Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden die mensen truukjes leren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

honden die mensen truukjes leren

Ongelezen bericht door lucie »

hebben jullie ook zo'n hond (gehad) die jou perfect een truukje heeft aangeleerd?
Lizzy is daar heel goed in, en het duurt vaak even voor je het zelf doorhebt :tongue:
Zo kruipt ze 's ochtends vaak gezellig even bij mij in bed en wenst dan gekriebeld te worden. Als ik hiermee stop, gaat ze (hard) met haar staart op het bed slaan en dat vind ik een rotgeluid. Als ik dan verder ga met kriebelen, stopt ze onmiddellijk. Pas na een hele tijd had ik door dat ze mij dus feitelijk geleerd heeft op commando te kriebelen. Als ik niet direct reageer, gaat ze steeds harder slaan :LOL:

En pas gisteren besefte ik dat ze iets dergelijks doet in de auto. Soms mag ze naast me op de voorstoel. En dan krijg ik steeds maar poten (ongevraagd). Ik slaak dan een bewonderende kreet en wrijf dan even over haar borst. Ik maar denken dat ze me probeert te pleasen, maar au contraire! Als ik nl een poot vraag, krijg ik er geeneen :pffff: De enige reden dat ze een poot geeft, is omdat ik dan ga wrijven! Ik nam proef op de som door het een aantal keer bewust te herhalen (poot = wrijven) en ja hoor, hondje had baasje weer prima een truukje geleerd :goeie:

Welke truukjes laten jullie honden je doen :mrgreen:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: honden die mensen truukjes leren

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki heeft mij getraind dat ik in de nacht als hij mij aanstoot terwijl ik slaap dat ik automatisch de deken omhoog houdt zodat hij bij mij kan knuffelen. Mijn vriend heeft dit uitgetest door mij een keer aan te duwen en ik, terwijl ik sliep, automatisch mijn deken een stuk omhoog deed.
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

willem gaat netjes bij de deur zitten.

ik neem hem braaf mee, meneer doet zijn plas en wil daarna het liefst een uurtje snuffelen.

ik neem hem dan mee naar binnen en 2 minuten later zit meneer weer bij de deur. hmmm zou hij toch moeten poepen? maar ja, pupje zit bij de deur en dat willen we niet ontmoedigen dus maar weer naar buiten waar hij mij meeneemt naar de plek van waar we de vorige keer naar binnen gingen en rustig doorsnuffelt...
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Hailfall schreef:Loki heeft mij getraind dat ik in de nacht als hij mij aanstoot terwijl ik slaap dat ik automatisch de deken omhoog houdt zodat hij bij mij kan knuffelen. Mijn vriend heeft dit uitgetest door mij een keer aan te duwen en ik, terwijl ik sliep, automatisch mijn deken een stuk omhoog deed.
:LOL:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

M@scha schreef:willem gaat netjes bij de deur zitten.

ik neem hem braaf mee, meneer doet zijn plas en wil daarna het liefst een uurtje snuffelen.

ik neem hem dan mee naar binnen en 2 minuten later zit meneer weer bij de deur. hmmm zou hij toch moeten poepen? maar ja, pupje zit bij de deur en dat willen we niet ontmoedigen dus maar weer naar buiten waar hij mij meeneemt naar de plek van waar we de vorige keer naar binnen gingen en rustig doorsnuffelt...
die is er al vroeg bij :O: :goeie:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

De honden hebben mij veel beter getraind, dan ik hun.

Vooral als ik s'middags vergeet hun kluifje te geven, dan komt Buster met grote ogen naast me staan, en zodra ik opsta, doet hij druk met zijn poten stampen naar de keuken. Doe ik er te lang over dan komt hij mij bijna opduwen,haha. Luca doet dan mee.

Na ons avondeten, krijgen ze ook altijd wat, en dan komen ze dus ook al vragend naast ons staan.

