Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waaahhh

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Waaahhh

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik lees over een hond die een skippybal wil wegjagen en van een hond die een bepaald ding/dier stom vinden.

Sarah schrok zich laatst de tandjes van een afvalzak die een beetje opwoei :O:
Na de eerste schrik diende dat enge ding op te donderen volgens Sarah en liet dat luidkeels weten.

Welke voor ons volkomen normale dingen/dieren vinden jullie honden stom, eng, spannend en hoe reageren ze na de eerste schrik.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Waaahhh

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb er laatst een topic over geopend over Dana.

er lag ineens een skippy bal in de tuin (had manlief 's avonds op straat gevonden).
Volgens Dana hoorde dat ding daar niet en moest ook met veel kabaal weggeblaft/gegromd worden.
maar toen ze eenmaal doorhad wat het was, was het ok
Afbeelding
Elske
Actief
Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Elske »

Moos was gisteren helemaal van slag omdat er een slak in zijn kuil in de tuin lag.
Het was helaas te donker om te filmen maar hij gedroeg zich alsof er een horror clown in die kuil lag.
Borstelen, blaffen, joelen, stapje naar voren om vervolgens te schrikken en weer weg te rennen.

Toen ik eindelijk door had dat het om de slak ging heb ik de slak gepakt en laten zien en toen was het goed en kon Moos met een gerust gevoel weer naar binnen.

Moos heeft regelmatig van zulke acties, laatst ook al zo'n actie met een lamp die hier al langer staat dan dat hij hier woont maar ineens was dat ding niet te vertrouwen.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Met Dalí kan ik echt niet beginnen aan zo'n opsomming hoor, die is al bang geweest voor honderden nieuwe en onverwachte dingen maar vooral voor alles van metaal. Maar het dieptepunt was wel toen hij stond te grommen naar een muurtje een paar meter verderop en daar een erg grote slak op bleek te zitten. Hij was er als de dood voor. :mrgreen:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Skittles schrok zich gister een hoedje van drie grijze containers. Op de heenweg was hij er grwoon langs gelopen maar op de terugweg doemden ze ineens voor hem op waarop hij gelijk in de ankers ging. Klein maken, hakken in het zand, achteruit kruipen, the works. Ik ben gewoon blijven staan tot bij door had dat die enge dingen niet bewogen en toen heb ik hem uitgenodigd om er langs te lopen. Toen hij zag dat Oor en ik er onverschrokken langs gingen glipte hij snel met ons mee. Toen hij er voorbij was vond hij zichzelf ineens heel stoer en ging ie helemaal fier lopen, de held :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco kan ook weleens schrikken van iets wat hij niet meteen kan thuisbrengen. Dan is het eerst blaffen en daarna nieuwsgierig, maar voorzichtig eropaf. Afhankelijk van wat het is, wordt er flink aan gesnuffeld, een plas overheen gedaan of doet hij er verder niets mee
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

willem zijn ogen werden maandag ineens 2x zo groot omdat er inééns grote blauwe monsters in de straat stonden. hééél voorzichtig ging hij even kijken of het wel veilig was. gelukkig waren het maar vuilniszakken
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

vanochtend toevallig, ik was bij de DA in de wachtkamer en de DA kwam van de verdieping via de trap lopen (die trap kraakte), Laicka schrok zich de blubber
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu vindt vliegen eng. Ik denk dat komt door Kaya die altijd naar vliegen hapte en Puchu schrok zich dan altijd de tandjes en verdween
in de gang.
Kaya is al 2 jaar overleden, maar blijkbaar is er de directe koppeling naar vliegen en zodra hij merkt dat er een vlieg is, gaat hij heel
stilletjes en sip in de gang liggen of wil hij naar buiten in de tuin.
Het is een lastige, want ik heb geprobeerd het te negeren, maar hij ligt zo nodig uren in de gang en kan zelfs dagen van slag zijn als die
vlieg er ook dagen is.
Dus tegenwoordig ga ik maar op vliegenjacht en zodra hij de mep heeft gehoord, komt hij weer tevoorschijn, dan weet hij dat het weer
veilig is :oeps: (de meeste honden zijn dus juist bang voor de vliegenmepper, maar Puchu is dus bang voor de vlieg en de mep
van de vliegenmepper is de bevrijding :mrgreen: )

Het is vrij vervelend, want niet elke vlieg laat zich makkelijk de hersens inslaan en soms ben ik dus een half uur bezig om die vlieg
te vermoorden :tongue:

Echt schrikken van iets, dat doet hij eigenlijk niet, hooguit eens bij een harde vuurwerkknal, maar hij hersteld zich altijd binnen
enkel seconde.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Caro. schreef:Puchu vindt vliegen eng. Ik denk dat komt door Kaya die altijd naar vliegen hapte en Puchu schrok zich dan altijd de tandjes en verdween
in de gang.
Kaya is al 2 jaar overleden, maar blijkbaar is er de directe koppeling naar vliegen en zodra hij merkt dat er een vlieg is, gaat hij heel
stilletjes en sip in de gang liggen of wil hij naar buiten in de tuin.
Het is een lastige, want ik heb geprobeerd het te negeren, maar hij ligt zo nodig uren in de gang en kan zelfs dagen van slag zijn als die
vlieg er ook dagen is.
Dus tegenwoordig ga ik maar op vliegenjacht en zodra hij de mep heeft gehoord, komt hij weer tevoorschijn, dan weet hij dat het weer
veilig is :oeps: (de meeste honden zijn dus juist bang voor de vliegenmepper, maar Puchu is dus bang voor de vlieg en de mep
van de vliegenmepper is de bevrijding :mrgreen: )

Het is vrij vervelend, want niet elke vlieg laat zich makkelijk de hersens inslaan en soms ben ik dus een half uur bezig om die vlieg
te vermoorden :tongue:

Echt schrikken van iets, dat doet hij eigenlijk niet, hooguit eens bij een harde vuurwerkknal, maar hij hersteld zich altijd binnen
enkel seconde.
haha, Kailen heeft dat met wantsen. Hij hapt naar alle soorten insecten, maar zodra hij een wants in de smiezen krijgt (binnen dan) gaat ie ervan door. Misschien komt het door de vreselijke geur die ze verspreiden, ik vind ze ook niks :ugh:
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Postbode fietsen met van die grote fietstassen.
Die zijn echt levensgevaarlijk, totdat baasje (ik dus) er naar toe loopt, het aanraakt en zegt: doet niks, kom maar...
Elke keer weer.
:LOL:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

wolvster schreef:Postbode fietsen met van die grote fietstassen.
Die zijn echt levensgevaarlijk, totdat baasje (ik dus) er naar toe loopt, het aanraakt en zegt: doet niks, kom maar...
Elke keer weer.
:LOL:
Hetzelfde alleen heb ik 40 kilo hond die het weg wil blaffen en als dat niet werkt in gestrekte draf naar huis wil.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi van onze achterdeur :schrik:
Wij hebben ijzeren deuren en ramen en een zeer klein huis, de achterdeur is dus in de woonkamer 60 cm achter de stoel waar Vusi altijd ligt. Zodra het waait en de deur beweegt gaat ze eerst verontwaardigt met de haren overeind naar de deur kijken, om vervolgens maar veilig in de slaapkamer te gaan liggen.
Volgens mij is ze een keer tussen de deur gekomen :U:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mosquito1980 schreef:Vusi van onze achterdeur :schrik:
Wij hebben ijzeren deuren en ramen en een zeer klein huis, de achterdeur is dus in de woonkamer 60 cm achter de stoel waar Vusi altijd ligt. Zodra het waait en de deur beweegt gaat ze eerst verontwaardigt met de haren overeind naar de deur kijken, om vervolgens maar veilig in de slaapkamer te gaan liggen.
Volgens mij is ze een keer tussen de deur gekomen :U:
daar heb je dan niet veel aan als waakhond :LOL:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou stond vanmorgen stijf uit toen zijn oog viel op de nieuwe scooter van de buren, die koplampen zien er dan ook wel heel eng uit.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn man, die kwam binnen met geblondeerde haren. papegaai viel van schrik van haar stok en alle 5 de honden stonden met geborstelde nekharen en staarten omhoog te grommen naar hem :mrgreen:
dat was eens en nooit meer :ok:

ellen
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

ellen en de birmanen schreef:mijn man, die kwam binnen met geblondeerde haren. papegaai viel van schrik van haar stok en alle 5 de honden stonden met geborstelde nekharen en staarten omhoog te grommen naar hem :mrgreen:
dat was eens en nooit meer :ok:

:goeie: :goeie: :goeie: :smile2:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Die stemplakaten met van die grote gezichten erop, die hangen of staan in Duitsland erg veel als er dus gestemd moet worden. Die dingen zijn ENG!! Loki loopt daar sluipend op af en rent dan weer weg, dus wij moeten af en toe dingen "aaien" en dan is het weer goed. Het grappige is wel dat Loki zo'n kartonnen bord waar een lachende man op een fiets op stond bij de bank als een echte persoon aanzag en daar al kwispelend op afgelopen is.

Ook oude meubels etc die langs de straat staan zijn heel erg spannend en moeten ook vaak met een borstel bekeken worden en soms een diepe grom maar hij hersteld dan weer snel als hij merkt dat het niets is (en wil het dan markeren.. wat wij niet toelaten natuurlijk)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”