Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aiko is ziek
Moderator: moderatorteam
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 1
Aiko is ziek
Morgen ga ik een afspraak maken bij de dierenarts. Aiko is echt niet lekker.
Ik vind hem sloom, heeft vanaf gisterenochtend niets meer gegeten. Zit slecht in zijn vacht. Ik vind hem ronduit deperessief overkomen.
Hij ligt continue bij me, plast heel lang en zijn urine is vrij donker van kleur.
Ik hoop dat het niks met zijn nieren is.
Heerst er een virusje, ofzo?
Ik vind hem sloom, heeft vanaf gisterenochtend niets meer gegeten. Zit slecht in zijn vacht. Ik vind hem ronduit deperessief overkomen.
Hij ligt continue bij me, plast heel lang en zijn urine is vrij donker van kleur.
Ik hoop dat het niks met zijn nieren is.
Heerst er een virusje, ofzo?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Re: Aiko is ziek
Wat naar dat Aiko niet fit is. Succes bij de DA morgen. Hopelijk valt het wat mee allemaal.

- Kat1
- Zeer actief
Ik hoop dat het ook mee gaat vallen. Dank jullie wel.
Ik ben normaal echt niet zo vlug met naar de dierenarts gaan. Maar hoe hij kijkt...
Ook al een paar dagen geen klotestreken meer tijdens het wandelen...gesmak en maar liggen, liggen en van zijn plek opstaan, rondje draaien en weer liggen. Hij wilde niet eens achter blaadjes aanjakkeren die ik wegschopte.
Ik had vandaag een dagvullende afspraak in het ziekenhuis, anders had ik er vandaag al gezeten.
Ik ben normaal echt niet zo vlug met naar de dierenarts gaan. Maar hoe hij kijkt...
Ook al een paar dagen geen klotestreken meer tijdens het wandelen...gesmak en maar liggen, liggen en van zijn plek opstaan, rondje draaien en weer liggen. Hij wilde niet eens achter blaadjes aanjakkeren die ik wegschopte.
Ik had vandaag een dagvullende afspraak in het ziekenhuis, anders had ik er vandaag al gezeten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
Keanu 1903
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Beterschap voor Aiko en sterkte morgen bij de DA,hogelijk niks ernstigs.
- Kat1
- Zeer actief
We zullen het zo weten. 11.20 staat Adri met Aiko bij de dierenarts.
- Kat1
- Zeer actief
Ik moet even zeggen dat de dierenarts best wel schrok van hoe Aiko in zijn vacht zit en hoe hij overkomt.
We hebben een urineonderzoek laten doen, en daaruit blijkt dat zijn lever niet helemaal is zo als hij zou moeten zijn, en hij een te hoog eiwitgehalte heeft.
Het zou ook nog eens kunnen dat zijn autoimuniteidsziekte waarvan hij als pup last van had weer de kop opsteekt.
Zijn temperatuur was 40 graden. En zijn blaas was heel gevoelig
Aiko is een heel gevoelige hond en doordat we een hele hoop gedoe hebben hier in huis vermoed de dierenarts ook een depressie.
We hebben pillen meegekregen om een eventuele ontsteking in zij lever te behandelen. Vrijdag nemen we weer contact op en als de zaak niet veranderd, komt er nog een bloedonderzoek.
Ik ga maar weer eens kijken of ie iets te eten lust.
We hebben een urineonderzoek laten doen, en daaruit blijkt dat zijn lever niet helemaal is zo als hij zou moeten zijn, en hij een te hoog eiwitgehalte heeft.
Het zou ook nog eens kunnen dat zijn autoimuniteidsziekte waarvan hij als pup last van had weer de kop opsteekt.
Zijn temperatuur was 40 graden. En zijn blaas was heel gevoelig
Aiko is een heel gevoelige hond en doordat we een hele hoop gedoe hebben hier in huis vermoed de dierenarts ook een depressie.
