Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar????

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Op zoek naar????

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je kan natuurlijk ook nog aan een wetter denken en evt een hond uit een outcrosslijn.
Uit de eerste twee nesten gaan nu dieren de fok in, wie weet hoe gaaf dat uitpakt. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Marjoleine schreef:Je kan natuurlijk ook nog aan een wetter denken en evt een hond uit een outcrosslijn.
Uit de eerste twee nesten gaan nu dieren de fok in, wie weet hoe gaaf dat uitpakt. ;)
die heb ik ook zeker in mijn achterhoofd (hoewel ik dan stik jaloers zal zijn dat mijn ouders misschien wel eerder een wetter zouden hebben als ik ;) )
Maar mijn mams vindt ze echt lelijk en daar kan ik haar niet vanaf brengen en je kent mijn standvastigheid dus ik heb het echt geprobeerd, ze passen zo goed bij haar.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik was aan het zoeken naar een topic over de Manchester terrier en toen kwam ik hier terecht. :wink:
Johnny Jones schreef:Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Manchester, maar ze zouden zeker hoog op mijn verlanglijst staan als ik ooit op zoek was naar een rashond.
Je ouders hebben een Dobermann gehad, dus ik dacht eigenlijk dat het uiterlijk van de Manchester ze wel aan zou staan. Daarnaast hebben ze weinig vachtverzorging nodig, zijn trouw aan de baas, aanhankelijk, wel wat eigenwijs maar zeker een hond waarmee het ook leuk is om te sporten. En daarnaast een handzaam formaat.
Een Duitse Pincher zou misschien ook wat kunnen zijn.
Ik ken sinds een paar maanden een Manchester Terrier, wat een leuk ding zeg. Inderdaad qua uiterlijk een beetje een mini-Dober, mooi hondje en lekker sociaal. Ik heb dus verder nul verstand van Manchester terriërs, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me een gezond ras (goeie bouw, mooie lange neus en alles) en waar ik die pinschers (ook die Duitse, die ik wel heel leuk om te zien vind trouwens) toch niet echt supergezellig met alle andere honden/vreemde mensen vind, lijkt dit wel een heel vrolijk-vriendelijk soort hondje. De bazen verzekerden me dat dat sociale gedrag naar mensen en honden rastypisch is, en als ik nou verplicht voor een rashond moest gaan stond deze ook zeker op het lijstje. Er zit wel een hoop energie in dus het moet lekker kunnen rennen, en het is een terrier dus wel eigen ideetjes, en lekker vrolijk en prima hondsociaal, is mijn indruk. Die ene (teefje van nu een maand of zeven denk ik) die wij kennen kan ook helemaal goed met mijn honden, ze vindt Toto nog wel wat spannend, maar het is lang geleden dat ik Lilo zo wildenthousiast heb gezien over een nieuw vriendinnetje.

Ja, errug leuk hondje, en ik zou het ras zeker overwegen als hond voor je ouders.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Heerlijke honden, heidewachtels. Maar die ik ken hebben toch allemaal wel jachtinstinct. Tot een jaar zag je er bij mijn heidewachtel weinig van, maar toen ze volwassen werd :schrik:. En ondanks dat ze wel prima luisterde nam ze meer ruimte dan dat ik veilig vond. Dus voor mij geen heidewachtels meer, maar het vrolijke, zachte en sociale blijft mij aanspreken. Maar als men zoekt naar een hond met niet te veel jachtinstinct zou ik het zeker niet doen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben op de holland cup in december dus als het goed is heb ik wel eventjes de tijd om de rassen die in het "mogelijke" rijtje staan, te bezoeken en eens wat rond te vragen. De werklijn golden zal er niet zijn dus daar moet ik even wat anders voor verzinnen.
Ik moet wel zeggen dat ie met stip op 1 blijft staan, het voelt kloppend. Neemt niet weg dat ik wel goed vooronderzoek wil doen voordat ik definitief een aantal rassen bij mijn ouders aanbied.
Ik ben blij dat jullie meedenken, ontzettend bedankt.
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Mijn eerste gedachte was een werklijn golden.
Ik moest ook denken aan een field spaniel, maar moet bekennen dat ik die niet goed genoeg ken om er echt een duidelijk beeld van gedrag bij te hebben, behalve wat me verteld is door liefhebbers (en soms heb je ook de mening nodig van ervaringsdeskundigen die geen liefhebber zijn ;) ). Ik heb zelf een working cocker en dat is way too much, maar een stuk makkelijker qua vacht dan de showlijn cockers die je meestal ziet, en ik heb altijd de indruk dat field spaniels meer show cocker karakter hebben terwijl ze meer richting working cocker gaan qua uiterlijk (hoewel een maatje groter).
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Onze hond vroeger thuis was een Heidewachtel. Een geweldig lieve, blije en hartelijke gezinshond. We hadden geen fijnere en zachtaardiger hond kunnen treffen. Ik vind ze voor mezelf te zacht maar mijn hart maakt nog altijd een sprongetje als ik er eentje zie. Het was een ongecompliceerde en makkelijk opvoedbare hond die het met iedereen kon vinden en samenleefde met katten, konijnen, kippen en geiten. Jachtdrift had ze zeker maar weglopen deed ze nooit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Laura84 schreef:
Tedzy. schreef:En een Kromfohrländer?

