Ja dat willen ze wel, ze hebben dat al een paar keer gezegd. Ik heb er alleen nog een beetje moeite mee. Het zit in m'n kop gebakken dat als je een hond neemt er ook de rest van zijn/ haar leven voor moet zorgen. Financieel zouden we dat dan ook blijven doen, en op vrije dagen kan ik haar altijd ophalen om te wandelen. Maar het doet wel een beetje pijn.Nanna schreef:Willen zij haar niet hebben? Het lijkt me win-win.Gollum schreef:Ik moest gister een paar uur werken maar Mika kan niet alleen thuisblijven dus die ging naar mijn schoonouders. Aangezien ik vandaag weer moest werken heeft Mika daar vannacht gelogeerd. Het effect op de anderen en de sfeer in huis is echt enorm. Het was zo rustig thuis![]()
En Mika is bij schoonouders ook veel rustiger, zij wonen op 1 hoog en hebben alleen bomen voor de ramen en geen voorbijgangers. En ze zijn de hele dag thuis.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanvaring met Mika
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Aanvaring met Mika
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt. Maar in dit geval ben jij de enige die er moeite mee zou hebben. Alle honden winnen erbij, je schoonouders vinden het leuk. En dat offer je op omdat jij niet het gevoel wilt hebben gefaald te hebben?Gollum schreef:Ja dat willen ze wel, ze hebben dat al een paar keer gezegd. Ik heb er alleen nog een beetje moeite mee. Het zit in m'n kop gebakken dat als je een hond neemt er ook de rest van zijn/ haar leven voor moet zorgen. Financieel zouden we dat dan ook blijven doen, en op vrije dagen kan ik haar altijd ophalen om te wandelen. Maar het doet wel een beetje pijn.Nanna schreef:Willen zij haar niet hebben? Het lijkt me win-win.Gollum schreef:Ik moest gister een paar uur werken maar Mika kan niet alleen thuisblijven dus die ging naar mijn schoonouders. Aangezien ik vandaag weer moest werken heeft Mika daar vannacht gelogeerd. Het effect op de anderen en de sfeer in huis is echt enorm. Het was zo rustig thuis![]()
En Mika is bij schoonouders ook veel rustiger, zij wonen op 1 hoog en hebben alleen bomen voor de ramen en geen voorbijgangers. En ze zijn de hele dag thuis.
-
S@ndr@
- Zeer actief
WhyGollum schreef:Ja dat willen ze wel, ze hebben dat al een paar keer gezegd. Ik heb er alleen nog een beetje moeite mee. Het zit in m'n kop gebakken dat als je een hond neemt er ook de rest van zijn/ haar leven voor moet zorgen. Financieel zouden we dat dan ook blijven doen, en op vrije dagen kan ik haar altijd ophalen om te wandelen. Maar het doet wel een beetje pijn.Nanna schreef:Willen zij haar niet hebben? Het lijkt me win-win.Gollum schreef:Ik moest gister een paar uur werken maar Mika kan niet alleen thuisblijven dus die ging naar mijn schoonouders. Aangezien ik vandaag weer moest werken heeft Mika daar vannacht gelogeerd. Het effect op de anderen en de sfeer in huis is echt enorm. Het was zo rustig thuis![]()
omdat......
ik zal je vertellen als mijn dochter op zichzelf woont is de kans groot dat Sneeuw daar gaat wonen, gewoon omdat die twee een connectie hebben, ver boven wat Sneeuw en ik hebben.... ik wil gewoon dat iedereen daar happy bij is, als mijn dochter weggaat en Sneeuw hier laat, gaan we er alle drie op achteruit.... qua geluk,
Laat het los zou ik zeggen, gewoon omdat jullie dat allemaal verdienen
- Gollum
- Zeer actief
Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
-
Sterre
Dat is een mooie kans toch. Je raakt haar niet echt kwijt. En Mika krijgt een heerlijk rustig huis.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat is geen falen, dat is succes.. je verzorgt voor haar het best mogelijk haalbare wat er is, een goed thuis en rust en geluk voor iedereen en je kunt haar evengoed nog zien en ophalen, lijkt me helemaal super als je dat zo kunt bereikenGollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat vind ik heel logisch. Maar je zorgt juist voor haar door in dit geval haar die plek te gunnen waar ze zich duidelijk het beste voelt.Gollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
Heb je een idee waarom ze bij jullie thuis meer stress heeft?
