Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op de scooter?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Hond op de scooter?

Ongelezen bericht door SamanthaTinkerbell »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een peugeot speedfight 2 en ga iedere dag naar mijn paard toe die een paar km verder staat. Nu lijkt het me leuk om mijn 6 maand oude chihuahua mee te nemen zodat ze ook wat anders ziet dan de vaste dingen en kan spelen met de andere honden.

Zou een honden rugzak een goede oplossing zijn en zoja, welke? De mandjes voor achter op de scooter vindt ik persoonlijk een beetje leip, je weet maar nooit natuurlijk. Is een slappe tas voldoende met een fleecedeken of beter een die wat steviger is?

Het is natuurlijk niet zo dat ze iedere dag 20 km moet meereizen op de scooter. Ik ben niet in het bezet van een auto dus dat gaat helaas niet.

Alvast bedankt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Hond op de scooter?

Ongelezen bericht door M@scha »

SamanthaTinkerbell schreef:Hallo,

Ik ben in het bezit van een peugeot speedfight 2 en ga iedere dag naar mijn paard toe die een paar km verder staat. Nu lijkt het me leuk om mijn 6 maand oude chihuahua mee te nemen zodat ze ook wat anders ziet dan de vaste dingen en kan spelen met de andere honden.

Zou een honden rugzak een goede oplossing zijn en zoja, welke? De mandjes voor achter op de scooter vindt ik persoonlijk een beetje leip, je weet maar nooit natuurlijk. Is een slappe tas voldoende met een fleecedeken of beter een die wat steviger is?

Het is natuurlijk niet zo dat ze iedere dag 20 km moet meereizen op de scooter. Ik ben niet in het bezet van een auto dus dat gaat helaas niet.

Alvast bedankt.
ik vind een geplette chihuahua omdat hij in een zachte tas zat toen je aangereden werd veel leiper.

die leipe mandjes zijn ervoor dat niet elk stootje fataal kan zijn en dus zou ik lekker zo'n leip mandje achterop zetten.

leip dus :ok:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

M@scha schreef:

Alvast bedankt.
ik vind een geplette chihuahua omdat hij in een zachte tas zat toen je aangereden werd veel leiper.

die leipe mandjes zijn ervoor dat niet elk stootje fataal kan zijn en dus zou ik lekker zo'n leip mandje achterop zetten.

Ik heb ook zo'n leip mandje achterop mijn e-bike en ik ben er leip mee hoor :pffff: :F:
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Onze jack russell zat op de voetenplank tussen mijn voeten. Misschien niet zo veilig. Hij vond het wel erg leuk.
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Een mandje achter vindt ik echt totaal niks, ik moet over veel landwegen met gaten in de weg en dan wordt ze door dat hele mandje gegooid. Als ik een zwaardere hond had gehad dan had ik hem zeker erop gezet. :)
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Bij ons op stal is het erg begaanbaar voor honden en er zijn ook steeds veel honden aanwezig, mijn paard staat namekijk niet op een open veld maar op een manege waar een warme kantine is, warme hal waar de paarden stal en de paarden zijn honden gewend. Erg hond vriendelijk namelijk. :)

