Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullterriër oude stijl
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Bullterriër oude stijl
Prachtige reu.
Ik vind ze sowieso enorm leuk Bulterriërs. Maar je hebt gelijk, er zit niet veel atletisch meer aan tegenwoordig.
Ik vind ze sowieso enorm leuk Bulterriërs. Maar je hebt gelijk, er zit niet veel atletisch meer aan tegenwoordig.
Gr. Aniek

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Het nog oudere type had ook een normaal hoofd hoor.

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ik vind ze prachtig. Nog mooier dan de hedendaagse (want ja, ook die vind ik mooi). 

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik vind zo zo op de foto's van Nanna ook het allermooist
Extreem zoals dit (qua kop) vind ik ook niet mooi meer

Mr Ty heeft wel wat weg van het oude type

Extreem zoals dit (qua kop) vind ik ook niet mooi meer

Mr Ty heeft wel wat weg van het oude type

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
-
- Zeer actief
Ik vind de moderne Bullterrier ook mooi. Eigenlijk is dat een overdrijving op die mooie reu uit de openingspost. Natuurlijk is overdrijven niet goed. Maar lelijk vind ik die honden dus niet. Er staan echt prachtige Bullterriers op marktplaats bv. Zeker uit het Oostblok en de broodfok. Dus er zijn gelukkig nog wel mooie bullterriers.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind zo ook leuk, lelijk, maar gewoon leuk van lelijkheid
Vooral die twinkelende oogjes, die hebben
echt wat en als ik ze hier zie in de buurt, dan moet ik altijd even glimlachen.

echt wat en als ik ze hier zie in de buurt, dan moet ik altijd even glimlachen.
-
- Zeer actief
Ik vind ze ranker en met een rechter hoofd wat mooier.
Zoals dit:

Of dit, een teefje in het asiel waar ik een crush op heb en die wel wat wegheeft van een atletische bull

Zoals dit:

Of dit, een teefje in het asiel waar ik een crush op heb en die wel wat wegheeft van een atletische bull

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
*Wolf* schreef:Het nog oudere type had ook een normaal hoofd hoor.
Deze vind ik gewoon prachtig. Het karakter van de honden buiten beschouwing vind ik die varkenskoppen anno nu die ik grotendeels voorbij zie komen persoonlijk gewoon een "verminking" van het ras en heeft naar mijn mening (en dat beperkt zich niet alleen maar tot dit ras helaas) niet te maken met hoe het ras ooit was. Zonde. Dood en eeuwig zonde!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Contacteer:
Gelukkig zien de meeste bullen er zo niet uit (met zo een kromme neus) die ik "in het wild" tegen kom
Op shows is het een ander verhaal
BOB crufts 2016...
Op shows is het een ander verhaal
BOB crufts 2016...

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zo vind ik ze ook het mooist! Dit zijn echt meer atletische types.-Saskia- schreef:Ik vind ze ranker en met een rechter hoofd wat mooier.
Zoals dit:
Of dit, een teefje in het asiel waar ik een crush op heb en die wel wat wegheeft van een atletische bull![]()
Ze doen me ook een beetje denken aan Amy, misschien zit daar ook wel een scheutje bull terrier in. Ik kwam een tijdje geleden iemand tegen tijdens het wandelen met een bull terrier en die wist zéker dat Amy een kruising met een bull terrier was

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ooh die is prachtig-Saskia- schreef:Ik vind ze ranker en met een rechter hoofd wat mooier.
Zoals dit:
![]()

Kwam deze toevallig tegen op Facebook vandaag, die lijkt door het inkruisen veel op het oude type:

Prachtig beest om te zien, maar die 50% Duitse Jachtterriër vind ik dan weer niet handig met het karakter

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik ken 2 mensen die een Duitse Jachtterrier hebben. De fokker van Dico en nog iemand. Voor mij is het een beetje als alle 'slechte' eigenschappen van bijv een Jack Russell bij elkaar. Beetje zoals die hond uit The Mask met het masker opNanna schreef:Lijkt mij een kruising from hellHippo schreef: die 50% Duitse Jachtterriër vind ik dan weer niet handig met het karakter

