Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goeie God...
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Goeie God...
M'n maag draait ervan om

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Nanna schreef:Integendeel. Het wordt verdedigd als "rastypisch" zijnde.Tedzy. schreef:Ah nee toch. Het ziet er verschrikkelijk uit, ik begrijp echt niet dat mensen dat niet (willen) zien. Arm beest.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Gelukkig hebben mijn pups nooit zo gelopen
Maar je ziet het bij de kynologisch gefokte honden heel veel
Dit komt door de hoekingen en de bespiering
Als hij wat ouder is en de spieren vaster zie je er niets meer van
Maar t is idd een naar zicht
Maar je ziet het bij de kynologisch gefokte honden heel veel
Dit komt door de hoekingen en de bespiering
Als hij wat ouder is en de spieren vaster zie je er niets meer van
Maar t is idd een naar zicht
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Jemig... kan toch niet gezond zijn...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nou, je ziet zat volwassen exemplaren nog zo zwalkend door de showring gaan hoor, helaas.** Angela ** schreef: Als hij wat ouder is en de spieren vaster zie je er niets meer van
Wat een triest gezicht, arme pup. Overigens loopt de volwassen hond ervoor ook niet echt zuiver, die mankt licht.
-
Rocco
- Zeer actief
zet een D-H maar eens tussen een mechelaar en hollandse herder dan valt het gebrek in beweging element echt op
Vaak kunnen mechelse / hollandse herder pups als volwassen veel langer door gaan en is de D-H halverwege al moe, ik heb dit diverse malen gezien
bij met name spelende honden. Heb zelf enkele D-H gehad ook uit pittige werklijnen maar die kunnen het echt niet bolwerken tegen die andere 2 herder rassen qua snelheid, wendbaarheid etc etc, die D-H van 80 jaar geleden wel maar toen was de commercie nog niet zo door geslagen. en de anatomie bijna gelijk als die andere 2 herder rassen.
Vaak kunnen mechelse / hollandse herder pups als volwassen veel langer door gaan en is de D-H halverwege al moe, ik heb dit diverse malen gezien
bij met name spelende honden. Heb zelf enkele D-H gehad ook uit pittige werklijnen maar die kunnen het echt niet bolwerken tegen die andere 2 herder rassen qua snelheid, wendbaarheid etc etc, die D-H van 80 jaar geleden wel maar toen was de commercie nog niet zo door geslagen. en de anatomie bijna gelijk als die andere 2 herder rassen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik zie het tegenwoordig ook bij de ODH... Dan roepen mensen dat ze een ODH nemen,omdat die rechte ruggen hebben en gezonder zijn en dan zie je zo'n pup. Vreselijk. Hier hebben ze nooit zo gelopen iig 
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
TessaThomas schreef:Ik zie het tegenwoordig ook bij de ODH... Dan roepen mensen dat ze een ODH nemen,omdat die rechte ruggen hebben en gezonder zijn en dan zie je zo'n pup. Vreselijk. Hier hebben ze nooit zo gelopen iig
Zelfs Kenji met haar zwaar HD niet , en die loopt nog niet zo
Maar als je hond alleen maar uit de kennel komt om een beetje te trainen ... Daar bouw je ook geen spieren mee op,
Die van jou en mij doen natuurlijk nog veel meer als alleen trainen, lopen lekker op de hof en veel wandelen en fietsen.