We hebben pillen meegekregen om een eventuele ontsteking in zij lever te behandelen. Vrijdag nemen we weer contact op en als de zaak niet veranderd, komt er nog een bloedonderzoek.
Ik ga maar weer eens kijken of ie iets te eten lust.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
charley
Beterschap, ik hoop en duim dat Aiko gauw weer opknapt.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Veel beterschap voor Aiko!
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Veel beterschap!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
he bah.... wat vervelend en sneu dat hij niet lekker is
Ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken en hij snel opknapt.
Beterschap
Ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken en hij snel opknapt.
Beterschap
- *tweety*
- Zeer actief
Beterschap
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ach wat waardeloos:( hopelijk knapt hij op van de medicijnen! Beterschap.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Kat1
- Zeer actief
Het ventje heeft gelukkig wat gegeten. Gisteren zo'n 100 gr kvv met een beetje gekookte maccaroni erin. (Daarvan weet ik vrijwel zeker dat ie het eet, het voegt niks toe, maar als ie daardoor zijn vlees eet...) vanmorgen een "omkopingsblikje" gehad.en ook dat ging erin. Mondjesmaat, dat wel. Maar beter dan niks. Vanavond eens kijken of ie zijn gewone kvv moet.
Vonmorgen stond ie, al hevig chagerijnig, alweer een klein scheldwoordje naar de postbode te geven. En kreeg ik een flauw kwispeltje. Het lijkt erop dat er weer ietofwat leven in hem begint te komen.
Eerlijk? Ik voel me ZO klote nu...
We WISTEN dat we een gevoellig ras in huis hadden. En toch is het zover gekomen dat we een hond richting een depressie hebben weten te helpen.
En het is allemaal zo geleidelijk aan gegaan.
"Aiko, aan de kant! Vrouwtje moet er langs!"
Een snauw links en rechts omdat we zo'n stressperiode hadden (en nog hebben)
De rondes die langzamerhand een beetje sneller en korter gingen omdat we zo weinig energie hadden.
Baasje die een zware burnout heeft gehad en dus anders dan anders reageerde, niet alleen naar Aiko, maar ook naar mij en onze dochter.
Er s' avonds laat pas achterkomen dat we er WEER geen hersenspelletje mee gespeeld hebben. Nou ja, dat soort dingen.
Natuurlijk is er nooit een klap gevallen, maar we zijn allebei TE veel in onze stress en vermoeidheid blijven hangen. Ik zie het effect van onze stressperiode nu zo duidelijk op Aiko weergespiegeld.
We hebben in ieder geval duidelijke afspraken gemaakt.
De toon in huis gaat veranderen, niet meer dat constante, felle gepraat naar elkaar en zeker niet naar Aiko.
Aiko krijgt langere, en meer wandelingen, met meer aandacht voor hem. I.p.v die stomme telefoon gaat nu een bal mee.
Een aantal keer in de week hersenspelletjes. Het arme beest is TE intelligent om er niks mee te doen.
Sowieso wat vaker spelen met hem.
We zijn ingekakt! Als personen, EN als hondenbaasjes. Dit was een erg grote wake up call.
Niet meer. Aiko verdiend beter. En dat gaan we hem geven.
Ik hoop zo dat we hem uit die depressie krijgen...
Vonmorgen stond ie, al hevig chagerijnig, alweer een klein scheldwoordje naar de postbode te geven. En kreeg ik een flauw kwispeltje. Het lijkt erop dat er weer ietofwat leven in hem begint te komen.
Eerlijk? Ik voel me ZO klote nu...
We WISTEN dat we een gevoellig ras in huis hadden. En toch is het zover gekomen dat we een hond richting een depressie hebben weten te helpen.
En het is allemaal zo geleidelijk aan gegaan.
"Aiko, aan de kant! Vrouwtje moet er langs!"
