Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond kinderen en raskeuze

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

GigiLana
Vaste gebruiker

Hond kinderen en raskeuze

Ongelezen bericht door GigiLana »

Hallo iedereen, ik ben een alleenstaande moeder met 2 dochters van ruim een jaar en 3 jaar en ben mij aan het orienteren om in de toekomst een hond aan te schaffen. In het verleden hebben wij 2 hondjes gehad die we helaas hebben moeten herplaatsen bij een vriendin omdat ze absoluut niet met kinderen konden (zie oude topic hierover).
Ik mis het enorm om een hond te hebben, het gezelschap, hondenschool, wandelingen.
Wij wonen in een grote loft zonder tuin maar met een ruim balkon en in een groene omgeving.
Ik werk voltijds maar zou gebruik willen maken van een uitlaatdienst en werk regelmatig van huis.
Wat vinden jullie van de leeftijd van de kinderen, is nu een goed idee om een hond te kopen of beter een paar jaar wachten tot de kinderen wat ouder zijn?
Pup of herplaatser?
De schrik dat het misloopt zit er goed in dus daarom neig ik naar een pup maar een peuter en puppies is misschien niet ideaal. Hoe deden jullie dat met uitlaatrondes en kinderen? We zijn veel buiten en loop elke ochtend en middag van en naar kinderdagverblijf om te halen en brengen en kan dit combineren met een rondje park.
Mijn eisen zouden eigenlijk zijn:
Middelgroot tot kleine hond
Allemansvriend
Niets waaks vocaal ivm buren
niet teveel jachtpassie
Kindvriendelijk
Niet teveel haarverlies
Alle tips en feedback is welkom
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Re: Hond kinderen en raskeuze

Ongelezen bericht door Jits90 »

Maltezer, Bichon Frise, die slag?

Je andere vragen heb ik geen ervaring mee.
GigiLana
Vaste gebruiker

Een New Foundlander hoe mooi dan ook is mij net iets te groot.
Vinden jullie een pup een goed idee of een herplaatser beter?
Waar vind je een geschikte herplaatser want durf er geen uit het buitenland te halen?
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Nanna schreef:Als je een absoluut lieve lobbes zoekt die perfect met kinderen is zou ik voor een Newfoundlander gaan.
Niet heel klein en het verhaart wel wat (ik vond het trouwens erg meevallen) maar met kleine kinderen zou ik niks beters weten.
:ok:
Afbeelding
lieve rustige honden maar "niet heel klein" :wink: vandaag heeft Jane (ruim 2) gespeeld met een newfoundlander teef van 4,5 maand die al iets boven Jane uitstak :mrgreen:
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ik zou voor een leuke herplaatser gaan die gewend is aan jonge kinderen.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Verhuisdieren, HHIN en Ik zoek baas.

Wil je liever voor een pup gaan, dan kan ik je de clumber spaniël van harte aanbevelen. Dat zijn doorgaans enorme kindervrienden, heel tolerant, stabiel en zacht. Ze verharen wel. :mrgreen: De fokster van Ted heeft overigens ook jonge kinderen in combinatie met een hele roedel clumbers.
Verder komt de pointer van mijn ouders uit het asiel Spanje en die is ook ronduit perfect met kinderen. :ok: Sommige honden zitten al in opvanggezinnen met kinderen.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Uit pure nieuwsgierigheid waarom wil je geen grote hond?
Ik heb altijd voor een pup gekozen, mijn eerste kind was 6 mnd en toen ik de tweede kreeg heb ben we gewacht tot ze kon lopen voordat we een pup in huis namen. Een hond van pup af aan leer je beter kennen is mijn gevoel (dus niet wetenschappelijk bewezen :lees: ) en vond ik veiliger met hele kleine kinderen. Ook is de thuis situatie zo dat mijn man en ik elkaar afwisselen met werk dus er altijd iemand thuis is. Ik begrijp dat jij er alleen voor staat en dan is een pup misschien wel erg intensief. Maar ik merk dat ik tegenwoordig stiekem kijk bij de herplaatsers (ik wil een tweede manlief niet)....dus...kortom aan mijn reactie heb je niks :blah:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn dochters zijn 2 en 4 en wij hebben anderhalf jaar geleden Aura geadopteerd, een kruising van 4,5 uit Spanje. Wel na goed overleg én met opvang achter de hand, maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. Een maand geleden ongeveer is -via dezelfde mensen- Linda bij ons komen wonen, ook weer een Spaanse kruising van bijna 12.
Ik heb van de zomer een paar dagen een pup in huis gehad, noodopvang, toen dachten we dat we die eventueel zelf wilden houden, maar na 2-3 dagen waren we blij dat we iemand anders voor d'r hadden.
Die combi, kinderen + pup vonden wij rampzalig. Heel de tijd opletten en bijsturen, huilende kinderen omdat de pup beet of op speelgoed lag te kluiven, nee dankuwelbeleefd. Doe mij maar een herplaatser.
Het enige wat met Aura opletten gaat zijn, is als er straks vriendinnetjes komen spelen, maar dat weet je met een pup ook niet, of dat vlekkeloos zal gaan.
GigiLana
Vaste gebruiker

