Gisteravond zat ik op de bank tv te kijken, Mika lag over de leuning naar buiten te kijken om iedereen die thuis kwam eens even goed uit te schelden. Dat was ik zat en ik stuurde Mika naar haar mand. Ze ging niet, en ze weet heel goed wat naar je mand betekent. Nog een keer met iets meer druk in mijn stem, Mika naar je mand. Toen ging ze plat op de bank naar me liggen grommen. Ik gaf haar een zetje om haar van de bank af te duwen, ze viel naar me uit, liep een rondje om de tafel en sprong weer op de bank om vervolgens nog harder te grommen naar me, en echt agressief
Ze ging NIET van de bank en als ik dichterbij kwam probeerde ze me te bijten. Ik wist echt even niet wat ik moest doen. Ik heb toen maar een kussen op haar kop gelegd zodat ze me niet kon bijten en heb haar toen snel maar voorzichtig met twee handen van de bank afgeschept. Toen liep ze in een rechte lijn naar haar mand en ging daar liggen. Ik heb haar geprezen (goedzo kind) en ben weer gaan zitten. Na ongeveer een uur riep ik Mika even bij me en was ze weer haar vrolijke zelf
Ik heb mijn zusje even gebeld met het verhaal en heb om haar eerlijke mening gevraagd. Ze vertelde me dat ik af en toe wat bozig kan reageren in dat soort situaties en dat dat misschien invloed heeft op de honden. Gol interesseert het geen drol, Rani wil het met me goedmaken en Mika word boos.
Nou is mijn vraag; hoe blijf ik koel in dat soort situaties? Blijven jullie altijd koel of worden jullie soms ook boos? Hoe had ik dit anders kunnen aanpakken?
Ik ben benieuwd.