Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pillen voor vlooien en teken
Moderator: moderatorteam
-
Yvon66
pillen voor vlooien en teken
wij gebruiken altijd pipetten voor onze herder iedere maand nooit problemen
nu zei de dierenarts laatst bij de jaarlijkse inentingen stop daar maar mee we hebben tegenwoordig pillen die zijn veel beter
1 pil per 3 maanden en als u straks de pup heeft kan die daar ook gelijk op. leek ideaal maar
heb het niet gedaan omdat ik net het gewone wat ik altijd heb gekocht had
heeft iemand ervaring met die pillen ?
gr yvon
nu zei de dierenarts laatst bij de jaarlijkse inentingen stop daar maar mee we hebben tegenwoordig pillen die zijn veel beter
1 pil per 3 maanden en als u straks de pup heeft kan die daar ook gelijk op. leek ideaal maar
heb het niet gedaan omdat ik net het gewone wat ik altijd heb gekocht had
heeft iemand ervaring met die pillen ?
gr yvon
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: pillen voor vlooien en teken
Grinnik. Kijk vanavond even naar Eén vandaag. Er is net heel veel te doen rondom Bravecto. Wat je er van wil geloven of niet is aan jezelf 

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Die van mij krijgen Nexguard SUPER 
-
*Wolf*
- Zeer actief
Jaarlijks enten? Hoop niet dat je hond elk jaar de cocktailenting krijgt. Zoek daar anders ook eens info over. Jouw dierenarts heeft misschien andere belangen dan jij en je hond hebben.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Er is ook een FB groep die over dit soort onderwerpen gaat.
Bewust vaccineren, ontwormen en parasietbestrijding bij huisdieren
https://www.facebook.com/groups/964256990300255/
Suzanne
Bewust vaccineren, ontwormen en parasietbestrijding bij huisdieren
https://www.facebook.com/groups/964256990300255/
Suzanne
- iones
- Zeer actief
Ik heb altijd pipetten gebruikt, maar in de zomer als de vlooien het actiefst zijn, werkt dat hier niet zo. Omdat de honden vanwege de warmte dagelijks in de beek liggen. Dus ik ben op pilletjes over gegaan. Maar Bravecto ga ik niet proberen. Ik neem geen risico.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Seresto band

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nou, dat was nou niet bepaald een nuttig itemHilde schreef:Grinnik. Kijk vanavond even naar Eén vandaag. Er is net heel veel te doen rondom Bravecto. Wat je er van wil geloven of niet is aan jezelf
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier wel iig bij 2 honden. In mei omgedaan (nooit eerder nodig gehad maar nu zoveel teken) en sinds ze hem omhebben geen enkele teek meer. En ze zwemmen ook nog zeer regelmatig.
Seresto ook alleen schijnt de registratie erg prijzig te zijn voor de muggen. Zijn ze mee bezig is me verteld en werkt er al wel tegen
Seresto ook alleen schijnt de registratie erg prijzig te zijn voor de muggen. Zijn ze mee bezig is me verteld en werkt er al wel tegen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik moest lesgeven, dus heb het nog niet bekeken. Maar ik was er al bang voormijke schreef:Nou, dat was nou niet bepaald een nuttig itemHilde schreef:Grinnik. Kijk vanavond even naar Eén vandaag. Er is net heel veel te doen rondom Bravecto. Wat je er van wil geloven of niet is aan jezelf

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier al een paar jaar de seresto band. En al die tijd niet één teek of vlo gezien.
Je hebt er ook het hele seizoen geen omkijken naar.
Ze zijn iets duurder dan die andere banden, maar ze werken ontzettend goed en langer.