In de jas liever niet, stel ze springt eruit? Nee dat kan ik me niet veroorloven. Maar bedankt voor het mee denken. :) ik mag van iemand een tas lenen dus dan kan ik kijken hoe het gaat.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar een chihuahua is wel heel erg klein en kan erg makkelijk over het hoofd worden gezien en even een voetje van een paard tegenkomen. Hoe ze ook honden zijn gewend, ze kunnen het ook gewoonweg niet zien. En het veiligste voor je hondje op je scooter is in een veilig mandje. Kun je wel niet mooi/stoer vinden, dat vinden kleine kindjes in de auto misschien ook niet in een kinderzitje, maar het is wel zo veilig. Kussentje onder in het mandje en hups.
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Het mooi of stoer vinden boeit me niks maar het is gewoon in mijn geval onveilig doordat ik heuvel op en af moet met gaten in de paden. En ja idd ze kan onder een hoef komen maar er kan zoveel gebeuren en ik pak der gewoon op als het te druk wordt. Ze loopt ook niet los. Maar bedankt voor het meedenken. :)
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Ik snap dat je met een leip mandje een eng mandje bedoeld :) Als het maar een klein hondje is zou ik het in ieder geval op je buik en niet rug hangen zodat ze in ieder geval iets beschermder is als je met scooter en al mocht omvallen om wat voor reden dan ook. Dan kun je haar nog beschermen met je armen (en jezelf tuurlijk :) ) Als je haar toch in een mandje wil zou je dat mandje ook kunnen aanpassen met kussentjes ofzoiets aan het klein zijn. Er zijn ook mandjes met een overkapping te krijgen zodat ze er niet uitvliegt :)
Neeltje

cooperv schreef:Ik snap dat je met een leip mandje een eng mandje bedoeld :) Als het maar een klein hondje is zou ik het in ieder geval op je buik en niet rug hangen zodat ze in ieder geval iets beschermder is als je met scooter en al mocht omvallen om wat voor reden dan ook. Dan kun je haar nog beschermen met je armen (en jezelf tuurlijk :) ) Als je haar toch in een mandje wil zou je dat mandje ook kunnen aanpassen met kussentjes ofzoiets aan het klein zijn. Er zijn ook mandjes met een overkapping te krijgen zodat ze er niet uitvliegt :)
Die mandjes bedoel ik ook. Ben bang dat als je valt met je scooter en je hondje zit in je jas, hondje zo weg is, want die schrikt zich dan ook te pletter en zal niet braaf blijven zitten. In een afgesloten mandje wordt-ie wel heen en weer geschud, maar kan hopelijk geen kant op. Je kunt wel geen 'leip' mandje willen, maar ik zou toch maar voor veilig gaan.
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Ik snap jullie ook en als ze wat zwaarder was dan 1100 gram zou ik dat ook doen. Geloof me ik wil veiligheid boven alles, ik zeg ook nergens dat het totaal onveilig is, alleen geen geschikte oplossing voor mij iniedergeval.

Ik heb een tas kunnen lenen, als het niks is kan ik nog altijd kijken naar een mandje met airbags erin.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een cursist van mij kwam elke les op een motor met zijn pup (Jack Russell dus uiteindelijk wel iets groter) in een stevig kistje met binnenbekleding en luchtgaten.
Dat kistje zat achterop vastgeschroefd.
Hondje leek het niet erg te vinden en zat behoorlijk veilig :ok:
Dus als de draagzak niet bevalt misschien ook nog een optie?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Heb je daar misschien een voorbeeld van voor me? :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SamanthaTinkerbell schreef:Heb je daar misschien een voorbeeld van voor me? :)
Sorry, nee :(:
Ik heb er geen foto van en het kistje had hij zelf op maat gemaakt, met extra metalen hoekstrips om te verstevigen en hij had gaten geboord langs de bovenkant van de zijpanelen en in de deksel.
Dat deksel zat aan de ene kant met een scharnier vast en aan de andere kant werd hij met een klem vastgezet
Je kunt het vergelijken met een aanhanger voor honden (voor achter een auto)maar dan in hout en in het klein en passend om achterop de brommer te bevestigen.

Misschien kan je iets dergelijks doen met een kleine honden transportbox voor in vliegtuigen?
Dat is dan met een deurtje en gaat dus aan een smalle zijkant open.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Afbeelding

cool!

Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Sas schreef:Afbeelding

cool!

Afbeelding

Die zijn gaaf!!
Sas
Zeer actief

schijnt een normale scooter koffer te zijn die met wat hujsvlijt is aangepast, Google op hond scooter vervoeren > afbeeldingen en er gaat een wereld voor je open hahah!!
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Hahaha die laatste! :D

Die met die koepel lijkt me ook wel wat, als ik ze niet vindt zal die best wel makkelijk te maken zijn denk ik.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

M@scha schreef:

Alvast bedankt.

