Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel types Bullmastiffs zijn er nou eigenlijk?
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
hoeveel types Bullmastiffs zijn er nou eigenlijk?
ik ben dus een leek, maar ik zie bijv wel dat Ouwe Deur van Jessica een heel andere kop heeft dan Hutsje of Pien, ook de bullen van Mol hebben weer een andere kop..
Is daar nu een naam voor, voor die verschillende typen?
Bullmastiffkenners/fokkers????
Is daar nu een naam voor, voor die verschillende typen?
Bullmastiffkenners/fokkers????
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- britty
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
kijk hier maar eens naar ik denk dat dat wel genoeg zegt
http://www.bull-mastiff.de/kopfstudie.html
mol
http://www.bull-mastiff.de/kopfstudie.html
mol

-
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- britty
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Martin
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
tis wat je zelf mooit vind natuurlijk,en of dat het in de regels van de standaart past , kijk op alle koppen valt wat aan te merken simpel ,wat er komt ook persoonlijke smaak bij kijken,ik vind deze 2 koppen best bull typies, maar als ik ze echt ga bekijken wat ik er in mijn visie op mistAngel-eyes schreef:Haha die vond ik het mooist,maar ja moest er eentje kiezen??En Mol?Zijn dat goede koppen of zitten we er helemaal naast?M@ri@nne schreef:
Deze vind ik de mooiste.
dan kan ik hier wel een paar onderdelen neer knallen.
mol

-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Hieronder iets van de rasbeschrijving. Zoals je kunt lezen hoort het hoofd in rust GEEN rimpels te hebben, alleen als ze ergens attent naar kijken. Dit zie je bijna bij geen BM meer, er wordt juist vaak op veel rimpels gefokt omdat men dat toch mooier vindt.
Hoofd en schedel:
Schedel groot en vierkant vanuit elke hoek bekeken, met plooivorming als hij geïnteresseerd is maar niet in rust. De omvang van de schedel mag evenveel centimeters meten als de hoogte van de schoft. De schedel moet breed en diep zijn, met goed opgevulde kaken. Geprononceerde stop. Voorsnuit kort. De afstand van de neuspunt tot de stop moet bij benadering eenderde zijn van neuspunt tot de occiput. Breed onder de ogen. De neusrug is breed tot het einde bij de neuspunt. De voorsnuit is stomp en vierkant en vormt een rechte hoek met de lijn over de neusrug. De massa van de voorsnuit moet in overeenstemming zijn met de massa van de schedel. De onderkaak moet breed blijven tot het einde. De neusspiegel moet breed zijn, met goed geopende neusgaten. De neus ligt vlak, noch puntig noch opwaarts gebogen. De lippen niet overhangend, nooit beneden de onderkant van de onderkaak.
Hals:
Goed gebogen en van middelmatige lengte, zeer gespierd en van bijna dezelfde omtrek als de omvang van de schedel.
Voorhand:
Borst breed en diep, goed tussen de voorbenen geplaatst met een diepe voorborst. Gespierde schouders, schuin liggend en krachtig maar niet beladen. Voorbenen krachtig en recht met zwaar bot. Goed uit elkaar geplaatst zodat er een krachtig recht front ontstaat. Sterke en rechte middenvoeten.
Lichaam:
Rug kort en recht, wat de hond een compacte indruk geeft, doch nooit zo kort dat het hinderlijk wordt bij de beweging. Karperruggen en slappe ruggen hoogst ongewenst.
Achterhand:
De lendenen zijn breed en gespierd met behoorlijk diepe flanken. Achterbenen sterk en gespierd met goed ontwikkelde onderdijen, die kracht en beweeglijkheid geven. Nooit lomp. Hakken middelmatig gehoekt. Koehakkig is hoogst ongewenst.
Voeten:
Goed gebogen tenen (katvoet) met harde teenkussens. Donkere teennagels gewenst. Spreidtenen hoogst ongewenst.
Staart:
Hoog aangezet-breed bij de aanzet, smal uitlopend en tot de hak reikend. Hij wordt recht of licht gebogen hangend gedragen, doch nooit zo ver over de rug of zo hoog als bij brakken. Knik of kronkelstaarten hoogst ongewenst.
Beweging:
De beweging toont kracht en straalt vastberadenheid uit. Als de hond recht loopt mogen voor- noch achterbenen elkaar kruisen. Het rechtervoorbeen en linker achterbeen worden tegelijk voortbewogen. Een goede ruglijn gecombineerd met een krachtige achterhand geeft een goede balans en een harmonisch gangwerk.
Vacht:
Kort en hard, weerbestendig, vlak aanliggend.
Kleur:
ledere tint van gestroomd, zandkleurig of rood. De kleur dient zuiver te zijn. Een kleine witte aftekening op de borst is nog toegestaan. Andere witte aftekeningen niet. Een zwarte voorsnuit is essentieel, omhooglopend tot en rond de ogen. Dit geeft de typische expressie.
Schofthoogte:
Reuen: 63,5 cm tot 68,5 cm.
Teven: 61 cm tot 66 cm.
Gewicht:
Reuen: 49,5 kg. tot 59 kg.
Teven: 41 kg. tot 49 kg.
Let vooral ook op het gewicht, ook hier wordt veel van de standaard afgeweken, er wordt veel op kilo's gefokt. De meeste reuen die ik ken wegen meer.
Dit zijn mijn favo koppies:
Teefje, 8 maanden:

Reu, 20 maanden:

Hoofd en schedel:
Schedel groot en vierkant vanuit elke hoek bekeken, met plooivorming als hij geïnteresseerd is maar niet in rust. De omvang van de schedel mag evenveel centimeters meten als de hoogte van de schoft. De schedel moet breed en diep zijn, met goed opgevulde kaken. Geprononceerde stop. Voorsnuit kort. De afstand van de neuspunt tot de stop moet bij benadering eenderde zijn van neuspunt tot de occiput. Breed onder de ogen. De neusrug is breed tot het einde bij de neuspunt. De voorsnuit is stomp en vierkant en vormt een rechte hoek met de lijn over de neusrug. De massa van de voorsnuit moet in overeenstemming zijn met de massa van de schedel. De onderkaak moet breed blijven tot het einde. De neusspiegel moet breed zijn, met goed geopende neusgaten. De neus ligt vlak, noch puntig noch opwaarts gebogen. De lippen niet overhangend, nooit beneden de onderkant van de onderkaak.
Hals:
Goed gebogen en van middelmatige lengte, zeer gespierd en van bijna dezelfde omtrek als de omvang van de schedel.
Voorhand:
Borst breed en diep, goed tussen de voorbenen geplaatst met een diepe voorborst. Gespierde schouders, schuin liggend en krachtig maar niet beladen. Voorbenen krachtig en recht met zwaar bot. Goed uit elkaar geplaatst zodat er een krachtig recht front ontstaat. Sterke en rechte middenvoeten.
Lichaam:
Rug kort en recht, wat de hond een compacte indruk geeft, doch nooit zo kort dat het hinderlijk wordt bij de beweging. Karperruggen en slappe ruggen hoogst ongewenst.
Achterhand:
De lendenen zijn breed en gespierd met behoorlijk diepe flanken. Achterbenen sterk en gespierd met goed ontwikkelde onderdijen, die kracht en beweeglijkheid geven. Nooit lomp. Hakken middelmatig gehoekt. Koehakkig is hoogst ongewenst.
Voeten:
Goed gebogen tenen (katvoet) met harde teenkussens. Donkere teennagels gewenst. Spreidtenen hoogst ongewenst.
Staart:
Hoog aangezet-breed bij de aanzet, smal uitlopend en tot de hak reikend. Hij wordt recht of licht gebogen hangend gedragen, doch nooit zo ver over de rug of zo hoog als bij brakken. Knik of kronkelstaarten hoogst ongewenst.
Beweging:
De beweging toont kracht en straalt vastberadenheid uit. Als de hond recht loopt mogen voor- noch achterbenen elkaar kruisen. Het rechtervoorbeen en linker achterbeen worden tegelijk voortbewogen. Een goede ruglijn gecombineerd met een krachtige achterhand geeft een goede balans en een harmonisch gangwerk.
Vacht:
Kort en hard, weerbestendig, vlak aanliggend.
Kleur:
ledere tint van gestroomd, zandkleurig of rood. De kleur dient zuiver te zijn. Een kleine witte aftekening op de borst is nog toegestaan. Andere witte aftekeningen niet. Een zwarte voorsnuit is essentieel, omhooglopend tot en rond de ogen. Dit geeft de typische expressie.
Schofthoogte:
Reuen: 63,5 cm tot 68,5 cm.
Teven: 61 cm tot 66 cm.
Gewicht:
Reuen: 49,5 kg. tot 59 kg.
Teven: 41 kg. tot 49 kg.
Let vooral ook op het gewicht, ook hier wordt veel van de standaard afgeweken, er wordt veel op kilo's gefokt. De meeste reuen die ik ken wegen meer.
Dit zijn mijn favo koppies:
Teefje, 8 maanden:

Reu, 20 maanden:

- Mol
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
nr 1:

nr. 2:

nr 3 (jammer van de oren):

Nr. 3 na een hele tijd dus want ik vind haar te los in haar oogleden. De rest vind ik helemaal niet zo. Nou ja, misschien Paco dan, maar die heeft veel te weinig pigment en ik zie geen oor. Er is natuurlijk een groot verschil tussen wat hoort en wat men mooi vind, vandaar het grote verschil in koppen.

nr. 2:

nr 3 (jammer van de oren):

Nr. 3 na een hele tijd dus want ik vind haar te los in haar oogleden. De rest vind ik helemaal niet zo. Nou ja, misschien Paco dan, maar die heeft veel te weinig pigment en ik zie geen oor. Er is natuurlijk een groot verschil tussen wat hoort en wat men mooi vind, vandaar het grote verschil in koppen.

- Mol
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Foto 1
Mooie brede schedel, volle lippen, misschien iets te veel lip, maar daar hou ik wel van. Mooi donker oog, uitstekend pigment en masker. Oren goed aangezet en mooi klein. Massief reuen hoofd met goede uitstraling. Kan de neusbreedte en lengte moeilijk zien. Ik heb hier niet veel op aan te merken.
foto 2
Redelijk smal hoofd, goed pigment en masker en redelijk donker oog. Ogen staan ver genoeg uit elkaar. Kan de neuslengte moeilijk bepalen. Best veel lip. Goede uitdrukking. Had wat meer opvulling onder de ogen
mogen hebben. Goede brede voorsnuit.
foto 3
Verkeerde oordracht, mist opvulling onder de ogen, te losse oogleden. Masker had iets meer door mogen lopen. Ronde schedel. Matige uitdrukking. Mooi donker oog. Redelijk wat lip. Voorsnuit had breder mogen zijn.
Mooie brede schedel, volle lippen, misschien iets te veel lip, maar daar hou ik wel van. Mooi donker oog, uitstekend pigment en masker. Oren goed aangezet en mooi klein. Massief reuen hoofd met goede uitstraling. Kan de neusbreedte en lengte moeilijk zien. Ik heb hier niet veel op aan te merken.
foto 2
Redelijk smal hoofd, goed pigment en masker en redelijk donker oog. Ogen staan ver genoeg uit elkaar. Kan de neuslengte moeilijk bepalen. Best veel lip. Goede uitdrukking. Had wat meer opvulling onder de ogen
foto 3
Verkeerde oordracht, mist opvulling onder de ogen, te losse oogleden. Masker had iets meer door mogen lopen. Ronde schedel. Matige uitdrukking. Mooi donker oog. Redelijk wat lip. Voorsnuit had breder mogen zijn.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
ga ik mee tot het punt reuen hoofd want dat vind ik niet ik vind dit een mooi teven hoofd ,had meschien its meer rimpel mogen hebben.Hutsje schreef:Foto 1
.
foto 2
vind het een tyies hoofd niet bijzonder is waarschijnlijk wat lang in neus aangezien er wijnig vang heeftHutsje schreef: Redelijk smal hoofd, goed pigment en masker en redelijk donker oog. Ogen staan ver genoeg uit elkaar. Kan de neuslengte moeilijk bepalen. Best veel lip. Goede uitdrukking. Had wat meer opvulling onder de ogen
.
niet veel rimpel aan wezig.
foto 3
buldog hoofd , veel onderbeed ,dit iss on de oorzaakt dat deze zoveel king showt .oren totaal niet gewenst.Hutsje schreef: Verkeerde oordracht, mist opvulling onder de ogen, te losse oogleden. Masker had iets meer door mogen lopen. Ronde schedel. Matige uitdrukking. Mooi donker oog. Redelijk wat lip. Voorsnuit had breder mogen zijn.
mol