los.

Ik liep enige tijd geleden met de zwarte van mijn ouders in een losloopgebied hier met een prachtig strandje waar iedere hond altijd even lekker mag zwemmen. De plaatselijke yogaclub had het strandje ook ontdekt voor weet ik veel wat voor houdingen. Ondanks dat ze niet direct werden lastig gevallen door loslopende honden vonden ze het volgens mij niet fijn dat ze elke keer een douche kregen :LOL:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben daar ook heel kort in hoor, als je hond mij bijt snauw ik ze gelijk toe van je komt hem halen of ik doe aangifte, ( weten zijn veel dat ik het niet doe) maar ze lopen wel even wat harder..... ik vind het absoluut onwenselijk en asociaal om je hond zijn gang maar te laten gaan. mijn hond loopt hier in de straat vaak los, maar bij het 1 ste signaal van er loopt ook iemand anders gaat hij vast, en dat gaat prima, los loopgebied kom ik al niet eens meer en dat is niet omdat de mijne nu zo vervelend is, maar omdat ik weet wat er loopt :80:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Kruimel53 schreef:Meneer K is van het hardlopen, en dat doet hij ook wel eens zonder honden door het losloopgebied. Gisteren werd hij daarbij achtervolgd en belaagd door twee grote honden die tegen hem opsprongen en in zijn armen en benen beten. De bijbehorende mensen deden niks dus meneer heeft de honden van zich afgebruld. Daarop kwamen de mensen wel in actie, ze waren er niet van gecharmeerd dat hij 'zo tekeerging' tegen hun honden, en als hij dan zo nodig hard moest lopen moest hij dat maar buiten het losloopgebied doen want dat was alleen voor honden en niet voor hardlopers. Meneer had geen zin in een discussie en is doorgelopen maar vond het achteraf wel raar.

Ik vond het idioot. Bij mijn weten is een losloopgebied een gebied waarin het is toegestaan honden los te laten, mits onder appèl, en niet een gebied dat uitsluitend toegankelijk is voor loslopende honden met hun mensen. Ik vind het daarnaast volstrekt onacceptabel als mijn honden anderen lastig vallen dan wel molesteren, waar dan ook. Wat vindt men alhier?
Van dattum.

Ik woon aan de kust en kom regelmatig op het strand, daar mogen de honden ook los lopen. Ik vermijd meestal zonnige zondagen bij de reguliere strandopgangen, want ik erger mij aan mensen die hun hond dan los gooien met chaotische taferelen als gevolg. Hoe vaak ik wel niet patsende en honden die daadwerkelijk aanvielen heb verjaagd, super irritant. Voor veel mensen is een losloopgebied of strand een soort vrijbrief om elke hond los te gooien...
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

Hier is losloopgebied echt voor honden, het is namelijk een (klein) stukje bos dat helemaal omheind is. Er zal dus niemand het in zijn hoofd halen om daar te gaan hardlopen omdat er nog veel meer bos overblijft waar honden niet los mogen.
Officiële open losloopgebieden zijn hier in B niet bij mijn weten, honden en hun baasjes worden hier nog altijd als "marginaal" bekeken.
Hippo
Zeer actief

Cleva schreef:Mensen bijten of zelfs maar aanblaffen is natuurlijk niet acceptabel maar ik word er soms wel een beetje moe van dat er gedaan wordt als met honden lopen een of andere buitenissige bezigheid is waar we wel een keer ruimte voor maken als al het andere is gedaan.

Honden aan de kant anders kunnen we niet fietsen.
Honden aan de lijn anders kunnen we hier niet rustig picknicken.
Verboden voor honden want dit gras is voor kleuters.
Verboden voor honden want dit is zwemwater.

Ik zie nooit ergens een bord "Verboden voor vissers want dit is een losloopgebied."

Ik ben helemaal voor het rekening houden met elkaar maar dan wel met elkáár en met meer dan 2 miljoen honden in Nederland zie ik geen reden om die groep zo te marginaliseren.
Ik vind mensen die hun hond los gooien bij fietspaden waarbij honden kriskras over het pad rennen ook asociaal. Of als mensen zitten te picknicken dat er dan even zo'n hond over het kleed en het eten komt gesjeesd. Dat is toch ook niet goed te praten?