Als Buster geaaid, wilt gaat hij met zijn kont tegen ons aan zitten, en wacht gewoon net zo lang tot hij een rugmassage krijgt.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Hailfall schreef:Loki heeft mij getraind dat ik in de nacht als hij mij aanstoot terwijl ik slaap dat ik automatisch de deken omhoog houdt zodat hij bij mij kan knuffelen. Mijn vriend heeft dit uitgetest door mij een keer aan te duwen en ik, terwijl ik sliep, automatisch mijn deken een stuk omhoog deed.
Prachtig :LOL:

Hier niet echt truukjes. Hippo kan wel goed duidelijk maken wat hij wil. Als hij een schoon kleed wil in zijn mand, als hij wil dat je de bal gaat gooien, of hij wil spelen. Daar heeft hij allemaal maniertjes voor om het duidelijk te maken. De meest duidelijke is nog dat hij naar de voerton gaat staren en afwisselend ons aan gaat kijken :mrgreen: .
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

:LOL:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lucie schreef:

die is er al vroeg bij :O: :goeie:

vroeg geleerd.... :mrgreen:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Haha! Hier het tegenovergestelde. Ik blijf na het plasje nog even ronddwalen om te kijken of er nog een poepje in zit. Als meneer daar geen zin in heeft en gewoon weer lekker naar binnen wil doet hij een nepplasje :P
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik betrapte mezelf dat ik opstond om zijn waterbak te vullen als meneer aan de bak rammelde :ugh:
Of de keer dat hij in een doorn was gestapt en pootjepijn had. Ik heb toen de doorn uit zijn poot gehaald en hij kreeg wat lekkers voor het netjes meewerken. Opvallend dat hij nog heel wat keren op dezelfde plek 'een doorn in zijn pootje kreeg', ging manken, maar ik nooit een doorn meer heb gevonden in zijn pootje. Zelfs als ik niet keek en hem gewoon wat lekkers gaf was de mankheid op magische wijze toch ineens verdwenen :mrgreen:
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Na het ontbijt verstop ik wat stukjes rodi-worst. Dus zodra ik mijn laatste hap beschuit op heb en niet direct opsta, begint Zorro (de oudste) te keffen! Tja, ik heb het hem zelf geleerd....
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Yup Rally kan dat ook als hij snachts onder de dekens wil is het of een natte neus in mijn nek of een zacht blafje en ik doe half slapend ook keurig wat hij vraagt hahaha.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Bij ons is het ze nog niet gelukt. Alleen kreeg ik een keer na een vakantie te horen dat Skye echt minimaal 5x pd uitgelaten moet worden, echt waar, 4x red hij niet. Ik heb toen mijn stiefvader gefeliciteerd met het feit dat hij is getraind door een border collie;)

Leuk om jullie verhalen te lezen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Rond 4 uur komen de honden voor me zitten en blijven me aanstaren. Dan moet ik gaan koken.
Als ik eet word ik niet gestoord. Schep ik een tweede keer op dan gaat Lut huilen. M.a.w. je hebt genoeg gehad, nu zijn wij aan de beurt.
Na elke wandeling, 6 maal per dag gaat Fleurtje zo'n 10 meter van de poort af zitten. "Kom eens kijken wat ik heb" is voldoende om haar rennend naar binnen te krijgen. Dan gaan ze allebei voor de koelkast zitten en krijgen dan wat lekkers.
Tussen half elf en elf uur komen ze me waarschuwen dat de frietenketel of het oventje aan moet. Dat zijn ze zo gewend.
Lut komt me regelmatig waarschuwen dat Fleurtje voor de zoveelste keer op de keukenmat gepoept of geplast heeft. Dan moet ik dat opruimen.
Als 's-avonds de gordijnen dicht gaan is dat een teken dat Fleurtje zolang naast me zit te huilen dat ik haar naast me op de bureaustoel leg. Als ik achterover lig te lezen gaat ze in mijn nek liggen. Werk ik op mijn PC dan wil ze perse achter mij liggen. Vervolgens gaat ze heel geïrriteerd tegen me op duwen totdat ik op het puntje van mijn stoel zit.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nadat een meneer 1x vanuit zijn deuropening een snackstripje aan de honden had gegeven, was het (bijna) iedere ochtend raak. Het was een heel rijtje deuren van een nieuw appartementencomplex, maar Saar wist precies welke deur het was. Ze ging dan voor de deur zitten en blafte. Meneer liet haar dan een paar keer blaffen, en kwam vervolgens naar de deur om ze een snackstrip te geven. Miep deed gewoon na wat Saar deed, en die vond zo'n snoepje eigenlijk ook wel leuk. Maar die had geen flauw idee waarom ze er eentje kreeg. Saar had de man dus echt dat spelletje aangeleerd, en die man vond het ook een geweldige opening van de dag.

