Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Black and tan Jack Hussel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Black and tan Jack Hussel

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Hallo allemaal,
ik las op de Jack Russel site dat black and tan geen officiele kleur is.
Een black and tan is dus een jack hussel? Nu vraag ik mij af of zij ook anders
zijn in gedrag? en zijn er erfelijke ziektes oid waar we rekening mee moeten houden?
Weet iemand hoe het zit met de epilepsie bij Jack Russels en hussels?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Black and tan Jack Hussel

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een Jack Hussel zal dus geen stamboom hebben, en daarom is het moeilijk te zeggen of ze anders zijn qua karakter. Ik weet niet of ze zijn ontstaan uit kruisingen of mutaties. Maar ik denk dat je wel kan stellen dat er veelal voor een groot gedeelte Jack russel doorheen zit. Dus de gebruikelijke terriër eigenschappen zou ik sowieso rekening mee houden. Erfelijke ziektes is ook weer moeilijk te zeggen omdat de nestjes die er uit ontstaan, niet via een rasvereniging gaan en ook geen stamboom hebben. Gezondheidstests zullen dus ook vaak niet gedaan worden. Iets wat bij Jack russels echter sowieso vaak voorkomt is patella luxatie.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Black and tan hussels daar zitten meestal pinchers of duitse jacht terriers doorheen, mijn ervaring is dat ze veel pittiger (zeg maar gerust dat het etters zijn) en heel druk zijn. Epilepsie komt nauwelijks voor bij de stamboom JR, hussels daar tegen hebben veel last van een slechte patella.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Wij hebben een black and tan jack hussel, of russel of whatever.
Een heerlijk beestje, schat van een dier. Ik kan er wel 10 van hebben, zeg ik wel eens.
Het is een laag benige, ze is maar 26 cm. Hoog ongeveer.
Ze lijkt niks op een pincher, laat staan een Duitse jachtterier.
Haar zusje was overigens wit met bruine vlekken. Dus gewoon de russel kleur.

Als er ergens al iets anders doorheen zit, is het teckel. Daar heeft ze wel trekjes van.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wij hebben deze hussel
Afbeelding

Lever and tan

Er zijn een paar nestjes geweest en steeds maar 1 met deze kleur . De rest was "" gewoon"" een Jack Russel

Inmiddels is ze 11 en wat meer vervaagd :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb een bruine Jack hussel. Hij is nu 15, hij heeft een hartruisje maar dat heeft hij al een aantal jaren. Hij heeft er geen last van en medicijnen heeft hij er niet voor nodig. Hij is behoorlijk pittig, ook tegen andere honden, gek op ballen en heeft behoorlijk jachtinstinct. Het is wel allemaal minder geworden nu hij bejaard is :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

[quote="fenneke]

[/quote][/quote]

Ja, dat ken ik. Die van ons is ruim 9, en inmiddels meer black and silver :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

fenneke schreef:Wij hebben deze hussel
Afbeelding

Lever and tan

Er zijn een paar nestjes geweest en steeds maar 1 met deze kleur . De rest was "" gewoon"" een Jack Russel

Ik vind dat je hier toch wel heel duidelijk andere ras invloeden in ziet.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Hier ook een black and tan Jack Hussell (zie onderschrift) Een echte Jack is overheersend wit met zwarte en/of bruine aftekeningen.

Jet haar moeder is een driekleur en haar vader een black and tan.

Jet is qua karakter en gedrag niet anders dan een echte Jack Russell. Ze is erg actief, houdt van graven, is eigenwijs en erg slim. Ze kan behoorlijk fel zijn, maar dit is heus niet altijd het geval. Als ze vind dat een andere hond te lang aan haar snuffelt (lees: langer dan een seconde of 5 :mrgreen: ) kunnen ze een snauw verwachten. Maar ze kan ook best wel beschaaft zijn en weglopen i.p.v. meteen te gaan schelden. Verder kan ze gelukkig prima met alle soorten en formaten honden overweg.

Doordat Jet een Hussell is heeft ze dus ook geen geteste ouders. Jet heeft helaas patella luxatie gehad. 1 knie is geopereerd en de andere knie hoeft d.m.v. hydrotherapie gelukkig niet geopereerd te worden. Beide knieschijven kunnen niet meer luxeren, maar doordat dit zo in haar 'systeem' zit heeft ze nog wel het bekende hupje.

Naast de PL heeft Jet ook atopie, voedselallergie en blaasproblemen. De atopie uitte zich al op zeer jonge leeftijd, waardoor dit waarschijnlijk erfelijk is.