- Gollum
- Zeer actief
Ik denk doordat hier veel kinderen voor de deur spelen, er lopen veel mensen langs voor- en achter en ik ben sinds een paar maanden weer aan het werk nadat ik ongeveer twee jaar heb thuisgezeten. En misschien vind ze Rani wat te druk?DeDiana schreef:Dat vind ik heel logisch. Maar je zorgt juist voor haar door in dit geval haar die plek te gunnen waar ze zich duidelijk het beste voelt.Gollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
Bij m'n schoonouders hebben ze een rustige bejaarde Franse Bull waar ze helemaal verliefd op is en ze hebben poezen (Mika is dol op poezen). Er loopt niemand langs en m'n schoonouders werken niet meer. Het is gewoon veel rustiger daar.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar wat doet ze normaal als er mensen langs lopen? Kan je daar niet aan gaan werken met haar?
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Misschien kan je het afscheid langzaam opbouwen? Mika eens een nachtje daar te laten slapen, dan een paar nachten en als jij er een goed gevoel bij hebt definitief? Ik zou het echt met beide handen aanpakken als ik eerlijk ben! Juist omdat je Mika niet helemaal kwijt raakt, je kan haar opzoeken wanneer je wil. Wat andere al zeggen, een win-win-win situatie!
-
blondie
- Zeer actief
Hier reageerde iemand ook zo toen ik het over herplaatsen had nadat zij aangaf de hond niet leuk te vinden, irritant te vinden dat hij zoveel blafte en dat ze hem weer ging zoeken omdat hij wederom de kuierlatten had genomen in duin. Toen ze ook nog zei dat het haar niet uitmaakte of ze hem vond of niet begon ik over herplaatsen.S@ndr@ schreef:Dat is geen falen, dat is succes.. je verzorgt voor haar het best mogelijk haalbare wat er is, een goed thuis en rust en geluk voor iedereen en je kunt haar evengoed nog zien en ophalen, lijkt me helemaal super als je dat zo kunt bereikenGollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
Die hond zou beter af zijn bij iemand die 1 op 1 met hem aan de gang gaat en evt. jachtsport zou gaan doen. Maar nee, ze had hem nu eenmaal aangeschaft en dus is herplaatsen geen optie. In haar geval vind ik het écht een domme reden. Want naast dat zij zich blijkbaar irriteert aan de hond, zie en merken we ook dat de andere 3 honden stukken onrustiger zijn, en die bemoeien zich ook niet echt met de nieuwkomer (die er al ruim een half jaar is).
Anderzijds snap ik het ook wel weer, had nog niet gereageerd op je eigenlijke verhaal, maar ik herkende daar ook wel mijn aanvaring met Jol destijds in. Van haar had ook niemand verwacht dat ze ooit zou bijten maar ook zij haalde op een avond flink uit toen ik haar gedrag zat werd (continue lelijk doen naar Bluf in huis en ook buitenshuis) en ook in huis moesten we erg duidelijk zijn in wat we wel en niet wilde hebben. Dat was zij vanuit haar vorige woonsituatie niet gewend, en de combinatie onzekerheid én toch eigenlijk niet willen schikken naar ander gezag maakte dat zij, toen ik de confrontatie op een dag aanging, mij beet.
Dat was toen ook de druppel voor mijn vriend en die wilde haar herplaatsen omdat hij haar gedrag spuugzat was en de onderlinge sfeer in huis daardoor er ook niet beter op werd, ook niet voor mijn andere hond.
Zelf was ik het ook behoorlijk zat aan het worden, maar herplaatsen ging mij te ver en te snel. Ik wilde haar wel de kans geven om te wennen aan haar nieuwe leven. En als zou blijken dat ze echt niet zou kunnen wennen, dan hadden we op zeker een ander huis voor haar gezocht, bij voorkeur een gezin omdat ze dol was op kinderen en kroelen.