Snap gewoon niet wat het probleem is om je hond bij je in de buurt te houden en onder appèl te houden als hij los loopt? Natuurlijk heeft een hond wel eens maling of nemen ze misschien een keer de kuierlatten, maar ik zie vaak zat mensen die honden los laten lopen die structureel niet luisteren.
Of honden die mijn honden aanvallen van achteren terwijl ze gewoon relaxt bij mij in de buurt lopen zonder actie(dus op dat moment geen bal of spel). Gewoon 0,0 aanleiding, dat vind ik echt vreselijk irritant en asociaal.

Sociale honden mogen best even komen buurten of een hond die ook een sprintje mee trekt als mijn honden dat doen. Maar heb zelfs al 2x gehad dat een andere hond mijn bal pakte en de eigenaar vervolgens zei dat hij 'm niet van z'n hond kon afpakken omdat hij niet los laat :piew: .
Ik vind dat er te weinig losloopgebieden zijn in Nederland, maar snap aan de andere kant ook dat beherende organisaties niet staan te springen om van die rellende honden overal toe te laten.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Men moet gewoon rekening met elkaar houden. Hardloper, fietser, paard, hond, kat, krokodil.. wat maakt het uit.
Een MTB'er die als een mongool over bospaadjes fietst is net zo vervelend als een loslopende hond die niet luisterd en bij mensen opspringt.

Laatst liep ik met Xavi op de weg en dan komt je zo'n hardloper tegemoet en dan moet je maar aan de kant gaan want ze kunnen niet uit hun pace 1 stap naar rechts doen. Nou je zoekt het maar lekker uit. Dat loopt dan dus met een chagrijnige kop bijna dwars door je heen.. zo dat je elkaar op 1 mm na niet raakt.

Iedereen denkt tegenwoordig dat de buitenwereld van hem is of zo. Gewoon even normaal doen. :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Alle gebied buiten de bebouwde kom is losloopgebied hier dus dat wordt dan maar in de stad recreëren/sporten?
Wat een dikke onzin. Jij hebt er maar voorte zorgen dat anderen geen last hebben van jouw honden. Dus Mijnheer K had groot gelijk, wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Budkes op 11 nov 2016 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Mensen bijten of zelfs maar aanblaffen is natuurlijk niet acceptabel maar ik word er soms wel een beetje moe van dat er gedaan wordt als met honden lopen een of andere buitenissige bezigheid is waar we wel een keer ruimte voor maken als al het andere is gedaan.

Honden aan de kant anders kunnen we niet fietsen.
Honden aan de lijn anders kunnen we hier niet rustig picknicken.
Verboden voor honden want dit gras is voor kleuters.
Verboden voor honden want dit is zwemwater.

Ik zie nooit ergens een bord "Verboden voor vissers want dit is een losloopgebied."

Ik ben helemaal voor het rekening houden met elkaar maar dan wel met elkáár en met meer dan 2 miljoen honden in Nederland zie ik geen reden om die groep zo te marginaliseren.
Nou daar heb je wel een punt. Hier was het ook regelmatig dat mensen in het parkje gingen vissen en dat was officieel losloopstuk. En ik hield wel rekening met ze, maar vervelend vond ik het eigenlijk wel want van mij mochten ze altijd het water in om te spelen en te zwemmen. Maar niet als de vissers er zaten, en dat werden er helaas steeds meer en meer.

Verder vind ik het gewoon niet kunnen dat mensen die de honden niet normaal onder controle hebben het gooien op "het is hier losloopgebied, dus .." ik zie het meer als recreatiegebied (strand ook trouwens) waar je met elkaar allemaal van moet kunnen genieten, en tegenwoordig mogen we blij zijn met plekken waar je de hond nog officieel los mag laten lopen. Maar als mensen hun honden anderen laten lastig vallen worden die plekken ook steeds spaarzamer.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier delen we de zaak met mountainbikers en allerlei andere lieden.
Soms moet ik een fietser even op dat fenomeen wijzen maar vrijwel altijd gaat het probleemloos.

