Gut is het verplicht om op jou stukjes te reageren maar als je dat niet doet mag je het niet met iemand anders eens zijniones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond of kat
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Hond of kat

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Hahahaiones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.
- Tineke
- Zeer actief
Is dat een variant op megalomaanmijke schreef:Hahahaiones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.flapdrol!

- iones
- Zeer actief
Moet je horen wie het zegt. Je wordt ook altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig!mijke schreef:Hahahaiones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.flapdrol!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Het is niet verplicht om op mijn stukjes te reageren. Helemaal niet. Maar áls je het dan doet, doe dat dan inhoudelijk. Anderen met respect benaderen is misschien moeilijk maar negeren is dan nog altijd een optie. En dat dan vervolgens niet doen, dan zegt dat veel meer over jou dan over degene naar wie je zit te sneren.Tineke schreef:Gut is het verplicht om op jou stukjes te reageren maar als je dat niet doet mag je het niet met iemand anders eens zijniones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.
En je maakt het topic niet kapot met je onnozele gesneer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Tineke
- Zeer actief
Ik reageerde in eerste instantie niet op jou maar op Kooi.iones schreef:Het is niet verplicht om op mijn stukjes te reageren. Helemaal niet. Maar áls je het dan doet, doe dat dan inhoudelijk. Anderen met respect benaderen is misschien moeilijk maar negeren is dan nog altijd een optie. En dat dan vervolgens niet doen, dan zegt dat veel meer over jou dan over degene naar wie je zit te sneren.Tineke schreef:Gut is het verplicht om op jou stukjes te reageren maar als je dat niet doet mag je het niet met iemand anders eens zijniones schreef:Ik zie Tineke anders niet inhoudelijk reageren op mijn stukje. Dus er valt weinig eens te zijn met haar.
En je maak t het topic niet kapot met je onnozele gesneer.

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
[quote="Feather__"]
Dat is de eerste keer dat ik een kat heb wegbonjourd met mijn voet
[quote]
Toen ik een tijd in Dordrecht wonen zaten er meerdere katten die mijn honden aanvielen. Bij 1 probeerde ik hetzelfde als wat jij deed. Met als gevolg dat ie met 4 poten (en nagels) in mijn been hing. Fijn...
Mijn katten blijven binnen.
Dat is de eerste keer dat ik een kat heb wegbonjourd met mijn voet
[quote]
Toen ik een tijd in Dordrecht wonen zaten er meerdere katten die mijn honden aanvielen. Bij 1 probeerde ik hetzelfde als wat jij deed. Met als gevolg dat ie met 4 poten (en nagels) in mijn been hing. Fijn...
- mijke
- Zeer actief
iones schreef:Het is niet verplicht om op mijn stukjes te reageren. Helemaal niet. Maar áls je het dan doet, doe dat dan inhoudelijk. Anderen met respect benaderen is misschien moeilijk maar negeren is dan nog altijd een optie. En je maakt het topic niet kapot met je onnozele gesneer.
iones schreef:Moet je horen wie het zegt. Je wordt ook altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig!
Misschien moet je es beginnen je eigen advies op te volgen
- Feather__
- Zeer actief
Die van mij ook. Die moeten het doen met een ren in de tuin. Laat ik dan niet zien dat die geterroriseerd gaan worden door de buurtkatten want dan zijn ze van mij. Grrr.Desi&Bibi schreef:

- iones
- Zeer actief
En ook dat lees ik wel eens vaker. Dat katten elkaar het leven zuur maken, tot grote ergernis van hun eigenaren. Het is ook sneu als je eigen kat op zijn eigen grondgebied geterroriseerd wordt.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Tja er zijn teveel katten en ook op plekken waar ik ze niet echt vind thuishoren denk niet dat een buitenkat in een drukke stad echt happy is, terwijl in een dorp of buitenaf waar het rustiger is ze toch meer te doen hebben. Ik deed mijn katten altijd 2 bellen om dus nooit geen vogeltjes en ze brachten altijd alles thuis als ze Wat vingen.
Maar goed mensen houden hun katten niet bij zich dus also hondeneigenaar vind ik dat ik zoveel controle moet hebben dat ik mijn honden kan stoppen.
als ze de kat al te pakken hebben vind ik dat met een Los ze ook moeten loslaten.