Maar na die aanvaring trok ze eerlijk gezegd bij en merkte we de verandering in haar, ze werd rustiger, ging relaxter om met de andere hond, trok meer naar me toe dus daarom is ze nog steeds lekker bij ons
Beetje lang verhaal, maar ik wilde reageren op een eventuele andere goede plek voor Mika waar zo het nu lijkt iedereen beter van wordt, maar ook op de kleine aanvaring die je met haar hebt gehad omdat ik daar dus Jol en mij in herkende.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Zo te horen zit jij in de meest luxe positie waarin iemand zich kan bevinden als het gaat om herplaatsenGollum schreef:Ik denk doordat hier veel kinderen voor de deur spelen, er lopen veel mensen langs voor- en achter en ik ben sinds een paar maanden weer aan het werk nadat ik ongeveer twee jaar heb thuisgezeten. En misschien vind ze Rani wat te druk?DeDiana schreef:Dat vind ik heel logisch. Maar je zorgt juist voor haar door in dit geval haar die plek te gunnen waar ze zich duidelijk het beste voelt.Gollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
Bij m'n schoonouders hebben ze een rustige bejaarde Franse Bull waar ze helemaal verliefd op is en ze hebben poezen (Mika is dol op poezen). Er loopt niemand langs en m'n schoonouders werken niet meer. Het is gewoon veel rustiger daar.
- Gollum
- Zeer actief
Ze staat eigenlijk continu aan, ook al ligt ze in haar mand. Het gaat van zacht mopperen en janken tot voluit hysterisch blaffen waar ze heel lastig uit te halen is. Ik zou er met behulp van een goede gedragstrainer misschien wat aan kunnen doen, ik heb niet het idee dat me dat zelf gaat lukken.Brindlecardi schreef:Maar wat doet ze normaal als er mensen langs lopen? Kan je daar niet aan gaan werken met haar?
Klopt helemaal. Maar ja, we zijn zo vaak bij mijn schoonouders dat ik Mika eigenlijk niet kwijt ben als ze daar zou gaan wonen. Ik zou haar toch regelmatig ophalen voor een lange wandeling omdat mijn schoonouders dat niet altijd fysiek lukt.mijke schreef: Zo te horen zit jij in de meest luxe positie waarin iemand zich kan bevinden als het gaat om herplaatsenDaar zouden andere mensen wel eens jaloers op kunnen zijn. Anderszijds snap ik ook wel hoor dat je het lastig vindt om die keuze te maken. Je houdt toch van je hond en dat houdt niet alleen in dat je het beste voor je dier wilt maar ook gewoon dat je het dier niet kwijt wilt. Zo werkt dat. Bovendien heb je geen urgente noodzaak om haar te herplaatsen. Vooral dat lijkt me lastig. Als ze nu wekelijks jou en je andere honden open zou bijten was het duidelijk, maar zo'n groot probleem heb je helemaal niet. Anderszijds heeft dat dan wel weer als voordeel dat je rustig de tijd kunt nemen om er over na te denken. Probeer eens hoe het gaat als ze daar een weekje blijft logeren. Of een maand. En haal haar dan weer eens terug, dan kun je het verschil misschien wat scherper zien.Misschien is dat een optie?
Mijn vriend is daar nu om haar op te halen en ze is niet eens enthousiast
Ze ligt op haar vaste plekje naast mijn schoonmoeder in plaats van leuk te doen tegen vriend. Mika heeft een heerlijke rustige dag gehad, ze heeft niet één keer geblaft of gemopperd! Gollum en Rani zijn vandaag 5 uur lang alleen geweest en hebben dat perfect gedaan. Rani heeft alleen even naar de postbode geblaft.
We gaan zondag maar eens een goed gesprek voeren met schoonouders, volgens mij heeft Mika haar keuze al gemaakt. Misschien eerst doordeweeks en dat we haar het weekend ophalen. Kijken hoe ze dat vind.
- mijke
- Zeer actief
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit noem ik ook geen herplaatsen hoor. Toen mijn cairn terrier ouder werd kwam ze hier een beetje in de verdrukking. Na altijd de baas te zijn geweest, liepen de andere honden ineens over haar heen. En omdat ze doof was geworden hoorde ze de paarden niet meer aankomen en zo werd ze een keer overlopen. Ze was graag bij mijn ouders en uiteindelijk is ze daar gebleven. Mijn vader heeft van haar genoten en zij van hem. Ze was altijd mijn schaduw geweest, maar ze wilde zelf toch echt daar blijven als ik kwam. Ik droeg inderdaad ook alle kosten en heb haar toen de tijd daar was ook zelf in laten slapen.
