Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bovenhoektanden komen al door, melktanden zitten er nog
Moderator: moderatorteam
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Bovenhoektanden komen al door, melktanden zitten er nog
Dat dus. De boven melkhoektanden zitten nog muurvast, terwijl de volwassen exemplaren er vlak voor door beginnen te komen. Is er een kans dat de melktanden er alsnog uitgaan, of moet de dierenarts eraan te pas komen?
De onder melkhoektanden zijn er overigens wel uit en ik zie aan beide kanten al twee plekjes waar de onder hoektanden gaan komen.
De onder melkhoektanden zijn er overigens wel uit en ik zie aan beide kanten al twee plekjes waar de onder hoektanden gaan komen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Bovenhoektanden komen al door, melktanden zitten er nog
Ligt eraan, meestal vallende melktanden er vanzelf uit. Als de nieuwe tanden al een heel eind doorkomen en de melktanden er niet uitvallen, is het verstandig om de melktanden te laten trekken. Anders heb je kans dat de nieuwe tanden scheef in de kaak groeien.
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hier ook hetzelfde verhaal. Vanalles geprobeerd om te zorgen dat te tanden los zouden gaan zitten met kluiven, trek spelletjes enz. Bij hem bleven ze echter muur vast zitten en heeft de dierenarts ze moeten verwijderen.
Groetjes Ella & Cooper 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco bleven ze ook vrij lang zitten, maar uiteindelijk zijn ze er toch (met een klein beetje hulp van mij) uit gegaan. Hou de stand van de nieuwe tanden in de gaten. Bij te veel afwijking moet de melktand getrokken worden. En ook als met een maand of zeven, dacht ik, de melktand er nog niet uit is
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat voor ras? En hoe oud?
Bij kleine honden blijven de melktanden vaak wat langer staan.
Eigenlijk is een regel dat je tot negen maanden niks moet doen, als ze althans netjes achter elkaar staan.
Als ze naast elkaar staan is dat wat anders, dan kunnen de melktanden de nieuwe tanden naar binnen drukken.
Maar dat komt maar zelden voor.
Bij kleine honden blijven de melktanden vaak wat langer staan.
Eigenlijk is een regel dat je tot negen maanden niks moet doen, als ze althans netjes achter elkaar staan.
Als ze naast elkaar staan is dat wat anders, dan kunnen de melktanden de nieuwe tanden naar binnen drukken.
Maar dat komt maar zelden voor.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ze is een kleine podenco(mix) van bijna 6 maanden. De nieuwe tanden staan er precies voor (niet ernaast). En er tegenaan, dus er is geen ruimte tussen de twee hoektanden. Ze is sowieso wat laat qua wisselen. Al haar melkkiezen heeft ze nog. Boven en onder heeft ze wel al de vier volwassen kleine tanden, maar onder bleef er heel lang een melktandje staan, precies in het midden. Dat is onlangs gevallen en nu zit er een spleet tussen haar ondertanden, die bovendien ook niet netjes naast elkaar staan.
Wel een fijn idee dat we nog even mogen wachten en ook goed om dit te weten voordat de DA een dure behandeling aansmeert.
Wel een fijn idee dat we nog even mogen wachten en ook goed om dit te weten voordat de DA een dure behandeling aansmeert.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hm, dat is vrij laat maar niet heel erg laat. Kiezen zijn altijd het laatste.
Ik zou het rustig afwachten. Je kunt wel helpen door veel knaagspullen te geven.
Hier is er een net begonnen en die is dol op grote flossen en lange mergpijpen om te knagen.
Ik zou het rustig afwachten. Je kunt wel helpen door veel knaagspullen te geven.
Hier is er een net begonnen en die is dol op grote flossen en lange mergpijpen om te knagen.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Ik heb het met Filou (Teckel) ook gehad. Er is er één uitgegaan met een flosstouw met 10mnd geloof ik maar de 2e moest de DA aan te pas komen net voor ze een jaar werd.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Sara had ze ook een poos dubbel. Ineens bleef ze hangen met de melktand in mijn mouw tijdens het stoeien en viel de laatste eruit. de ander was zomaar eruitgevallen een week ervoor.
Ze was net 6 maanden toen alles eruit was. Maar had het advies gekregen om tot 9 maanden te wachten voor het getrokken zou worden
Ze was net 6 maanden toen alles eruit was. Maar had het advies gekregen om tot 9 maanden te wachten voor het getrokken zou worden