Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niemand weet het, zelfs Utrecht niet meer...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Secricible
Actief
Aantal honden: 2

Re: Niemand weet het, zelfs Utrecht niet meer...

Ongelezen bericht door Secricible »

@jessica: schildklier is getest. Thiamine vind ik zelf niet heel logisch, zie het in mijn werk wel eens en dat manifesteert zich anders, maar ik geb de DA gevraagd om tebkijken naar de Bvitamines dus daar zal deze ook bij horen.

@ranetje, ik ga zoeken op wat je noemt! Mijn eigen DA is nu inderdaad weer op zoek naar tekenziekte. Op dit moment komen wij zelf niet meer in Utrecht, maar is er wel constant overleg tussen mijn DA en Utrecht.

Wb opbouw, ik denk dat dat er een spraakverwarring is en misschien mijn ongelukkige woordkeuze. Ik bedoel meer dat er een vast patroon is, niet zo zeer dat de start progressief verloopt. Wat ik begreep bestaat GVS uit 1 zware aanval die dan langzaam weg-ebt. Bij haar lijkt er geen duidelijke hoofdaanval te zijn, eerder dat de aanvallen steeds vaker en heftiger komen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Secricible schreef:@jessica: schildklier is getest. Thiamine vind ik zelf niet heel logisch, zie het in mijn werk wel eens en dat manifesteert zich anders, maar ik geb de DA gevraagd om tebkijken naar de Bvitamines dus daar zal deze ook bij horen.

@ranetje, ik ga zoeken op wat je noemt! Mijn eigen DA is nu inderdaad weer op zoek naar tekenziekte. Op dit moment komen wij zelf niet meer in Utrecht, maar is er wel constant overleg tussen mijn DA en Utrecht.

Wb opbouw, ik denk dat dat er een spraakverwarring is en misschien mijn ongelukkige woordkeuze. Ik bedoel meer dat er een vast patroon is, niet zo zeer dat de start progressief verloopt. Wat ik begreep bestaat GVS uit 1 zware aanval die dan langzaam weg-ebt. Bij haar lijkt er geen duidelijke hoofdaanval te zijn, eerder dat de aanvallen steeds vaker en heftiger komen.
Ik heb andere ervaringen met GVS dan er wordt gesteld door de artsen, maar dat zal een ja/nee spelletje worden dus dat laat ik maar voor wat het is.

Je geeft pexion meende ik te hebben gelezen?
Of dit verschijnsel bij je hond iets te maken heeft met epilepsie of epileptiforme toevallen weet ik niet, maar ik weet wel dat als de "aanvallen" toenemen, pexion niet het juiste medicijn is.
Of het werkt snel heel goed, of het werkt helemaal niet, is de ervaring bij mensen met een hond met epilepsie.
Het schijnt ook in de bijsluiter te staan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Secricible
Actief

Volgens utrecht kon de dosering nog te laag zijn, dus vandaar nu verdubbeling. In de bijsluiter zie ik het niet staan. Volgende optie volgens Utrecht is combinatietherapie of volledig andere medicatie en dan bloed prikken tot we de juiste serumconcentratie in het bloed hebben oid, ik heb het hiet precies onthouden...

Wat betreft GVS, ik weet niet wat de waarheid is. Ik zie een hond die steeds opnieuw aanvallen krijgt en het lijkt alleen maar steeds ernstiger te worden, in plaats van steeds minder. Wat ik hoor is er voor GVS geen medicijn, dus dan bennik blij dat ze nog andere opties open houden, waarvoor ze wel kunnen behandelen toch?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Je zou vit b12 kunnen geven....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Event iom je da
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:Je zou vit b12 kunnen geven....
malinois schreef:Event iom je da
Dat dus :ok:
Om te beginnen een stevige injectie met vitamine B12 van de DA is ook nog een optie.

Rana heeft het met haar GVS aanvallen nog een tijdje goed gedaan op moderin.
Ook iets om te overwegen, al zou ik dat eerder bij een oude hond zoals Rana (toen ruim 13 jaar oud) overwegen dan bij een veel jongere hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Idd. Xena heeft 2 injecties gehad en daarna tot dr dood een paar jaar later nog dagelijks een pilletje. Kost geen drol en of t daar nou aan lag of niet nooit meer een aanval gehad daarna.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

malinois schreef:
ranetje schreef:
Ik snap trouwens niet dat ze het steeds hebben over een "opbouw" bij GVS
Ik ken het niet anders dan plotseling optredend als donderslag bij heldere hemel :U:
Ik ook niet. T was er hier ineens van t ene op t andere moment. En dat 2x dus...
Ook hier dezelfde ervaring met GVS, ineens is het er en heftig.

Over het onderzoek naar een teken ziekte, ik las het al eerder, maar laat het bloed opsturen naar Duitsland. Ik spreek even uit mijn eigen ervaring, maar ik heb al heel veel jaren heel veel vage en zeer vervelende klachten. Heel veel (bloed) onderzoeken gehad, maar daar kwam niet veel geks uit.
Uiteindelijk is mijn bloed, op mijn verzoek, naar Duitsland gestuurd en jawel ik heb dus Lyme.
Dus ik zou echt vragen aan je DA of hij het naar Duitsland wil sturen

En verder sterkte, een zieke hond is heel naar en het is nog vervelender als je niet weet wat het is
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Secricible
Actief

Ik wacht nog op terugkoppeling van mijn dierenarts, dus ga Duitsland zeker meenemen!

Ondertussen heel voorzichtig iets positief. Sinds de verhoging van de medicatie donderdag geen aanvallen meer gehad, laatste was dus afgelopen woensdag. Nog te vroeg om te juichen, maar iig geen 2 aanvallen in de week nu.
Vanochtend liep ze ineens weer te kreupelen en te krampen dus dacht al "daar gaan we weer" maar ze bleek een klein wondje op haar voet te hebben dus wilde daarom ontlasten. Nog nooit zo blij geweest met een wondje, de ironie.

Ook nog eventjes naar de bijsluiter van de pexion gekeken en daar staat gewoon in dat de medicatie verhoogd kan worden, we zijn begonnen met de startdosering zoals in de tabel staat en daarna kan deze verhoogd worden tot 30mg/kg lichaamsgewicht, dus niet gek wat de dierenarts heeft voorgesteld :)
W.b. de B12, ik heb gevraagd vitamine B12 te laten checken, omdat ik vanuit mijn eigen werkgebied weet dat B-vitamines invloed hebben op de zenuwen, dus die wordt meegenomen!
Laatst gewijzigd door Secricible op 14 nov 2016 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jeemig wat een verhaal zo, kan echt niks nuttigs zeggen maar wil je wel sterkte wensen met dit gedoe en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”