Ook als pup ,en dan zie je zoiets veel minder snel
En ik heb ook andere rassen zo zien lopen , puur vanwege gebrek aan bespiering
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Snowdog
- Actief
Die poten zijn gewoon te lang, waar laat je ze.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik wil trouwens niet zeggen dat die honden meteen verrot zijn op de heupen (want alleen op beeld kan je dat niet beoordelen), maar ik vind het niet gezond. Ook niet als het een kwestie van bespiering is, want ik zie het dus ook bij huishonden en die lopen gewoon los in huis en wandelen. Dat zou genoeg moeten zijn toch? Het is niet dat ik enorm veel met puppen doe. Ik vind het dus wel iets om op te letten, bij elke hond. Een beetje ongecontroleerd in de groeifase, ja dat heb ik wel gezien, maar dat zag er voor mijn gevoel anders uit.** Angela ** schreef:TessaThomas schreef:Ik zie het tegenwoordig ook bij de ODH... Dan roepen mensen dat ze een ODH nemen,omdat die rechte ruggen hebben en gezonder zijn en dan zie je zo'n pup. Vreselijk. Hier hebben ze nooit zo gelopen iig
Maar als je hond alleen maar uit de kennel komt om een beetje te trainen ... Daar bouw je ook geen spieren mee op,
Die van jou en mij doen natuurlijk nog veel meer als alleen trainen, lopen lekker op de hof en veel wandelen en fietsen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je hebt pups die nog zwalken door gebrek aan bespiering en je hebt pups die dit doen door een te extreme bouw, zoals de Duitse Herder, en dan met name de showgefokte exemplaren. De enorm gehoekte achterhand, sterk afvallende croupe en in verhouding te lange achterpoten veroorzaken dit in eerste instantie. Te arme bespiering is ongetwijfeld ook een factor, maar deze laatste valt te verbeteren. Aan de totaal disfunctionele bouw is helaas niks te doen, dat gaat echt niet over als de hond volwassen wordt.** Angela schreef:
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje wat ziet dat eruit zeg
Arm beest. Ik kan me maar niet begrijpen waarom ze zulke honden fokken.

-
Snowdog
- Actief
Ik denk ook dat dat gebrek aan bespiering juist komt door die bouw. Pups worden niet gespierd geboren maar de meesten bouwen snel bespiering op. Maar als je niet kunt lopen, wordt dat lastig.LongFields schreef:Je hebt pups die nog zwalken door gebrek aan bespiering en je hebt pups die dit doen door een te extreme bouw, zoals de Duitse Herder, en dan met name de showgefokte exemplaren. De enorm gehoekte achterhand, sterk afvallende croupe en in verhouding te lange achterpoten veroorzaken dit in eerste instantie. Te arme bespiering is ongetwijfeld ook een factor, maar deze laatste valt te verbeteren. Aan de totaal disfunctionele bouw is helaas niks te doen, dat gaat echt niet over als de hond volwassen wordt.** Angela schreef:
Ik ben alleen maar blij dat mijn pups nooit zo hebben gelopen.
- dre
- Zeer actief
"Just his little puppy walk"
ik mag toch hopen dat mijn toekomstige pup niet zo loopt 
Mijn adoptie (en opvang)honden hadden ook absoluut geen bespiering in de kont en ja dat zag je in het lopen, maar die afwijking was toch echt alleen te zien als je goed keek
Mijn adoptie (en opvang)honden hadden ook absoluut geen bespiering in de kont en ja dat zag je in het lopen, maar die afwijking was toch echt alleen te zien als je goed keek

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dat ziet er erg ongemakkelijk uit.
Even een vraagje over de bouw: alfil (mixje) heeft ook van die koehakken, ook lange gehoekte achterpoten en weinig bespiering. Hij zwalkt echter niet, heeft een erg hoge snelheid bij het rennen en is niet snel moe. Moet ik bij dit beeld extra alert zijn op hd?
Even een vraagje over de bouw: alfil (mixje) heeft ook van die koehakken, ook lange gehoekte achterpoten en weinig bespiering. Hij zwalkt echter niet, heeft een erg hoge snelheid bij het rennen en is niet snel moe. Moet ik bij dit beeld extra alert zijn op hd?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vreselijk......
Zo werd ik het pas gegund om maar dood te vallen op fb toen ik een bom op een kattenfacebookpage gooide.
Ik vond dat een kat die van achteren compleet verlamd was en z'n achterpoten echt mee moest slepen beter een spuitje kon krijgen.
Dat was tegen het zere been van sommigen. Ik moest ook maar een spuitje etc etc.
Ben heerlijk rustig gebleven. Maar de dommigheid van sommigen.... pfff.
