Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bjelke naar de neuroloog

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Bjelke naar de neuroloog

Ongelezen bericht door Annemieb »

Met Bjelke gaat het helaas minder goed:-(
3 tal weken begon ze met manken, trekken met achterpoot.
Eerst neem je dan paar dagen rust, maar toch richting dierenarts. Ontstekingsremmers gekregen en de conlcusie toen ; ontsteking SI gewricht.
Na een week niet over, dus maar foto's genomen om te zien of er niks mis was. Dit zag er allemaal goed uit. Dus verder rust, ontstekingsremmers en zwemmen.
Maar na 10 dagen en nog meer observeren van haar gangwerk terug naar de dierenarts.
We zijn doorgestuurd naar een Neuroloog... maandag gaan we erheen en waarschijnlijk zal ze onder de CT scanner moeten... wat het is kunnen ze nu niet zeggen, zenuwknelling??
ze is nu net 7 maanden en moet nu bench, bench en gecontroleerde bewegen... maak ze dat maar eens wijs!
Hopelijk vinden ze snel wat er is en is ze hier van af... in eerste instantie dachten wij dus dat ze door ruw spel een ongelukje had gehad. Bij deze kleine zo goed opgelet, geen verre wandelingen, niet te veel en te lang spelen.
Na met de andere honden zo 'gesukkeld' te hebben had ik nu gehoopt op een hondje die eens 'normaal' zou opgroeien... :-(
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Re: Bjelke naar de neuroloog

Ongelezen bericht door nelleke »

Hoop dat het snel duidelijk wordt.
Afbeelding
Neeltje
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop dat het meevalt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Heb je al overwogen om het een keer te laten controleren bij een fysiotherapeut? Hoe weet de dierenarts dat het een ontsteking is?
Bij honden heb ik het nog niet eerder gehoord, maar ik heb zelf last gehad van een SI gewricht dat vast is gaan zitten, waardoor ik ook uitval had in mijn been en flinke pijn door een geklemde zenuw. In eerste instantie kreeg ik daar ook ontstekingsremmers voor (niet herkend door de huisarts) en moest ik rust houden, maar dat werkte averechts. Met manuele therapie wordt dan de blokkade losgemaakt.
Ik zeg niet dat het dit is en weet ook niet of het bij honden ook zo kan voorkomen, maar misschien toch een optie om uit te zoeken?
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief

Caat* schreef:Heb je al overwogen om het een keer te laten controleren bij een fysiotherapeut? Hoe weet de dierenarts dat het een ontsteking is?
Bij honden heb ik het nog niet eerder gehoord, maar ik heb zelf last gehad van een SI gewricht dat vast is gaan zitten, waardoor ik ook uitval had in mijn been en flinke pijn door een geklemde zenuw. In eerste instantie kreeg ik daar ook ontstekingsremmers voor (niet herkend door de huisarts) en moest ik rust houden, maar dat werkte averechts. Met manuele therapie wordt dan de blokkade losgemaakt.
Ik zeg niet dat het dit is en weet ook niet of het bij honden ook zo kan voorkomen, maar misschien toch een optie om uit te zoeken?

Daar hadden we zelf ook achter gevraagd. Maar waar we buren zouden gaan zouden ze ook daar eerst naar kijken
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Annemieb schreef:
Caat* schreef:Heb je al overwogen om het een keer te laten controleren bij een fysiotherapeut? Hoe weet de dierenarts dat het een ontsteking is?

Daar hadden we zelf ook achter gevraagd. Maar waar we buren zouden gaan zouden ze ook daar eerst naar kijken
Je bedoelt dat de neuroloog daar ook nog naar gaat kijken, voordat er een CT scan gemaakt wordt?
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief

Caat* schreef:
Annemieb schreef:

Je bedoelt dat de neuroloog daar ook nog naar gaat kijken, voordat er een CT scan gemaakt wordt?
ja er is daar ook een fysiotherapeut
daarom dat ik dus tot maandag moest wachten, die dag zijn al die mensen aanwezig en kunnen ze bekijken wie wat gaat doen.
We hebben al foto's en ik heb telkens getwijfeld of het het sigewricht was...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Op een scan (MRI denk ik of CT met contrastvloeistof?) kan je veel beter zien of er iets klem zit of niet, dan op foto's.
Hopelijk vinden ze maandag wat er aan de hand is.
Succes :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

ach wat een pech zeg. Hopelijk kom je er snel achter wat het is en is het goed te behandelen!
Francien van Lent
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Francien van Lent »

Beterschap !!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Orthomanueel therapeut Jacha Heukels of Dr Aharon. hebben geen ct scan of foto's nodig.
Die gaan met hun handen het hele lichaam af en voelen waar botten/wervels niet goed op hun plaats zitten. (hernia)
De eerstgenoemde zetelt op verschillende plaatsen in het land.
Bjelke is wel een beetje jong voor dit soort klachten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”