Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter
Gekookte rijst en kip voor zolang je nog moet wachten met het kuurtje geven? Dat is licht verteerbaar.
- kipo
- Zeer actief
Ik zou niet weten waar je op moet wachten. Panacur en metrobac zitten elkaar niet in de weg en het lijkt me duidelijk genoeg dat de panacur geen effect op de giardia heeft gehad.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dit zou ik inderdaad ook doen. Die darmen zijn flink van slag. Als het kan ook kleine porties verspreid over de dag.veertje schreef:Gekookte rijst en kip voor zolang je nog moet wachten met het kuurtje geven? Dat is licht verteerbaar.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nou goed nieuws, hij heeft vannacht niet in huis geplast! Buiten had bij nog wel duidelijk giardiadiarree, maar ik denk nu echt dat dat in huis poepen door de panacur kwam. Als ie niet in huis kakt is het wachten op vrijdag een heel stuk minder vervelend! Of het was toeval, dat kan natuurlijk ook.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik hoop dat het geen toeval was, en hij weer de goede kant op gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe gaat het nu met Skittles?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Volgens mij poept die er nog lustig op los.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vandaag mag hij toch met de nieuwe medicatie starten? Hopen maar dat deze snel aanslaat.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- mijke
- Zeer actief
Ja de poeploze nacht was helaas een uitzondering. Ik heb gister de woonkamer gezuigd en gedweild en alle dekentjes gewassen op 95 graden en beide honden gedouched. Vandaag zijn we inderdaad met de nieuwe kuur begonnen, en op dag 3 en 5 gaan we dat hele schoonmaakregime herhalen. Tot die tijd slaapt Skittles weer bij ons op bed. Verre van ideaal, maar dan kan hij in ieder geval aangeven wanneer hij moet poepen. Dat kan als hij in de woonkamer slaapt niet, en 3x snachts de wekker zetten hielp helaas ook niet, want als ie moet dan moet ie en dat kan ook na een half uur alweer zijn. We houden de honden nu verder ook alleen in de voorkamer, zodat ze een zo klein mogelijke ruimte kunnen besmetten en vooral de katten het ook niet krijgen. Dat lijkt te werken, iig tot nu toe nog niks raars in hun ontlasting gezien. Nu maar duimen dat de metrobac snel aanslaat!
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
oei, dat is niet fijn. Wij hebben het ooit te stellen gehad met een hardnekkige Tritrichomonas foetus infectie bij de kat. Die poepte bovenop de keukenkastjes, achter de kasten, op de radiatoren. Dus ik leef met je mee.
-
sjm
- Zeer actief
Vervelend zeg! Maar Giardia is toch heel besmettelijk? Heeft Oor het nog niet?
- mijke
- Zeer actief
Ja Oor heeft het ook maar veel minder erg (tot nu toe). Dus die kan het goed ophouden en heeft sowieso veel minder dunne poep. Ze krijgen allebei een kuurtje.
Dank voor alle medeleven, zo'n aanhoudend shitfest is inderdaad bepaald geen pretje! Hopelijk nog maar 4 dagen *duim duim*
Dank voor alle medeleven, zo'n aanhoudend shitfest is inderdaad bepaald geen pretje! Hopelijk nog maar 4 dagen *duim duim*
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Geef je 'm ook al ander (licht verteerbaar) eten?
Hopen dat het snel over is! Die geur in je huis is verschrikkelijk
Hopen dat het snel over is! Die geur in je huis is verschrikkelijk
-
Emmy12
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb dus ook hele goede ervaringen met giardia en kvv. Ik gaf hem die dagen ook niets anders en ik had nooit de diarree in huis. Alleen toen de besmetting begon ging het 'S nachts mis. In de kvv die ik gaf zat ook probiotica.
