Wie kent/heeft er hier een whippet en kan mij er alles over vertellen?

Moderator: moderatorteam
Ze zijn zeker mooi! Prachtig zelfs.Nanna schreef:Leuk ras.
Handige maat, gezond, sociaal.
En ik vind ze ook nog mooi![]()
Wel rekening houden met het feit dat het een zichtjager is en eenmaal op gang niet meer terug te roepen.
Leuk! Een labradoodle is dan weer niet mijn smaak.laeken schreef:Ik wil misschien ook een whippet. Maar ik zit ook te kijken naar labradoodles die herplaatstaat worden. Gek genoeg vind ik dat ook leuke honden.
Fire is dan wel een kruising whippet.Nanna schreef:O, nog een heads up.
Het zijn onverbeterlijke dieven
Kijk daar kan ik prima mee levenNanna schreef:Een Whippet jaagt op zicht. Topsi zal nooit haar neus aan de grond zetten en achter een spoor aanvliegen.
Dat vind ik het grote voordeel van windhonden.
Mijn Deerhounds deden dat ook nooit.
Meestal heb ik het konijn eerder gespot dan zij en roep ik haar even bij me. En zo niet, dan scheurt ze er even achteraan en zodra het een holletje is ingedoken komt ze met schitterogen terug. Genoten baas!
Het enige waar je mee moet oppassen is met wegen. Een windhond die achter een prooi aanzit is met geen mogelijkheid terug te roepen.
Dus alleen loslaten als er geen weg in het zicht is.
Ik heb in mijn jaren met windhonden nog nooit meegemaakt dat er eentje vandoor ging en dat ik kon gaan staan wachten.
Met Topsi één keer toen ze een maand of acht was en daar hebben we een pittig gesprek over gehad. Ze heeft het nooit meer gedaan want als een Whippet iéts erg vindt is het een boze baas.
O, en nooit fysiek straffen. Daar kunnen ze helemaal niet tegen. Een verdrietig of boos gezicht is afdoende.
Mijn kruising whippet deed dat zeer zeker. Heb ergens nog een foto van een geplunderde vuilnisbak in de voortent vd caravan, ravage! Ze vrat ook de suikerpot leeg en haalde de koekjes uit de jassen aan de kapstok. En ze heeft op visite eens een oliebollenschaal leeggegeten toen wij allemaal naar het vuurwerk stonden te kijken. Van die dingen dus, als de gelegenheid zich voor deed, maakte ze er gebruik vanBrindlecardi schreef:
Ja zijn het van die dievennou ligt er hier eigenlijk sowieso zelden eten voor het grijpen dus dat maakt weinig uit. Halen ze ook je hele vuilnisbak leeg?
en Lizzy dus wèl, weet niet of dat dan een typisch 'Hongaars' trekje is, want ik ken er maar 1. Echter Lizzy is een rasjager met gebruikmaking van al haar zintuigen. Ze wil vangen waar ze achteraan zit en doodt wat ze te pakken krijgt.Nanna schreef:Een Whippet jaagt op zicht. Topsi zal nooit haar neus aan de grond zetten en achter een spoor aanvliegen.
Dat vind ik het grote voordeel van windhonden.
Mijn Deerhounds deden dat ook nooit.
.
https://www.hhin.nl/honden-met-spoed/ho ... snow2.htmllaeken schreef:Ik wil misschien ook een whippet. Maar ik zit ook te kijken naar labradoodles die herplaatstaat worden. Gek genoeg vind ik dat ook leuke honden.
Familietrekje?Nanna schreef:O, nog een heads up.
Het zijn onverbeterlijke dieven
Gillen doet Lizzy ook nietNanna schreef:Topsi gebruikt ook haar neus. Om mij terug te vinden
En in de hei zie ik haar inderdaad wel eens snuffelen als er een warm spoor van een konijn is. Ze is natuurlijk niet achterlijk.
Maar ze gaat niet gillend en joekerend dat spoor uitwerken, iets dat een lopende jachthond wel zou doen.
Wie weet ooit. Ze spreken me enorm aan iig.Nanna schreef:Ik heb drie windhonden gehad en nooit is er eentje weggelopenArline schreef: Wel meer windhonden die me enorm aanspreken trouwens, maar ik durf absoluut niet aan een jager te beginnen.Integendeel, ze zijn eigenlijk het meest trouw.