Ze zijn iets duurder dan die andere banden, maar ze werken ontzettend goed en langer.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben zeer tevreden over bravecto, geef het aan al mijn honden en dit enkel in de zomer. Ondanks al het gedoe er rond blijf ik het geven. Zolang er niet echt bewezen is dat het daardoor komt neem ik het met een korrel zout. Er zijn ook honden die sterven na een enting. Denk dat er wel meer speelt dan dat het door de bravecto alleen komt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook en komt er een reactie is dat ding af binnen een sec. Die pil krijg je er nooit meer uit.Daisy@ schreef:Hier al een paar jaar de seresto band. En al die tijd niet één teek of vlo gezien.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jazeker, ik gebruikte eerst de Scalibor, maar de Seresto werkt een stuk beter tegen teken. Vlooien weet ik niet, daar hebben ze gelukkig nooit last van.Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
-
*Wolf*
- Zeer actief
Omdat de werkzame stof ook wordt opgeslagen in de lever, kan er op langere termijn lever- en nierschade ontstaan. Dus als de hond er nu goed op reageert wil dat niet alles zeggen. De gevolgen op lange termijn zijn gewoon nog niet bekend. Dus waarom zou je dat risico nemen (tenzij je hond boven de tien of zo is), omdat het voor jou zo handig is. Seresto-band is ook handig en werkt nog langer.loony schreef:Ik ben zeer tevreden over bravecto, geef het aan al mijn honden en dit enkel in de zomer. Ondanks al het gedoe er rond blijf ik het geven. Zolang er niet echt bewezen is dat het daardoor komt neem ik het met een korrel zout. Er zijn ook honden die sterven na een enting. Denk dat er wel meer speelt dan dat het door de bravecto alleen komt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien heb je de band niet strak genoeg omgedaan?Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
Ik heb die Scalibor band jaren gebruikt, ook voor mijn vorige hond, en ze hadden alleen maar dooie teken in de vacht als we in tekenrijk gebied liepen.
Er zat er nooit eentje vast.
Seresto schijnt nog beter te werken, maar ik neem aan dat je die ook op de juiste manier om moet doen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij zit hier niet strak hoor, ik kan hem af doen als ik ga trainen bijv (en fotos wil makenranetje schreef:Misschien heb je de band niet strak genoeg omgedaan?Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
Ik heb die Scalibor band jaren gebruikt, ook voor mijn vorige hond, en ze hadden alleen maar dooie teken in de vacht als we in tekenrijk gebied liepen.
Seresto schijnt nog beter te werken, maar ik neem aan dat je die ook op de juiste manier om moet doen?

- ranetje
- Zeer actief
Die Seresto hoeft dus niet zo strak kennelijk.malinois schreef:Hij zit hier niet strak hoor, ik kan hem af doen als ik ga trainen bijv (en fotos wil makenranetje schreef:Misschien heb je de band niet strak genoeg omgedaan?Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
Seresto schijnt nog beter te werken, maar ik neem aan dat je die ook op de juiste manier om moet doen?). Gewoon zo over de oren.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd. Zo zit ie:

- ranetje
- Zeer actief
malinois schreef:Idd. Zo zit ie:
//uploads.tapatalk-cdn.com/2016102 ... dd8598.jpg
//uploads.tapatalk-cdn.com/2016102 ... ed0820.jpg
-
Alfilillo
- Zeer actief
Dank voor de tip. Bij alfil, omdat hij zo'n dikke kraag heeft, had ik de band behoorlijk los zitten, stuk losser dan bij de hond van malinois, dus misschien werkte hij daarom niet.ranetje schreef:Misschien heb je de band niet strak genoeg omgedaan?Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
Ander punt van de halsbanden dat in een ander topic voorbij kwam, is het onderling stoeien. Die van mij hangen heel veel in elkaars nek, en dan grijpen ze juist de band. Geen lekker idee vind ik. Tegelijkertijd ontkom ik niet aan de band, want scalibor en seresto zijn de enige dingen die werken tegen leishmania.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Dank voor de tip. Bij alfil, omdat hij zo'n dikke kraag heeft, had ik de band behoorlijk los zitten, stuk losser dan bij de hond van malinois, dus misschien werkte hij daarom niet.ranetje schreef:Misschien heb je de band niet strak genoeg omgedaan?Alfilillo schreef:Werkt die beter dan de Scalibor band? Die kocht ik in het voorjaar, hartstikke duur, en Alfil zat nóg onder de teken. Ik heb vervolgens wel Bravecto gegeven, gelukkig zonder bijwerkingen. De band heb ik wel om gelaten vanwege de muggen. Maar ik heb liever alleen een band die tegen vlooien, teken én muggen werkt (Scalibor zou er in theorie zo eentje moeten zijn, maar werkte dus niet). Nu heeft hij helemaal niks, want hij krabt niet, heeft geen teken en het muggenseizoen is voorbij, maar van het voorjaar begint het feest weer.malinois schreef:Seresto band
Ander punt van de halsbanden dat in een ander topic voorbij kwam, is het onderling stoeien. Die van mij hangen heel veel in elkaars nek, en dan grijpen ze juist de band. Geen lekker idee vind ik. Tegelijkertijd ontkom ik niet aan de band, want scalibor en seresto zijn de enige dingen die werken tegen leishmania.