- mijke
- Zeer actief
Nou Oor krijgt sowieso al kvv. Skittles heb ik niks aan het voer gewijzigd, dat vond de DA een slecht idee omdat hij in het asiel al slecht voer gegeten heeft en ik bovendien al een keer van voer gewisseld was (eerst kreeg hij vleesbrok koolhydraatvrij trouwens en toen had hij de klachten ook gewoon). Wisselen zou nu de maag alleen maar meer van streek maken. Bovendien is hij in de groei dus rijst/kip is te mager en te eenzijdig. Hij doet het trouwens goed op deze puppybrok, gewoon van de appie, ik weeg hem 2x per week bij de DA en hij groeit precies zoals bij moet groeien. Dus daar hou ik hem voorlopig maar op.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hopelijk is hij er binnen een paar daagjes vanaf.... Eindelijk.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik kreeg destijds voor mijn hond met giardia van dat roze spul dat vaste ontlasting geeft, een soort gel-drollen kreeg ze ervan. Ik ben even de naam kwijt maar het is ongeveer hetzelfde als psylliumvezels. De dierenarts zei me toen dat het was om de darmen rust te geven en de diarree te doorbreken.
Nu is het alweer een tijdje terug en weet ik het fijne er niet meer van, maar wel dat dat geweldig hielp. Met een kuurtje was ze er ook redelijk snel vanaf, en verder heb ik niets speciaals gedaan. Maar sowieso heerlijk om iets te kunnen geven dat vaste ontlasting opleverde. Zou dat iets voor Skittles zijn?
Nu is het alweer een tijdje terug en weet ik het fijne er niet meer van, maar wel dat dat geweldig hielp. Met een kuurtje was ze er ook redelijk snel vanaf, en verder heb ik niets speciaals gedaan. Maar sowieso heerlijk om iets te kunnen geven dat vaste ontlasting opleverde. Zou dat iets voor Skittles zijn?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Jij bedoelt denk ik Isogel?
Suzanne
Suzanne
- mijke
- Zeer actief
Dat is wel een optie ja als het na de kuur niet beter wordt. Ik had net het idee dat het al wat minder dun werd! Maar nog even afwachten, giardia geeft sowieso een wisselend beeld dus even afwachten of het geen toeval was!
-
*Wolf*
- Zeer actief
Iso-gel ja
Ik hoop dat het nu heel snel beter gaat, maar je zou anders morgen altijd nog even Colon Clean of zo kunnen kopen (psylliumvezels). Om wat geruster het weekend door te komen. De kuur kan intussen gewoon z'n werk doen maar het scheelt een hoop schoonmaakwerk.
Ik hoop dat het nu heel snel beter gaat, maar je zou anders morgen altijd nog even Colon Clean of zo kunnen kopen (psylliumvezels). Om wat geruster het weekend door te komen. De kuur kan intussen gewoon z'n werk doen maar het scheelt een hoop schoonmaakwerk.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Boutje schreef:Wat een pech!
Poppy (en haar moeder en nestgenoten bleek nadien) had ook giardia (diagnose pas heel laat gesteld, ergste was toen al voorbij).
Ik heb haar op kvv gezet zonder koolhydraten en verder... niks...
Nestgenoten en alle honden bij de fokker hebben kuurtjes gehad, was- en poetsbeurten, de hele reutemeteut en toch zijn bij de fokker op 1 hondn na alle honden ziek geworden.
En een broertje is nadien ook nog hervallen en serieus ziek geweest.
En ik die niks gaf en niks gedaan heb (behalve vers voeren, giardia zou koolhydaten nodig hebben om te vermenigvuldigen las ik ergens)... gewoon 0,0 problemen. Ook niemand van mijn andere honden ziek.
Dierenarts hier (waar ik dus wel heen geweest ben zodra ik wist dat er giardia in het spel was) vond haar behandelen niet meer nodig omdat het al zo veel beter was, ze was het duidelijk zelf aan het overwinnen.
Ook wassen van andere honden en zo vond ze nutteloos, we wandelen hier dagelijk aan het kanaal, er wordt eendepoep gevreten en zo dus omdat die vol zit met giardia hadden de honden naar alle waarschijnlijkheid wel al wat daar van binnen gehad en weerstand tegen ontwikkeld.
In ons geval bleek haar theorie dus te kloppen...
Dus in mijn ogen is giardia helemaal zo erg niet.... tot ik sommige verhalen lees, ik heb dus gewoon heel veel geluk gehad.
