Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond of kat
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Hond of kat
we geven gewoon de kat de schuld en de roofvogels ( dus die moeten dood- graag) en dat de zeeën leeg raken komt door dolfijnen en aalscholvers
. rot beesten ook altijd 
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Natuurlijk is het waar ,op het net staat toch nooit geen lariekoekjvanringen schreef:Was 't maar lariekoek. Wat je verder zegt slaat nergens op, want er is helemaal niemand die katten de schuld geeft van het platbranden van de Amazone, dat verzin je helemaal zelf.
En waarom is het zó onoverkomelijk om je kat op bepaalde tijden binnen te houden?
Het is ook zeker niet onoverkomelijk om katten niet altijd maar te laten rondstruinen en hun overlast, indien aanwezig, te beperken.
Maar goed dat beperken is voor eigenaren van huisdieren nog weleens moeilijk blijkt uit dit topic maar weer eens te meer al ligt het bij honden anders dan bij katten
Die zitten aan de lijn en zijn dan zelfs nog soms onhoudbaar, maar goed dan het ligt aan het ras , aan hun verleden en uiteraard heeft degene die aan de andere kant van de lijn loopt daar geen enkele invloed op

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
En je vergeet de vossen SandraS@ndr@ schreef:we geven gewoon de kat de schuld en de roofvogels ( dus die moeten dood- graag) en dat de zeeën leeg raken komt door dolfijnen en aalscholvers. rot beesten ook altijd

-
S@ndr@
- Zeer actief
Shit, ik wist dat ik iets vergat,Tineke schreef:En je vergeet de vossen SandraS@ndr@ schreef:we geven gewoon de kat de schuld en de roofvogels ( dus die moeten dood- graag) en dat de zeeën leeg raken komt door dolfijnen en aalscholvers. rot beesten ook altijd
weet je dat de bijen uitsterven omdat die rot herten alle bloemen opeten
- Tineke
- Zeer actief
Ook dat nog , de mens heeft toch maar wat te lijden onder al die dieren ,zeker gezien hun eigen verstandige manier van omgaan met moeder aardeS@ndr@ schreef:Shit, ik wist dat ik iets vergat,Tineke schreef:En je vergeet de vossen SandraS@ndr@ schreef:we geven gewoon de kat de schuld en de roofvogels ( dus die moeten dood- graag) en dat de zeeën leeg raken komt door dolfijnen en aalscholvers. rot beesten ook altijd
dank je wel voor de aanvulling...
weet je dat de bijen uitsterven omdat die rot herten alle bloemen opetenecht waar, die hoorde ik van de zomer dus die moeten ook dood

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja precies, het gore lef en dat terwijl we zoveel moeite doen om een paradijs te maken van deze planeet, - de ondankbaarheid, volgens mij doen ze het om ons te pesten 
-
63673J
Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.
- Tineke
- Zeer actief
It takes one to know onejvanringen schreef:Wat zitten julllie stom te kletsen zeg.

- Tineke
- Zeer actief
Dat is niet relevant in de discussie over honden die katten bijten ,alsof die honden dat onderzoek gelezen hebben en daarom hun tanden erin zettenjvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.
Dat het een reden kan zijn om je katten te beperken ben ik wel met je eens. Maar het is nog steeds geen excuus voor je kattenbijtende hond om het daarop te gooien , of op het ras of zijn verleden of de riem waarvan je weet dat die uit je handen zal glijden op een dag. Daar ben jij als eigenaar gewoon zelf verantwoordelijk voor.