Goh een kleine tot middelgrote hond is eerder een keuze ivm en het praktische reizen openbaar vervoer en lift die soms stuk is en ik de hond in uiterste nood dan graag wil kunnen dragen de trap op. Een betrouwbare herplaatser is inderdaad misschien ook het overwegen waard. Een pup zou ik pas aanschaffen als de jongste min 3 want ik merk dat de oudste al beter snapt wat wel en niet kan.
Qua uiterlijk ben ik gek op jachthonden maar ik denk niet dat ik kan bieden wat die nodig hebben.
School en kinderdagverblijf is hier op 5 min lopen heen en terug en kan ik dat combineren met een rondje park van 20 - 30 min (2 maal daags)en dan doordeweeks overdag een wandeling van 45 a 60 min en plas en poepje rondje voor het slapen gaan. zo doe ik dat ook als de labrador van mijn ouders hier logeert maar deze is al 10 jaar en is niet meer zo actief. In het weekend zijn wij sowieso buiten in het park aan het fietsen en wandelen met de kinderwagen en naar de speeltuin en kan een niet weglopende hond lekker los rondstruinen.
Een hond die jaagt en ver wegloopt lijkt mij dan niet ideaal ivm stedelijke omgeving, verkeer en katten.
klaproos
Zeer actief

GigiLana schreef:Goh een kleine tot middelgrote hond is eerder een keuze ivm en het praktische reizen openbaar vervoer en lift die soms stuk is en ik de hond in uiterste nood dan graag wil kunnen dragen de trap op. Een betrouwbare herplaatser is inderdaad misschien ook het overwegen waard. Een pup zou ik pas aanschaffen als de jongste min 3 want ik merk dat de oudste al beter snapt wat wel en niet kan.
Qua uiterlijk ben ik gek op jachthonden maar ik denk niet dat ik kan bieden wat die nodig hebben.
School en kinderdagverblijf is hier op 5 min lopen heen en terug en kan ik dat combineren met een rondje park van 20 - 30 min (2 maal daags)en dan doordeweeks overdag een wandeling van 45 a 60 min en plas en poepje rondje voor het slapen gaan. zo doe ik dat ook als de labrador van mijn ouders hier logeert maar deze is al 10 jaar en is niet meer zo actief. In het weekend zijn wij sowieso buiten in het park aan het fietsen en wandelen met de kinderwagen en naar de speeltuin en kan een niet weglopende hond lekker los rondstruinen.
Een hond die jaagt en ver wegloopt lijkt mij dan niet ideaal ivm stedelijke omgeving, verkeer en katten.
De clumber is officieel dan wel een jachthond, maar relaxtere types zijn er bijna niet te vinden; het jachtinstinct valt alleszins mee. :ok:
Ze blijven heel dicht in de buurt (tenzij ik 'm vooruit stuur om een dummy te halen bijvoorbeeld) en hebben absoluut niet de neiging zelfstandig op pad te gaan. Ik woon zelf in Amsterdam, heb katten en reis regelmatig met het OV (Ted ligt dan lekker aan mijn voeten). :D We lopen dagelijks in gebieden waar het stikt van de konijntjes, muizen, mollen en (water)vogels maar hij taalt er totaal niet naar, hij is heel voorzichtig met alles dat leeft en werkt geen sporen uit of iets dergelijks. :mrgreen: Dit geldt eigenlijk voor alle clumbers die ik ken en gekend heb (ik ben trouwens zelf als baby opgegroeid met clumbers). De term 'jachthond' is natuurlijk ook wel érg breed, een terriër bijvoorbeeld valt niet te vergelijken met een retriever. Zeker niet alle jachthonden zijn weglopers.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kinderen in de leeftijd tot vier, zijn ook puppies, net zoals een puppie. Ik bedoel daarmee dat ze net zoveel aandacht nodig hebben en tijd. Daarom lijkt het mij ook geen goede combinatie met een pup. Dan kun je beter voor een herplaatser kiezen of wachten totdat je kinderen ouder zijn.

