Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nylabone safe ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Nylabone safe ?

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb hier 1 tje gehaald voor de hond en is er gelijk gek op, maar als je op de amerikaanse sides leest van
gebroken tanden, chirurgische ingrepen van 4000 + , wordt er niet vrolijk van. Afzetmarkt in de US zal
groter zijn dan de NL , kom hier in NL echter weinig schokkends tegen,

http://thethreedogblog.com/nylabone-for ... -safe.html
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Nylabone safe ?

Ongelezen bericht door Paisley »

Er zijn ook honden die gerookte botten inhaleren en de pijp uit gaan. Maar dat ligt aan de hond en hoe hij ermee omgaat. Ik geef ze in ieder geval zonder probleem.
Ik zou kijken naar wat je hond doet. Ligt ie er gewoon met gezond verstand op te knagen, of gaat ie zo tekeer dat t een aanslag is op zn gebit?
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Gaat wel goed tekeer met zijn kiezen en Schrapt alles er zo af ik zie veel scherpe plastic stukjes wat nooooit goed
voor zijn maag kan zijn,,,, natuurlijk produkt zal eventuuel nog kunnen verteren nylabone is toch meer chemisch.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had zo'n ding, maar de schilfers van plastic vond ik niet zo fijn voor de hond inderdaad. Het is dus de prullenbak in gegaan.
Hier ligt al tijden een buffelhoorn, en af en toe pakt hij dat ding op en begint er aan te knagen. De punt is alleen verrekte scherp geworden, dus als hij bij begroeten dat ding in de bek neemt dans ik om hem heen in ieder geval, en hoop ik dat hij hem net (weer) laat vallen.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Freek heeft er ook een wn die kauwt er dagelijks op. En er komt eigenlijk niks af. Je hebt wel bepaalde gradaties qua gewicht en hardheid, komt dat wel overeen?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Rocco schreef:Gaat wel goed tekeer met zijn kiezen en Schrapt alles er zo af ik zie veel scherpe plastic stukjes wat nooooit goed
voor zijn maag kan zijn,,,, natuurlijk produkt zal eventuuel nog kunnen verteren nylabone is toch meer chemisch.
Maar kan me ook iet voorstellen dat t slecht is. Kleine stukjes kakken ze er net zo hard weer uit. "Chemisch" klinkt heel boosaardig maar als iets niet verteert, gebeurt er helemaal niets mee en ligt t de dag erna in t gras.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vind het maar rare dingen. Is het niet gewoon rubber met een smaakje? Lijkt me nooit goed als ze dat eten. Hier gewoon hoefjes, mergpijpjes en af en toe een gewei voor het geknaag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana heeft er een keer een kop afgebeten.
Ik kon het nog net uit haar bek halen.
Leek me een goede kans op verstopping. :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

veertje schreef:Ik vind het maar rare dingen. Is het niet gewoon rubber met een smaakje? Lijkt me nooit goed als ze dat eten. Hier gewoon hoefjes, mergpijpjes en af en toe een gewei voor het geknaag.
Ja precies dat vroeg ik me ook altijd al af. Waarom zou je hond op rubber willen kauwen? De smaakjes zijn ook zo on-honds, laatst zag ik een hele scala in de smaak "vanille" :denken:

Ik geef ook altijd hoefjes, mergpijpjes, gewei, huid en heel soms een varkensoor of iets anders bijzonders (lees: duurders).
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ranetje schreef:Rana heeft er een keer een kop afgebeten.
Dan moet ze een andere hebben. Je kunt niet zo maar iedere nylabone aan iedere hond geven. Er zijn zachtere en hardere voor grote honden.

Lotje vindt er niks aan, maar Tirsa vond ze heerlijk, en ja er gaan hele kleine stukjes vanaf, maar die gaan er ook zo weer uit.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier heb ik er al een hele tijd een liggen wel de meest sterke. Dit is een van de botten waar Gimmick probleemloos op kan kauwen en hij ligt er ondertussen al 3 jaar denk ik.
Gentle sjouwt er ook graag mee om en ligt er zeker wel een half uur op te knagen iedere avond
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

mijke schreef:
veertje schreef:Ik vind het maar rare dingen. Is het niet gewoon rubber met een smaakje? Lijkt me nooit goed als ze dat eten. Hier gewoon hoefjes, mergpijpjes en af en toe een gewei voor het geknaag.
Ja precies dat vroeg ik me ook altijd al af. Waarom zou je hond op rubber willen kauwen? De smaakjes zijn ook zo on-honds, laatst zag ik een hele scala in de smaak "vanille" :denken:

Ik geef ook altijd hoefjes, mergpijpjes, gewei, huid en heel soms een varkensoor of iets anders bijzonders (lees: duurders).
Dat dacht ik ook altijd. Nu moet ik zeggen dat Mila ook geen enorme kauwer is. Amoz en Amy zijn dat wel, en die kauwen graag op harde dingen. Dus ik heb toch maar een paar nylabones aangeschaft, zodat ze ook kunnen kluiven als ik er niet ben. Ze zijn supergoed in de smaak gevallen! Ze kauwen er dagelijks op, zelfs Mila af en toe (maar meestal wil ze ermee spelen en gooit het ding door de kamer) en Tara kauwt er ook graag op.
Ze kluiven er niet dusdanig hard op dat er hele stukken afbreken, alleen kleine flintertjes.
Daarnaast krijgen ze ook nog kauwsnacks als gedroogde oren, maar die geef ik alleen als ik erbij ben.

Filmpje van twee tevreden nylabonekluiverds:
Laatst gewijzigd door DeDiana op 21 okt 2016 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:
ranetje schreef:Rana heeft er een keer een kop afgebeten.
Dan moet ze een andere hebben. Je kunt niet zo maar iedere nylabone aan iedere hond geven. Er zijn zachtere en hardere voor grote honden.

Lotje vindt er niks aan, maar Tirsa vond ze heerlijk, en ja er gaan hele kleine stukjes vanaf, maar die gaan er ook zo weer uit.
Het was er een die voor haar geschikt zou zijn. :19:
Als ze een andere had moeten hebben (zoveel keuze was er toen nog niet) was deze dus verkeerd gelabeld.
Ik heb ze daarna gewoon niet meer gekocht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rocco
Zeer actief

Heb hier ook de sterkste maar kapot gaat deze zeker , wisselende reacties hier ik ga toch zoeken naar een ander alternatief
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Yin heeft er ook liggen. Ze haalt er hele stukken af. Wel in kleine splintertjes inderdaad maar na een jaar moet ze wel een nieuwe :mrgreen:
Ze pakt hem regelmatig.
Afbeelding
Neeltje

Rocco schreef:Heb hier ook de sterkste maar kapot gaat deze zeker , wisselende reacties hier ik ga toch zoeken naar een ander alternatief
Welke heb je dan?
Rocco
Zeer actief

Neeltje

Dan zou ik eens proberen of je de Galileo ergens kunt krijgen.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”