-
63673J
Wat heeft het platbranden van het amazonegebied nou te maken met de invloed van katten op de vogelstand?? Uit meerdere onderzoeken blijkt dat de invloed van onbeperkt rondzwervende katten daarop aanzienlijk is, in negatieve zin, en dat kattenbezitters dat een heel eind kunnen ombuigen door hun katten op kritieke tijdstippen binnen te houden. Nergens wordt gezegd dat katten de enige factor zijn, in tegendeel.Tineke schreef:It takes one to know onejvanringen schreef:Wat zitten julllie stom te kletsen zeg.![]()
- Tineke
- Zeer actief
Wat heeft het bijten van katten door honden daar dan mee te maken , ook niets dus.jvanringen schreef:Wat heeft het platbranden van het amazonegebied nou te maken met de invloed van katten op de vogelstand?? Uit meerdere onderzoeken blijkt dat de invloed van onbeperkt rondzwervende katten daarop aanzienlijk is, in negatieve zin, en dat kattenbezitters dat een heel eind kunnen ombuigen door hun katten op kritieke tijdstippen binnen te houden. Nergens wordt gezegd dat katten de enige factor zijn, in tegendeel.Tineke schreef:It takes one to know onejvanringen schreef:Wat zitten julllie stom te kletsen zeg.![]()

-
63673J
Dat ben ik helemaal met je eens.Tineke schreef:Dat is niet relevant in de discussie over honden die katten bijten ,alsof die honden dat onderzoek gelezen hebben en daarom hun tanden erin zettenjvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.![]()
Dat het een reden kan zijn om je katten te beperken ben ik wel met je eens. Maar het is nog steeds geen excuus voor je kattenbijtende hond om het daarop te gooien , of op het ras of zijn verleden of de riem waarvan je weet dat die uit je handen zal glijden op een dag. Daar ben jij als eigenaar gewoon zelf verantwoordelijk voor.
-
*Wolf*
- Zeer actief
In theorie ben ik het hier ook helemaal mee eens.jvanringen schreef:Dat ben ik helemaal met je eens.Tineke schreef:Dat is niet relevant in de discussie over honden die katten bijten ,alsof die honden dat onderzoek gelezen hebben en daarom hun tanden erin zettenjvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.![]()
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik impliceer niets, dat doe jij voor mij met je aannames en suggesties.iones schreef:Even ter vergelijking Kooi met wat je eigenlijk impliceert.
- Je vindt het normaal dat katten in het openbaar mogen poepen en pissen.
- en dat mensen geen onderscheid mogen maken in hun eigen tuin en in het openbaar.
Maar wat als honden nou eens in andermans tuin gaan poepen en pissen? Vind je dat wel normaal?
Je draait een beetje om de hete brei heen. Omdat mensen vinden dat honden in het openbaar evt los mogen, vind je dus dat men katten moet dulden in diens tuin omdat ze geen onderscheid mogen magen tussen openbaar en diens eigen tuin????? Vind je dat zelf niet een beetje krom?
Vind je het dan normaal om andermans hond in je tuin te dulden? Vind ik eigenlijk evenmin.
Mensen richten hun tuin op een bepaalde manier in, namelijk op de manier waarop zíj dat willen. Die tuin is namelijk het enige plekje waartoe zij dat gerechtigd zijn. Dat is het openbaar niet. En dan heb jij of wie dan ook niet het recht om anders te bepalen voor die persoon. Om jouw kat daar zeg maar op te dringen. Dat is het verschil tussen openbaar en particulier.
Ik draai ook nergens om heen en ben nergens krom,integendeel.
Mijn boodschap is steeds dezelfde: we leven in een bomvolle wereld waarin de dingen die we doen omdat we ze fijn vinden, of omdat we ze noodzakelijk vinden, in meerdere of mindere mate overlast veroorzaakt bij onze buren.
Vingerwijzen naar anderen omdat je hun overlast groter vindt omdat het dichter bij huis is, is krom. Je bent zelf ook niet zonder zonden immers?
De mate waarop mensen overlast ervaren verschilt ook van persoon tot persoon. Er komen veel dingen mijn tuin en mijn huis in die ik vele malen erger vind dan katten.
Ik vind bijvoorbeeld de dagelijkse klusgeluiden, zowel op openbaar terrein als op particulier terrein bij buren, uitermate vermoeiend.