Toen we Saar hadden laten inslapen, liepen we de volgende ochtend er weer langs. Ze keek wel een beetje om zich heen, maar we zijn maar gewoon doorgelopen (ik wilde de meneer eigenlijk ook nog niet vertellen dat Saar dood was; hij vond Saar namelijk erg leuk). Maar de volgende dag kwam er toch iets van een herinnering in dat pinda-breintje. Huh, hier blafte ik toch altijd? Maar ja, waar ook al weer? Al die deuren lijken op elkaar! Dus Miep heeft tot het einde toe (meneer is een paar maanden geleden overleden) altijd al aan het begin van het rijtje geblaft. En met een beetje sturing kwam ze altijd wel voor de goede deur terecht. Meneer moest er altijd om lachen :mrgreen:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ben slecht getraind denk ik, kan namelijk zo niet echt iets bedenken.

Milo is wel zo slim dat hij mijn ouders wel getraind heeft inmiddels, en wel zodanig dat hij inmiddels op 11! standaard koekjes op een dag zit :hmmm:
Waterkoker, weggaan, wandelen, als mn vader thuiskomt. Hij knikt/wijst ook echt met zn koppie erheen.
lucie
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Rond 4 uur komen de honden voor me zitten en blijven me aanstaren. Dan moet ik gaan koken.
Als ik eet word ik niet gestoord. Schep ik een tweede keer op dan gaat Lut huilen. M.a.w. je hebt genoeg gehad, nu zijn wij aan de beurt.
Na elke wandeling, 6 maal per dag gaat Fleurtje zo'n 10 meter van de poort af zitten. "Kom eens kijken wat ik heb" is voldoende om haar rennend naar binnen te krijgen. Dan gaan ze allebei voor de koelkast zitten en krijgen dan wat lekkers.
Tussen half elf en elf uur komen ze me waarschuwen dat de frietenketel of het oventje aan moet. Dat zijn ze zo gewend.
Lut komt me regelmatig waarschuwen dat Fleurtje voor de zoveelste keer op de keukenmat gepoept of geplast heeft. Dan moet ik dat opruimen.
Als 's-avonds de gordijnen dicht gaan is dat een teken dat Fleurtje zolang naast me zit te huilen dat ik haar naast me op de bureaustoel leg. Als ik achterover lig te lezen gaat ze in mijn nek liggen. Werk ik op mijn PC dan wil ze perse achter mij liggen. Vervolgens gaat ze heel geïrriteerd tegen me op duwen totdat ik op het puntje van mijn stoel zit.
oei, jou hebben ze mooi onder de duim :schrik: en ze werken nog samen ook :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Marion. schreef:Nadat een meneer 1x vanuit zijn deuropening een snackstripje aan de honden had gegeven, was het (bijna) iedere ochtend raak. Het was een heel rijtje deuren van een nieuw appartementencomplex, maar Saar wist precies welke deur het was. Ze ging dan voor de deur zitten en blafte. Meneer liet haar dan een paar keer blaffen, en kwam vervolgens naar de deur om ze een snackstrip te geven. Miep deed gewoon na wat Saar deed, en die vond zo'n snoepje eigenlijk ook wel leuk. Maar die had geen flauw idee waarom ze er eentje kreeg. Saar had de man dus echt dat spelletje aangeleerd, en die man vond het ook een geweldige opening van de dag.

