Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook even voorstellen.
Moderator: moderatorteam
Ook even voorstellen.
Hallo,mijn naam is Anja ben 33 jaar oud, moeder van 3 jongens en al 14 jaar getrouwd.
We zijn in het bezit van 3 schatten van honden te weten,
Nikki: Friese stabij 7 jaar oud en momenteel zwanger van een Jack Russel.
Rakker:kruising Bouvier en ? 3 jaar en heel groot (70 cm).
Bijke:dochter van Nikki en Jack Russel en bijna 1 jaar oud en klein.
Verder hebben we nog een kat, een Friese ster merrie(drachtig) een shetlander en nog wat kippen.
We zijn in het bezit van 3 schatten van honden te weten,
Nikki: Friese stabij 7 jaar oud en momenteel zwanger van een Jack Russel.
Rakker:kruising Bouvier en ? 3 jaar en heel groot (70 cm).
Bijke:dochter van Nikki en Jack Russel en bijna 1 jaar oud en klein.
Verder hebben we nog een kat, een Friese ster merrie(drachtig) een shetlander en nog wat kippen.
- Angel_Devil
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Staffords
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen.
Heey Welkom hier
:
Jullie hebben het zo druk genoeg, en hoever is Nikki nu
Groetjes Deborah

Jullie hebben het zo druk genoeg, en hoever is Nikki nu

Groetjes Deborah

-
- Actief
Re: Ook even voorstellen.
Hoi,
Zelf ben ik ook nog maar net lid geworden.
De reacties die ik krijg zijn erg leuk,hopenlijk krijg jij ook van die leuke antwoorden.
:
Natasja
Zelf ben ik ook nog maar net lid geworden.
De reacties die ik krijg zijn erg leuk,hopenlijk krijg jij ook van die leuke antwoorden.

- plop
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Hallo Anja,
Door de meesten op dit forum, waaronder ik, wordt het bewust fokken van zulke kruisingen allesbehalve gewaardeerd. Ik vind het dan ook erg jammer dat je dit doet. Een week voor de bevalling is er niks meer aan te doen, ik hoop wel dat alle pups goed terecht komen. En dat dit het laatste nest is.
Als je wilt weten wat ik er tegen heb zou je de onderstaande topics eens kunnen lezen. Ik heb nu even geen zin om het hele verhaal weer te doen, misschien kan iemand anders de puf opbrengen.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36080
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35950
Weet je van alle pups van het vorige nest nog waar ze zijn gebleven? Zo niet, dan is onderstaande link wellicht een kijkje waard. Kruising Stabij/Jack Russel, 1 jaar oud en na 6 bazen bij ons in het asiel beland.
Helpt misschien ook inzien waarom ik niet vrolijk van je word.
http://www.astro.uu.nl/~stegeman/milo.html
Ik hoop dat je de kennis op dit forum zult benutten om bij te leren en dat je je mening over het fokken zoals je nu doet zult herzien.
Door de meesten op dit forum, waaronder ik, wordt het bewust fokken van zulke kruisingen allesbehalve gewaardeerd. Ik vind het dan ook erg jammer dat je dit doet. Een week voor de bevalling is er niks meer aan te doen, ik hoop wel dat alle pups goed terecht komen. En dat dit het laatste nest is.
Als je wilt weten wat ik er tegen heb zou je de onderstaande topics eens kunnen lezen. Ik heb nu even geen zin om het hele verhaal weer te doen, misschien kan iemand anders de puf opbrengen.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36080
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35950
Weet je van alle pups van het vorige nest nog waar ze zijn gebleven? Zo niet, dan is onderstaande link wellicht een kijkje waard. Kruising Stabij/Jack Russel, 1 jaar oud en na 6 bazen bij ons in het asiel beland.
Helpt misschien ook inzien waarom ik niet vrolijk van je word.
http://www.astro.uu.nl/~stegeman/milo.html
Ik hoop dat je de kennis op dit forum zult benutten om bij te leren en dat je je mening over het fokken zoals je nu doet zult herzien.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Jammer dat je niet vrolijk van mij wordt, de eerste keer was niet gepland, maar het waren zulke leuke en geliefde hondjes dat het nu wel is gepland.
En er zitten bij jullie in het asiel zeker geen rashonden????
Denk jij nou echt dat als mensen een rashond aanschaffen dat ze er dan beter over nadenken.
En ik wist niet dat dit forum alleen voor mensen met rashonden was, dus de groeten, na zulke begroetingen hou ik het hier maar voor gezien.
Jammer.
Denk jij nou echt dat als mensen een rashond aanschaffen dat ze er dan beter over nadenken.
En ik wist niet dat dit forum alleen voor mensen met rashonden was, dus de groeten, na zulke begroetingen hou ik het hier maar voor gezien.
Jammer.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nee hoor, ik vind het niet zo jammer. Dit is een forum voor hondenliefhebbers, niet voor mensen die hun eigen lol voorop stellen en aan honden vermeerderen doen.Wietske schreef:Jammer dat je niet vrolijk van mij wordt, de eerste keer was niet gepland, maar het waren zulke leuke en geliefde hondjes dat het nu wel is gepland.
Jammer.
Jammer dat je je niet openstelt voor de mening van andere mensen...dan heb je hier denk ik inderdaad weinig te zoeken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
In ons asiel zitten inderdaad maar weinig echt goed gefokte rashonden.
Blijkbaar is de aanschaf van een dergelijke hond voor de meeste mensen toch een meer serieuze zaak dan voor veel kruisingen geldt.
Het is geen forum voor rashonden, het is een forum voor hondenliefhebbers. En wel een forum waar mensen ook hun mening zullen geven. En waar ook heel erg veel te leren is, voor wie dat wil.
Je interpreteert mijn commentaar verkeerd.
Een kruising is zeker op zich zeker niet minderwaardig aan een rashond, maar ze bewust fokken is heel iets anders. Echt goed fokken, op zo gezond mogelijke honden, is dan mijns inziens namelijk niet mogelijk. En echt een zinvolle aanvulling op wat er in Nederland al aan honden rondloopt zal zo'n nest ook niet zijn. Dan hebben we het dus puur over vermeerderen, en ja, daar ben ik tegen. Puur vanuit het welzijn van de honden bekeken.
Maar Milo komt je niet bekend voor dus? Ras/kruising en leeftijd kwamen dusdanig overeen dat ik de mogelijkheid dat het een van de door jou gefokte honden zou zijn nog wel serieus nam.
Blijkbaar is de aanschaf van een dergelijke hond voor de meeste mensen toch een meer serieuze zaak dan voor veel kruisingen geldt.
Het is geen forum voor rashonden, het is een forum voor hondenliefhebbers. En wel een forum waar mensen ook hun mening zullen geven. En waar ook heel erg veel te leren is, voor wie dat wil.
Je interpreteert mijn commentaar verkeerd.
Een kruising is zeker op zich zeker niet minderwaardig aan een rashond, maar ze bewust fokken is heel iets anders. Echt goed fokken, op zo gezond mogelijke honden, is dan mijns inziens namelijk niet mogelijk. En echt een zinvolle aanvulling op wat er in Nederland al aan honden rondloopt zal zo'n nest ook niet zijn. Dan hebben we het dus puur over vermeerderen, en ja, daar ben ik tegen. Puur vanuit het welzijn van de honden bekeken.
Maar Milo komt je niet bekend voor dus? Ras/kruising en leeftijd kwamen dusdanig overeen dat ik de mogelijkheid dat het een van de door jou gefokte honden zou zijn nog wel serieus nam.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!