Afbeelding
Ken ze niet, zal ze verder nog eens nader bekijken en dan vooral op het stukje gevoeligheid.

Thnx iedereen, ik zal de opties allemaal eens naast elkaar gaan leggen en gaan strepen wat wel en niet geschikt lijkt.
Ik vind dat ook leuke honden
Pets passion hier op het forum fokt ze dus daar kun je je vragen wel kwijt :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ha!
Hier een Heidewachtel reu van dik 3 jaar oud.
Een ontzettend lieve fijne aanhankelijke hond. Een enorme werker, staat altijd klaar om iets te gaan doen. Érg fijn om te trainen, maar tijd zit er absoluut in. In huis is het een enorm aanhankelijke hond, waar hij buiten zijn eigen ding doet maar je wel in de gaten houdt.
Ik heb behoorlijk getraind op het vertrouwen buitenshuis (en nog steeds). Hij neemt de ruimte, maar tot op een bepaalde hoogte. Inmiddels ken ik hem heel erg goed, en weet ik wel echt wanneer zijn jachtinstinct iets teveel de overhand neemt, om het zo maar te zeggen, en dan is het een kwestie van timing, voorkomen dat hij mij te snel af is..
Budkes schreef: Ik vind t k@thonden. Ik ken er meerdere en allemaal valse chagrijnen. Waarvan de helft ook niet los kan omdat ze verdwijnen richting de horizon bij het minste spoortje wild.
Moet er wel bij zeggen dat dit allemaal reuen zijn.
Vrienden van mij , jachtopzichter en aanhang die regelmatig jachten organiseren, hebben er ook een hekel aan, goed in t werk maar geen prettige karakters.
Nounou, dat is wel overduidelijke taal die je spreekt..
Oz is nu 3,5 jaar oud. Echt een reu in zijn doen en laten, is macho in zijn gedrag maar wel duidelijke hondentaal, absoluut geen kuthond. Ik vind het juist fijn dat hij zo duidelijk is in de hondentaal, dan kun je er tenminste wat mee. Het is overigens absoluut geen vechter, maar laat wel weten dat hij er is. (bij niet gecastreerde reuen alleen trouwens)
En hij weet ook wel dat ik irritant-onnodig-reuengedrag absoluut niet tolereer. Dan mag ie van mij ook opdonderen. ;)
Fijn dat mijn Heidewachtel wél een fijne werker is en wél een heerlijk karakter heeft.