Ik denk dat veel wel te leren is, en als je nu toevallig een hond hebt die dat niet is dan is dat erg klote je kunt er alles aan doen ontwijken etc maar tref je nu net die kat die jou honden aanvalt dan vind ik als katten eigenaar dat die kat niet geschikt is voor buiten. We wonen samen in deze wereld dus ook realistisch blijven. Je kan niet denken he shit als je kat onder een auto loopt maar helemaal uit je dak gaan als hij een hond aanvalt en zo doodgebeten word.
Maar goed mensen houden hun katten niet bij zich dus also hondeneigenaar vind ik dat ik zoveel controle moet hebben dat ik mijn honden kan stoppen.
als ze de kat al te pakken hebben vind ik dat met een Los ze ook moeten loslaten.
Ik denk dat veel wel te leren is, en als je nu toevallig een hond hebt die dat niet is dan is dat erg klote je kunt er alles aan doen ontwijken etc maar tref je nu net die kat die jou honden aanvalt dan vind ik als katten eigenaar dat die kat niet geschikt is voor buiten. We wonen samen in deze wereld dus ook realistisch blijven. Je kan niet denken he shit als je kat onder een auto loopt maar helemaal uit je dak gaan als hij een hond aanvalt en zo doodgebeten word.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Het dragen van een belletje schijnt maagzweren op te leveren bij katten. Wel logisch; probeer je in tijgersluipgang modus je prooi te benaderen, maak je me toch een herrie. Zo'n belletje is ook gevaarlijk voor verstikking, of botbreuken of blijven hangen achter een takje.wilma23 schreef:Tja er zijn teveel katten en ook op plekken waar ik ze niet echt vind thuishoren denk niet dat een buitenkat in een drukke stad echt happy is, terwijl in een dorp of buitenaf waar het rustiger is ze toch meer te doen hebben. Ik deed mijn katten altijd 2 bellen om dus nooit geen vogeltjes en ze brachten altijd alles thuis als ze Wat vingen.
Katten op het platteland lopen veel meer gevaar om doodgereden te worden, juist omdat het zo rustig is. Daar zijn ook meer erfhonden en er zijn jagers die de huiskat als hun concurrent beschouwen. Nadat ik daar in twee maanden tijd mijn beide Britten verloor, heb ik daar geen nieuwe kat meer genomen vanwege het te grote risico. Mijn eigenwijze zussen deden dit wel, met als gevolg een soort Russische roulette. Ze vielen bij bosjes.
Ik woon in een rustige buitenwijk van een drukke stad. Auto's kunnen hier niet hard vanwege drempels en bochten. Mijn katten gaan naar buiten, ze vallen geen honden of mensen aan, die gaan ze uit de weg. De meisjes houden zich vooral op in de achter de huizen liggende parkjes. Ook mochten ze van mij altijd het laatste rondje mee de hond uit laten. Daar genoot ik enorm van; een capriolen die ze dan uithaalden: voor je uit sprinten en een boom invliegen en dan weer achterblijven om opnieuw voorbij te komen flitsen.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Zo'n kattenbandje heeft toch een een stuk elastiek waardoor ze niet kunnen stikken door ergens achter te blijven hangen?kooi schreef: Zo'n belletje is ook gevaarlijk voor verstikking, of botbreuken of blijven hangen achter een takje.
Daar krijg ik dus al de rillingen van bij het lezen alleen. Denk je dat het in het park in elk geval kattevrij is om je honden lekker te laten rennen, blijken ze daar ook te zitten. Maar ik snap het wel hoor, het zijn twee werelden die vaak niet verenigbaar zijn. Er is gewoon geen oplossing voor, geen enkele, en elkaar daarover in de haren vliegen leidt ook nergens toe. Je doet als hondeneigenaar je best alles in goede banen te leiden, maar je ontkomt er niet aan af en toe een flinke hobbel te moeten nemen.De meisjes houden zich vooral op in de achter de huizen liggende parkjes.I:
-
kooi
- Zeer actief
Ja dat klopt. Als katteneigenaar doe je ook je best. Maar er blijft altijd een risico.*Wolf* schreef:Zo'n kattenbandje heeft toch een een stuk elastiek waardoor ze niet kunnen stikken door ergens achter te blijven hangen?kooi schreef: Zo'n belletje is ook gevaarlijk voor verstikking, of botbreuken of blijven hangen achter een takje.
