Hippo maak je de pis niet lauw... behalve met harde knallen, dan slaat hij wel een beetje op tilt. Vuurwerk is net als de categorie motoren met knallende uitlaten of ballonnen. Die moeten moeten dood/kapot

. Hij is er niet bang van, als het in de verte is, reageert hij er niet op. Hippo loopt altijd los, behalve op oudejaarsdag. Hij maakt dan zulke debiele geluiden als hij het vlakbij hoort dat hij de vervelende jochies met vuurwerk afschrikt
Ik heb gelukkig nog nooit honden gehad die bang waren van vuurwerk. Mijn mechel staan juist op scherp als ze schoten of vuurwerk horen. Door praktijktrainingen met vuurwerk en het schieten op de club denken ze dat er wat te bijten valt. In huis zijn/waren ze wel rustig bij geknal.
Moet zeggen dat ik tot nu toe gezegend ben met vuurwerk afstekende jeugd. We maken juist altijd een ronde op oudejaarsdag om het op te zoeken met de mechels. Zodra ze je zien lopen stoppen ze accuut met afsteken en roepen ze naar elkaar: Pas op, een hond!
Moet dan echt vragen of ze wat willen afsteken en dan wel de andere kant van ons op willen gooien zodat de hond eraan kan wennen. Super fijn.
Waar we straks wonen zal waarschijnlijk niks worden afgestoken, lekker rustig in de polder en tegen het recreactiegebied aan.