Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Probleem aan voetzolen bij Mojo's beste vriendinnetje Cleo
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Probleem aan voetzolen bij Mojo's beste vriendinnetje Cleo
Even een vraagje voor mijn vriendin in verband met een terugkomend probleem aan de voetzooltjes van haar Soft Coated Wheatenteefje Cleo.
Zij heeft al van jongs af aan heel regelmatig een kapot voetkussentje, is daar vaak een poosje goed mank op en ze maakt het zelf de laatste keren erger door er aan te gaan kluiven. De laatste keer had ze tevens een ontsteking bij een nagelbed, volgens haar dierenarts doordat de nagel van binnen gebroken zou kunnen zijn. Haar DA zegt dat de zooltjes van Cleo verder niet dun of zacht zijn. Cleo is wel een echte rauzer en vooral als ze met Mojo speelt en rent is ze totaal niet voorzichtig met zichzelf.
Herkent iemand dit, kan het te maken hebben met een onderliggend probleem en waarom zou ze het zelf erger maken door erop te kluiven en stukjes van haar zooltjes eraf te trekken, waardoor het alleen maar verergert?
Ze gaat zo met haar naar de dierenarts en ik ga even mee, zijn er nog zaken waar we over moeten overleggen?
Zij heeft al van jongs af aan heel regelmatig een kapot voetkussentje, is daar vaak een poosje goed mank op en ze maakt het zelf de laatste keren erger door er aan te gaan kluiven. De laatste keer had ze tevens een ontsteking bij een nagelbed, volgens haar dierenarts doordat de nagel van binnen gebroken zou kunnen zijn. Haar DA zegt dat de zooltjes van Cleo verder niet dun of zacht zijn. Cleo is wel een echte rauzer en vooral als ze met Mojo speelt en rent is ze totaal niet voorzichtig met zichzelf.
Herkent iemand dit, kan het te maken hebben met een onderliggend probleem en waarom zou ze het zelf erger maken door erop te kluiven en stukjes van haar zooltjes eraf te trekken, waardoor het alleen maar verergert?
Ze gaat zo met haar naar de dierenarts en ik ga even mee, zijn er nog zaken waar we over moeten overleggen?
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Probleem aan voetzolen bij Mojo's beste vriendinnetje Cl
Bij mijn hond was het voedselallergie waardoor de voetzooltjes loslieten
Ik dacht eerst ook door wild rennen/spelen, maar bleek dus allergie voor vis.
Ik dacht eerst ook door wild rennen/spelen, maar bleek dus allergie voor vis.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
herkenbaar, niña heeft met vlagen ook kapotte zolen, en bijt ze zelf verder stuk,
bij haar komt het door contactallergie
bij haar komt het door contactallergie
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn heeft het in lichte mate ook (gehad *klopt af*) en het lijkt erop dat het een allergie is. Volgens mij voor granen. Hij staat nu een tijd op DLG ocean fish & sweet potato en daarmee lijkt het verholpen te zijn. Andere optie die ik in mijn achterhoofd houd is meer bezig zijn gedurende de dag, omdat Sophie er rond die tijd van voerwisseling bijgekomen is. Al heb ik meerdere soorten voer geprobeerd daarvoor en met de een was het erger dan de ander, dus vandaar mijn eerste verdenking van een allergie.
Ontsteking aan het nagelbed hebben zowel Biry als Joris gehad en bij Biry is hele teen geamputeerd en bij Joris alleen het eerste kootje, omdat het bij beide niet goed overging met schoonhouden, zalven etc.
Ontsteking aan het nagelbed hebben zowel Biry als Joris gehad en bij Biry is hele teen geamputeerd en bij Joris alleen het eerste kootje, omdat het bij beide niet goed overging met schoonhouden, zalven etc.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier nog zo één met hetzelfde probleem.
Verhuizen heeft het 80% opgelost. (hoe het komt? Ik weet het niet, maar het is een heel stuk minder dan in ons vorige huis)
Bij Indy speelt een allergie. Heeft ze medicatie voor en ander voer. En dat helpt ook wel.
Verhuizen heeft het 80% opgelost. (hoe het komt? Ik weet het niet, maar het is een heel stuk minder dan in ons vorige huis)
Bij Indy speelt een allergie. Heeft ze medicatie voor en ander voer. En dat helpt ook wel.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Is het bij jullie ook aan 1 poot of aan meerdere?