Daar krijg ik dus al de rillingen van bij het lezen alleen. Denk je dat het in het park in elk geval kattevrij is om je honden lekker te laten rennen, blijken ze daar ook te zitten. Maar ik snap het wel hoor, het zijn twee werelden die vaak niet verenigbaar zijn. Er is gewoon geen oplossing voor, geen enkele, en elkaar daarover in de haren vliegen leidt ook nergens toe. Je doet als hondeneigenaar je best alles in goede banen te leiden, maar je ontkomt er niet aan af en toe een flinke hobbel te moeten nemen.De meisjes houden zich vooral op in de achter de huizen liggende parkjes.I:
Het parkje grenst aan een plantsoen waar aanlijn plicht geldt voor honden. En om het ene parkje staan hekken, honden kunnen er niet in. ( mijn katten glippen razendsnel door de tralies als er een loslopende hond aankomt).
Voor het parkje aan de andere kant geldt ook aanlijn plicht. Pas nadat je over een bruggetje bent gelopen na een weggetje, begint het officiële honden losloop gebied. Dat wordt ook aangegeven met borden. Voor huiskatten is dat te afgelegen, die zie je daar niet.
( die van mij keerden altijd ruim voor het bruggetje weer om).
Niet alle hondeneigenaren nemen wat dat betreft hun verantwoording: alleen in het losloop gebied mogen ze los en geldt geen opruimplicht. Maar geen enkele eigenaar ruimt de poep op in het plantsoen en het aanlijn gebied van het parkje. En velen laten hun honden daar gewoon wel los. Ook is er sinds kort een eetbare tuin: daar komen mensen tuinieren en oogsten. Voor huiskatten is het wat te afgelegen, die zie je er niet. Voor honden is het er verboden. En ondanks de uitgebreide mogelijkheden hier om wel met je hond in het groen te lopen, zijn er tientallen hondenbezitters die hun verantwoording niet nemen er er dus wél lopen met de hond, soms ook gewoon los...
But never the twain shall meet indeed!
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ik heb altijd die bandjes compleet van elastiek die rekken zo ontzettend ver dat ze er eerder uitglippen en zelfs met een poot erdoor snijd het niet omdat het zo ontzettend rekt.
I wist dat niet van de maagzweren? Ook nooit gemerkt of gehoord is dat het metaal en doen die adres kokertjes dat Ook Dan?
Zo verschillend die ervaringen ik heb zoveel betere ervaringen met katten op het platteland, verschrikkelijk om te lezen dat je zo je katten verloren bent.
I wist dat niet van de maagzweren? Ook nooit gemerkt of gehoord is dat het metaal en doen die adres kokertjes dat Ook Dan?
Zo verschillend die ervaringen ik heb zoveel betere ervaringen met katten op het platteland, verschrikkelijk om te lezen dat je zo je katten verloren bent.
-
kooi
- Zeer actief
Nee het komt door de stress.
Precies zoals ik het beschreef: een kat moet het hebben van stilte en de belletjes schijnen te irriteren. Onderzoek stamt uit de begin jaren '80. Ontklauwen schijnt ook dat effect te hebben op katten. Het zijn hun natuurlijke aanval- en verdedigingsmogelijkheden die gefrustreerd raken.
Precies zoals ik het beschreef: een kat moet het hebben van stilte en de belletjes schijnen te irriteren. Onderzoek stamt uit de begin jaren '80. Ontklauwen schijnt ook dat effect te hebben op katten. Het zijn hun natuurlijke aanval- en verdedigingsmogelijkheden die gefrustreerd raken.
-
kooi
- Zeer actief
Alle dagen feest, nee.Tara schreef:Ja jammer dan hoor.kooi schreef:Nee het komt door de stress.
Ik gedij ook het beste bij stilte en veel ruimte om me heen, en dat is me ook niet altijd gegund.