Dat lawaai altijd. Maar ik heb er mee te dealen.
In Nederland lopen katten los en komen in andermans tuinen, net zoals egels en vogels, padden en slakken. Je hebt ermee te dealen.
In Nederland poepen en piesen honden op groenstroken, in plantsoenen, in parken en op stranden. We hebben ermee te dealen.
Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom. Zit er een te poepen dan jaag ik die weg en ruim het op. Is dat een hond, dan doe ik dat niet, dan ga ik op zoek naar het baasje of ik bel de dierenambulance om hem op te halen. Het is voor honden namelijk niet veilig om zonder toezicht op straat rond te lopen.
Als ik dan zie dat baas en hond blij in elkaars armen vallen, dan maakt me dat blij. Als die drol dan heel groot is, zal ik het baasje vragen die even op te ruimen. Voor mij maakt het verder niet uit of het een kat of een hond is.
Het heeft ook te maken met een gun-factor denk ik.
Als ik hoor hoe trots mijn buurvrouw is vanwege het feit dat ze die ouwe York van haar gered heeft van een verdrietig lot, dan slik ik maar eens een keertje, als die weer een paar uur achter elkaar blaft als ze weg is. Ze werken in wisselende diensten en hebben nog een peuter thuis, dus zo vaak gebeurt dat niet.
Mijn katten hebben een enorm terrein in het openbaar om te poepen en ze doen het ook wel in hun eigen tuin. Veel veiligere plekken dus poepen in andermans tuin? Zo vaak gebeurt dat niet.
En wat ik nooit, maar dan ook nooit zal begrijpen, is de enorme haatgevoelens die sommige mensen ontwikkelen naar een bepaald dier vanwege die overlast waarvan het dier zelf zich niet bewust is.
Hondenhaters, kattenhaters, paardenhaters, duivenhaters, reigerhaters? Ik begrijp ze niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
jvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.
Argumenten zijn het probleem niet, het is maar waar je het naartoe geluld wil hebben
* Theo Maassen

-
63673J
Eerst maar eens het onderzoek lezen dus.Paisley schreef:jvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.
Argumenten zijn het probleem niet, het is maar waar je het naartoe geluld wil hebben
* Theo Maassen
-
63673J
Daar gaat het helemaal niet om.kooi schreef:Ik impliceer niets, dat doe jij voor mij met je aannames en suggesties.iones schreef:Even ter vergelijking Kooi met wat je eigenlijk impliceert.
- en dat mensen geen onderscheid mogen maken in hun eigen tuin en in het openbaar.
Maar wat als honden nou eens in andermans tuin gaan poepen en pissen? Vind je dat wel normaal?
Je draait een beetje om de hete brei heen. Omdat mensen vinden dat honden in het openbaar evt los mogen, vind je dus dat men katten moet dulden in diens tuin omdat ze geen onderscheid mogen magen tussen openbaar en diens eigen tuin????? Vind je dat zelf niet een beetje krom?
Vind je het dan normaal om andermans hond in je tuin te dulden? Vind ik eigenlijk evenmin.
Mensen richten hun tuin op een bepaalde manier in, namelijk op de manier waarop zíj dat willen. Die tuin is namelijk het enige plekje waartoe zij dat gerechtigd zijn. Dat is het openbaar niet. En dan heb jij of wie dan ook niet het recht om anders te bepalen voor die persoon. Om jouw kat daar zeg maar op te dringen. Dat is het verschil tussen openbaar en particulier.
Mijn boodschap is steeds dezelfde: we leven in een bomvolle wereld waarin de dingen die we doen omdat we ze fijn vinden, of omdat we ze noodzakelijk vinden, in meerdere of mindere mate overlast veroorzaakt bij onze buren.
Vingerwijzen naar anderen omdat je hun overlast groter vindt omdat het dichter bij huis is, is krom. Je bent zelf ook niet zonder zonden immers?