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rana had snel een ontsteking aan een nagelbed, maar eigenlijk altijd alleen tijdens een loopsheid. De hond van een vriendin (nicht van Rana) had hetzelfde. Bij beide na castratie niet meer voorgekomen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klinkt als iets heel naars voor de hond. Bedoel niet perse ernstig maar vooral voor de hond zelf. En dus ook de baasjes. Hoop dat ze dat opgelost krijgen. Ik herken het dus niet want ik heb nooit een hond met dat soort dingen gehad. Afkloppen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoewel...de neus van Cleo was ook wel echt een "dingetje" op een gegeven moment. Raadselachtig en vervelend voor de hond. In haar geval helaas onoplosbaar.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben vandaag met haar en Cleo naar de dierenarts mee geweest, en op basis van het verhaal lijkt het erop dat er een hardnekkige bacterie huist in de poot waar ze het zooltje vanaf gekloven heeft. Na het begin van de AB kuur die ze kreeg voor de nagelbedontsteking liep ze binnen een paar dagen weer goed, en 2 dagen na het stoppen van de kuur is ze weer begonnen met manken en heeft ze haar voetzool afgelloven en daardoor beschadigd. Ze heeft nu een nieuwe kuur van 1 week gehad en als ze weer binnen een paar dagen helemaal goed loopt wordt die verlengd.
Zo niet, wordt er verder gezocht naar de oorzaak.
Zo niet, wordt er verder gezocht naar de oorzaak.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het dan steeds dezelfde poot?
-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
lupus of een andere auto immuunziekte. daar komt het ook erg veel bij voor.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is altijd aan een achterpoot en vermoedelijk indrrdaad dezelfde. De laatste keren zeker.sirene schreef:Is het dan steeds dezelfde poot?
Ze heeft ook een paar keer door de scheermesjes op het strand of iets anders scherps een sneetje in haar voetzooltje gehad maar dat zal hier los van staan.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Maar dan doet het zich neem ik aan voor aan meerdere poten, dat is hier niet het geval.ruygemoor schreef:lupus of een andere auto immuunziekte. daar komt het ook erg veel bij voor.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij Finn zijn het meer poten.
Beterschap voor Cleo
Beterschap voor Cleo
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Als er vermoed wordt dat het een bacterie is, is het dan niet verstandig een kweek af te nemen en te kijken welke bacterie er zit? Sommigen lijken te reageren op gangbare AB maar komen toch steeds weer terug. Als je weet wat het is kan er gericht AB ingezet worden misschien?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zal het doorgeven.Caat* schreef:Als er vermoed wordt dat het een bacterie is, is het dan niet verstandig een kweek af te nemen en te kijken welke bacterie er zit? Sommigen lijken te reageren op gangbare AB maar komen toch steeds weer terug. Als je weet wat het is kan er gericht AB ingezet worden misschien?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Schraapt ze niet met haar achterpoten na het plassen/poepen?
Koriyama had het wel eens maar daar kwam het van het schrapen en als er dan eens een velletje los zat ging ze daar inderdaad aan kluiven en maakte ze het heel erg.
Koriyama had het wel eens maar daar kwam het van het schrapen en als er dan eens een velletje los zat ging ze daar inderdaad aan kluiven en maakte ze het heel erg.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, dat vroeg de dierenarts ook al.sirene schreef:Schraapt ze niet met haar achterpoten na het plassen/poepen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, jammer
Anders kon ze dat gewoon gaan verbieden/beperken.
Ik heb helaas ook geen idee dan.
Heb jij haar nagels van haar poten wel eens geïnspecteerd? Zijn ze allemaal regelmatig afgesleten? En hetzelfde qua slijt op beide poten? Ze kan bv ook door een net iets afwijkende stand of afzet (of omdat iets vastzit in rug of bekken) soms sloffen ofzo.
Dat erger maken vind ik zelf niet zo raar eigenlijk. Sommige honden kluiven of likken nu eenmaal graag aan plekjes. Net als sommige mensen onwijs kunnen peuteren en krabben.
Ik hoop dat er eerst verder onderzoek (een kweek inderdaad) kan worden gedaan alvorens tot AB over te gaan.
Ik heb helaas ook geen idee dan.
Heb jij haar nagels van haar poten wel eens geïnspecteerd? Zijn ze allemaal regelmatig afgesleten? En hetzelfde qua slijt op beide poten? Ze kan bv ook door een net iets afwijkende stand of afzet (of omdat iets vastzit in rug of bekken) soms sloffen ofzo.
Dat erger maken vind ik zelf niet zo raar eigenlijk. Sommige honden kluiven of likken nu eenmaal graag aan plekjes. Net als sommige mensen onwijs kunnen peuteren en krabben.
Ik hoop dat er eerst verder onderzoek (een kweek inderdaad) kan worden gedaan alvorens tot AB over te gaan.