Maar toch... als het nog niet echt duidelijk beter is zou ik overschakelen naar een kvv zonder koolhydraten en dan maar even kokend water overheen en laten afkoelen voor de verteerbaarheid in het begin!
Nou ....
De pup van mijn vriend had het behoorlijk en kwam er maar niet vanaf
Stond op n gegeven moment ook op vers , werd maar niet beter
Ze kreeg panacur en metrazol
Uiteindelijk heeft t hondje er zeker 4 mnd last van gehad en er blijvende maagdarm problemen aan over gehouden
Hondje is ook klein gebleven
Kyto had t bij de fokker dus al , brok gevoerd en hier meteen op vers gegaan
Heeft ook panacur en metrazol gehad,en ondanks dat je dus echt niks aan hem zag duurde het ook bij hem wel n paar weken eer t helemaal weg was
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Stapper
- Zeer actief
bedacht ik me ook, en ik moest twee keer Bente wassen, weet niet meer precies wanneer en om de dag haar kleedjes uitwassencrutz schreef:Hoop dat je naar de dierenarts mag is namelijk inderdaad in belang vd hond.
Snap overigens niet dat je bij besmetting maar 1 kuur van 5 dagen meekrijgt. Weet niet beter als herhalen na 10 of 14 dagen bij besmetting.
-
Stapper
- Zeer actief
van mijn dierenarts begreep ik dat het rauwe vlees niet zo vervelend is maar wel de wijze waarop sommige aardbewoners hiermee omgaan. Dat is ws zo goor dat de dierenartsen het standaard afwijzen. mijn dierenarts gaf aan dat rauw vlees (mits mensen hier rein mee omgaan) het beste is.Emmy12 schreef:Als ik jou was zou ik alvast een voorschotje nemen op de nieuwe kuur en morgen meteen starten met rauw vlees. Mijn dierenarts raadde ook rauw vlees af destijds maar ik was de diarree zooooo zat dat ik het gewoon heb gedaan. Het heeft goed uitgepakt tezamen met de Flagyl. Ik heb begrepen dat rauw vlees juist minder belastend is voor de darmen. Ik ben geen expert maar heb er al wel een aantal keren succes mee gehad. Ook nadat mijn hond een maag/darm infectie had opgelopen.
Ik geef trouwens brokken
- dagmar88
- Zeer actief
Stapper schreef:van mijn dierenarts begreep ik dat het rauwe vlees niet zo vervelend is maar wel de wijze waarop sommige aardbewoners hiermee omgaan. Dat is ws zo goor dat de dierenartsen het standaard afwijzen. mijn dierenarts gaf aan dat rauw vlees (mits mensen hier rein mee omgaan) het beste is.Emmy12 schreef:Als ik jou was zou ik alvast een voorschotje nemen op de nieuwe kuur en morgen meteen starten met rauw vlees. Mijn dierenarts raadde ook rauw vlees af destijds maar ik was de diarree zooooo zat dat ik het gewoon heb gedaan. Het heeft goed uitgepakt tezamen met de Flagyl. Ik heb begrepen dat rauw vlees juist minder belastend is voor de darmen. Ik ben geen expert maar heb er al wel een aantal keren succes mee gehad. Ook nadat mijn hond een maag/darm infectie had opgelopen.
Ik geef trouwens brokken
Smeren die smuldier op hun boterham?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Sowieso kun je er vezels of isogel indoenmijke schreef:Dat is wel een optie ja als het na de kuur niet beter wordt. Ik had net het idee dat het al wat minder dun werd! Maar nog even afwachten, giardia geeft sowieso een wisselend beeld dus even afwachten of het geen toeval was!
Suzanne
- mijke
- Zeer actief
Nou vooralsnog lijkt de kuur nu al aan te slaan en wordt de poep al steviger, dus misschien is het wel niet meer nodig! En waar ik er gisternacht 3x met hem uit moest om te poepen is vriend vannacht om 3 uur nog een x gegaan en heeft hij daarna tot 10 uur doorgeslapen 
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
Brindlecardi
- Zeer actief