Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mark is vandaag met Zoë naar de dierenarts geweest voor een echo en er zijn 4-6 pups geteld! Het nest wordt 1 november verwacht:cheer:
De ouders zijn Zoë , Strippoker`s Poëtic Justice en Foxi, Fantastic Fabius of Gentle Mind!
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 23 nov 2016 13:56, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Ik eet serieus een bezem op als ze pas over een week bevalt.
Ik begin namelijk al wat verschillen te merken in haar gedrag die er op kunnen duiden dat de bevalling niet nog een week op zich zal laten wachten.
De afgelopen paar weken pieste ze letterlijk als een paard, echter toen ik vanmorgen met haar een rondje liep moest ze alleen poepen.
En toen ik haar zojuist een bak voer voorzette, at ze maar een beetje op en liet de rest staan. En dat beetje wat ze opat ging niet van harte. Spannend spannend spannend!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Ze is nog steeds rustig ( al hoorde ik haar vannacht krabben in de werpkist ) maar sinds een dag of 2/3 eet ze minder, kan ze haar draai niet goed vinden. Ook reageren sinds gisteren de andere honden heel anders op haar, ze vinden haar wel lekker ruiken. Haar flanken zijn nog meer ingevallen en de melkgift is ook gestart.,
Die dame heeft me goed voor het lapje gehouden.
Al lijkt het er op dat het vandaag/vannacht eindelijk gaat beginnen.
Ze is nu al bijna een dag aan het hijgen ( daarvoor heeft ze alleen op zaterdag/zondag een paar keer een paar minuten gehijgd ) en wil ook niet meer verder dan het veldje aan het einde van de straat.
Ook vind ik dat ze vandaag anders uit haar ogen kijkt, naar binnen gericht/afwezig, en vanmorgen liet ze zelfs de smuldier, die ik gisteren speciaal voor haar heb gekocht omdat ze sinds de dag ervoor ook haar brokken niet meer goed at, voor een deel staan.
Het enige wat ze nu nog wil is op het campingbedje liggen die in de slaapkamer staat.
Na bijna een week in spanning te hebben gezeten, zijn ze vanmorgen dan eindelijk geboren : 1 fawn reutje, 3 brindle reutjes, 1 cream teefje , 1 fawn teefje , 1 fawn teefje en een brindle teefje.<br />
De ' voorbereidingen ' ( van bijna een week ) duurden langer dan de bevalling
Echt he, ik had meteen nadat de 1e geboren was een foto doorgestuurd naar de fokker van Zoë, ik draai me om, en toen stond de tweede al in de wachtrij.
De uitdrijving heeft in totaal iets meer dan 2 uur geduurd.
MonaToetje schreef:
De uitdrijving heeft in totaal iets meer dan 2 uur geduurd.
Dat is razendsnel voor acht pups
Omstreeks 7:45 begon ze te persen en ongeveer een half uur later was de 1e geboren, nog geen 5 minuten later de 2e. Alleen de laatste was echt een ' surprise '. We dachten namelijk dat ze klaar was met bevallen. Toen lag er ineens nog een fawn teefje bij haar achterlijf.