De mate waarop mensen overlast ervaren verschilt ook van persoon tot persoon. Er komen veel dingen mijn tuin en mijn huis in die ik vele malen erger vind dan katten.
Ik vind bijvoorbeeld de dagelijkse klusgeluiden, zowel op openbaar terrein als op particulier terrein bij buren, uitermate vermoeiend.
In Nederland lopen katten los en komen in andermans tuinen, net zoals egels en vogels, padden en slakken. Je hebt ermee te dealen.
In Nederland poepen en piesen honden op groenstroken, in plantsoenen, in parken en op stranden. We hebben ermee te dealen.
Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom. Zit er een te poepen dan jaag ik die weg en ruim het op. Is dat een hond, dan doe ik dat niet, dan ga ik op zoek naar het baasje of ik bel de dierenambulance om hem op te halen. Het is voor honden namelijk niet veilig om zonder toezicht op straat rond te lopen.
Als ik dan zie dat baas en hond blij in elkaars armen vallen, dan maakt me dat blij. Als die drol dan heel groot is, zal ik het baasje vragen die even op te ruimen. Voor mij maakt het verder niet uit of het een kat of een hond is.
Als ik hoor hoe trots mijn buurvrouw is vanwege het feit dat ze die ouwe York van haar gered heeft van een verdrietig lot, dan slik ik maar eens een keertje, als die weer een paar uur achter elkaar blaft als ze weg is. Ze werken in wisselende diensten en hebben nog een peuter thuis, dus zo vaak gebeurt dat niet.
Mijn katten hebben een enorm terrein in het openbaar om te poepen en ze doen het ook wel in hun eigen tuin. Veel veiligere plekken dus poepen in andermans tuin? Zo vaak gebeurt dat niet.
En wat ik nooit, maar dan ook nooit zal begrijpen, is de enorme haatgevoelens die sommige mensen ontwikkelen naar een bepaald dier vanwege die overlast waarvan het dier zelf zich niet bewust is.
Hondenhaters, kattenhaters, paardenhaters, duivenhaters, reigerhaters? Ik begrijp ze niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik kies graag mn eigen leesvoer, maar toch bedankt voor de tip.jvanringen schreef:Eerst maar eens het onderzoek lezen dus.Paisley schreef:jvanringen schreef:Misschien eerst het betreffende onderzoek eens lezen.
* Theo Maassen

-
63673J
Nou zo: toen onze Polly nog jong was ging ik voor het eerst met haar naar het losloopgebied. Dan moet je ook een stuk door de wijk. Met onze vorige honden liep ik die route niet meer omdat ze vanwege hun leeftijd alleen nog maar korte stukjes wilden lopen. Ik was dus niet op de hoogte van enkele nieuwe bewoners.Neeltje schreef:Dat is waar, maar een hond heeft geen kat te doden. Klaar. Wettelijk is het verboden dat hij ook maar een konijntje of muisje dood, laat staan een kat. Hoe kan de hond bij de kat als de hond vast hoort te zitten?Laura84 schreef:Hoe ontzettend naar dit ook is en het inderdaad slechts 150 euro is, de kat liep waarschijnlijk zonder toezicht buiten.mijke schreef:Ja en andersom, slechts 150 euro voor het doodbijten van een kat?!