Wat betreft rashonden, die hebben wel een bepaalde aard die bij het ras past, maar dan moet je wél bij een goede fokker wezen. Neem nou bijvoorbeeld de golden retriever. Dit is een ras dat bekend staat om zijn zachtmoedigheid en daarom geschikt voor in een familie met jonge kinderen. En tóch zijn er golden retrievers die niet betrouwbaar zijn.
Dat komt enerzijds door de slechte opvoeding en bijsturing van ouders bij hun kinderen in hun omgang met de hond, maar anderzijds ook omdat golden retriever pups zo gemakkelijk verkopen dus huppa, broodfokken. Niet kijken naar de gezondheid of het karakter van ouderhonden.
Laatst gewijzigd door iones op 19 okt 2016 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
GigiLana
Vaste gebruiker

Clumbers ga ik mij zeker goed over inlezen. Is er een groot verschil tussen het werk en showtype?
Moet je voor fokker het in het buitenland zoeken of zijn er in Nederland ook te vinden?
Alvast bedankt voor alle antwoorden
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

GigiLana schreef:Clumbers ga ik mij zeker goed over inlezen. Is er een groot verschil tussen het werk en showtype?
Moet je voor fokker het in het buitenland zoeken of zijn er in Nederland ook te vinden?
http://www.clumberspaniel.nl/Nederlands/Index.html
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
klaproos
Zeer actief

GigiLana schreef:Clumbers ga ik mij zeker goed over inlezen. Is er een groot verschil tussen het werk en showtype?
Ja, daar is zeker een groot verschil tussen. Ik stuur je even een pb'tje met wat adressen. :ok:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Een schapendoes!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Gelet op je huidige situatie, twee kleine kinderen plus een volledige dagtaak. Je hebt je handen meer dan vol om dit in je eentje allemaal in goede banen te leiden. Ik zou helemaal niet aan een hond beginnen. Voor de hond geen leuk leven en de hond gaat een blok aan je been worden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:
GigiLana schreef: De schrik dat het misloopt zit er goed in dus daarom neig ik naar een pup maar een peuter en puppies is misschien niet ideaal.
Veertig uur werken en kleine kinderen hebben maakt een pup zo goed als onmogelijk.

Ik zou een paar jaar wachten. Je hebt een dochter van 1 en van 3 en een volledige baan. Wat kun je de hond eigenlijk bieden?
Ga je je peuters meeslepen op een regenachtige wandeling of ga je dan niet wandelen? En mag die onuitgelaten hond een keer blaffen als hij iets hoort en je meiden net in bed liggen?

Het lijkt me vreselijk om in die situatie ook nog een hond te hebben. Voor de hond ook niet leuk om de hele dag te zitten wachten of hij nog aan de beurt komt.
dit.

ik heb geen kinderen, maar wel regelmatig kinderen over de vloer die honden gewend zijn en ik vind het zéér intensief om dan 3 (2 kinderen, één pup) raddraaiers in het gareel te houden.

ik zou kijken of je in je omgeving geen hond hebt waar je regelmatig mee op pad kunt want je gaat echt ellende in huis halen als je als alleenstaande, fulltime werkende ouder van 2 klleine kinderen óók nog een hond in huis gaat halen. zonder de hond heb je volgens mij al uitdagingen genoeg!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:
GigiLana schreef: De schrik dat het misloopt zit er goed in dus daarom neig ik naar een pup maar een peuter en puppies is misschien niet ideaal.
Veertig uur werken en kleine kinderen hebben maakt een pup zo goed als onmogelijk.

Ik zou een paar jaar wachten. Je hebt een dochter van 1 en van 3 en een volledige baan. Wat kun je de hond eigenlijk bieden?
Ga je je peuters meeslepen op een regenachtige wandeling of ga je dan niet wandelen? En mag die onuitgelaten hond een keer blaffen als hij iets hoort en je meiden net in bed liggen?