Wel had ik van de zomer een vent met een bootjeje en een grote bek die vond dat mijn honden niet mochten blaffen want er lag een kind te slapen.
Nou, dat kan ik niet zien of ruiken en buiten dat, ehm, wat?! Ik moet door het bos sluipen omdat hij zijn kleinkinderen mee op bootvakantie neemt en daar wild gaat liggen aanleggen?
Dat dacht ik dan weer niet.

Ik zal ze niet opjutten tot blaffen hoor, maar ze mogen gewoon spelen. Ik kan er niks aan doen dat het om 8 uur 's avonds nog zo licht is als wat. Dus dan wandel ik gewoon.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hippo
Zeer actief

Budkes schreef:Alle gebied buiten de bebouwde kom is losloopgebied dus dat wordt dan maar in de stad recreëren/sporten?
Wat een dikke onzin. Jij hebt er maar voorte zorgen dat anderen geen last hebben van jouw honden. Dus Mijnheer K had groot gelijk, wat mij betreft.
:scratch: Waar ik woon in het deel natuur- en recreatiegebied vele malen groter dan bijv de polders die buiten de bebouwde kom vallen. Dus op veel meer plekken moet je hond aangelijnd zijn ipv los. En in de polder kan je best je hond los laten, maar dan moeten ze echt goed luisteren want anders worden ze met 80-100km plat gereden(waar je 60km/u mag).
Cleva schreef:Het is geen probleem om mijn honden bij me te houden (nou ja, soms wel vervelend als je na een winter alle vrijheid ineens elke drie stappen moet wijken voor gepensioneerde fietsers, maar toe maar).
Het gaat me erom dat er gedaan wordt alsof honden een randverschijnsel zijn. Met je honden wandelen is net zo goed een vorm van recreatie als fietsen of zonder honden wandelen of hardlopen en toch is het de norm dat je als hondeneigenaar vooral aan de kant moet zodat de rest voorrang kan hebben. Als er een fietser even moet remmen of god bewaar ons allen stoppen dan wordt er gedaan alsof je meteen vreselijk onaangepast bent. Ondertussen wordt een wandelaar zonder honden niet uitgekafferd als hij in de weg staat.

Er zit een rare pikorde in.
Misschien ligt dat aan waar je woont, als ik met mijn honden ergens wandel krijg ik juist regelmatig complimenten omdat ik ze even bij mij houd als ik wandelaars/fietsers ect passeer. Heb niet het idee dat ik wordt weggekeken en ik wordt al helemaal niet uitgekafferd :U:
Dat wandelen met honden ook recreatie is ben ik volledig met je eens.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hippo schreef: Misschien ligt dat aan waar je woont, als ik met mijn honden ergens wandel krijg ik juist regelmatig complimenten omdat ik ze even bij mij houd als ik wandelaars/fietsers ect passeer. Heb niet het idee dat ik wordt weggekeken en ik wordt al helemaal niet uitgekafferd :U:
Dat wandelen met honden ook recreatie is ben ik volledig met je eens.
Maar je geeft zelf al aan dat jij je honden geen overlast laat bezorgen. Gewoon even bij je houdt als er fietsers komen, of wandelaars die misschien al wat angstig uit de ogen kijken bij het zien van de wat grotere honden die bij je lopen.
Het gaat meer om mensen met honden die alles maar laten gaan en als anderen geïrriteerd raken, of ook echt last ondervinden, dat men het wil gooien op "Honden mogen hier gewoon los hoor! :tong: ".
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hippo schreef:
Budkes schreef:Alle gebied buiten de bebouwde kom is losloopgebied dus dat wordt dan maar in de stad recreëren/sporten?
:scratch: Waar ik woon in het deel natuur- en recreatiegebied vele malen groter dan bijv de polders die buiten de bebouwde kom vallen. Dus op veel meer plekken moet je hond aangelijnd zijn ipv los. En in de polder kan je best je hond los laten, maar dan moeten ze echt goed luisteren want anders worden ze met 80-100km plat gereden(waar je 60km/u mag).
.
Je had me te snel gequote. :wink:
Ik zag bij het nalezen dat ik het woordje hier ( na de bebouwde kom ) was vergeten.
Had het verbeterd maar dus net niet snel genoeg.....
Gr. Aniek