Kreeg wel gelijk dik 20 'vind ik leuks' op mijn reactie. (niet dat ik die wil, maar het gaf aan dat iedereen vaak maar mee lult met 'oh' en 'ah' en niet durven te zeggen wat men vind.
Net als de reacties bij deze hond. Triest vind ik het
Zo werd ik het pas gegund om maar dood te vallen op fb toen ik een bom op een kattenfacebookpage gooide.
Ik vond dat een kat die van achteren compleet verlamd was en z'n achterpoten echt mee moest slepen beter een spuitje kon krijgen.
Dat was tegen het zere been van sommigen. Ik moest ook maar een spuitje etc etc.
Ben heerlijk rustig gebleven. Maar de dommigheid van sommigen.... pfff.
Kreeg wel gelijk dik 20 'vind ik leuks' op mijn reactie. (niet dat ik die wil, maar het gaf aan dat iedereen vaak maar mee lult met 'oh' en 'ah' en niet durven te zeggen wat men vind.
Net als de reacties bij deze hond. Triest vind ik het
-
Neeltje
Gebrek aan bespiering??? Kom op hé, wie denk je dat dat gelooft? Zelfs het meest uitgemergelde dier heb ik nog nooit zo zien lopen.** Angela ** schreef:TessaThomas schreef:Ik zie het tegenwoordig ook bij de ODH... Dan roepen mensen dat ze een ODH nemen,omdat die rechte ruggen hebben en gezonder zijn en dan zie je zo'n pup. Vreselijk. Hier hebben ze nooit zo gelopen iig
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Gewoon te triest voor woorden, ik snap niet dat er mensen zijn die zoiets met droge ogen durven te fokken.
Gevalletje money talks?!
Gevalletje money talks?!
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Het meest erge vind ik, dat de mensen met de meest vreselijke dh kwa bouw hebben lopen, er echt heel trots op zijn. ik denk dat die gewoon door de Fokker, met kampioen zus en zo, een beetje gebrainwashed worden, en denken dat hoe extremer ze eruit zien, des te beter het is?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Toen Vusi nog pup was kon ze ook wel eens een beetje zwalken aan het eind van de wandeling (of als ze in de tuin gespeeld had)... maar never ever op deze manier
Nu is ze super sterk en zwalkt echt nooit
Ik begrijp trouwens niet waarom ze dit op internet zetten
je weet welke reacties je krijgt... zelf beweren ze dat puppebeest helemaal gezond is 
Nu is ze super sterk en zwalkt echt nooit
Ik begrijp trouwens niet waarom ze dit op internet zetten
- dagmar88
- Zeer actief
Emma schreef:Het meest erge vind ik, dat de mensen met de meest vreselijke dh kwa bouw hebben lopen, er echt heel trots op zijn. ik denk dat die gewoon door de Fokker, met kampioen zus en zo, een beetje gebrainwashed worden, en denken dat hoe extremer ze eruit zien, des te beter het is?
De volwassen hond die voorop loopt lijkt recht, misschien zelfs een tikje overbouwd.
Dat vind ik ook niet acceptabel voor een pup.mosquito1980 schreef:Toen Vusi nog pup was kon ze ook wel eens een beetje zwalken aan het eind van de wandeling (of als ze in de tuin gespeeld had)... maar never ever op deze manier![]()
Nu is ze super sterk en zwalkt echt nooit![]()
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ok, dank, dat stelt me gerust.Nanna schreef:Nee, met HD heeft het niets te maken. Bij de show-DH komt het puur door de afhangende rug en het vreselijk overhoekt zijn.Alfilillo schreef:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ben ook bang dat dit geen bespieringskwestie is....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die volwassen hond ervoor loopt ook niet echt lekker.
Volgens mij is die eigenaar zelf de fokker, heb even verder gekeken op zijn Instagram.
Volgens mij is die eigenaar zelf de fokker, heb even verder gekeken op zijn Instagram.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Jackira
- Zeer actief
Hoe kun je als baas tegen zoiets aan willen kijken. Ik begrijp dat echt niet. Je doet de hond zo tekort als je bewust op die manier fokt.