Het kan niet alle dagen feest zijn.
Maar alle dagen stress ook een dikke nee.
Halsbandjes zijn echt te gevaarlijk en een belletje is gemeen. Ga mijn katten toch niet pesten? Hun welzijn is mijn verantwoording.
- mijke
- Zeer actief
Tsja, waar we nu wonen kan het niet maar een katvriendelijke buurt staat zeker op ons eisenlijstje voor een volgende woning. Ze zijn gechipt dus ik laat ze dan gewoon halsbandloos los hoor. Ik hou ze wel in de gaten en als ik zou zien dat ze zich zouden misdragen zou ik ze heus wel binnenhouden, maar ik heb eigenlijk nog nooit van mn leven een kat gehad die mensen, kinderen, honden of andere katten aanviel en slechts zeer sporadisch een kat die wel eens iets ving en doodmaakte. Uberhaupt bleven al mijn katten tot nu toe behoorlijk in de buurt, dat wil zeggen meestal in eigen tuin maar zéker niet buiten gehoorafstand. Als ik ze riep waren ze er altijd binnen een minuut. Al die overlast is in veel gevallen naar mijn mening schromelijk overdreven. Het zal vast es gebeuren, maar dat zijn uitwassen.
- mijke
- Zeer actief
Ja, dat klinkt als een terrorkat, en dan zou ik ook zeker maatregelen genomen hebben zoals je beschrijft. Maar lang niet alle katten zijn zo. De meeste gewoon niet.
-
kooi
- Zeer actief
Dat lijk het jou, maar jij bent geen partij hierin. De werkelijke partijen zijn allemaal dik tevreden met hoe het gaat hier.Tara schreef:Klopt, dus dan lijkt het me voor alle partijen gewoon het beste om voor je katten een veilige uitloop in je eigen achtertuin te realiseren. Iedereen blij, iedereen veilig.kooi schreef:Alle dagen feest, nee.Tara schreef:Ja jammer dan hoor.kooi schreef:Nee het komt door de stress.
Ik gedij ook het beste bij stilte en veel ruimte om me heen, en dat is me ook niet altijd gegund.
Het kan niet alle dagen feest zijn.
Maar alle dagen stress ook een dikke nee.
Halsbandjes zijn echt te gevaarlijk en een belletje is gemeen. Ga mijn katten toch niet pesten? Hun welzijn is mijn verantwoording.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ja, leuk is dat, katten met belletjes.wilma23 schreef:Tja er zijn teveel katten en ook op plekken waar ik ze niet echt vind thuishoren denk niet dat een buitenkat in een drukke stad echt happy is, terwijl in een dorp of buitenaf waar het rustiger is ze toch meer te doen hebben. Ik deed mijn katten altijd 2 bellen om dus nooit geen vogeltjes en ze brachten altijd alles thuis als ze Wat vingen.
(En ja, trainen op het negeren van belletjes staat op de agenda, maar op dit moment heeft vuurwerktraining prioriteit)
- Tineke
- Zeer actief
Toen wij naar Vogelenzang verhuisde kwamen we naast buren te wonen met een vogelvolière in de tuin . Die waren , overigens onterecht , bang dat onze katten daar mee aan de slag zouden gaan.
Daar hebben we gewoon over gesproken en uiteraard aangegeven dat we zouden zorgen dat ze dat niet zou gebeuren.
Zijn nooit geen problemen over geweest en zou dat wel zo zijn geweest hadden we die uiteraard opgelost zodat onze katten niet bij de volière van de buren hadden kunnen komen.
Ik vind wel dat je daar voor moet zorgen als je weet dat je katten dat zouden doen.
Maar ik heb ook ergens gewoond waar op een gegeven moment iemand kwam wonen met een Duitse Staander die al vrij snel naar ons toe kwam om aan te geven dat wij niet meer onze kat mee mochten nemen op ons rondje door de buurt met onze honden.
Zijn hond had er namelijk al twee doodgebeten , dat was zijn natuur en hij wilde hem daarin niet beperken en daarom waarschuwde hij ons
Onnodig te zeggen dat zijn hond vanaf die dag altijd vast zat , net als de onze trouwens gezien het een woonwijk was, en de kat nog steeds zijn rondje meeliep
Er zullen best wel katten zijn die het bont maken en de boel terroriseren , al kan ik me er zelf weinig bij voorstellen en heb ik het nog nooit meegemaakt.
