LongFields schreef:crutz schreef:LongFields schreef:Boutje schreef:
Foto door een van de andere baasjes bij elkaar geshopt toen ze 1 jaar waren... ook het resultaat van 2 spuiten alizin

Ze zijn wel ernstig leuk allemaal!
Maar dat is toch zeker ook een overweging die ik zelf zou meenemen in mijn besluit, als ik in de schoenen van de TS zou staan.
Alizin spuiten is géén garantie op het niet geboren worden van pups. Dus stel dat ze wel drachtig blijkt (wat ik uiteraard niet hoop) en er wordt Alizin gespoten met alle eventuele bijwerkingen vandien (waarvan ik zelf een teef heb gehad die wel degelijk last had van de spuiten en de daardoor veroorzaakte contracties, dan nóg kunnen er 9 weken na de ongewenste dekking 1 of meer pups geboren worden. En dat is iets wat volgens mij de TS juist niet wilde, vanwege de eigen zwangerschap en alles daar omheen.
Dus als je 100% zekerheid wil hebben op géén bevalling, dan is Alizin geen optie en zal toch moeten worden besloten tot weghalen van de baarmoeder inclusief ongeboren pups lijkt mij.
Daarom ook na spuiten opvolgen met echo. Dan kan een operatie altijd nog.
Dan maak je én meer kosten, én je doet dubbel werk. Dan lijkt me de operatie direct en zonder Alizin te hoeven spuiten een betere optie, voor mij persoonlijk dan hè.
Katja-Jessie: natuurlijk ben jij gewoon een goede eigenaar, ik geloof niet dat er iemand hier is die daarover twijfelt. Het is niet jouw fout dat dit gebeurd is, de fout ligt geheel bij het pension, die de eigenaar van de reu die je teefje gedekt heeft zijn gang heeft laten gaan met het in een kennel plaatsen van diens hond.
Ik vind ook echt dat het pension alle hieruit voortvloeiende kosten zou behoren te betalen, en de zaak niet af zou moeten doen met het willen betalen van louter de Alizin injecties.
Plus de belasting voor de teef

Die krijgt dan meerdere spuiten en met een beetje pech alsnog een operatie. Dat zou ik sowieso echt niet willen.
En tuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar met het verschil dat een bevalling een natuurlijk proces is en alizin een geneesmiddel wat optioneel is. Als het even niet perse hoeft zou ik het persoonlijk dan ook niet doen.
Ontopic: Spannend! Vreemde uitspraak dit, maar ik hoop voor jullie dat ze niet drachtig is

Wat een verhaal zeg.