Het lijkt me vreselijk om in die situatie ook nog een hond te hebben. Voor de hond ook niet leuk om de hele dag te zitten wachten of hij nog aan de beurt komt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik zou niet voor een pup gaan. Ik heb een zoon van nu 4 toen hij 1 was hebben we een chihuahua aangeschaft en het was continue opletten dat de dreumes de chihuahua niet zou pletten. We hebben sinds een aantal maanden een schotse collie pup erbij en het is nog steeds continue opletten. Zoon wil graag knuffelen en neemt rustig de hond in een houtgreep, hond wil dat niet dus dan ga je al. En ik heb een man en nu tijdelijk even geen werk dus tijd zat. En het is vermoeiend (ook leuk hoor maar gelukkig gaat de puppietijd voorbij haha) en op sommige dagen word je er gek van. Ligt de hond eindelijk rustig begint je kind weer. Zit je kind eindelijk rustig begint de Pup weer hahah.
Mijn advies geen pup! Je hebt er geen tijd voor, je staat er alleen voor en lopen met een pup en 2 kids dan kom je ogen tekort!
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Cleva schreef: Ga je je peuters meeslepen op een regenachtige wandeling of ga je dan niet wandelen? .
dat is inderdaad een hele goede! Hoe doe je dat eigenlijk met het laatste rondje `s avonds? kinderen alleen laten?

Hoe doen alleenstaande ouders met hond dat überhaupt?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waardoor is het met je vorige honden mis gegaan?
De vraag is natuurlijk niet zo leuk maar denk ik wel belangrijk om na te gaan of er een hond bij je past en zo ja wat voor hond.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Cleva schreef:

Ook ik ben met het bovenstaande helemaal eens. Ik zou wachten tot je kinderen wat groter en zelfstandiger zijn. Dat je met de hond kunt gaan wandelen en ze niet allebie mee hoeft te 'slepen'. Neem je ze dan alle twee mee in een wandelwagen? Of één in de wandelwagen, één aan de hand en dan ook nog de hond in de gaten houden? Dat is vragen om problemen.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Persoonlijk denk ik dat het ook heel erg afhankelijk is van het type mens dat jezelf bent. Er zijn mensen die met een kind om zich heen al gillend gek worden, en er zijn er die nog steeds genieten wanneer er 5 kleine dreumessen allemaal om aandacht schreeuwen..
Hou er rekening mee dat in het ergste geval je pup voor 3 kleine gillende dreumessen telt - past dat bij je huidige situatie of denk je dan -- wellicht niet zohandig?
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hoi gigilana, een pup zou ik persoonlijk niet doen, maar een wat oudere herplaatser met niet te hoog energielevel is misschien wel een optie. Dan weet je ook meer over het karakter. Je wil een uitlaatdienst inschakelen, dus over de grote ronde hoef je je geen zorgen te maken. Verder kan hij mee met kids wegbrengen. Ik vroeg me wel af hoe je het 's avonds wilde doen. Wil je je kinderen een kwartier alleen laten als ze liggen te slapen? Ik heb het nooit gedaan op die leeftijd, maar ik weet dat er mensen zijn die het wel doen. Onze eerste hond kwam toen de kinderen 6 en 9 waren, en toen durfde ik het wel aan om ze 20 min alleen te laten. Ik zie hier trouwens vaak een moeder wandelen met eenjarige in draagzak of buggy, met een golden en een poedel. Zij redt zich prima. Zoals al gezegd is, het ligt er ook aan wat voor persoon je zelf bent en hoe moeilijke of makkelijk je de dingen in het algemeen vindt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Cleva schreef:

Vrienden van mij die net aan de kinderen zijn zeggen juist dat een hond zo makkelijk combineert. Je moet toch al de hele tijd overal heen wandelen (kdv, school, park) dus dan kan een hond gewoon mee. En als je weg gaat heb je toch al oppas nodig, dus die kan dan gelijk op de hond passen. Ik heb zelf eens een paar weken op mijn neefje, nichtje en hun hond gepast (toen 2 en 4) en had echt totaal geen extra werk aan die hond. Sterker nog, als hond en kinderen elkaar leuk vinden maken ze elkaar lekker moe en heb je er vervolgens geen kind aan. Dus dát is iig niet hey probleem. Een pup zou ik dan trouwens niet nemen.

Waar ik wel tegen aan loop is dat fulltime werken. Dat zou ik ook atlas belemmering zien als iemand geen kinderen heeft trouwens. Hoe ben je van plan dat op te lossen, heb je oppas?
M@scha
Zeer actief

mijke schreef:
Cleva schreef:

Vrienden van mij die net aan de kinderen zijn zeggen juist dat een hond zo makkelijk combineert. Je moet toch al de hele tijd overal heen wandelen (kdv, school, park) dus dan kan een hond gewoon mee. En als je weg gaat heb je toch al oppas nodig, dus die kan dan gelijk op de hond passen. Ik heb zelf eens een paar weken op mijn neefje, nichtje en hun hond gepast (toen 2 en 4) en had echt totaal geen extra werk aan die hond. Sterker nog, als hond en kinderen elkaar leuk vinden maken ze elkaar lekker moe en heb je er vervolgens geen kind aan. Dus dát is iig niet hey probleem. Een pup zou ik dan trouwens niet nemen.