- kipo
- Zeer actief
Advantix pipetten ook, maar dan moeten ze elke 14 dagen gegeven worden. En Vectra pipetten ook, die werken een maand, ook tegen vliegen, muggen en zandvliegen.Alfilillo schreef:Tegelijkertijd ontkom ik niet aan de band, want scalibor en seresto zijn de enige dingen die werken tegen leishmania.
-
Alfilillo
- Zeer actief
De dierenartsen hier die ik ken raden ivm leishmania seresto- of scaliborband aan, idealiter in combinaie met een van de pipetten die jij noemt. Denk jij dat alleen pipet voldoende is? (Ik woon in episch centrum van leishmania, vlak aan zee bij Barcelona.) ik zou graag van de band af zijn, omdat de twee honden daar zoveel in bijten als ze stoeien.kipo schreef:Advantix pipetten ook, maar dan moeten ze elke 14 dagen gegeven worden. En Vectra pipetten ook, die werken een maand, ook tegen vliegen, muggen en zandvliegen.Alfilillo schreef:Tegelijkertijd ontkom ik niet aan de band, want scalibor en seresto zijn de enige dingen die werken tegen leishmania.
- kipo
- Zeer actief
Dit zegt de bijsluiter van Vectra:
"Zandvliegen, muggen en stalvliegen:
Dit diergeneesmiddel weert vliegende insecten af (voorkomt bijten), zoals zandvliegen (Phlebotomus
perniciosus), muggen (Culex pipiens, Aedes aegypti) en stalvliegen (Stomoxys calcitrans) gedurende
een maand na toepassing. Het doodt ook muggen (Aedes aegypti) en stalvliegen gedurende één maand
na toepassing. "
"Zandvliegen, muggen en stalvliegen:
Dit diergeneesmiddel weert vliegende insecten af (voorkomt bijten), zoals zandvliegen (Phlebotomus
perniciosus), muggen (Culex pipiens, Aedes aegypti) en stalvliegen (Stomoxys calcitrans) gedurende
een maand na toepassing. Het doodt ook muggen (Aedes aegypti) en stalvliegen gedurende één maand
na toepassing. "
-
Jetski
- Zeer actief
Jetski
Ik heb een paar maanden geleden een topic aangemaakt welke hierboven naar wordt verwezen.
Na alle persoonlijke ervaringen en alle vage 'van horen zeggen' horrorverhalen gelezen te hebben en dit tegen elkaar afgewogen besloten dat onze hond in het tekenseizoen de bravectopil krijgt.
Omdat er diverse reakties waren dat de pil langer dan 3 maanden lijkt te werken heb ik onze hond pas weer een pil gegeven vlak voor onze vakantie. Er zat toen ruim 4.5 maand tussen.
Ik heb het hele seizoen geen vastgezogen teken bij hem gezien. Wel een paar wandelende teken in huis..