Enfin, wij lopen daar gezellig te lopen. Een eindje voor me loopt een vrouw met een hovawart. Springt er ineens een enorme kat krijsend vanuit een buxushaag die hond in het gezicht - en houdt vast! Dat is een tamelijk nare toestand geworden. Later heeft de kat hetzelfde nog een keer geflikt met een Amerikaanse stafford, die had zijn hele neus kapot. Die hond was ook aangelijnd, net als de hovawart. Hij had ook de gewoonte om zich te verstoppen in het begroeisel op schuttingen en zich dan op de passerende hond te storten - of op de bijbehorende persoon, zoals mijn man een keer is overkomen.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Die vervolgens door de kat te grazen worden genomenkooi schreef: Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom.:
(algemeen gesteld hè! maar dit puntje, waar velen juist over struikelen, sla jij gemakshalve(?) over)
- Tineke
- Zeer actief
Het lijkt wel of dit enkel voorkomt bij mensen die zelf , of hun hond(en) een hekel hebben aan katten.jvanringen schreef:Nou zo: toen onze Polly nog jong was ging ik voor het eerst met haar naar het losloopgebied. Dan moet je ook een stuk door de wijk. Met onze vorige honden liep ik die route niet meer omdat ze vanwege hun leeftijd alleen nog maar korte stukjes wilden lopen. Ik was dus niet op de hoogte van enkele nieuwe bewoners.
Enfin, wij lopen daar gezellig te lopen. Een eindje voor me loopt een vrouw met een hovawart. Springt er ineens een enorme kat krijsend vanuit een buxushaag die hond in het gezicht - en houdt vast! Dat is een tamelijk nare toestand geworden. Later heeft de kat hetzelfde nog een keer geflikt met een Amerikaanse stafford, die had zijn hele neus kapot. Die hond was ook aangelijnd, net als de hovawart. Hij had ook de gewoonte om zich te verstoppen in het begroeisel op schuttingen en zich dan op de passerende hond te storten - of op de bijbehorende persoon, zoals mijn man een keer is overkomen.
Zou het karma zijn ?
Als je overigens zoekt op kat valt hond aan dan krijg je heel weinig berichten en allemaal jaren oud.
Ik neem dit soort berichten dus met een flinke lading Jozo eerlijk gezegd. Want je hoort of ziet er weinig over en dat in een maatschappij waar toch veel aandacht is voor incidenten met dieren en waar Hart van Nederland op de stoep staat als er een agressieve huismus drie keer op iemands hoofd heeft gescheten.
Maar over klapkaak huis tuin en keuken Poema's horen we nooit iets.
Frappant toch wel.
Maar zou het gebeuren dan is het voor mij niet wezenlijk anders dan die Beagle die in Orson zijn hielen hing of de Maltezer die achter ze aan kwam in onze vorige woonplaats.
Hoe vervelend ook voor hun en rot , en dat vond ik het echt wel , toch moesten ze meelopen en mochten ze zich niet verdedigen. Dat zoiets mis kan lopen dat kan ik dan wel weer begrijpen en dat valt voor mij dan inderdaad onder een ongeluk. Maar mijn insteek is niet op voorhand de lijn schiet los , ik krijg hem niet mee of heb daar hulp bij nodig van andere.
Overigens als hier mensen aangeven overlast te ervaren van een krachtige hond die hun hond echt schade toe kan brengen dan wordt hier in de regel het advies gegeven het te ontwijken en er voor om te lopen.
En indien mogelijk er werk van te maken. Dan wordt er nooit geroepen dat mensen bang zijn de lijn te laten schieten of hem niet meer kunnen houden zodat Fikkie er naar toe kan hollen

-
63673J
Huh??? Ik heb helemaal geen hekel aan katten, heb altijd katten gehad en heb er nu nog een. En zit je me nou uit te maken voor leugenaar??Tineke schreef:Het lijkt wel of dit enkel voorkomt bij mensen die zelf , of hun hond(en) een hekel hebben aan katten.jvanringen schreef:Nou zo: toen onze Polly nog jong was ging ik voor het eerst met haar naar het losloopgebied. Dan moet je ook een stuk door de wijk. Met onze vorige honden liep ik die route niet meer omdat ze vanwege hun leeftijd alleen nog maar korte stukjes wilden lopen. Ik was dus niet op de hoogte van enkele nieuwe bewoners.
Zou het karma zijn ?
Als je overigens zoekt op kat valt hond aan dan krijg je heel weinig berichten en allemaal jaren oud.