Geen moment heb ik me daar rot over gevoeld, was gewoon voor Tibby het fijnste. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen maar neem alle tijd om aan het idee te wennen. Mika hoeft niet weg, je herplaatst haar niet, maar misschien maak je haar en je schoonouders wel heel blij als ze uiteindelijk meer tijd bij hen is als bij jou.
Geen moment heb ik me daar rot over gevoeld, was gewoon voor Tibby het fijnste. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen maar neem alle tijd om aan het idee te wennen. Mika hoeft niet weg, je herplaatst haar niet, maar misschien maak je haar en je schoonouders wel heel blij als ze uiteindelijk meer tijd bij hen is als bij jou.
- Gollum
- Zeer actief
Dat vind ik een goeie ja! Dat is het ook eigenlijk. Wij blijven alles betalen voor Mika en nemen haar af en toe mee naar leuke plekken om te wandelen voor de variatie. En ze mag bij schoonouders logeren zovaak ze willen.mijke schreef:Misschien moet je het dan ook geen herplaatsen noemen, dat klinkt zo zwaar en ook als iets wat je doet bij een Echt Groot (onoplosbaar) Probleem. Noem het gewoon co-ouderschap!
Mijn schoonvader vind het geweldig om met 'een echte' hond te lopenJohnny Jones schreef:Dit noem ik ook geen herplaatsen hoor. Toen mijn cairn terrier ouder werd kwam ze hier een beetje in de verdrukking. Na altijd de baas te zijn geweest, liepen de andere honden ineens over haar heen. En omdat ze doof was geworden hoorde ze de paarden niet meer aankomen en zo werd ze een keer overlopen. Ze was graag bij mijn ouders en uiteindelijk is ze daar gebleven. Mijn vader heeft van haar genoten en zij van hem. Ze was altijd mijn schaduw geweest, maar ze wilde zelf toch echt daar blijven als ik kwam. Ik droeg inderdaad ook alle kosten en heb haar toen de tijd daar was ook zelf in laten slapen.
Het bejaarde bulletje doet niet zoveel meer en met Mika kan hij wandelen en spelen (en enorm verwennen
En Mika vind alle aandacht voor zichzelf erg prettig. Ze heeft daar ook niet de behoefte zich 's avonds af te zonderen zoals hier. Gisteravond heeft ze me even begroet en is toen naar de slaapkamer vertrokken en we hebben haar de rest van de avond niet meer gezien, ik vond het bijna zielig eigenlijk. Ik dacht steeds dat Mika gewoon raar was, dat is ze misschien ook wel maar bij m'n schoonouders is ze minder 'raar'. Misschien heeft ze het gewoon minder naar haar zin bij ons.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Soms past een hond gewoon beter op een plek die je zelf niet in gedachten had.
3 jaar geleden heb ik mijn DH Lotte herplaatst. Ik ben gewoon geen DH mens. Er was geen klik. Niet met mij, niet in de roedel. Lot woont nu alleen, en geniet met volle teugen van haar leven. Zo goed zou ze het hier niet gehad hebben.
Afgelopen maart is Flow hier komen wonen.
Ik ken Flow al vanaf pup, en ze hoort hier gewoon. Vond ze zelf ook. Waar de andere honden uit haar vorige roedel altijd graag weer naar huis gingen, wou Flow altijd al hier zijn. Meer rust, meer ruimte en stoere reu Fitz.
Van een angstige, nerveuze en reactieve hond is ze een stabiele (reactieve
) dame geworden.
Soms werkt het, soms niet. Ik heb met Lot ook 2 jaar aangemodderd voordat ik kon inzien dat ik niet het beste was voor haar. Flow is ook tot anderhalf bij haar vorige baasjes geweest.
Cliché. Maar waar. Liefde is soms ook loslaten
3 jaar geleden heb ik mijn DH Lotte herplaatst. Ik ben gewoon geen DH mens. Er was geen klik. Niet met mij, niet in de roedel. Lot woont nu alleen, en geniet met volle teugen van haar leven. Zo goed zou ze het hier niet gehad hebben.
Afgelopen maart is Flow hier komen wonen.
Ik ken Flow al vanaf pup, en ze hoort hier gewoon. Vond ze zelf ook. Waar de andere honden uit haar vorige roedel altijd graag weer naar huis gingen, wou Flow altijd al hier zijn. Meer rust, meer ruimte en stoere reu Fitz.