Dus wat dat aangaat ben ik tevreden over het middel..
Ik merk gelukkig geen problemen nadat Ollie de pil heeft gekregen.
Ik blijf het een eng idee vinden dat er 'iets' in zijn lijf zit wat zo lang de teken weghoudt/doodt? En ik wacht zolang mogelijk voordat ie een pil krijgt, maar de angst voor weer een hond met de ziekte van lyme of een andere tekenziekte is net iets groter...
Na alle persoonlijke ervaringen en alle vage 'van horen zeggen' horrorverhalen gelezen te hebben en dit tegen elkaar afgewogen besloten dat onze hond in het tekenseizoen de bravectopil krijgt.
Omdat er diverse reakties waren dat de pil langer dan 3 maanden lijkt te werken heb ik onze hond pas weer een pil gegeven vlak voor onze vakantie. Er zat toen ruim 4.5 maand tussen.
Ik heb het hele seizoen geen vastgezogen teken bij hem gezien. Wel een paar wandelende teken in huis..
Dus wat dat aangaat ben ik tevreden over het middel..
Ik merk gelukkig geen problemen nadat Ollie de pil heeft gekregen.
Ik blijf het een eng idee vinden dat er 'iets' in zijn lijf zit wat zo lang de teken weghoudt/doodt? En ik wacht zolang mogelijk voordat ie een pil krijgt, maar de angst voor weer een hond met de ziekte van lyme of een andere tekenziekte is net iets groter...
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik doe mijn honden geen band om vanwege het werk in dichte dekking. Die banden zijn ook nog een schdelijk voor het waterleven. Bij spanieltraining was het ten strengste verboden om met een vlooenband te trainen bij het waterwerk.*Wolf* schreef:Omdat de werkzame stof ook wordt opgeslagen in de lever, kan er op langere termijn lever- en nierschade ontstaan. Dus als de hond er nu goed op reageert wil dat niet alles zeggen. De gevolgen op lange termijn zijn gewoon nog niet bekend. Dus waarom zou je dat risico nemen (tenzij je hond boven de tien of zo is), omdat het voor jou zo handig is. Seresto-band is ook handig en werkt nog langer.loony schreef:Ik ben zeer tevreden over bravecto, geef het aan al mijn honden en dit enkel in de zomer. Ondanks al het gedoe er rond blijf ik het geven. Zolang er niet echt bewezen is dat het daardoor komt neem ik het met een korrel zout. Er zijn ook honden die sterven na een enting. Denk dat er wel meer speelt dan dat het door de bravecto alleen komt.
- ranetje
- Zeer actief
Ik deed de band gewoon af tijdens training, proef of werkloony schreef:Ik doe mijn honden geen band om vanwege het werk in dichte dekking. Die banden zijn ook nog een schdelijk voor het waterleven. Bij spanieltraining was het ten strengste verboden om met een vlooenband te trainen bij het waterwerk.*Wolf* schreef:Omdat de werkzame stof ook wordt opgeslagen in de lever, kan er op langere termijn lever- en nierschade ontstaan. Dus als de hond er nu goed op reageert wil dat niet alles zeggen. De gevolgen op lange termijn zijn gewoon nog niet bekend. Dus waarom zou je dat risico nemen (tenzij je hond boven de tien of zo is), omdat het voor jou zo handig is. Seresto-band is ook handig en werkt nog langer.loony schreef:Ik ben zeer tevreden over bravecto, geef het aan al mijn honden en dit enkel in de zomer. Ondanks al het gedoe er rond blijf ik het geven. Zolang er niet echt bewezen is dat het daardoor komt neem ik het met een korrel zout. Er zijn ook honden die sterven na een enting. Denk dat er wel meer speelt dan dat het door de bravecto alleen komt.
Als ze hem een paar weken om hebben kan dat uitstekend en zonder dat er verminderde werking was (in ieder geval niet gezien).