Ik neem dit soort berichten dus met een flinke lading Jozo eerlijk gezegd. Want je hoort of ziet er weinig over en dat in een maatschappij waar toch veel aandacht is voor incidenten met dieren en waar Hart van Nederland op de stoep staat als er een agressieve huismus drie keer op iemands hoofd heeft gescheten.
Maar over klapkaak huis tuin en keuken Poema's horen we nooit iets.
Frappant toch wel.
Maar zou het gebeuren dan is het voor mij niet wezenlijk anders dan die Beagle die in Orson zijn hielen hing of de Maltezer die achter ze aan kwam in onze vorige woonplaats.
Hoe vervelend ook voor hun en rot , en dat vond ik het echt wel , toch moesten ze meelopen en mochten ze zich niet verdedigen. Dat zoiets mis kan lopen dat kan ik dan wel weer begrijpen en dat valt voor mij dan inderdaad onder een ongeluk. Maar mijn insteek is niet op voorhand de lijn schiet los , ik krijg hem niet mee of heb daar hulp bij nodig van andere.
Overigens als hier mensen aangeven overlast te ervaren van een krachtige hond die hun hond echt schade toe kan brengen dan wordt hier in de regel het advies gegeven het te ontwijken en er voor om te lopen.
En indien mogelijk er werk van te maken. Dan wordt er nooit geroepen dat mensen bang zijn de lijn te laten schieten of hem niet meer kunnen houden zodat Fikkie er naar toe kan hollen
Een van onze vorige katten viel overigens ook honden aan, maar ook krantenbezorgers, postbode en pakjesbezorgers werden aangevallen. Die kwam toen dus niet verder meer dan onze eigen tuin. Ik laat noch mijn honden noch mijn katten overlast bezorgen aan anderen.
- Tineke
- Zeer actief
Ik zeg dat ik zonder bronnen het met een korrel zout neem dat lees je toch.jvanringen schreef:Huh??? Ik heb helemaal geen hekel aan katten, heb altijd katten gehad en heb er nu nog een. En zit je me nou uit te maken voor leugenaar??
Een van onze vorige katten viel overigens ook honden aan, maar ook krantenbezorgers, postbode en pakjesbezorgers werden aangevallen. Die kwam toen dus niet verder meer dan onze eigen tuin. Ik laat noch mijn honden noch mijn katten overlast bezorgen aan anderen.
Je weet wel bronnen waar jij altijd zo om loopt te gillen in iedere discussie.

-
63673J
Heel goed, nooit zomaar iets aannemen, altijd bronnen eisen!Tineke schreef:Ik zeg dat ik zonder bronnen het met een korrel zout neem dat lees je toch.jvanringen schreef:Huh??? Ik heb helemaal geen hekel aan katten, heb altijd katten gehad en heb er nu nog een. En zit je me nou uit te maken voor leugenaar??
- Tineke
- Zeer actief
Nou ik ben niet zo'n ongelovige Thomas hoor in de regel , enkel bij sommige mensen heb ik dat.jvanringen schreef:Heel goed, nooit zomaar iets aannemen, altijd bronnen eisen!Tineke schreef:Ik zeg dat ik zonder bronnen het met een korrel zout neem dat lees je toch.jvanringen schreef:Huh??? Ik heb helemaal geen hekel aan katten, heb altijd katten gehad en heb er nu nog een. En zit je me nou uit te maken voor leugenaar??