Ik heb Toots een paar jaar lang mee genomen in de tas, op de scooter ;)
Wel bevestigd aan de haak zodat als ik zou vallen of aangereden worden de tas tegen de scooter aanbleef tegen waar het aan vast zat, voordeel voor Toots wind vrij ;)
Het was wel een gesloten tas en niet zo uh fluffy
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik neem zelf Spetter mee in een innopet rugzak, deze is redelijk stevig.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb twee bench tassen.
Ik hing ze aan de haak en liet ze staan waar de voeten voor kunnen staan, dan zette ik mijn voeten aan beiden kanten ernaast dus echt super stevig en voor hem wind vrij. Als het koud was nam ik hem niet mee op de scooter want dat is echt te koud voor hem.
Ik spreek in verleden tijd, omdat ik Toots nog wel heb maar tegenwoordig fiets met Toots in een mandje ;)

joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

SamanthaTinkerbell schreef:Bij ons op stal is het erg begaanbaar voor honden en er zijn ook steeds veel honden aanwezig, mijn paard staat namekijk niet op een open veld maar op een manege waar een warme kantine is, warme hal waar de paarden stal en de paarden zijn honden gewend. Erg hond vriendelijk namelijk. :)
Mijn paard was ook honden gewend en toch haalde hij flink uit naar mijn terriër kruising omdat hij schrok van hem. Gelukkig was het mis omdat mijn terriër net op tijd weg was, anders had ik een dode hond gehad.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lizzie. schreef:
M@scha schreef:

Alvast bedankt.

Ik heb ook zo'n leip mandje achterop mijn e-bike en ik ben er leip mee hoor :pffff: :F:
Nou leiper dan een e-bike is al moeilijk. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Neeltje schreef:Maar een chihuahua is wel heel erg klein en kan erg makkelijk over het hoofd worden gezien en even een voetje van een paard tegenkomen. Hoe ze ook honden zijn gewend, ze kunnen het ook gewoonweg niet zien. En het veiligste voor je hondje op je scooter is in een veilig mandje. Kun je wel niet mooi/stoer vinden, dat vinden kleine kindjes in de auto misschien ook niet in een kinderzitje, maar het is wel zo veilig. Kussentje onder in het mandje en hups.
Paarden hoeven worden regelmatig uitgekrabd dus die Wawa duikt wel weer op. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots mocht ook niet los bij de paarden.
O, meerdere redenen, van poep eten tot idd het gevaar van paarden hoeven en Toots trok zich er ook niks van aan dus dat had niet goed gekomen anders ;). Hij mocht wel los in de stallen als de paarden op de wei waren of in de bak als daar geen paarden waren. Dus hij kreeg er wel zijn beweging.

SamanthaTinkerbell
Vaste gebruiker

joline schreef:
SamanthaTinkerbell schreef:Bij ons op stal is het erg begaanbaar voor honden en er zijn ook steeds veel honden aanwezig, mijn paard staat namekijk niet op een open veld maar op een manege waar een warme kantine is, warme hal waar de paarden stal en de paarden zijn honden gewend. Erg hond vriendelijk namelijk. :)
Mijn paard was ook honden gewend en toch haalde hij flink uit naar mijn terriër kruising omdat hij schrok van hem. Gelukkig was het mis omdat mijn terriër net op tijd weg was, anders had ik een dode hond gehad.
Ik weet het. En ik zeg ook niet dat de paarden nooit trappen want dat kan gebeuren.

Het is niet de bedoeling dat ze los rond loopt en als ik door de stallen loop til ik der gewoon op. De paarden staan sws bijna heel de dag buiten en als ze binnen staat dan heeft ze een buitenstal. Ik weet wat de gevaren zijn en mocht het drukker worden kan ze gewoon in de stal van mijn paard zitten. Koud is het iniedergeval niet. :)

Bedankt voor het meedenken. :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”