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Toen ik van Noa zei dat ze achter auto's aanging, kreeg ik van iemand als reactie: "nou, dan zal je haar wel regelmatig kwijt zijn." Dat is het type mens waardoor honden nergens meer los mogen.

Heus, die van mij zijn ook wel eens vertrokken achter een hardloper aan (*kuch* hf poedelwandeling) maar dan neem ik dat niet de hardloper kwalijk. Ik weet dan voor de volgende keer dat ik ze bij een hardloper aan moet lijnen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik had laattst ruzie met een man die vond dat mijn hond niet op het schuine gedeelte van de dijk los mocht lopen, maar netjes naast het pad moest, :piew: niemand loopt op dat schuine gedeelte behalve alle honden uit het dorp en deze meneer die overigens van een boot afkwam, vond dat not done, hij moest van hem netjes naast het pad lopen, dat mocht dan nog net wel :gvd:
, sorry maar t kan te gek ook - wat mij betreft, soms moeten ze zich even met hun eigen zaken bemoeien wat mij betreft :wink: niemand heeft er last van en dit gebeurt al zeker 40 jaar zo, maar nu vind iemand dat onwenselijk omdat :U: geen idee, wat mij betreft een rare kronkel
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nouja het ligt er wel een beetje aan. Juridisch gezien is losloopgebied natuurlijk voor iedereen en hoort je hond hoe dan ook onder appel te staan. Maar als je hier ten noorden van het centrum midden in de stad woont zijn er echt maar 2 kleine veldjes waar de hond los mag. De rest van het plantsoen is aanlijngebied, de rest van de stad trouwens ook. Persoonlijk vind ik dan wel dat hardlopers - die het hele park en de hele stad tot hun beschikking hebben - daar best wel wat rekening mee kunnen houden door een andere route te kiezen. En op zn minst niet te zeuren als er eens een hond voor je voeten loopt, naar je blaft of wee je gebeente met je meerent. Dat geldt trouwens ook voor bbqende picknickers, hondagressieve honden en mensen die bang voor honden zijn. Wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je honden zich mogen misdragen, maar persoonlijk ben ik dan minder snel geneigd ze voor elke voorbijganger bij me te roepen dan wanneer het gewoon een megagroot gebied is en je als hondenbaasje alle kanten op kunt. Dat is namelijk gewoon geen doen in de stad, als je dat echt zou gaan doen dan wordt het kleine rondje losloopgebied alsnog een aanlijnwandeling.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Pff, sommige mensen!
Hier valt het gelukkig wel mee. De fietsers zijn (bijna) allemaal aardig, 'hallo en dankjewel'. Als je je hond bij je roept. De mountainbikers rijden allemaal van het fietspad af en het zandpad ernaast op met de woorden 'nee joh! Blijf maar lopen! Geen probleem!'
Alleen die wielrenners.. Argh. TRING TRING en dan moet je maar snel opzij. :hmmm: Gelukkig rijden die niet vaak in het bos want dat kan de fiets natuurlijk niet aan. En als we er 1 tegen komen dan heb ik ze toch al gespot voor ze bij ons zijn.
Al zijn er sommige die wel ruim op tijd laten weten dat ze er aan komen en snelheid laten afzakken.