Daar hebben we gewoon over gesproken en uiteraard aangegeven dat we zouden zorgen dat ze dat niet zou gebeuren.
Zijn nooit geen problemen over geweest en zou dat wel zo zijn geweest hadden we die uiteraard opgelost zodat onze katten niet bij de volière van de buren hadden kunnen komen.
Ik vind wel dat je daar voor moet zorgen als je weet dat je katten dat zouden doen.
Maar ik heb ook ergens gewoond waar op een gegeven moment iemand kwam wonen met een Duitse Staander die al vrij snel naar ons toe kwam om aan te geven dat wij niet meer onze kat mee mochten nemen op ons rondje door de buurt met onze honden.
Zijn hond had er namelijk al twee doodgebeten , dat was zijn natuur en hij wilde hem daarin niet beperken en daarom waarschuwde hij ons
Onnodig te zeggen dat zijn hond vanaf die dag altijd vast zat , net als de onze trouwens gezien het een woonwijk was, en de kat nog steeds zijn rondje meeliep
Er zullen best wel katten zijn die het bont maken en de boel terroriseren , al kan ik me er zelf weinig bij voorstellen en heb ik het nog nooit meegemaakt.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wij wonen in een wijk met veel katten. Denk dat 80% van de bewoners één of meerdere katten hebben die ook allemaal buiten komen. Onze kat komt ook buiten, maar zodra ik katten hoor vechten, gaat bij mij de voordeur open en fluit ik mijn kat. Die komt dan ook netjes meteen naar binnen, ook als hij niet aan het vechten was.
Verder laat ik hem niet buiten als wij de hele dag weg zijn, dan blijft hij gewoon binnen. En hij gaat weer naar binnen rond 9 uur 's avonds. Ik hoef geen kat die alleen buiten loopt te vervelen. Moet ook zeggen dat hij vooral in de tuin zit/ligt en af en toe een rondje door de wijk loopt. Maar verder komt hij echt niet. Ook poept hij nog steeds op de kattenbank, maar dat lijkt me logisch. Je gaat toch niet met je nette kattenbillen in de natte aarde zitten
En wat betreft de vogeltjes en muizen ... ik heb een camera die je bij je kat om kan doen. Dit heb ik bij mijn ouders kat gedaan, mijn eigen kat, en twee katten van vrienden. Alle katten lagen of zaten 70% van de tijd stil. Ze doen werkelijk bijna niets ... Katten slapen niet voor niets 20 uur per dag
Verder laat ik hem niet buiten als wij de hele dag weg zijn, dan blijft hij gewoon binnen. En hij gaat weer naar binnen rond 9 uur 's avonds. Ik hoef geen kat die alleen buiten loopt te vervelen. Moet ook zeggen dat hij vooral in de tuin zit/ligt en af en toe een rondje door de wijk loopt. Maar verder komt hij echt niet. Ook poept hij nog steeds op de kattenbank, maar dat lijkt me logisch. Je gaat toch niet met je nette kattenbillen in de natte aarde zitten
En wat betreft de vogeltjes en muizen ... ik heb een camera die je bij je kat om kan doen. Dit heb ik bij mijn ouders kat gedaan, mijn eigen kat, en twee katten van vrienden. Alle katten lagen of zaten 70% van de tijd stil. Ze doen werkelijk bijna niets ... Katten slapen niet voor niets 20 uur per dag
_Esmee
- mijke
- Zeer actief
precies. Die van mij ging als ik de deur open deed meestal buiten precies voor de deur liggen ronken. Tsja die poep, dat is inderdaad wel vervelend, maar als je het écht zo naar vindt kun je een stroomlijntje om je tuin trekken tegen de katten. Daar ga ik geen kat voor binnen houden. Sorrytobi__ schreef:En wat betreft de vogeltjes en muizen ... ik heb een camera die je bij je kat om kan doen. Dit heb ik bij mijn ouders kat gedaan, mijn eigen kat, en twee katten van vrienden. Alle katten lagen of zaten 70% van de tijd stil. Ze doen werkelijk bijna niets ... Katten slapen niet voor niets 20 uur per dag
- mijke
- Zeer actief
Ik zei toch sorry? 