Een snauw links en rechts omdat we zo'n stressperiode hadden (en nog hebben)
De rondes die langzamerhand een beetje sneller en korter gingen omdat we zo weinig energie hadden.
Baasje die een zware burnout heeft gehad en dus anders dan anders reageerde, niet alleen naar Aiko, maar ook naar mij en onze dochter.
Er s' avonds laat pas achterkomen dat we er WEER geen hersenspelletje mee gespeeld hebben. Nou ja, dat soort dingen.
Natuurlijk is er nooit een klap gevallen, maar we zijn allebei TE veel in onze stress en vermoeidheid blijven hangen. Ik zie het effect van onze stressperiode nu zo duidelijk op Aiko weergespiegeld.
We hebben in ieder geval duidelijke afspraken gemaakt.
De toon in huis gaat veranderen, niet meer dat constante, felle gepraat naar elkaar en zeker niet naar Aiko.
Aiko krijgt langere, en meer wandelingen, met meer aandacht voor hem. I.p.v die stomme telefoon gaat nu een bal mee.
Een aantal keer in de week hersenspelletjes. Het arme beest is TE intelligent om er niks mee te doen.
Sowieso wat vaker spelen met hem.
We zijn ingekakt! Als personen, EN als hondenbaasjes. Dit was een erg grote wake up call.
Niet meer. Aiko verdiend beter. En dat gaan we hem geven.
Ik hoop zo dat we hem uit die depressie krijgen...
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Beterschap voor Aiko. Het sluipt er zo makkelijk in he. Hopelijk knapt hij met wat positive aandacht weer snel op.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Beterschap. Goed dat jullie ook gekeken hebben wat er anders was dan anders en dat jullie dat ook gaan veranderen.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- Kat1
- Zeer actief
Hartstikke bedankt voor jullie reacties allemaal.
Het lijkt erop dat de medicijnen voor zijn lever goed aan slaan en volgens mij had hij vanavond geen koorts meer. Sterker nog, hij heeft best redelijk gegeten, vanavond.
Als dank kwam hij me een boer recht in mijn gezicht geven.
Ik merk nog wel dat hij vrij sloom is tijdens het wandelen.
hij is al ietwat alerter als bijvoorbeeld de postbode aan de deur staat en nu ook toen er net een vliegtuig overvloog. Het gehijg, gedraai en gesmak is al wat afgenomen, maar hij heeft nog steeds de neiging zich onzichtbaar te maken in huis.
We kijken het af en geven het tijd. Hij leek het in ieder geval leuk te vinden toen we lekker door liepen toen Aiko automatisch het normale pad wilde volgen. Die blik van hem. "Huh? Gaan we een andere weg?"
Het lijkt erop dat de medicijnen voor zijn lever goed aan slaan en volgens mij had hij vanavond geen koorts meer. Sterker nog, hij heeft best redelijk gegeten, vanavond.
Als dank kwam hij me een boer recht in mijn gezicht geven.
Ik merk nog wel dat hij vrij sloom is tijdens het wandelen.
hij is al ietwat alerter als bijvoorbeeld de postbode aan de deur staat en nu ook toen er net een vliegtuig overvloog. Het gehijg, gedraai en gesmak is al wat afgenomen, maar hij heeft nog steeds de neiging zich onzichtbaar te maken in huis.
We kijken het af en geven het tijd. Hij leek het in ieder geval leuk te vinden toen we lekker door liepen toen Aiko automatisch het normale pad wilde volgen. Die blik van hem. "Huh? Gaan we een andere weg?"
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ach wat sneu. Wel fijn dat je daar nu extra op kunt gaan letten. Denk niet dat elke dierenarts het genoemd zou hebben.
- Kat1
- Zeer actief
Om heel eerlijk te zijn, hadden wijzelf het vermoeden al. Gelukkig hebben wij een dierenarts met heel veel ervaring met Akita's en weet hoe het ras kan zijn.We hebben dit dan ook meteen besproken met hem.