Grootmoedig, vechtjassen, stronteigenwijs, volhardend en een mega jachtdrift. Die van de fokker van Dico kan alleen bij milde teven(als ze flink snauwen is het vechten) en een 1 reu uit eigen roedel. Hij loopt weg als hij wild ruikt of ziet en vermoord elk dier wat hij in de tuin te pakken krijgt (vogels, egels ect). Die andere is ook echt een draak eerste klas, neuh die laat ik heel ver links liggen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hippo schreef:Ik ken 2 mensen die een Duitse Jachtterrier hebben. De fokker van Dico en nog iemand. Voor mij is het een beetje als alle 'slechte' eigenschappen van bijv een Jack Russell bij elkaar. Beetje zoals die hond uit The Mask met het masker opNanna schreef:Lijkt mij een kruising from hellHippo schreef: die 50% Duitse Jachtterriër vind ik dan weer niet handig met het karakter![]()
Grootmoedig, vechtjassen, stronteigenwijs, volhardend en een mega jachtdrift. Die van de fokker van Dico kan alleen bij milde teven(als ze flink snauwen is het vechten) en een 1 reu uit eigen roedel. Hij loopt weg als hij wild ruikt of ziet en vermoord elk dier wat hij in de tuin te pakken krijgt (vogels, egels ect). Die andere is ook echt een draak eerste klas, neuh die laat ik heel ver links liggen.
Er zijn lijnen waar absoluut geen hondagressie in zit. Maar die moet je zoeken. De hondagressie is een vd grootste problemen in het ras. Helaas.
-
- Zeer actief
Ik vind de ouderwetse bull terrier ook mooier.
Zo'n extreem croissanthoofd is een nutteloze overdrijving, maar dat zie je in het straatbeeld gelukkig niet vaak.
Zo'n downface is natuurlijk ook wel wat een bull terrier een bull terrier maakt. Al zie ik dat zelf liever in een wat subtielere vorm
Die Bar Sinister heeft echt een perfect hoofd vind ik. Geen stop, maar ook geen banaan.
Wat ik wèl erg jammer vind van de bull terrier van tegenwoordig is de plompe lichaamsbouw. Het wordt steeds zwaarder en ronder, er is bijna geen terrier meer in te herkennen.
Ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld, maar ik vind de mijne echt heel mooi. Voor een reu heeft hij een te fijne kop (en er zijn wel meer minpuntjes technisch gezien, zoals te grote oren en te lange staart), maar over zijn lichaamsbouw ben ik heel tevreden, zo zie je ze bijna nooit meer. Ik houd wel van dat atletische.
Hij is trouwens een stamboomloze herplaatser, dus het zou mij niks verbazen als zijn roots in een Oost-Europese fokfabriek liggen

(Dit zijn foto's van uit de oude doos, tegenwoordig zitten er wel wat pondjes extra aan).
Zo'n extreem croissanthoofd is een nutteloze overdrijving, maar dat zie je in het straatbeeld gelukkig niet vaak.
Zo'n downface is natuurlijk ook wel wat een bull terrier een bull terrier maakt. Al zie ik dat zelf liever in een wat subtielere vorm

Die Bar Sinister heeft echt een perfect hoofd vind ik. Geen stop, maar ook geen banaan.
Wat ik wèl erg jammer vind van de bull terrier van tegenwoordig is de plompe lichaamsbouw. Het wordt steeds zwaarder en ronder, er is bijna geen terrier meer in te herkennen.
Ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld, maar ik vind de mijne echt heel mooi. Voor een reu heeft hij een te fijne kop (en er zijn wel meer minpuntjes technisch gezien, zoals te grote oren en te lange staart), maar over zijn lichaamsbouw ben ik heel tevreden, zo zie je ze bijna nooit meer. Ik houd wel van dat atletische.
Hij is trouwens een stamboomloze herplaatser, dus het zou mij niks verbazen als zijn roots in een Oost-Europese fokfabriek liggen