Toen we Saar hadden laten inslapen, liepen we de volgende ochtend er weer langs. Ze keek wel een beetje om zich heen, maar we zijn maar gewoon doorgelopen (ik wilde de meneer eigenlijk ook nog niet vertellen dat Saar dood was; hij vond Saar namelijk erg leuk). Maar de volgende dag kwam er toch iets van een herinnering in dat pinda-breintje. Huh, hier blafte ik toch altijd? Maar ja, waar ook al weer? Al die deuren lijken op elkaar! Dus Miep heeft tot het einde toe (meneer is een paar maanden geleden overleden) altijd al aan het begin van het rijtje geblaft. En met een beetje sturing kwam ze altijd wel voor de goede deur terecht. Meneer moest er altijd om lachen :mrgreen:
hahaha zo blijkt maar weer dat mensen zich graag laten gebruiken door een hond!

mooie verhalen allemaal, al zitten er toch nog wat hardleerse baasjes bij :F:
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Hippo schreef:De meest duidelijke is nog dat hij naar de voerton gaat staren en afwisselend ons aan gaat kijken :mrgreen: .
Hier kijkt ze naar de klok. Ze krijgt altijd rond 17u eten, dus als ze komt zeuren, kijkt mijn moeder naar de klok ("Nee Pippa, ben je gek, het is half vier"). Na een tijdje begon Pippa gewoon zelf naar de klok te kijken, tot wij ook keken naar de klok ("naar wat kijkt ze nu zo toch? :denken:" ). Het is wel grappig want zo lijkt het alsof ze kan kloklezen. "Bijna 17 uur hoor :lees:" :mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Lynnepien schreef:
Hippo schreef:De meest duidelijke is nog dat hij naar de voerton gaat staren en afwisselend ons aan gaat kijken :mrgreen: .
Hier kijkt ze naar de klok. Ze krijgt altijd rond 17u eten, dus als ze komt zeuren, kijkt mijn moeder naar de klok ("Nee Pippa, ben je gek, het is half vier"). Na een tijdje begon Pippa gewoon zelf naar de klok te kijken, tot wij ook keken naar de klok ("naar wat kijkt ze nu zo toch? :denken:" ). Het is wel grappig want zo lijkt het alsof ze kan kloklezen. "Bijna 17 uur hoor :lees:" :mrgreen:
dat vind ik wel byzonder: voor haar is dus op de klok kijken eten :E:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Bros is daar een ster in.
Als wij op de bank gaan zitten moeten wij op het lounge gedeelte gaan zitten, dan zet hij zijn poot op jouw been.
Dat betekent dat jij je benen open moet doen zodat hij er tussen kan gaan liggen, wat je dan ook braaf doet.

Bros ging op een gegeven moment weer binnen plassen, weer opnieuw aan geleerd dat dat toch echt buiten moet.
Dus buiten plas gedaan grote knappe jongen, hup koekje erin.
Wat betekende dat Bros tig keer opeen dag zogenaamd een plas ging doen inclusief met poot omhoog net doen als of.

Als ik weg ben geweest voor boodschappen of werk of wat dan ook bij thuiskomst krijgen ze een koekje.
Maar Bros vind ook als ik boven ben geweest en ik weer naar beneden kom dat ik dan ook weg ben geweest.
En loopt dan vrolijk naar de koekjespot. :piew:
Weg geweest is weg geweest. :pffff:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

korthaar schreef:Afbeelding
soms zegt een foto meer dan woorden duidelijk kunnen maken :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jol kreeg altijd een koekje na de laatste wandeling samen met de baas.
Dat is nu geloof ik na iedere wandeling die de baas heeft gemaakt, zelfs als ze de een na laatste ronde niet mee wilde en niet mee is gegaan :roll:
Aan mij heeft ze een slechte. Maar de baas trapt er gewoon altijd weer in.
"Ach gut, nee je hebt je koekje natuurlijk niet gehad!, nou kom maar dan!".
Zucht.. ik geloof dat het er nu bij 1 blijft (echt niet), maar ik breek die kluifjes tegenwoordig als ik ze geef, want ja, ook ik ben er voor gezwicht :roll:
Ze rust niet voor ze haar bonzo kluifje heeft gekregen :oeps:
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Mijn meiden hebben oma getraind. Zodra we binnenkomen gaan ze voor de kelder deur zitten. Daar staan de koekjes. Want binnenkomen betekend 2 koekjes. Als ik zeg dat we naar huis gaan zitten ze weer voor de kelder deur. Want ook als we weg gaan krijgen ze koekjes. Liz had laatst al 20 min voor de kelder deur gezeten. En kwam daarna met der tuig aan. Zovan ja kun je ff zeggen dat we gaan ik wil een koekje.

