Dit is dus dezelfde reden waarom ik de wolf niet meer terug wil in Nederland. Vanwege het beheer. De wolf zal bovenaan de voedselketen komen te staan. In de Oostervaarderplassen zouden ze een hoop hongerleed kunnen voorkomen door de zwakke en zieke dieren op te eten. Maar dan komen er te veel wolven en dan worden ze afgeschoten. Dat vind ik niet leuk.*Wolf* schreef:Pieuw![]()
„Vijftig procent van de soorten op aarde gaat achteruit”, zegt Marra via Skype, vanuit zijn woning in Maryland. „De kat is deel van dat probleem. We hebben een uitheems roofdier losgelaten op de natuur. En net als bij andere invasieve soorten zoals de reuzenpad, zouden we populaties katten moeten beheren en in het uiterste geval uit het landschap verwijderen. Maar we doen er niets aan.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/03/ko ... 0-a1524631
En ik maar m'n best doen om de wilde konijnen tegen mijn jagende monsters te beschermen
Daar zeg je het. De kat is verbonden aan de mens. En de mens heeft zichzelf heel ver verwijderd van de natuur. Dus de kat ook. Gesteld dat de kat hier thuis hoort in de natuur, dan moet hij beheerd worden. En een teveel afgeschoten.Paisley schreef:
Wat een lariekoek. De kat is verbonden aan de mens. Geen mens, geen poes. De inkrimping van de biodiversiteit vindt niet plaats in de Regenboogbuurt van Almere omdat Mispoes kikkers vreet. De inkrimping van de biodiversiteit heeft ermee te maken dat grote delen van de wereld te kampen hebben met een snelle verandering van leefomstandigheden. Omdat we het nodig vinden om het Amazone plat te branden om er soja te verbouwen als veevoer voor het vlees wat we eten (en aan onze kat voeren), en omdat hele gebieden uitdrogen omdat we onze gewassen irrigeren.
Ga daar niet de kat de schuld van geven
De natuur in Nederland is geen echte natuur meer en biedt maar beperkte ruimte voor diversiteit. De kat hoort daar niet bij en die tast die diversiteit alleen maar aan.
Ik zou het mooier vinden als er geen te veel aan katten kwamen, dan werden ze ook niet afgeschoten door de jagers.
Het Amazonegebied is weer een ander verhaal. Ander leefgebied, andere dieren, andere natuur. We kunnen ons alleen beperken tot de natuur waar we enigszins als land invloed op hebben.
De amazone wordt niet platgebrand. De amazone wordt kapot gekapt. De bomen worden er gesloopt. Echt vreselijk. Hoe dan ook, de Amazone gaat er wél aan. En het is een van de mooiste oerwouden op de aardejvanringen schreef:Was 't maar lariekoek. Wat je verder zegt slaat nergens op, want er is helemaal niemand die katten de schuld geeft van het platbranden van de Amazone, dat verzin je helemaal zelf.
En waarom is het zó onoverkomelijk om je kat op bepaalde tijden binnen te houden?
Je hebt anders nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Verder heb je een mooi lulverhaal.kooi schreef: Ik impliceer niets, dat doe jij voor mij met je aannames en suggesties.
Ik draai ook nergens om heen en ben nergens krom,integendeel.
En katten kunnen evenmin zonder toezicht op straat. Ga maar kijken op de lijst van amevedi. Veel meer vermiste katten dan honden. Je kunt er op rekenen dat een groot deel van hem is omgekomen. Ik zie ze wel liggen langs de kant van de weg. Ze kijken net zo min uit als honden bij het oversteken. Ze zijn impulsief. Het zijn immers dieren!
Ik ook niet. Het enige dier dat ik echt kan haten, is de mens. Want als die slecht is, dan is dat willens en wetens. Dieren zijn onwetend. Er zijn kattenbaasjes waar ik dus een pesthekel aan kan hebben.kooi schreef: En wat ik nooit, maar dan ook nooit zal begrijpen, is de enorme haatgevoelens die sommige mensen ontwikkelen naar een bepaald dier vanwege die overlast waarvan het dier zelf zich niet bewust is.
Hondenhaters, kattenhaters, paardenhaters, duivenhaters, reigerhaters? Ik begrijp ze niet.