(Dit zijn foto's van uit de oude doos, tegenwoordig zitten er wel wat pondjes extra aan).
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat vind ik dan weer niet, ik vind dit twee hoog op de poten staande Jack Hussels, zeker het teefje met het bijzonder enge voorfront heeft wat mij betreft geen overeenkomst met een Bulterriër.-Saskia- schreef:Ik vind ze ranker en met een rechter hoofd wat mooier.
Zoals dit:
Of dit, een teefje in het asiel waar ik een crush op heb en die wel wat wegheeft van een atletische bull![]()
Gr. Aniek

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
wow dat is inderdaad een knapperd zegFloortje schreef:Ik vind de ouderwetse bull terrier ook mooier.
Zo'n downface is natuurlijk ook wel wat een bull terrier een bull terrier maakt. Al zie ik dat zelf liever in een wat subtielere vorm![]()
Hij is trouwens een stamboomloze herplaatser, dus het zou mij niks verbazen als zijn roots in een Oost-Europese fokfabriek liggen![]()

zoiets mag hier ooit ook wel komen wonen:

- Nicoline
- Zeer actief
wow dat is inderdaad een knapperd zegFloortje schreef:Ik vind de ouderwetse bull terrier ook mooier.
Zo'n downface is natuurlijk ook wel wat een bull terrier een bull terrier maakt. Al zie ik dat zelf liever in een wat subtielere vorm![]()
Hij is trouwens een stamboomloze herplaatser, dus het zou mij niks verbazen als zijn roots in een Oost-Europese fokfabriek liggen![]()

zoiets mag hier ooit ook wel komen wonen:

- Paisley
- Zeer actief
Waarom zijn dat soort honden vaak zo bobbelig en dof in hun vacht. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Ik vind het echt afgrijselijk, dat lijkt toch nergens op?Nanna schreef:
Sorry voor de liefhebbers van die moderne kromme kop maar ik vind het echt te lelijk om over te praten.
Wat is er mis met dat ouderwetse hoofd?
- Nicoline
- Zeer actief
Paisley schreef:Waarom zijn dat soort honden vaak zo bobbelig en dof in hun vacht. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
als je die bobbels op de flanken bedoelt, dat zijn spieren die over de ribben heen lopen, laterale spieren heten die geloof ik. die vacht vind ik wel meevallen, ligt misschien aan de foto ook.
- Paisley
- Zeer actief
Maar hoe ze het voor elkaar krijgen om de hond zo gespierd en tegelijkertijd zo schraal te krijgen, daar ben ik wel benieuwd naar. En je ziet het vaak in combinatie met een doffe vacht.Nicoline schreef:Paisley schreef:Waarom zijn dat soort honden vaak zo bobbelig en dof in hun vacht. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
als je die bobbels op de flanken bedoelt, dat zijn spieren die over de ribben heen lopen, laterale spieren heten die geloof ik. die vacht vind ik wel meevallen, ligt misschien aan de foto ook.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Heel laag in vet houden en uitdrogen inderdaad.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat droge gespierde is ook een kwestie van genen hoor. Sommige honden hebben dat gewoon. En dat is echt niet voorbehouden aan SPA's ook bij sommige windhonden zie je het. Beweging samen met schraal houden maakt dan dat ze er zo uit gaan zien (met de juiste genen dus).
Er zullen vast mensen zijn die hun honden uitdrogen voor de foto maar dat zijn echt extreme uitzonderingen hoor.
Er zullen vast mensen zijn die hun honden uitdrogen voor de foto maar dat zijn echt extreme uitzonderingen hoor.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Die tweede is echt weer een complete misvorming van het rasNanna schreef:
Sorry voor de liefhebbers van die moderne kromme kop maar ik vind het echt te lelijk om over te praten.
Wat is er mis met dat ouderwetse hoofd?

- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Hele mooie hond!Floortje schreef:Ik vind de ouderwetse bull terrier ook mooier.

Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/