Van een angstige, nerveuze en reactieve hond is ze een stabiele (reactieve
Soms werkt het, soms niet. Ik heb met Lot ook 2 jaar aangemodderd voordat ik kon inzien dat ik niet het beste was voor haar. Flow is ook tot anderhalf bij haar vorige baasjes geweest.
Cliché. Maar waar. Liefde is soms ook loslaten
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hoe oud is Mika?
Op de foto te zien, niet meer de jongste en wellicht speelt dat ook een rol?
Overigens een prima oplossing, bij de schoonouders.
- Gollum
- Zeer actief
Mika is tien jaar, het zou kunnen hoor. Gollum en Rani spelen graag met elkaar en Mika vind dat niks, die word boos als ze spelen. Ook al betrekken ze haar niet in het spel. Bij alle honden eigenlijk, niemand mag spelen met elkaarkooi schreef:Hoe oud is Mika?
Lichamelijk doet ze het prima maar wat dat betreft is het net een oud wijf die tegen alle buurtkinderen schreeuwt dat ze niet zo druk en luid moeten doen
- Gollum
- Zeer actief
Als ik het puur vanuit Mika's gedrag bekijk ben ik het met je eens. Mijn vriend heeft er ook moeite mee maar ziet ook dat ze anders is bij zijn ouders. Vooral na dat nachtje daar alleen logeren. Toen hij haar ging ophalen maakte ze niet eens aanstalten om mee te gaan, hij kon zo de deur weer uitlopen zonder dat ze sjoege gaf. Pas toen hij de riem pakte stond ze op, bijna plichtmatig. AuwKruimel53 schreef:Het wordt er zo ingeramd dat een hond niet voor even maar voor het LEVEN is dat het soms moeilijk is om je daar overheen te zetten.
Maar als je het nou eens vanuit haar standpunt bekijkt, is het dan niet overduidelijk dat ze liever bij je schoonouders is? En dat dat voor haar ook het beste is? Los van dat het voor je andere honden en voor jou ook een stuk fijner is.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Lastig dilemma zeg, ik denk dat het een prachtige oplossing is om haar langdurig bij je schoonouders te laten 'logeren'
maar het is toch ook je eigen hond waar je gek op bent en dan is het helemaal niet zo leuk om zo'n beslissing te nemen.
Dat je trouwens boos reageerde op haar gedrag op de bank is helemaal niet dom hoor, het is heel lastig om rustig en weloverwogen te reageren in wat een best beladen situatie is. Verwijt jezelf niks.
Dat je trouwens boos reageerde op haar gedrag op de bank is helemaal niet dom hoor, het is heel lastig om rustig en weloverwogen te reageren in wat een best beladen situatie is. Verwijt jezelf niks.

-
Jonas26
- Zeer actief
Heeft niets met falen te maken. Je moet het zien als een win-win situatie, Mika blij en relaxed, schoonouders blij, de honden bij jullie blij en jullie blij. Je laat haar toch niet in de steek?Gollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.

- Gollum
- Zeer actief
Lothian schreef:Lastig dilemma zeg, ik denk dat het een prachtige oplossing is om haar langdurig bij je schoonouders te laten 'logeren'maar het is toch ook je eigen hond waar je gek op bent en dan is het helemaal niet zo leuk om zo'n beslissing te nemen.
Ik ben hartstikke gek op Mika, ook op haar rare dingenJonas26 schreef:Heeft niets met falen te maken. Je moet het zien als een win-win situatie, Mika blij en relaxed, schoonouders blij, de honden bij jullie blij en jullie blij. Je laat haar toch niet in de steek?Gollum schreef:Ja stom he, inderdaad is het vanuit een soort falen-gevoel. Maar jullie hebben wel gelijk. Ik moet eerst even aan het idee wennen denk ik.
We hebben haar gisteren weer naar m'n schoonouders gebracht en dan steekt het me toch een beetje. Het voelt alsof ik haar in de steek laat terwijl ik weet dat het niet zo is. Ik ben morgen vrij en dan neem ik Gol en Rani mee en halen we Mika op om daar in de buurt te wandelen en brengen we haar weer terug. Het weekend komt ze dan waarschijnlijk weer hierheen zodat ze weer lekker lang kan wandelen.