Afbeelding

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Ellen. schreef:
Fijn dat mijn Heidewachtel wél een fijne werker is en wél een heerlijk karakter heeft.
en ook nog bloedmooi :I:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:Ha!
Hier een Heidewachtel reu van dik 3 jaar oud.
Een ontzettend lieve fijne aanhankelijke hond. Een enorme werker, staat altijd klaar om iets te gaan doen. Érg fijn om te trainen, maar tijd zit er absoluut in. In huis is het een enorm aanhankelijke hond, waar hij buiten zijn eigen ding doet maar je wel in de gaten houdt.
Ik heb behoorlijk getraind op het vertrouwen buitenshuis (en nog steeds). Hij neemt de ruimte, maar tot op een bepaalde hoogte. Inmiddels ken ik hem heel erg goed, en weet ik wel echt wanneer zijn jachtinstinct iets teveel de overhand neemt, om het zo maar te zeggen, en dan is het een kwestie van timing, voorkomen dat hij mij te snel af is..
Budkes schreef: Ik vind t k@thonden. Ik ken er meerdere en allemaal valse chagrijnen. Waarvan de helft ook niet los kan omdat ze verdwijnen richting de horizon bij het minste spoortje wild.
Moet er wel bij zeggen dat dit allemaal reuen zijn.
Vrienden van mij , jachtopzichter en aanhang die regelmatig jachten organiseren, hebben er ook een hekel aan, goed in t werk maar geen prettige karakters.
Nounou, dat is wel overduidelijke taal die je spreekt..
Oz is nu 3,5 jaar oud. Echt een reu in zijn doen en laten, is macho in zijn gedrag maar wel duidelijke hondentaal, absoluut geen kuthond. Ik vind het juist fijn dat hij zo duidelijk is in de hondentaal, dan kun je er tenminste wat mee. Het is overigens absoluut geen vechter, maar laat wel weten dat hij er is. (bij niet gecastreerde reuen alleen trouwens)
En hij weet ook wel dat ik irritant-onnodig-reuengedrag absoluut niet tolereer. Dan mag ie van mij ook opdonderen. ;)

Afbeelding

Afbeelding
Een plaatje van een hond (trouwens veel te weinig foto's van te zien hier :engel: )
Dat jachtinstinct is wel een ding wat terug blijft komen, wat logisch is want daar zijn ze ooit voor gecreëerd.

Mijn ouders (mijn moeder vooral) is absoluut in staat om daar mee om te kunnen gaan maar ik weet niet of ze daar uberhaupt nog zin in heeft, als ik heel eerlijk ben.
Er vanuit gaande dat hun zwarte monster nog 2 jaar mee zal gaan zal er daarna pas een nieuwe hond komen als het verdriet wat versleten is, dan loopt ze tegen de 60.
De Heidewachtel is absoluut een hond waar we ons verder in zullen verdiepen, samen met de werklijn golden.
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Herman heb ik op mijn 59ste als pup gekregen, was goed te doen. Nu op mijn 69ste zou ik denk ik niet meer goed aan zijn behoeftes tegemoet kunnen komen.
Ellen.
Zeer actief

Sas schreef:
Ellen. schreef:
en ook nog bloedmooi :I:
haha dank je, ik vind 'm ook érg mooi ;)
Ellen.
Zeer actief

Laura84 schreef: Een plaatje van een hond (trouwens veel te weinig foto's van te zien hier :engel: )
Dat jachtinstinct is wel een ding wat terug blijft komen, wat logisch is want daar zijn ze ooit voor gecreëerd.

Mijn ouders (mijn moeder vooral) is absoluut in staat om daar mee om te kunnen gaan maar ik weet niet of ze daar uberhaupt nog zin in heeft, als ik heel eerlijk ben.
Er vanuit gaande dat hun zwarte monster nog 2 jaar mee zal gaan zal er daarna pas een nieuwe hond komen als het verdriet wat versleten is, dan loopt ze tegen de 60.
De Heidewachtel is absoluut een hond waar we ons verder in zullen verdiepen, samen met de werklijn golden.
Thanks, het is ook echt een hele leuke hond!
Je moet er wel écht de tijd in steken, in de jachtdrift, bij de ene Heidewachtel zal het meer zijn dan bij de andere. Maar dat weet je van tevoren niet natuurlijk.
Misschien dat de werklijn Golden iets meer in het plaatje past ivm de jachtdrift. Zij zijn denk ik vrij gedreven in het samenwerken, maar met uitlaten hoef je geen ogen in je achterhoofd te hebben zoals bij Oz bijv wel moet. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”