Meestal als gevolg van het feit dat mijn onzindetector uitslaat als ik ze lees

-
kooi
- Zeer actief
En dat weet jij hoe?*Wolf* schreef:Die vervolgens door de kat te grazen worden genomenkooi schreef: Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom.:![]()
(algemeen gesteld hè! maar dit puntje, waar velen juist over struikelen, sla jij gemakshalve(?) over)
Ze vangen weleens eens een muis ja. Zoals honden op openbaar terrein weleens een konijn of een duif of een kip pakken.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik zeg nog speciaal: algemeen gesteld. Dus niet per se in jouw tuin, niet per se jouw katten.kooi schreef:En dat weet jij hoe?*Wolf* schreef:Die vervolgens door de kat te grazen worden genomenkooi schreef: Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom.:![]()
Wij hadden jaren geleden een merelnest in de boom in de voortuin, zo leuk, ik was echt blij. Niets speciaals, geen bijzondere vogels, maar gewoon leuk, een nestje zo vlakbij. Op het moment dat het nest af was trokken de merels er permanent in. Ik dacht net nog: we moeten iets verzinnen tegen de katten (de boom was niet zo hoog). De volgende dag lag ma merel dood onder de boom. Misschien heb ik toen wel gedacht: houd die kutkat ook bij je
En dat mogen mijn honden dan weer niet: op openbaar terrein een konijn of een duif of een kip pakken. Vrij normaal lijkt meZe vangen weleens eens een muis ja. Zoals honden op openbaar terrein weleens een konijn of een duif of een kip pakken.
- Tineke
- Zeer actief
Nou niet voor iedereen hoor*Wolf* schreef:En dat mogen mijn honden dan weer niet: op openbaar terrein een konijn of een duif of een kip pakken. Vrij normaal lijkt me
Abra heeft overigens in een losloopgebied eens een kip gepakt , die kwam los op ons af waren daar waarschijnlijk uitgezet. Ze sprong erop en het kipje was dood, ze had hem niet gebeten of zo , de schrik of haar gewicht waren fataal.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ft+je+hond

-
kooi
- Zeer actief
*Wolf* schreef:Ik zeg nog speciaal: algemeen gesteld. Dus niet per se in jouw tuin, niet per se jouw katten.kooi schreef:En dat weet jij hoe?*Wolf* schreef:Die vervolgens door de kat te grazen worden genomenkooi schreef: Ik hou van dieren dus in mijn tuin zijn vele dieren welkom.:![]()
Wij hadden jaren geleden een merelnest in de boom in de voortuin, zo leuk, ik was echt blij. Niets speciaals, geen bijzondere vogels, maar gewoon leuk, een nestje zo vlakbij. Op het moment dat het nest af was trokken de merels er permanent in. Ik dacht net nog: we moeten iets verzinnen tegen de katten (de boom was niet zo hoog). De volgende dag lag ma merel dood onder de boom. Misschien heb ik toen wel gedacht: houd die kutkat ook bij je![]()
En dat mogen mijn honden dan weer niet: op openbaar terrein een konijn of een duif of een kip pakken. Vrij normaal lijkt meZe vangen weleens eens een muis ja. Zoals honden op openbaar terrein weleens een konijn of een duif of een kip pakken.
Niet per se jouw honden, maar shit happens. Dat zeggen ook die 'velen die struikelen' over het vangen van muisjes en vogels door mijn katten, als een van hun honden een kat van mij pakt.
Mijn katten mogen van mij ook geen diertjes vangen. Maar het gebeurt weleens.
Mensen die autorijden, krijgen weleens een vogel onder de wielen of tegen hun ruiten. Ook maar binnenblijven allemaal? Laat die kutauto dan toch staan?
-
kooi
- Zeer actief
Ik schrijf een heel betoog en jij haalt daar een stukje uit en jij zegt dat het daar niet over gaat?jvanringen schreef:Daar gaat het helemaal niet om.kooi schreef:Ik impliceer niets, dat doe jij voor mij met je aannames en suggesties.iones schreef:Even ter vergelijking Kooi met wat je eigenlijk impliceert.
Bovendien heb je geen gelijk. Reken maar dat het daarom gaat. Ik was de mollen trouwens nog vergeten. Daar heeft mijn hond er nog eens eentje van te pakken gekregen. In eigen tuin. Maar dan mag het hè? Honden mogen alles vangen en verscheuren in eigen tuin...? Shit happens toch?