Mika vind het heerlijk, die heeft alle aandacht voor zichzelf. Ze lijkt er ook niet zo mee te zitten dat mijn schoonvader niet zo heel lang met haar kan wandelen, ze is daar niet drukker terwijl ze hier de boel op stelten zet als het eens een dagje minder is. De lange wandeling met alleen Gollum en Rani is heel anders nu, Rani luistert veel beter en lijkt meer ontspannen omdat ze Mika niet meer steeds hoeft te regelen. En Gollum en Rani spelen nu veel meer onderweg, dat is echt leuk.
Het is dus wel goed dat Mika nu wat vaker bij mijn schoonouders logeert. Ze hebben het allemaal naar hun zin
Niet meer dringen op de bank en gewoon een mens voor zichzelf:

- mijke
- Zeer actief
Ach kijk haar toch met haar opa! Ik vind het wel goed klinken allemaal, klinkt als een prima oplossing die voor iedereen goed werkt. Alleen jij moet nog even je gevoel meesleuren de juiste richting in 
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat stomme gevoelmijke schreef:Ach kijk haar toch met haar opa! Ik vind het wel goed klinken allemaal, klinkt als een prima oplossing die voor iedereen goed werkt. Alleen jij moet nog even je gevoel meesleuren de juiste richting in
Ik mis Mika wel maar vind het tegelijkertijd zo lekker rustig in huis, en als ik dat dan denk voel ik me gelijk weer schuldig. Terwijl Mika als een prinsesje bij opa ligt
Laatst gewijzigd door Gollum op 08 nov 2016 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ja, dat stomme schuldgevoel, dat brengt niemand verder. Je zult moeten accepteren dat jullie thuis niet de perfecte situatie kunnen bieden aan mika. Maar het is toch geweldig dat jullie wel de perfecte situatie voor haar hebben gevonden. Én bij mensen die je vertouwt, én in de buurt, én je kunt haar regelmatig zien en mee op pad nemen. Wat wil een mens nog meer?
- Gollum
- Zeer actief
Je hebt gelijk. Dit mens stelt soms een beetje hoge eisen aan zichzelf en wil alles perfect doen. Maar ik heb gewoon niet altijd overal controle over.Alfilillo schreef:Ja, dat stomme schuldgevoel, dat brengt niemand verder. Je zult moeten accepteren dat jullie thuis niet de perfecte situatie kunnen bieden aan mika. Maar het is toch geweldig dat jullie wel de perfecte situatie voor haar hebben gevonden. Én bij mensen die je vertouwt, én in de buurt, én je kunt haar regelmatig zien en mee op pad nemen. Wat wil een mens nog meer?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Al zeggen wij dat je schuldgevoel onterecht is dat helpt wellicht niets maar toch is het wel zo. Een prima oplossing waar alle partijen baat bij hebben. Mooier kan het toch nietGollum schreef:Ja dat stomme gevoelmijke schreef:Ach kijk haar toch met haar opa! Ik vind het wel goed klinken allemaal, klinkt als een prima oplossing die voor iedereen goed werkt. Alleen jij moet nog even je gevoel meesleuren de juiste richting in![]()
Ik mis Mika wel maar vind het tegelijkertijd zo lekker rustig in huis, en als ik dat dan denk voel ik me gelijk weer schuldig. Terwijl Mika als een prinsesje bij opa ligt

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Gollum
- Zeer actief
Sas schreef:gewoon voor jou.
omdat ik je gevoel heel goed snap.
Ik vind het wel fijn dat je het zegt.Tineke schreef:Al zeggen wij dat je schuldgevoel onterecht is dat helpt wellicht niets maar toch is het wel zo. Een prima oplossing waar alle partijen baat bij hebben. Mooier kan het toch nietGollum schreef:Ja dat stomme gevoelmijke schreef:Ach kijk haar toch met haar opa! Ik vind het wel goed klinken allemaal, klinkt als een prima oplossing die voor iedereen goed werkt. Alleen jij moet nog even je gevoel meesleuren de juiste richting in![]()
Waar ik me denk ik schuldig over voel is dat ik niet eerder heb gezien dat Mika het niet meer zo naar haar zin had. Dat Rani misschien invloed op haar stressgehalte had, dat Mika misschien liever alleen met Gol had gewoond. Maar ja, Rani wil ik echt heel erg niet wegdoen. Geen enkele hond. Maar op deze manier doe ik geen hond weg, Mika heeft gewoon een tweede huis. Dat is best luxe. Dus ik hou op met zeuren