Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan een hond echt iemand missen?
Moderator: moderatorteam
-
Celeste!
- nieuw lid
Kan een hond echt iemand missen?
Hallo,
Sinds een half jaar woon ik samen met mijn hondje Balou weer bij mijn moeder. Dat was voor hem natuurlijk ook wennen vooral omdat hij nu ineens met een kat samen moet leven en dus de aandacht moet delen wat hij niet gewend is. Maar ik merk ook dat hij veranderd is in zijn gedrag hij is heel onrustig en nogal opstandig dus ik weet bijna zeker dat hij mijn ex mist en zijn moeder want die paste voorheen nog op maar sinds een week niet meer nou zijn mijn ex laatst Nee dat kan niet het is bij een hond uit het oog uit het hart toen werd ik best boos want dat geloof ik dus echt niet..
Nou wil ik dus even van jullie weten kan een hond iemand missen?
Groetjes Celeste en Balou
Sinds een half jaar woon ik samen met mijn hondje Balou weer bij mijn moeder. Dat was voor hem natuurlijk ook wennen vooral omdat hij nu ineens met een kat samen moet leven en dus de aandacht moet delen wat hij niet gewend is. Maar ik merk ook dat hij veranderd is in zijn gedrag hij is heel onrustig en nogal opstandig dus ik weet bijna zeker dat hij mijn ex mist en zijn moeder want die paste voorheen nog op maar sinds een week niet meer nou zijn mijn ex laatst Nee dat kan niet het is bij een hond uit het oog uit het hart toen werd ik best boos want dat geloof ik dus echt niet..
Nou wil ik dus even van jullie weten kan een hond iemand missen?
Groetjes Celeste en Balou
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Kan een hond echt iemand missen?
Een hond kan in mijn ogen zeker iemand missen en dan ander gedrag vertonen.
Of ze nou echt die persoon missen of juist het ritme/gewoonte wat die persoon meeneemt missen dat blijft dan nog wel de vraag.
Of ze nou echt die persoon missen of juist het ritme/gewoonte wat die persoon meeneemt missen dat blijft dan nog wel de vraag.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik weet zeker dat het kan, want als ik niet thuis ben is mijn vriends aanwezigheid niet voldoende. Ze gaat dan bij de deur liggen wachten.
Maar ik denk dat honden zich er veel sneller bij neerleggen als iemand niet terug komt. Dat is volgens mij een kwestie van een paar dagen, 2 weken maximaal.
Dat onrustige wat jij beschrijft zou ik zelf trouwens eerder toeschrijven aan algemene stress door de verandering, dan aan missen. En ook jijzelf zult aan de verandering moeten wennen, dat zal hij ook merken. Alpha jullie samen een nieuw ritme hebben gekregen bij je moeder zal het wel over gaan denk ik.
Maar ik denk dat honden zich er veel sneller bij neerleggen als iemand niet terug komt. Dat is volgens mij een kwestie van een paar dagen, 2 weken maximaal.
Dat onrustige wat jij beschrijft zou ik zelf trouwens eerder toeschrijven aan algemene stress door de verandering, dan aan missen. En ook jijzelf zult aan de verandering moeten wennen, dat zal hij ook merken. Alpha jullie samen een nieuw ritme hebben gekregen bij je moeder zal het wel over gaan denk ik.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dit denk ik ookmijke schreef:Ik weet zeker dat het kan, want als ik niet thuis ben is mijn vriends aanwezigheid niet voldoende. Ze gaat dan bij de deur liggen wachten.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja dat denk ik wel dat honden iemand kunnen missen. Onze honden hebben dat toch wel laten zien bij het overlijden van een van hun maatjes en Abra en Sien na een weekje pension tijdens een vakantie van ons.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als jouw ex en de hond een hele goede band samen hadden dan kan ik me wel voorstellen dat jouw hond jouw ex mist.
Maar het kan ook heel goed zijn dat de hond door de veranderingen zich ineens anders gedraagt.
Hier met honden die eerst bij een andere baas opgegroeid waren merkte ik niet dat zij de andere bazen misten, beide honden waren zeer snel op hun gemak bij mij.
Missen deden mijn honden mij wel als ik een tijd afwezig was, bij de ene uitte zich dat in het pension. Waar hij eerst een week gewoon goed meedraaide en at en speelde met de mensen. Maar na een week stopte dat en had hij nergens zin meer in. advies daar was om hem toch maar niet meer in zo'n pension te doen, heeft ook nooit meer gehoeven overigens.
Het hondje van mijn vriend leek het gezin te missen, althans, dat vulden wij zo in omdat haar gedrag heel anders was geworden. Maar toen zij de vrouw en het kind weer zag reageerde ze daar in eerste instantie helemaal niet op. En na aandringen kwam er een flauwe kwispel.
Blijkbaar was in haar geval het aanpassen aan de verandering de reden dat ze niet geheel lekker in haar vel zat.
En dat is gebleken, ze houdt niet zo van veranderingen, en als alles weer rustig en pais en vree is, dan is het ok.
Maar het kan ook heel goed zijn dat de hond door de veranderingen zich ineens anders gedraagt.
Hier met honden die eerst bij een andere baas opgegroeid waren merkte ik niet dat zij de andere bazen misten, beide honden waren zeer snel op hun gemak bij mij.
Missen deden mijn honden mij wel als ik een tijd afwezig was, bij de ene uitte zich dat in het pension. Waar hij eerst een week gewoon goed meedraaide en at en speelde met de mensen. Maar na een week stopte dat en had hij nergens zin meer in. advies daar was om hem toch maar niet meer in zo'n pension te doen, heeft ook nooit meer gehoeven overigens.
Het hondje van mijn vriend leek het gezin te missen, althans, dat vulden wij zo in omdat haar gedrag heel anders was geworden. Maar toen zij de vrouw en het kind weer zag reageerde ze daar in eerste instantie helemaal niet op. En na aandringen kwam er een flauwe kwispel.
Blijkbaar was in haar geval het aanpassen aan de verandering de reden dat ze niet geheel lekker in haar vel zat.
En dat is gebleken, ze houdt niet zo van veranderingen, en als alles weer rustig en pais en vree is, dan is het ok.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Zeker weten Mijn jr at gewoon echt niet als hij bij een oppas was en was helemaal van streek, maarja hij moest wel ik lag in het ziekenhuis
-
Celeste!
- nieuw lid
Super bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik daar wel wat aan heb allemaal.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik geloof ook dat dat kan.
maar dat zal best wel overgaan. zorg voor een duidelijke dagelijkse routine en veel 'quality time' dan komt het helemaal goed
maar dat zal best wel overgaan. zorg voor een duidelijke dagelijkse routine en veel 'quality time' dan komt het helemaal goed
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik ben er zeker van dat een hond iemand kan missen. Mijn moeder is in het ziekenhuis terecht gekomen en later overleden, de hond was echt van slag hij at slecht, gedroeg zich down en was ineens onzindelijk. Buiten mijn moeder miste hij ook de dagelijkse rituelen die hij met mijn moeder had. Gelukkig is hij inmiddels aan de nieuwe situatie gewent en is hij weer de oude maar dit heeft toch wel een week of drie geduurd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.