Laatst liep Yin een bospad in over het fietspad, toen zag ik fietsers aankomen dus ik liep naar haar toe om haar op te vangen zodat ze niet over zou steken voor de fietsers, doet Snoopy dat :schrik: zo achter me aan.
Mensen stopte netjes en ik heb mijn excuses aangeboden: 'Geen probleem hoor, kan de beste gebeuren.' :mrgreen:
Wat een verschil met van die fietsers en wielrenners midden in de (grote) steden.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nouja ik vind sowieso niet dat men elkaar tot last moet zijn op wat voor manier dan ook en je hond een hardloper laten belagen is gewoon een no-go, losloopgebied of niet. Maar wat ik wel irritant vind is bijvoorbeeld bij ons in twee losloopgebieden. Ik woon midden in de randstad en de losloopgebieden liggen al niet voor het oprapen. Wij zijn allang blij dat er ergens anderhalve vierkante kilometer is waar de honden lekker mogen hollen. Deze twee liggen náást een gebied waar aanlijnplicht geldt of waar honden helemaal niet toegestaan zijn. En op de een of andere manier zie je in het aanlijngebied nooit iemand, en in het losloopgebied lopen ze met voetballen, vliegers, hengels, luchtballonnen, kitebuggies en al te rommelen. Dan denk ik, andersom mag ook wel een beetje rekening gehouden worden met ons hondenbezitters, door te zeggen van joh, ga lekker met alle niet-hond-gerelateerde-recreatie naar de andere kant van de weg of het water. Want het is nu vooral eenrichtingsverkeer af en toe.

Maar nogmaals, je honden een hardloper laten belagen kan gewoon nooit natuurlijk, dat moge duidelijk zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wij hebben hier geen losloopgebieden.
We hebben wel bossen waar de hond los mag lopen ........ "mits onder controle".

Wat staat er bij jullie aan de ingang van het bos Kruimel53?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kruimel53 schreef:
ranetje schreef:Wij hebben hier geen losloopgebieden.
We hebben wel bossen waar de hond los mag lopen ........ "mits onder controle".

Wat staat er bij jullie aan de ingang van het bos Kruimel53?
Hangt van de eigenaar af. Het is hier een lappendeken van gemeentes, SBB, Natuurmonumenten en particuliere eigenaren. Soms staat er expliciet dat honden los mogen mits onder controle of op de paden. Soms staat er in het rijtje 'verboden voor' níet 'loslopende honden' en dan mogen ze dus los.
:ok:
Ik vind dat "loslopen, mits onder controle" eigenlijk wel een goeie :D
Zouden ze allemaal moeten doen.

Niet dat iedereen dat dan snapt, maar je hebt in ieder geval iets om op te wijzen :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Het werkt voor mij twee kanten op . Hier is een losloopgebied wat ook tevens fiets/wandelpad is. Daar horen alle partijen met elkaar rekening te houden. Ik roep de honden wel aan de kant maar zou het ook fijn vinden als de fietsers niet rakelings langs scheren.
Moet zeggen dat dat eigenlijk ook zelden tot nooit gebeurt , dat valt ontzettend mee.
Een keer last gehad met een mountainbiker die midden in de duinen ging rijden en meende dat iedereen daar voor opzij moest maar daar ben ik dan ook wel direct snel klaar mee.
Zelf fiets ik overigens nooit met een hond langs loslopende honden ik stap altijd even af en ga lopen.
Ik weet dat het enorm kan triggeren vandaar.

Natuurlijk hoort een hond geen hardlopers lastig te vallen en mocht het onverhoeds toch gebeuren dan moet je uiteraard direct ingrijpen.
Moet zeggen dat ik aan de andere kant hardlopers ook niet altijd begrijp , dan gaan ze door Groenendaal rennen wat in twee stukken verdeeld is , een waar honden los mogen andere gedeelte totaal verboden voor honden, en dan kiezen ze het stuk met honden om vervolgens te gaan lopen zeuren over diezelfde honden.
Dan zou ik aan de andere kant gaan lopen maar daar vinden ze het dan weer te rustig :19:
Wij komen vroeg in de ochtend weleens een hardloper tegen en die rent in het pikkedonker knalhard op je af , dat vind ik ook niet echt prettig moet ik zeggen en onze honden ook niet. Ze mogen er dan niets tegen doen al is Lucie haar hart er goed genoeg voor om daar nu eens wat van te zeggen op een wijze dat je het wel uit je hoofd laat in het vervolg :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kruimel53 schreef:Er is wel een verschil tussen 'voor elke voorbijganger bij je roepen' en een hardloper laten bespringen en bijten en het dan zijn eigen schuld vinden. Vind ik dan.