Ik vind loslopende katten - ook al wonen ze in principe bij iemand - meer van de catagorie stadswild, dan van de catagorie hond. Tsja daar kun je het mee oneens zijn, dat mag.
Ik vind loslopende katten - ook al wonen ze in principe bij iemand - meer van de catagorie stadswild, dan van de catagorie hond. Tsja daar kun je het mee oneens zijn, dat mag.
- iones
- Zeer actief
Ik vind dat je anderen gewoon niet lastig moet vallen en dat mensen rekening met elkaar moeten houden. Of dat nou mensen met honden zijn of mensen met katten. Stadswild bestaat niet. Katten in de stad zijn van iemand. Mensen moeten elkaar hun ding niet opdringen. Mensen met katten doen dat vaak wel.
En dan over stress gesproken, als je in sommige buurten een hoge kattendichtheid hebt, dan speel je katten feitelijk tegen elkaar uit want dat is niets voor katten. Het ligt niet in hun natuurlijke aard om het territorium met zoveel andere katten te moeten delen. Dan trekken ze weg, of ze krijgen een hoop stress. Dus die situatie is voor veel katten ook erg stressvol.
Over halsbandjes met elastiekjes heb ik trouwens ook mijn twijfels. Heb in het pension waar ik ooit gewerkt heb een kat in de ren aangetroffen waarbij de halsband in de bek terecht was gekomen en zo achter de oren doorliep. Het dier was zo over de zeik dat er niets meer mee te beginnen was. We hebben met veel moeite de halsband door kunnen knippen. Toen de kat gekalmeerd was, was hij weer lief.
En dan over stress gesproken, als je in sommige buurten een hoge kattendichtheid hebt, dan speel je katten feitelijk tegen elkaar uit want dat is niets voor katten. Het ligt niet in hun natuurlijke aard om het territorium met zoveel andere katten te moeten delen. Dan trekken ze weg, of ze krijgen een hoop stress. Dus die situatie is voor veel katten ook erg stressvol.
Over halsbandjes met elastiekjes heb ik trouwens ook mijn twijfels. Heb in het pension waar ik ooit gewerkt heb een kat in de ren aangetroffen waarbij de halsband in de bek terecht was gekomen en zo achter de oren doorliep. Het dier was zo over de zeik dat er niets meer mee te beginnen was. We hebben met veel moeite de halsband door kunnen knippen. Toen de kat gekalmeerd was, was hij weer lief.
- mijke
- Zeer actief
Dit is dus gewoon totale onzin. Katten zijn heel goed in timesharen. Dan verdelen ze het territorium niet per oppervlakte, maar per tijd. Om half 4 ligt Jan daar en om 6 uur mag Mientje. Bovendien vinden katten het leuk om voor de lol te ruzieen over hun territorium. Dat doen onze huiskatten ook. Het is eigenlijk gewoon spelen. Zolang ze allemaal hun eigen huis hebben om naar terug te keren is er niks aan de hand. Voor iemand die zo hoog van de toren blaast over katten weet je er wel weinig van.iones schreef:En dan over stress gesproken, als je in sommige buurten een hoge kattendichtheid hebt, dan speel je katten feitelijk tegen elkaar uit want dat is niets voor katten. Het ligt niet in hun natuurlijke aard om het territorium met zoveel andere katten te moeten delen. Dan trekken ze weg, of ze krijgen een hoop stress. Dus die situatie is voor veel katten ook erg stressvol.
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat je nu zelf hoog van de toren blaast. Ik lees vaak verhalen van mensen over stress van hun kat door buurkatten.
Je hebt veel katteneigenaren die vinden dat hun kat alle vrijheid moet hebben ten koste van andere katten.
Die zijn net zo erg als hondeneigenaren die hun hond los laten ten koste van andere honden.
Je hebt veel katteneigenaren die vinden dat hun kat alle vrijheid moet hebben ten koste van andere katten.
Die zijn net zo erg als hondeneigenaren die hun hond los laten ten koste van andere honden.