Als liz iets wil dan gaat ze pootjes geven.

Of als ze een kus wil (ja daar vraagt ze echt om) duwt ze der wang tegen je mond aan. Uiteraard krijgt ze dan een kus!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Rio had Jan zijn moeder getraind dat als hij binnen kwam er eerst naar de koelkast werd gegaan en hij een stukje leverworst kreeg.
Als het te lang duurde dan ging hij achter haar staan en duwde haar naar de koelkast toe :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Leuke verhalen :lol1:
Ik ben helaas altijd slecht te trainen geweest.
Ze weten dat bij de middagkoffie een koekje voor hun hoort en soms probeert Sancho me er ook op andere tijdstippen dat hij de koffiemachine hoort een te ontfutselen maar daar trap ik niet in.
Hij doet dat wel erg vertederend; hij verzamelt zijn lijfje; maakt zich dan heel kort en hoog. Hij dribbelt zo naar de plank waar de trommel staat en likt met een blije kop om zijn snuitje. Bijna niet te weerstaan.
Het kan ook zijn dat hij het niet snapt.
Hier in de bossen is een smal paadje waar we een tijdlang wandelden. Opeen dag viel er een boom over het pad en dan maken wandelaars op de duur een omleiding die wij dus ook braaf volgden, stukje omhoog en om de kroon heen.
Daar zijn we nu al lang niet meer geweest tot vorige week, toen hebben we die route weer ingelast.
De boom is inmiddels netjes doorgezaagd zodat het pad weer vrij is. Wij lopen dus weer gewoon door, Tomas ook. Alleen Sancho blijft omlopen :80: :Q:
Iets wat in dat koppie zit zet zich muurvast lijkt het wel.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik laat mij tot op zekere hoogte gewillig trainen.
Het mooiste is dat de border die niet graag zwemt, hier altijd het zwemwater voor de andere twee honden aanwijst en dan verwachtingsvol naar de andere honden en naar mij gaat liggen kijken. Het doel is dan dat ik een bal gooi en haar honden-schaapjes het water in gaan. Zwemmen, drijven en een bal.....iedereen blij.
Verder ben ik goed getraind in het vullen van de waterbak op commando, aai ik meestal braaf als dat gevraagd wordt, geef ik koekjes als ze dat vragen voordat ze alleen moeten blijven, open ik braaf de deur als ze moeten plassen en geef ik de borders een commando dat ze uit mogen voeren voor een vriendelijk woordje op één vaste plek als ze mij daarom verzoeken.
Mijn stabij probeert ipv trainen nog wel eens te dwingen. Daar ben ik, tot haar grote ongenoegen, dan weer ongevoelig voor. Maar het weerhoudt haar niet om dat te blijven proberen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft mij maar een klein beetje weten te trainen. Als we buiten lopen en hij loopt los, komt hij regelmatig naar me toe: brokje! En dat krijgt hij ook braaf ;) Als hij maar denkt dat ik hier zeg, komt hij naar me toe: kom maar op met dat brokje! Bij het oversteken loopt hij ook naast me met die blij van: kijk mij het goed doen, nu mag (oh nee, moet) ik een brokje.
En inderdaad het optillen van de deken heeft hij mij goed geleerd ;)
Verder natuurlijk het snackje als hij 's avonds z'n bak netjes leeg heeft.
Maar meer kan ik niet bedenken. Ja, hij probeert me regelmatig uit te dagen tot spel. Maar als ik geen zin heb, gebeurt het ook niet
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”