Waar ik wel tegen aan loop is dat fulltime werken. Dat zou ik ook atlas belemmering zien als iemand geen kinderen heeft trouwens. Hoe ben je van plan dat op te lossen, heb je oppas?

als je niet het hele bericht van TS leest kun je ook niet "tegen dingen aanlopen"
Ik werk voltijds maar zou gebruik willen maken van een uitlaatdienst en werk regelmatig van huis.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd :P

Wat ik bedoel is dat ik 40 uur pw plus reistijd alleen thuis zitten wel veel vind, zelfs met uitlaatservice. Ik zou dan liever een oppas regelen zodat niet alleen aan beweging en piesbehoefte, maar ook aan de aandachtbehoefte voldaan wordt.
M@scha
Zeer actief

mijke schreef:Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd :P

Wat ik bedoel is dat ik 40 uur pw plus reistijd alleen thuis zitten wel veel vind, zelfs met uitlaatservice. Ik zou dan liever een oppas regelen zodat niet alleen aan beweging en piesbehoefte, maar ook aan de aandachtbehoefte voldaan wordt.
ik word niet snel kwaad :W:

fulltime werken en aan de aandachtsbehoefte voldoen is in mijn ogen geen probleem. maarrrr als je dan óók nog alleen bent mét 2 kleine kinderen.. dan kan je alweer in mijn ogen niet aan die behoefte voldoen. ik denk zelfs dat ik er overspannen van zou raken :engel:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

heimwee schreef:Persoonlijk denk ik dat het ook heel erg afhankelijk is van het type mens dat jezelf bent. Er zijn mensen die met een kind om zich heen al gillend gek worden, en er zijn er die nog steeds genieten wanneer er 5 kleine dreumessen allemaal om aandacht schreeuwen..
Hou er rekening mee dat in het ergste geval je pup voor 3 kleine gillende dreumessen telt - past dat bij je huidige situatie of denk je dan -- wellicht niet zohandig?
Ik vind het idee van 1 kind al benauwend, laat staan 2 en een hond erbij :schrik: (stuk of 5 honden daarentegen is geen probleem :engel: ). Maar wat Heimwee zegt klopt helemaal. Ik kom uit een gezin van 5 kinderen. Mijn ouders hebben hun eerste hond(Briard) genomen een jaar voor de eerste werd geboren zodat de hond al (redelijk) opgevoed zou zijn(en dan was ze!). Vlak voor de Briard stierf kwam de volgende hond als pup (havanezer).
Mijn vader heeft jaren een eigen zaak gehad en had lange werktijden. Mijn moeder ging dus gewoon met alle kids erbij wandelen en verder zoals de TS beschrijft ging de hond mee de kinderen uit school halen en dan maakte ze nog even een ronde ervoor of erna. Toen er een paar op (kleuter)school zaten wachtte ze tot de jongsten moe werden en dan was het hop in de kinderwagen(of in bed) maakte ze lange wandelingen.
De hond gaat zo te lezen ook nog mee met een uitlaatservice dus denk als de TS het oppakt zoals ze beschrijft, de hond niks tekort komt.

Ik zou overigens geen clumber nemen als je een hond zoekt die je ook even kunt optillen. Met deze gewichten: Reu: 32–39 kg, Teef: 25–32 kg til je dat niet even makkelijk de trap op. Het is in mijn ogen gewoon een grote hond die niet al te hoog op de poten staat.

Ik zou zeker een herplaatster adviseren, er staan zat leuke honden beschikbaar bij stichtingen, asiels en op Marktplaats. Let erop dat je een proefperiode afdingt, mocht de o zo lieve Poekie of Buster tóch gigantisch te slopen, verlatingsangst hebben of niet vriendelijk zijn naar kinderen, dan kan je nog terug. Helaas zijn niet alle mensen even eerlijk als ze van hun viervoeter af willen :hmmm:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier ook alleenstaand, een fulltime baan en hond. Denk dat ik gek werd als daar ook nog 2 kleine kinderen bij komen :schrik:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

veertje schreef:Hier ook alleenstaand, een fulltime baan en hond. Denk dat ik gek werd als daar ook nog 2 kleine kinderen bij komen :schrik:
Ik denk wel dat het een verschil is dat er bij ts een hond bij zou komen en niet twee kinderen. En ze weet wat het is om een hond te hebben...

Had jij niet nog een heel leuk hondje dat een definitief thuis zoekt? :engel:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”