Ik zat er even over na te denken maar dit doet ze niet al vier jaar maar pas sinds we deze bank hebben, hij staat tegen het raam. Op de vorige bank kon ze niet zo liggen en uit het raam kijken. Ik heb haar er ook al vaker vanaf gestuurd zonder deze reactie. De bank anders neerzetten of er iets opleggen is niet echt een optie, vanwege bulldozer Rani die uit blijdschap af en toe aan herinrichting doetranetje schreef:Dat waken van haar is misschien een vorm van onzekerheid.Gollum schreef:Ja dat pushen werkte inderdaad niet bestS@ndr@ schreef:Ik vind de reactie van Nana wel hout snijden hoor, ik had t misschien ook even laten rusten of was naar de keuken gelopen iets lekkers gehaald... wil ze het niet, dan is het stress en paniek( dan moet je ook niet pushen dat kan fout aflopen, wil ze het wel dan is ze in ieder geval van de bank af n komt er niet meer op voorlopig.... en dan even wat duidelijke dingen her instellen .![]()
Oke, ik ga Mika niet meer toelaten om op de leuning te gaan liggen, dat doet ze alleen om te waken. Normaal naast me liggen mag wel, daarin hebben we nog nooit een probleem gehad als ze van de bank af moest. Als ze toch op de leuning gaat liggen leid ik haar af in plaats van direct te corrigeren.
Ik ga ermee aan de slag! Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik denk dat je haar helemaal niet (meer) moet laten waken.
Ze mag best een keer waf zeggen als de bel gaat of als er iemand binnenkomt, maar daarmee is het dan klaar.
Verdere bewaking doe jij dan zelf wel.
Dus o.k. bedankt en nu weer stil zijn (bijv. in de mand als ze anders niet stopt).
Zal best even tijd kosten, want ze doet het al 4 jaar.
Als je maar consequent blijft.
Als ze op de leuning gaat liggen roep je haar bij je.
Misschien kan je voorkomen dat ze op de leuning gaat liggen door daar iets op te leggen?
Als ze op de leuning gaat liggen loop ik gewoon maar naar de keuken, dan heb ik gelijk van alledrie de aandacht.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15