Ik had boodschappen gedaan en bij thuiskomst de tas uitgepakt op de flessen na. Vervolgens ben ik ongeveer 15 minuten de kamer uit geweest.
Toen ik weer in de kamer kwam lag er verscheurd karton op de grond. Het bleek een verscheurd pak hagelslag te zijn maar er was geen korrel hagelslag te zien.
Ik rende meteen naar de keuken en tot mijn grote schrik stond het lege pak nog op het aanrecht.
Ik had per ongeluk een vol pak hagelslag (extra puur) in de boodschappentas laten liggen en één of meer honden hadden alles opgegeten
Ik belde direct de dierenarts en kon gelukkig meteen komen. Ik vermoedde dat Mukkie het meeste gehad had dus zij mocht als eerste braken. Ze braakte zo veel uit dat Iarik geschrapt kon worden als zijnde "in gevaar". Benthor moest voor de zekerheid braken maar al snel werd duidelijk dat hij niets gehad had.
Mukkie had dus in haar eentje een vol pak hagelslag (380 gram) extra puur (>40% cacao) weggewerkt.
Mukkie moest de rest van de avond om het uur actieve kool. De volgende ochtend was ze erg druk en trillerig. Ook plaste ze veel. De dierenarts wilde geen risico nemen dus op maandag heeft ze aan het infuus gelegen. Uit bloedonderzoek bleek dat haar organen gelukkig geen schade hebben opgelopen.
Daarna heeft ze nog een aantal dagen diazepam gehad om het trillen te verminderen. Ze is gelukkig weer helemaal hersteld.
Mukkie had nog nooit iets uit de boodschappentas gehaald. Dit laat weer zien dat dieren niet voorspelbaar zijn en dat mijn fout haar dood had kunnen worden.
Ik eet voorlopig geen hagelslag meer.

.