Bij mijn weten komt epilepsie nauwelijks voor bij de Jack Russell Terriër en de hussells.
Laatst gewijzigd door Nikki90 op 28 okt 2016 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Denken jullie dat Jack russels of hussels goed met kleine kinderen samen kunnen? Hier een tweeling van 15 maanden en ik maak mij een beetje zorgen om het jachtinstinct.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Haha ja ze zijn steeds sneller
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:
Me_and_Sandy schreef: Hier een tweeling van 15 maanden en ik maak mij een beetje zorgen om het jachtinstinct.
Een tweeling van 15 maanden met jachtinstinct? :LOL:
proest, daar ging mijn thee :LOL:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Me_and_Sandy schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Denken jullie dat Jack russels of hussels goed met kleine kinderen samen kunnen? Hier een tweeling van 15 maanden en ik maak mij een beetje zorgen om het jachtinstinct.
Mijn jack hussel wilde onze baby opvreten. Nu is ze 2 jaar en gaat het goed samen maar ik hou ze ook heel goed in de gaten. Ze mag sowieso niet aan de honden zitten om ze te aaien, alleen met mij erbij. De honden laat ze helemaal met rust zodat de honden ook rust hebben in huis.
Emma
Zeer actief

Nou ja, als je het over jack Hussels gaat hebben, is dat natuurlijk wel een hele breed begrip.
En het zijn terriërs, veel terriers worden geprikkeld door snelle bewegingen, bijvoorbeeld rennende kinderen. nu zullen baby's nog niet zo snel gaan rennen ( alhoewel met zulk jachtinstinct. . . :mrgreen: ),
Maar dat is wel een dingetje. Onze hussel wordt wel achterna rennerig, als ik door de kamer en op de bank ga rennen en springen.

Als er bijvoorbeeld teckel in zou zitten, ik heb wel menig verhaal gehoord over teckels die herplaatst worden, omdat ze fel zijn tegen kinderen.

Maar ik denk dat als je een jonge pup al meteen laat wennen aan jonge kinderen, het dan wel zal kunnen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Waarom ga jij op de bank rennen en springen? :LOL:
Afbeelding
Emma
Zeer actief

M@scha schreef:Waarom ga jij op de bank rennen en springen? :LOL:
Haha, dat deed ik wel toen Buster nog een jonge hond was, Vond ie leuk :mrgreen:
Maar Luca, de hussel, nipt zo in me kont, als ik niet oppas :engel:
En ja, ikheb ook wel eens de gekke 5 minuten :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind terriers en kinderen lang niet altijd een leuke combi. De terriers die ik ken, zijn in de meeste gevallen behoorlijk pittig van karakter. En durven best te bijten als iets ze niet bevalt.

Ik ben ooit opgevoed door een Yorkshire terrier. Ik heb nog een vaag litteken op mn vingers, van het lesje "Als de hond slaapt, moet je hem niet aanraken"
En natuurlijk mogen kinderen best leren dat een hond rust nodig heeft, maar ik vind een hond die dan meteen uithaalt een aanstellerige rotzak.

Nu ben ik sowieso helemaal geen terrier mens, maar al helemaal met kleine kinderen zou ik kiezen voor een ras wat bekend staat om een zachtaardig en tolerant karakter. Ook zou ik in combi met kleine kinderen een wat robuustere hond kiezen van een middelgroot of groot formaat. Een kleinere hond zal zich sneller bedreigd voelen wanneer een kind, met alle goede bedoelingen, vanwege gebrek aan verfijnde motoriek toch per ongeluk de hond pijn doet.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ken heel wat hussels en ze zijn allemaal behoorlijk fel.
Het zou niet mijn raskeuze zijn icm kinderen, maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het niet goed gaat.
Ik zou er wel bovenop zitten en met name de kinderen leren de hond met rust te laten.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mijn eerste Jack Russell ( van voor de erkenning van het ras) was een half jaar oud toen mijn oudste geboren werd en is 15 jaar oud geworden. Beide kinderen konden alles met Bugsy doen geen haar op zijn lichaam die ook maar bedacht om de jongens iets te doen. Perry kwam toen de jongste 12 was. Simon pest Perry regelmatig maar Perry heeft een ongelooflijk hoge grens en gaat liever weg dan dat hij wat doet. Rupert is nu 3 jaar oud en vindt kinderen helemaal fantastisch.
Hij is er verschrikkelijk lief voor. Alleen soms wat onbenullig.
Moet zeggen dat het allemaal 3 kleuren waren, 1 korthaar, 1 broken coat en1 ruwhaar.
Maw ik zie geen probleem in Jack Russells/Hussels met kinderen. Maar dat gezegd hebbende weet ik ook dat ik ze opvoed alsof het Mechelse Herders zijn en weet ik ook dat er best veel herplaatst worden omdat ze niet met de kinderen konden.

Ik denk dat je vooral naar jezelf moet kijken, naar de lijn waaruit de honden komen, en naar je kinderen. Perry komt uit een lijn met pittige honden die al generaties lang jagen op de Vos, maar verschrikkelijk mens vriendelijk zijn. Rupert is een zoon van Perry en heeft datzelfde mensvriendelijke over zich. Dus voorouders zijn zeker belangrijk
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”