Hier is best veel losloopgebied en nog veel meer mooi aanlijngebied. Om in het aanlijngebied te komen is een route door het losloopgebied het leukst voor de hardlopers. Als ik er per wandeling 4 tegenkom is het veel dus zoveel moeite is het nou ook weer niet om je honden even bij je te houden, zeker als je weet dat ze echt vervelend zijn.
Kortom, een kwestie van rekening met elkaar houden en zorgen dat je honden redelijkerwijs geen overlast bezorgen.
Ja, uiteraard. Bijten is natuurlijk hoe dan ook, sowieso, zonder twijfel, in alle gevallen niet acceptabel. Een hond die schrikt van een jogger en met een blaf opspringt maar direct terug te roepen is is vervelend, maar geen ramp. En wat dan redelijkerwijs is verschilt denk ik een beetje hoe de verhoudingen losloopgebied vs aanlijn maar wel recreatiegebied is. Als je inderdaad maar 4 hardlopers per wandeling tegen komt in een groot losloopgebied kun je daar makkeiljk op anticiperen door ze bij je te roepen en dat hoor je dan vind ik ook te doen. Als je er om de 2 minuten een tegen komt in de enige 100m² losloopgebied dan is dat vind ik niet nodig en vind ik het redelijker dat de hardloper rekening houdt met de honden dan dat de hondenbaasjes rekening houden met de hardlopers.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Alle buitengebieden moeten we delen met zijn allen, ook een losloopgebied.
Je hoort hoe dan ook je hond onder controle te hebben of als er iets gebeurt wat niet ok is in te grijpen.
Bowie is ook wel eens op de hei een hardloopster ( althans daar moest ze voor doorgaan) achter na gezeten en die heb ik dus gewoon aangelijnd totdat de dame uit het zicht was.. die mevrouw rende gewoon echt heel raar, en er zat geen tempo in maar wel heel erg veel lawaai en Bowie vond dat mega leuk natuurlijk... bijten is een no go dan krijgt ze een flinke holpeuter van moi :pffff:

Mensen die niet kunnen delen en denken dat alles maar kan die zorgen ervoor dat er meer en meer losloopgebieden aanlijn of juist geheel verboden voor honden worden en dat is zo jammer, maar dat zien die lui toch niet.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Hier in het bos staan duidelijke bordjes: hond los, mits onder apel. Dus hardlopers, paarden en fietsers bijten zonder daar van baasje opdracht toe te krijgen mag niet.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Belachelijk. Ik vind wel dat mensen in een losloopgebied een klein beetje tolerantie mogen opbrengen naar honden, wat hier eigenlijk ook altijd gebeurt. In-de-weg-lopen vind ik toelaatbaar :engel:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op het fietspad door de polder zorg ik altijd dat ik de honden bij me roep als er een fietser aankomt of in ieder geval dat ze niet in de weg gaan lopen. We lopen ook regelmatig over een voetpad wat regelmatig door fietsers gebruikt wordt als shortcut. Daar roep ik ze veel later en halfslachtiger bij me en verwacht ik dat die fietsers zich aanpassen aan ons. Krijg dan nog steeds bedankjes :mrgreen:
Onafhankelijk van losloopgebied of niet vind ik dat je bij fietspaden rekening moet houden met fietsers en dat op voetpaden de snellere gebruikers rekening moeten houden met de wandelaars (zowel de 2- als 4-benigen)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:
Plumeau schreef:Hier in het bos staan duidelijke bordjes: hond los, mits onder apel.
Ik zou niet weten waar hier de bordjes moesten staan. Het hele idee dat een bos een in- en een uitgang heeft is eigenlijk al bezopen.
Nou gewoon, aan het begin van elk toegangspad. Het kost je wat bordjes, maar t is nog niets vergeleken met de 83 borden per strekkende kilometer snelweg in wegwerkzaamheden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”